PDA

View Full Version : Gelandewagen 300GD+T flatbed -83 harrasteajoneuvo


Sivua : 1 2 [3]

vaiskitin
31.08.2013, 19:56
Hyvin oot saanu laitettuu täs parina päivänä!
Ite kärsiny flunssasta / töistä / yleisestä laiskuudesta pari päivää, mut huomen taistelukunnossa! Käydään vaan pyörähtää "Weholla" jos päivystys on auki :D

pee
31.08.2013, 22:39
Willkommen sie sich http://www.freesmileys.org/smileys/smiley-transport033.gif (http://www.freesmileys.org/smileys.php)

tatsga
01.09.2013, 09:35
on se vaan KOMIA laite ! :) painan tykkää nappia :D
Kiitoksia vaan =D

tatsga
01.09.2013, 09:52
Laitoinpa tilaten taakse uudet jarrukamat. Rummut, nauhat ja niitit tekis 140e. Työsylkät on vaihdettu pari vuotta takaperin uusiin, niin niitä ei tarvitse. Josko vihdoin sais jarrutuntuman hyväks...

pee
01.09.2013, 19:01
kattokeepas ajatuksella tuota ilmoa, ja mittoilkaapas hiuGan ...

http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=111533

tatsga
02.09.2013, 09:32
Tulipas ajeltua eilen reilut 100km lisää sisäänajoa. Saatiin hiekkamontulla jo eka lastentauti esiin ku hajos kannesta lämppärille menevä letku juuresta(pieni reikä, tihkutti jo levannolla hieman). Hävis paineet järjestelmästä niin keitti hetkellisesti ja päästi höyrypilven. Ruokatauolla sain päähäni, että tänään perkele maalataan toi rohjake kun mun muuten sitä ei tule ikinä tehtyä. Noh menihän siinä sit lähes aamukahteen asti ku suihki 24 purkkia maalia tuulettamattomassa tilassa ilmaan. On muuten täysin paskaa toi mastonin mattavalkoinen. Ei peitä mitä mitään ja valuu silti koko ajan ellei ala halkeilemaan. Väritys jatkuu siis mattamustalla ja harmaalla metrokuvioks, niin saa pahimmat virheet piiloon.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10200724857259803&l=76895e0c64

Videota ku väiski opetteli mäennousua:

https://www.facebook.com/photo.php?v=10200724863059948&l=1959026508756472178

A/T:t toimi ekan nousun ku menin ite ylös, mut alko olee liukas toi mäki seuraavilla kerroilla ja renkaat aivan tukossa. Itekkin menin hetkeä aikaisemmin samaisen puskan läpi ku liuku toista metriä sivuttain =D

risukärsä
02.09.2013, 10:02
Tulipas ajeltua eilen reilut 100km lisää sisäänajoa. Saatiin hiekkamontulla jo eka lastentauti esiin ku hajos kannesta lämppärille menevä letku juuresta(pieni reikä, tihkutti jo levannolla hieman). Hävis paineet järjestelmästä niin keitti hetkellisesti ja päästi höyrypilven. Ruokatauolla sain päähäni, että tänään perkele maalataan toi rohjake kun mun muuten sitä ei tule ikinä tehtyä. Noh menihän siinä sit lähes aamukahteen asti ku suihki 24 purkkia maalia tuulettamattomassa tilassa ilmaan. On muuten täysin paskaa toi mastonin mattavalkoinen. Ei peitä mitä mitään ja valuu silti koko ajan ellei ala halkeilemaan. Väritys jatkuu siis mattamustalla ja harmaalla metrokuvioks, niin saa pahimmat virheet piiloon.

