Näytä yksittäinen viesti
  #2  
Vanha 10.02.2014, 22:50
Ex_inkkari:n Avatar
Ex_inkkari Ex_inkkari ei ole kirjautuneena
Korpraali
 
Rekisteröitynyt: 29.06.04
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 6.030
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Kun on kerran ajanut kunnollisella jatkuvalla nelivedolla maantietä talvella, niin tietää miksi se on niin perhanan hyvä ja näppärä.. tai ainakin omasta mielestäni on. Minulla ei monesta merkistä tosin jatkuvan nelivedon suhteen kokemusta ole, mutta Jeepissä mitä nykyisessä oli tuo nopean puolen viskoneliveto, niin ihan pirun hyvä. Käytännössä takaveto kesällä/ normaalisti ajaessa, mutta liukkaalla jakaa vedon max. 50-50 suhteella jos takapää alkaa sutia. Reagoi reilusti alle puolella renkaan pyörähdykellä, mikä on kuitenkin juuri sen verran että neliveto ei ole luonteeltaan puskeva, vaan hieman yliohjaava - eli toisin kuin kiinteä neliveto. Se mitä omalla vermeellä tuli 32" mutikoilla testattua, niin tuolla nopean puolen viskonelivedolla meni lähes samat paikat kuin olisi mennyt lukollisella nopealla. ..ja toki löytyy sitten lukollinen hidas puoli, jos tartte enemmän menokykyä


Kiinteän nelivedon plussaksi voi laskea halvan rakenteen hinnan, yksinkertaisen ja kohtuullisen pomminkestävän konstruktion, sekä parhaan mahdollisen pidon. Huono puoli on monikäyttöisyyden puute ja ajo- ominaisuuksien huonontuminen maantieolosuhteissa.
Ainoa miinus tuosta yhtäpuuta 4wd:stä tulee kanittamisesta käännöksissä, muuten ominaisuudet vaan paranee, siis myös maantiellä. Loppuu se vähäinenkin levottomuus mitä ilmenee 2wd moodissa. Jostain syystä itse tykkään valita sen vetotavan, ainakin tietää miten sitä autoa tulee käskeä
__________________
http://esory.kuvat.fi/#/
Vastaa lainaten