Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Offiblogit > Suzukimiehen touhublogi

Ajattelin kirjoitella tänne blogiin kaikenlaisista Suzukiin liittyvistä jutuista ja ajeluista tarinoita...
Rate this Entry

Metsäisen unelman neitseellinen matka Osa 3

Submit "Metsäisen unelman neitseellinen matka Osa 3" to Facebook Submit "Metsäisen unelman neitseellinen matka Osa 3" to Twitter Submit "Metsäisen unelman neitseellinen matka Osa 3" to Google Plus
Posted 21.09.2013 at 02:02 by J0hannes

Ei kahta ilman kolmatta. Eli tämän tarinan kolmas osa saakin sitten hieman alavireisemmän tunnelman jo melko alussa. Auto oli kasassa ja liikkui perjantaina iltana kello kymmenen maissa. Talli kiinni ja kotiin ottamaan unta palloon. Aamulla kokoonntuttiin sitten kauppakeskus Sellon kulmilla, tankattiin autot ja lähdettiin painelemaan kohti Ravijokea. Matkalla takana tulevasta autosta tuli Loviisan kohdalla viestiä, että olisi öljynpaineet alhaalla.

Epäilys kohdistui Bilteman öljynpainemittariin ja siihen, josko anturiin olisi päässyt jotain kökköä. Vaihdettiin sitten vakio paineen merkkivalo takaisin Teboilin kylmäaseman pihalla ja karavaani jatkoi matkaansa.



Päästiin sitä lopulta pelimestoille eli tutulle hiekkamontulle no problem.


Liityimme keskivaikeaan Jeep -letkaan ja hyvinhän ne Suzukit tuntuvat Jeeppien perässä seuraavan


Muumipeikkokin hihkui, että tässähän (koneessa) on vääntöä ja tehoa ja kaikkea!


Tassuakin nosti komeasti, oli varmaan reilun metrin ilmassa kuskin puolella eturengas


Pätkä loppuun ja siinä letkaan liittyviä mattimyöhäsiä odotellessa, huikkasi Muumipeikko, että nyt ei oo kaikki kohdallaan. Öljynpaineen merkkivalo vilkutteli, hailakasti tyhjäläynnillä. Suzukin merkkivalokytkin on 0.3 bar rajalla, joten tässä vaiheessa oli selvä, että jotain siellä on ihan vikanakin

Koneet seis ja diagnostiikka käyntiin. Venttiilikoppa irti ja karu näky odotti katsojaansa. Öljy ihan harmaata ja mettallijauhoa näytti olevan seassa. Muutama kirosana ja selvittelyä, pääsisikö autolla johonkin montulle tai nosturille lähialueella, Ei päässyt.


Vaihdettiin sitten laastarikorjauksena tuoreet öljyt koneeseen ja laitettiin painemittarikin takaisin. Hetken näyttikin, että paineet palasivat. Tosin samantien, kun öljy lämpeni, niin paineet romahti takaisin alle 1bar viivan. Auto ajettiin hiekkamontun reunalle ja jatkoimme sitten valkuaisella vielä hetken aikaa.


Kello rupesi olemaan sen verta paljon tässä vaiheessa, että päätimme laittaa pillit pussiin ja suunnata kohti Kotkan Motonettia, josta vielä ennen viittä saisi hieman sitkeämpää moottoriöljyä, jota oli tarkoituksena jo kotimatkalla vaihdella koneeseen. Tosiaan koko matka kuljettiin ajamalla molemmilla autoilla, koska muuta vaihtoehtoa ei ollut. Pohdinnan ja konsultaation tuloksena meillä oli yhteisymmärrys siitä, että öljyä kyllä kiertää koneessa, muttei kovin kummoisella paineella, eli auto olisi kyllä ajettavissa takaisin pääkaupunkiseudulle.

Kotimatka menikin sitten rauhallista tahtia ajellen ja välillä pidimme jäähdyttelytaukoa ja tarkistelimme öljyn ulkonäköä ja veden määrää.

Pääsimme lopulta puuhamaahan tekemään laajempaa ruumiinavausta ja selvittelemään, mitä oikeasti on tapahtunut. Katastrofin anatomian paljastan tarinan neljännessä osassa...
Luettu 2639 Comments 0 Email Blog Entry
« Edellinen     Main     Seuraava »
Total Comments 0

Comments

 

Sivu luotu: 17:12 (GMT +2).