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10200724857259803&l=76895e0c64

Videota ku väiski opetteli mäennousua:

https://www.facebook.com/photo.php?v=10200724863059948&l=1959026508756472178

A/T:t toimi ekan nousun ku menin ite ylös, mut alko olee liukas toi mäki seuraavilla kerroilla ja renkaat aivan tukossa. Itekkin menin hetkeä aikaisemmin samaisen puskan läpi ku liuku toista metriä sivuttain =D

tuota äkkiseltään laskettu aika kallis maalaus 24 purkkia kilikolia a/11eur purkki=264 eur

jos olisit käyttäny tikkurila temaprime ee ja ruiskulla maalannu a/5.37 eur litra menee 3 litraa = 16.11 eur

vaiskitin
02.09.2013, 10:18
Nyt ei kyllä ollut 11€ euron maalia, taisi olla tarjouslaarista...

http://s20.postimg.org/tpcoxd8uh/image.jpg (http://postimg.org/image/tpcoxd8uh/)

http://s20.postimg.org/amtbafxu1/image.jpg (http://postimg.org/image/amtbafxu1/)

http://s20.postimg.org/qjs375q89/image.jpg (http://postimg.org/image/qjs375q89/)

http://s20.postimg.org/rjie2v5e1/image.jpg (http://postimg.org/image/rjie2v5e1/)

Eicca_
02.09.2013, 11:38
Hyvinhän se on edistynyt, kävin yks ilta tallilla vakoilemassa mutta ei g-miestä näkynyt :cool:

Xenonit on kyllä vähän osuma herkässä kohtaa, lähinnä risujen/pienten puiden osalta.. Joku suojaputki vois olla suotava tai sitten lamput katolle jos meno maistu nykyisellä tapaa :)


Veditkö muuten mitään pohjaväriä ennen maalausta?

tatsga
02.09.2013, 11:43
Maalit tais maksaa 2,5e purkki eli 60e. Pohjamaalia ei ollut, ainoastaan toi oranssi pinta karhennettuna karhunkielellä. Xenonit siirtyy vilkkujen ja konepellin väliin tohon lokarin päälle.

vaiskitin
02.09.2013, 11:46
Hyvinhän se on edistynyt, kävin yks ilta tallilla vakoilemassa mutta ei g-miestä näkynyt :cool:

Xenonit on kyllä vähän osuma herkässä kohtaa, lähinnä risujen/pienten puiden osalta.. Joku suojaputki vois olla suotava tai sitten lamput katolle jos meno maistu nykyisellä tapaa :)


Veditkö muuten mitään pohjaväriä ennen maalausta?

Karhunkieli karhennus ja loppupyyhintä 80 volttisella todettiiin riittäväksi, ensi kerralla telalla peltikattomaalia :D

Xenonit olis tarkotus siirtää tohon vilkkujen kaveriks, ja tuonne katon etureunaan pitäisi laittaa vielä ledityövalot.

pee
02.09.2013, 19:46
pannaas tää eilinen bonGaus we(l)homäjeltä tänne:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=35&pictureid=137399

Eicca_
03.09.2013, 10:53
Eikös noi xenonit voi heittää myös katolle? Ja jos haluaa ihan eteen esim.apparille valoa niin lediä siihen niin ei häikäise niin paljon. Paljon valoa on monesti ihan hyödyllinen lisä mutta huomattu on että aika pienillä tuikuilla pärjää loppujen lopuksi ja oikeastaan helpompikin liikkua kun ei joku lasersäde grillaa apparin verkkokalvoa vähän väliä. :D

tatsga
03.09.2013, 11:02
Laitetaan 18w ledit sojottaa etuviistoon tohon tuulilasin yllä olevaan kumilistaan molempiin päihin. Noi xenonit korvaa ajovalot metsässä ni pääsee 40w pienemmällä virrankulutuksella ja näkee paremmin(lyhyen testin perusteella pimellää pihalla ajaessa).

tatsga
03.09.2013, 14:17
Yritän saada raidetankoprojektia aluilleen niin kerätääs nyt faktat pöytää ettei tule möhlittyä heti alkuunsa... Kolmoskoppasesta Transitista päät vaan kummasta mallista? 88-91 on simpukkaohjauksellinen, jossa on välitangossa Motonetin mukaan ulkokierre. Ilmeisesti kierteen koko on M18x1,5(locostissa käytetty yläpallona). Uudemmassa hammastanko-ohjauksellisessa on ilmeisesti sisäkierteiset ulkopäät eli eivät sovi tähän tarkoitukseen? Onko mesessä sama kartio ohjaus- ja välivarren nivelissä? Vai pitääkö mun mennä tönärin kanssa kiusaa motonetin myyjää ja pyytää kaikki mahdolliset nivelet tiskille vertailuun?

