View Full Version : Kerro mikä vituttaa vuonna 2014
Heh. Tuo helpotti:) ja vilkaisin säätä nii helpotti lisää, ei olis ollu mukava heilua sonispheressa... tämä sohva alkaa tuntua jo mukavalta... ja ettei menis ihan ohi aiheen nii vituttaa ku en kattonu kauppaan lähtiessä nojakin penkkiä, oli märkä ja hanuri myös.. kattoivat varmaan et olin housuuni paskonu ku puoli selkää märkänä...
Tästä johdannaisena -> vtuttaa kun on nyt pää pipi :(
Tästä johdannaisena -> vtuttaa kun on nyt pää pipi :(
Heh.. ei ollu pää kipeänä eikä muukaan paikka.. piti olla kasilta aamulla paikassa x joten sai yhteen pakkiin jäädä:)
Pari kuukauttako tuosta on, kun mopoauto niisti corollan lisäpitkät ja maskin. Nyt oli vaimon työmaan talkkari vetässyt ajoleikkurilla lamput taas paskaksi. Taas tarttis vaihtaa ja mutterit on aika ikävässä paikassa puskurin sisällä. No kostoksi ostin halppisten tilalle Hellat.
Racingrabbit
30.05.2014, 22:38
Pari kuukauttako tuosta on, kun mopoauto niisti corollan lisäpitkät ja maskin. Nyt oli vaimon työmaan talkkari vetässyt ajoleikkurilla lamput taas paskaksi. Taas tarttis vaihtaa ja mutterit on aika ikävässä paikassa puskurin sisällä. No kostoksi ostin halppisten tilalle Hellat.
Pistä katolle? :D
Pistä katolle? :D
Pitäiskö laittaa perkele läpipulteilla, ja oksavaijerit kanssa. Hullun mainetta ei saa edes rahalla. Ruisereita nuo tanopäät sentään varovat hiukan.
Eräilves
01.06.2014, 06:43
Tietysti kun onpi vapaapäivä, nii helvetimoine sade, sataa ku eesterin persiiistä :mad: Ois voinu mennä kajakilla tonne erämaa jokia pisi menemähä, mut eipä sitte..
Nissan Sunny -92 ja infernaalinen korroosion aste... Jos vielä kerran jaksaisi leipoa tuollaisesta mätäpommista leimakelpoisen niin hyvä.
Nissan Sunny -92 ja infernaalinen korroosion aste... Jos vielä kerran jaksaisi leipoa tuollaisesta mätäpommista leimakelpoisen niin hyvä.
Mitä järkee? Onko auton arvo sataa euroa?
On se sen satasen ja ylikin. Tarvii autoa kesällä ja muuta ei oo nyt tarjolla :) On sitä pahemmistakin tehty mutta saanut olla tekemättä niitä jo jonkun aikaa niin nuo vaan rupee ottaan kuuppaan. Reilusti alle puolen neliön ja viiteen reikään jää paikkaukset kuitenkin.
E: Mutta tasan tarkkaan on ensimmäinen ja viimeinen merkkinsä edustaja mulle.
Nisseriina
02.06.2014, 22:48
Se saatanan mulju siä Jonsun liittimessä alkaa pikkuhiljaa vituttaan.Sitä on ny tiskattu ties millä ja sillä ei oo kauheita lähtöhaluja lopullisesti.Sitkeetä tahmasta mustaa paskaa..tämä on ny kolmas päivä ku luttaan sitä pois.
Sitten...toinen lomautuspätkä on lopuillaan..pitää sille rungvar työnantajalle soittaa taase ja kysyä mitäs ny..antas ny jo vitu pelle sen lopputilin eikä vehkeile ku kerra netis ettii uutta kuskia ni pääsis siitäki piinasta.