-MaTTi-
03.09.2013, 14:56
Miks piti noin nätti oranssi suihkia valkeella spreillä? :eek:
Eiks toi ollu just pari vuotta sit maalattu eikä ajettu nimeksikään sen jälkeen?

tatsga
03.09.2013, 15:20
Oli maalattu joo, mut pohjat tehty huonosti niin kukki monesta kohtaa(erityisesti saumojen kittaukset saaneet kosteutta). Lisäks ulkosäilytyksessä tullut naarmuja ja pieniä klommoja. Olis voinut paikkamaalata työkoneoranssilla, mut kerpele ku piti olla hilelakkaus päällä... Metsäauto kun kyseessä niin liian hieno maalipinta ei ole hidasteena metsässä =D Paukkumaalia siks et on helppo paikkamaalata metsärymyämisen jälkeen. Ei tuota maalausjälkeä missään näyttelyssä aleta ihmettelemään.

HV
03.09.2013, 16:17
Vai kukki monesta kohtaa, ei tainnu kukkia muualta kuin noista etulokareitten putkikaarien liitoskohdista jotka alko irvisteleen jo aikaa sitten, ja siinä syy oli kun en malttanu antaa massan kuivua kunnolla sieltä lokarin sisäpuolelta joka taas johti siihen että se märkä massa liuotti liitoksista kittiä irti ja alko turvota.

Mutta onneks toi koko paska oli jo niin susi syntyessään ettei mua ainaskaan haittaa että se loppukin raiskataan tällä tavalla. Ainoa asia mikä pikkasen haittaa on lueskella tätä topikkia jossa haukutaan kaikki aikasemmin tehty paskaks mutta jokainen voi itse tehdä omat johtopäätökset siitä kuinka hyvin tätä nyt sitten rakennetaan.

tdi
03.09.2013, 16:42
:D

jyrze
03.09.2013, 16:57
On muuten täysin paskaa toi mastonin mattavalkoinen. Ei peitä mitä mitään ja valuu silti koko ajan ellei ala halkeilemaan.


Mitä odotit saavasi tuohon 2,5€ purkki? Paskinta litkua mitä myydään!

Kyllä nyt varmasti korroosiohuolet on poissa...

-MaTTi-
03.09.2013, 17:09
Paukkumaalia siks et on helppo paikkamaalata metsärymyämisen jälkeen.Ihanan näköinen varmaan just toi MATTAvalkoinen paukkumaali paikattuna, se kun pysyy varmasti metsäkäytössä niin puhtoisen valkeana. Toivottavasti pysyy edes kiinni, on siinä onneks pohjalla epoksipohjien lisäks:

tänään tuli vedettyä pintaväri, 6 kerrosta akryyliä, 3 kerrosta helmiäislakkaa ja 2 kerrosta kirkaslakkaa
Sori, mutta en vaan ymmärrä... ihan ku joku känniläisen päähänpisto. :confused: ...siis tää mattavalkee-maston.

Saleksi
03.09.2013, 19:18
Joo tosiaan tuo kukkiva oranssi ois ollu oikein hyvä. Mutta kukin tyylillään... ihme veivaamista koko proggis

Samsonite
03.09.2013, 20:07
Vatkattu ku mulkkua, eestaas ja taastaas.:D

tatsga
03.09.2013, 21:18
Ensinnäkin anteeksi, että olen mennyt pilaamaan tämän oranssin helmen maalaamalla sen valkoiseksi. Kaiken lisäksi tein tämän TARJOUKSESTA ostetuilla paukkumaaleilla, jonka aivan anteeksi antamatonta. Perustellaan nyt sit kaikille miksi päädyin tähän autoa kohtaan julmaan tekoon:

1. Maalipinnan alla asuu kerros kittiä, joka tahtoo päivänvaloon maalin alta. Pintapelleissä on kauttaaltaan 0,5-1mm kittikerros. Koko katon saumat on kitattu niin, että katossa ja b-pilareissa on useita halkeamia. Lokarinkaarien kittaukset puskee niin, että ei tarvitse paljoa ruuvarilla koskea että lähtee irti. Jotta tästä ongelmasta pääsis eroon pitäis koko auto putsata kitistä.

2. Maalipinnassa on kaikenlaisia naarmuja ja jälkiä rakentelusta ja säilytyksestä. Lisäksi oon joutunut paikkamaalaan takavalojen ympärykset kun valojen takana oli 10cm vettä muhimassa puuttuvien vesireikien takia. Lavanreunojen maalaukset oli levinnyt kyljen puolelle. Maalipintakin oli siis menettänyt parhaan teränsä. Näyttää varmasti kuvissa paremmalta mitä tosiallisesti olikaan.

3. Väriksi valitsin mattavalkoisen koska kaikki muut vehkeet ollut aina mattamustia. Olisin voinut valita purkkimaalin ja levittää sen esimerkiksi ruiskulla tai telalla. Ottaen huomioon noi valmiit pohjaongelmat ja sen ettei ollut tarkoituskaan tehdä tuosta ulkoasusta näyttelykelpoista, niin halvat paukkumaalit ajoi asiansa värinvaihdossa ihan hyvin.

4. Se että toi eka maalauskerta meni vituisks ei tarkoita sitä ettenkö sitä parantelis. Kun kerta menee vituiks kaikki, niin teen sit kieliposkessa semmosen auton minkä Ville 5v piirtää väriliiduilla tarhassa. Ihan vaan kaikille vittuillakseni maalaan autoon tankin talvivärityksen ja laitan oviin Bundeswehrin maltanristit. Onpahan vitun tylsillä kanssaihmisillä jotain ihmeteltävää liikennevaloissa...

5. Tilanne on tämä tällä hetkellä. Jos ei olis kisoja tulossa ja haluaisin seisottaa autoa viel tänkin talven tallissa, niin olis voinut hieroa auton peltipuhtaaks ja kiikutaa sen jälkeen maalaamoon. Sen jälkeen porukka olis itkenyt kuinka oon käynyt tuhoo just maalatun auton metsässä. Voipi olla et ens keväänä saan jonku motivaatiopiikin väiskin kanssa ja toteutan ainakin peltipuhtauden ja telamaalauksen, niin saa ehkä kiinni tosta korroosiosta.

Koska auton maalaaminen tuntu olevan viimeinen pisara kaikille hommaa seuranneille, niin päätin että tää on viimeinen postaus tähän aiheeseen. Projektin vaiheita voi tästä lähin seurata tallilla ja tulevissa offitapahtumissa. Itselle tätä autoa yhä edelleen rakennetaan, ei muille.

Heikin ei tarvitse vetää joka välissä herneitä nenään jos joku sun tekemä juttu vituttaa. Tiedän et oot tohon autoon käyttänyt moninkertaisesti enempi euroja ja työtunteja kuin minä. Varmasti harmittaa myös se, että mun visio lopputuloksesta on erilainen kun sun. Pikkuprojektina tän ostin ja loppupeleissä työtunneista voidaa puhua jo tuhansissa. Ei tarvi ihmetellä miks projektin kulku muistuttaa runkkaamista... Tän kesän on ollut selkeä suunta hommassa vihdoin ja se on tuottanut tuloksia ainakin sen verta, että on ajossa ja kohta toivottavasti myös kisakuntoinen. Enään ei kehityksen suunta kulje kuin kohti kilpavehjettä.

Pee voi laittaa tän lukkoon, eiköhän asia ole jo käsitelty.

pee
03.09.2013, 21:43
wanha multipersoona vastaa ...

1. Modena:

Vetäkääpäs nyt taas kaikki hiukan henkeä, ja rauhoittukaa ...

Funtsitaan onko kaikki omat jutut aina muiden mieleen, ja muiden jutut omaan ...

Annetaan jokaisen mielipiteille ja visioille just se arvo, jonka kukin ansaitsee, eikä skabata niillä, eikä lähetä rankomaan liikaa ...