Vitun maalämpöpunpusta on vissiin vaihtoventtiili paskana, lattiat hehkuu punasena ja pumppu luulee lämmittävänsä käyttövettä. Tarttee huomenna alkaa leikkimään putkimiestä vissiin.
kaverilla työmaalla kuorman purku autosta ja se kone millä yleensä sitä tehty se oli rikki joten pyynnöstä lähdin pyörärillä auttamaan, 4 nippua mdf levyä oli kuormana, pari tonni aina nippu eli yksitellen otettava, sanoin kuskille että huutelee vähän kun en näe jatkopiikkejä siltä korolta kun on kaikki puomit ja kelkat tiellä, ei mitään, minä lykkään piikit nipun alle ohjeiden mukaan ja siitä ylös, heti kuulu nostaessa mukava rusaus, toinen piikki oli kopin seinästä läpi ja avarsi reikää mennessään...
no, munhan syy se silti on mutta jos ei olisi ollu ketään näyttämässä niin olisin käynyt itte in person katsomassa.
kaverilla työmaalla kuorman purku autosta ja se kone millä yleensä sitä tehty se oli rikki joten pyynnöstä lähdin pyörärillä auttamaan, 4 nippua mdf levyä oli kuormana, pari tonni aina nippu eli yksitellen otettava, sanoin kuskille että huutelee vähän kun en näe jatkopiikkejä siltä korolta kun on kaikki puomit ja kelkat tiellä, ei mitään, minä lykkään piikit nipun alle ohjeiden mukaan ja siitä ylös, heti kuulu nostaessa mukava rusaus, toinen piikki oli kopin seinästä läpi ja avarsi reikää mennessään...
no, munhan syy se silti on mutta jos ei olisi ollu ketään näyttämässä niin olisin käynyt itte in person katsomassa.
Joo se on meillä vähän sama juttu kun lastataan kivilavoja autoihin/puretaan pois, piikit pyöräkoneissa just sen mittaset että kun lavan päästä ottaa kiinni niin ei tuu tietystikkään läpi, mutta sitten kun sattuu se kerta kun on kolme kasisatasta lavaa kuormatilassa vierekkäin, eikä kahta rinnan toisinpäin ja tulee se kuuluisa ajatusvirhe sen reunimmaisen lavan kanssa:D
Toinen hienous on kun kaikenmaailman rautakauppojen ja kaukokiidon jakoautojen kanssa kuskit pyytää siirtelemään kaikkea mahollista roinaa, mitä niillä on kyydissä jo pohjilla ja kun aletaan suunnittelemaan et eihän nää harkkolavat tonne mahdu ku on kyydissä kaikenmaailman kipsilevynippuja+terassilautaa ja harjaterästä.
No sen kerran sitte kun jotain toisten tuotteita menee hajalle niin se siirtely taitaa loppua, kun se että kaataa siihen pihalle oman tehtaan harkkolavan niin vaihtaa piikit kauhaan ja siivoo pois ja thats it, mut se pihalle levitetty kipsilevynippu saattaa naurattaa jo enempi:mad:
On se sen satasen ja ylikin. Tarvii autoa kesällä ja muuta ei oo nyt tarjolla :) On sitä pahemmistakin tehty mutta saanut olla tekemättä niitä jo jonkun aikaa niin nuo vaan rupee ottaan kuuppaan. Reilusti alle puolen neliön ja viiteen reikään jää paikkaukset kuitenkin.
Ja vtut jää, katsurin erehtymätön rauta löysi kaksi kohtaa mitä en huomannut. No, positiivista että noilla kahdella lisäpaikalla leimaa vuodeksi, ei tarvii ostella mitään kalliita nilviäisiä tahi antureita.
wuntzikka
05.06.2014, 14:03
autojen myynti ilmoitusten lisätiedot, kun ei tiedetä edes mitä myydään...
henkilöturvakaari, miehistösuoja tai sitten vaikkapa maastovaihde. siinäpä nyt muutama mikä mieleen tulee. ja kaikki ihan normaaleja valorauta/karjapuskureita, lavan etureunassa oleva lavakaari...
Eräilves
05.06.2014, 15:34
Välillä tämä pomo kyllä.