En laita tätä lukkoon, ainakaan vielä, vaan odotan mielenkiinnolla jatkoa - älä päästä hyvää virettä rakentelussa ja raportoinnissa karkuun

2. omana itsenäni:

G.miäheks ei synnytä, vaan kasvetaan http://www.freesmileys.org/smileys/smiley-whacky084.gif (http://www.freesmileys.org/smileys.php)

3. erään HD-miehen sanoin:

-rispekt is not kiven - its teiken-

HV
03.09.2013, 21:52
En ole herneitä vetämäs enkä välitä mitä omaisuudelles teet. Eikä sunkaan tarvi suuttua ja olla lopettamas kertomusta heti jos joku kommentoi sun työnjälkeä... jos ei ite kestä kritiikkiä niin ei silloin kannata kritisoida muitakaan.
Aina kun tekee vähän isompia projekteja niin jossain välissä tulee väkisin tehtyä kompromisseja ja varsinkin kun on kaikkea muutakin tekemistä ja motivaation puutetta niin lopputuloksessa näkyy kaikki... tulet varmasti itsekkin huomaamaan.
Voin luvata että 0,5/1mm kittikerros on melko varovaisesti arvattu, projektiväsymyksessä tuli leivottua nopsaa muotoja kasaan.

vaiskitin
03.09.2013, 23:22
Olipa tänne tullut vääntöä...

Mut jotain konkreettistakin on tapahtunut... Koeajolla revennyt jäähdytysletku on korjattu ja sydeemi ilmattu. Öljyjäähylle suunniteltu pysyviä kiinnikkeitä. Ei juuri mitään isompaa enää, ainoastaan miljoona "pikkujuttua" :D Eli jos ei katastrofia suurempaa satu sisäänajon aikana niin päästään koeponnistaa Gee retroon, jonka jälkeen ollaan viisampia sen suhteen mitä on mennyt vikaan ja mitä pitää parantaa.

Patu925
04.09.2013, 16:05
Onko mesessä sama kartio ohjaus- ja välivarren nivelissä?

On sama.

Meillä HD varret on tehty motonet numero: 17-2338 nivelelle eli 20x1.5mm oikeekätinen jenka. Siis kaikki 4 niveltä on samat tässä meidän versiossa. Kierretappikin on olemassa millä on hyvä tehdä jenkaa varsiaihioon.

Aihiona on tällä hetkellä 30mm saumatonta paksuseinämäistä putkea mutta vissiin moc410 tai joku vastaava umpiluu puikko olisi varmaan parempaa. Tuo nykyinen versio kun vielä vääntyy, kylläkin pitää olla jo kunnon osuma vauhdilla kantoon tai vastaavaan. Sitten varren vahvuus on kohdallaan kun nivel pimahtaa... :D

pee
04.09.2013, 16:54
^^^^

tuo Patu925 meininki on hyvä, aikoinaan kun värkkäiltiin niitä vaffoja varsia 32 mm umpi moc410 stä, ei tarvike rt päitä Geehen oikein saanu, silloin se ransiittiversio oli helppo, nykyään kannattaa kopioida yllämainittu

32 mm umpinen on riittävän vahvaa, katkaisee rt pään / tai kääntö kynkän

tatsga
04.09.2013, 18:18
Kyselin 30mm umpitankoa tuolta http://www.timolehtimaki.fi/ . Jos myypi kohtuuhintaan, niin pitää käydä hakemassa. S355 taitaa olla aivan riittävän vahvaa noilla ainevahvuuksilla. Tollanen tanko painanee n.10kg+nivelet. Pitää viel tänään kattella tallilla et sopii suora välitanko ja ottaa mitat sorvaria varten. Kiitoksia tuosta osanumerosta! Josko ei enää uusilla päillä hakkais ohjaus maastossa käsille ku horoks ajettu pulttimopo =D

Kallista puuhaa tää harrastaminen... Äsken meni 80e biltemaan, motonetis odottaa 141e jarruosat, pitäis ostaa 80e nivelet, tangot koneistuksineen maksaa varmaan ainakin toisen mokoman... Pitäis jäädä jotain rahaa Kreikan talouden pönkittämiseen rodoksella 1,5vko päästä =D Noh tänä iltana harrastetaan halvalla ku askarrellaan paskarrellaan camo-kuvioiden sabluunoita kädet verillä...

tdi
04.09.2013, 20:47
Mulla ois vielä tallessa se pee:n peru etuakselin panssari jos jotakuta kiinnostaa.
Turhaa se tallissa pyörii ja saattaa olla se vakio raidetankokin tallessa, pitää penkoa. :rolleyes:

pee
04.09.2013, 21:31
Ai niin se meni sulle, just viikonloppuna koitin miettiä jotta mihkä mä sen myin ... Tarjoos -tatsGalle- sitä, on siis made by -Tumi-

vaiskitin
10.09.2013, 23:37
Pistetääs pikkupäivitystä....

Kaikenlaista pikku tuunausta tehty, valoja, takavalojen "panssarointia" ja yleistä hipelöintiä. Koeajokin suoritettua useamman tunnin edestä läheisen kaatopaikan mailla.

Suurimpana takaiskuna tuli kuitenkin kun huomattiin eilisen koeajon jäljiltä, että oikealta puolelta oli korjattu iskarin yläkorva revennyt irti...
Todennäköisesti korvakkeen ylätuen huono hitsisauma pettänyt ensin ja sitten päässyt nitkuttamaan itsensä irti.
Parannellaan rakennetta ja opetellaan hitsaamaan.:D

Tatsga niittas jarrukenkiin uudet pinnat ja rumpujen purkamisen yhteydessä todettiin oikean puolen akselin vuotavan... joten purettiin myös vetari irti ja laitettiin osat tilaukseen. Vielä vähän hakusessa onnistuuko tuo tiivisteiden vaihto kotikonstein vai täytyykö turvautua jonkun asianosaavan velhon apuun.

http://s20.postimg.org/z28h7lnd5/IMG_0822.jpg (http://postimg.org/image/z28h7lnd5/)

http://s20.postimg.org/wwe6d3jwp/IMG_0825.jpg (http://postimg.org/image/wwe6d3jwp/)

http://s20.postimg.org/5tl3ffhc9/IMG_0826.jpg (http://postimg.org/image/5tl3ffhc9/)

tatsga
11.09.2013, 11:44
Laitoinpa tilaten SKF:n pyöränlaakerisarjan(täydellinen tiivisteineen, 80e englannista) ja Wahlerin 80-asteisen termarin(tiivisteen kera 25e saksasta). Mitenhän helposti tollanen laakeri prässääntyy paikalleen ilman prässiä vasaralla paukuttamalla? Vanhan laakerin joutuu poistamaan väkivalloin. Laakerin mutteri tahtois 500nm momenttia itseensä. En vaan ymmärrä miksi koska laakeri vastaa laippapintaan ja mutterilla on oma lyötävä lukkolevynsä... Tarvis saada spesiaaliavain kiristystä varten, täytynee tuurnalla lyödä niin kireäks ku saa.

Saleksi
11.09.2013, 12:16
Wahlerin 80-asteisen termarin(tiivisteen kera 25e saksasta).


Saksasta tilaaminen kannattaa aina, miks et käyny paikallisesta varaosaputkasta koivuselta tullutta wahlerin termaria????

085-4049-80D
TERMOSTAATTI TIIVISTEELLÄ ON 22,00 EUR KPL
085-4049-87D
TERMOSTAATTI TIIVISTEELLÄ ON 20,30 EUR KPL

eli tossa on 80 ja 87 asteiset!!!!

tatsga
11.09.2013, 13:40
Tilauksen helppous oli tässä tapauksessa avain syntyneeseen kauppaan. Jos olisin tiennyt et saan Tikkurilan Autotarvikkeesta haettua ton termarin 22e:llä, niin oisin käynyt poimimassa sen sieltä. Laakerin olis saanut motonetistä 70e:llä, mutta olis ollut tilaustuote ja ei ollut tietoa onko joku halpis ja tuleeko tiivisteitä mukana. SKF:n sarjassa tulee mukana myös tiivisteen metallinen pidikerengas, joka näyttäis olevan ruostunut mulla hävyksiin.

Patu925
11.09.2013, 16:34
Mitenhän helposti tollanen laakeri prässääntyy paikalleen ilman prässiä vasaralla paukuttamalla?

Ennen asennusta laitat vetarin pakkaseen ja laakeri sähköuuniin esim. 100c niin luulen että laakeri menee pudottamalla paikoilleen ilman sen enempiä ihmettelyjä.

pee
11.09.2013, 20:25
lähetin paksuhkon fileen täsmänä kohti - vuolkaapa siitä ... ;)

tdi
11.09.2013, 20:29
Minä ihmettelin tuota 500nm kun laakerit vaihdoin ei siinä ole mitään järkeä tarkoittaa suomeks että kiinni(laakerit menee pohjaan)? Ja pitikö sitä sitten löysätä ja jollain rakotulkilla tarkistaa välys? Täällä oli jossain juttua tuosta laakerin vaihdosta.
Loppuen lopuks kiristelin ne ihan perinteiseen tyyliin ja hyvin se pelas ?

Pyörän ja olka laakerit hain ihan laakeri liikkeestä ja joku stefa löyty, veholta piti jotain stefoja ottaa ja kääntöpallon tiiviste. Ei ainakaan ole jäänyt muistiin että ois maltaita maksanut.
Minulla on tuollanen navan mutterin avain mallia DIY (ei kestä 500nm) jos tarttee :D

tatsga
11.09.2013, 20:40
Eiköhän toi mutteri kiristy isoilla kikkatongeilla ja tuurnalla paukuttamalla kireeks. Aukes kuitenkin kevyellä napauksella sen jälkeen aukas lukitukset... =D Etupään stefat on vuorossa seuraavaks kun oikee napa kastelee rengasta tallissa seistessä...

tdi
11.09.2013, 21:07
Nyt vasta tajusin että ei ollukkaa etu laakereista kyse... :(

Mutta kyllä pitäs onnistuu se takapyörän tiivisteiden vaihto kotikonstein, samalla kattoo että se navassa oleva reikä on auki ettei jarruille öljyä vuotaessaan paina.

vaiskitin
01.10.2013, 01:46
Mittelöt lähestyy ja hommaa tuntuu tulevan lisää samaa tahtia mitä saa tehtyä valmiiksi... Mutta on kuitenkin jo tarpeeksi kasassa että ajoon päästään, lähinnä varusteiden haalmista ja kiinnittelyä, sekä muuta toisarvoista näpertelyä.

http://s20.postimg.org/4l6g8tgnh/image.jpg

Vinnsi taistelukunnossa (maskiverkko uupuu vielä).

http://s20.postimg.org/droqw3lvx/image.jpg

HIMS eli hitek intake manifold system, haalittu kasaan kaikesta jännästä mitä nurkissa loju.

http://s20.postimg.org/i9r1o71xp/image.jpg

(Heavy?) duty ohjausvarret.

http://s20.postimg.org/kgvac477x/image.jpg

Epävirallinen tölkki(?!)mitta.

vimakuus
02.10.2013, 20:44
Mitä palloniveliä käytit ohjausvarsissa? Omat varret on 24x1,5 kierteellä, mutta pallot selvityksen alla.

tatsga
02.10.2013, 21:50
Motonetin 17-2338päällä(m20x1,5 oikeekätinen jenga, 18mm kartio) tehty. Kantsii tarkastaa, että onko omassa autossa 18mm vai 20mm kartiot nivelissä... Saattaa aiheuttaa erilaisten patenttiratkaisujen tarvetta 20mm kartioreiässä 18mm pää =D

vimakuus
02.10.2013, 23:44
Kartio on 18-20, onko se sitte 18 vai 20? :)

Niitä taitaa olla juu erilaisia, kun mullakin on yks etuakseli missä oli eri kokoiset pultit olkatapeissa ja olisko siinä ollu eri kartiotkin..

tatsga
03.10.2013, 13:25
Sanoisin et 18mm kartiossa on 22mm(avainväli) mutteri ja 20mm kartiossa taasen 24mm mutteri. 1mm pellistä tehty shimmikartio(kunhan teorisoin =) sovittaa pienemmän kartion isoon reikään, mut toiseen suuntaan joutuuki kairaamaan reikää isommaks =D