Nyt 8 tuntia tehty töitä, ja nyt ruoka tauko.. pari tunni tauko. Sit jatkuu 3-4 tuntia työt viel..
tossa 8 tunni sisällä juotu kuppi kahvia, muute töitä tehty.
Potentiaalisen kohteen asemasta katsottuna vittumaisen pitkään ja vajaalla tiedottamisella jatkuneet yyteet. Maanantaina tosin uusi organisaatio julkaistaan, ja toivottavasti naru kaulan ympärillä joko kiristyy lopulliseen kireyteensä, tai solmu aukaistaan.
Loppu on uuden alku, jne.
Väsyttää iha vitusti, ja törmäsin vessan oveen kun yskin keuhkoja pihalle. Nyt on päässä patti
Turbo Isuzu
06.06.2014, 17:28
Töissä yks helevetin mulkero joka soittaa suuta koko ajan turhanpäiväsistä asioista. Pyyhkäsen tauluun seuraavalla kerralla, varoitus on jo annettu.:mad:
Yli-ihmiset... Melkein ku narsistit, mut ei ihan semmoisia...
suzukirby
07.06.2014, 10:58
Keskiviikkona ilmoitetaan työmaalla, että kuka saa kengänkuvan perseeseen. Kiva kun on tullu viimeisten joukossa..
"Liikennepoliisit" - körötellään esim. 50km/h alueella 35-40km/h, mutta auta armias jos yrität mennä siitä ohi nelikaistaisella tiellä viereistä, ja vaihtaa sitten ihan asianmukaisesti kaistaa, niin johan löytyy kaasupoljin, töötti ja pitkät valot, kun laitat vilkun päälle kaistanvaihdon merkiksi..
En oikein ymmärrä, yrittävät ajaa "turvallisesti" muuta liikennevirtaa selvästi hitaammin, mutta aiheuttavat sitten vaaratilanteita noilla ihme pelleilyillään, kun joku ajaa tämän liikennepoliisin mielestä liian kovaa. Viimeksi tänään sitten joutui hieman kysymään punaisissa valoissa että mikä on ongelma, kun "liikennepoliisi" pisti sellaisen torvisoitanna, pitkien vilkutuksen ja fingerin näyttelyn päälle. Siinähän minun puolesta ajaa hitaammin jos siltä tuntuu - varsinkin useampikaistaisella tiellä - mutta ei nyt vittu aleta häiritsemään ja tekemään kiusaa muulle liikenteelle. Saatanan pässit.. :mad:
Landcruisaaja
07.06.2014, 14:40
"Liikennepoliisit" - körötellään esim. 50km/h alueella 35-40km/h, mutta auta armias jos yrität mennä siitä ohi nelikaistaisella tiellä viereistä, ja vaihtaa sitten ihan asianmukaisesti kaistaa, niin johan löytyy kaasupoljin, töötti ja pitkät valot, kun laitat vilkun päälle kaistanvaihdon merkiksi..
En oikein ymmärrä, yrittävät ajaa "turvallisesti" muuta liikennevirtaa selvästi hitaammin, mutta aiheuttavat sitten vaaratilanteita noilla ihme pelleilyillään, kun joku ajaa tämän liikennepoliisin mielestä liian kovaa. Viimeksi tänään sitten joutui hieman kysymään punaisissa valoissa että mikä on ongelma, kun "liikennepoliisi" pisti sellaisen torvisoitanna, pitkien vilkutuksen ja fingerin näyttelyn päälle. Siinähän minun puolesta ajaa hitaammin jos siltä tuntuu - varsinkin useampikaistaisella tiellä - mutta ei nyt vittu aleta häiritsemään ja tekemään kiusaa muulle liikenteelle. Saatanan pässit.. :mad:
Just eilen sain seurata kun onnikka kuski kiusasi puolikkaan kuskia.
Linjuri ajoi reilusti alle 80 kymppiä ja sit taas ohituskaistal päästi puolikkaan melkein rinnalle ja sit löytyi kaasu linjurista ja kylhän se puolikaskin ajoi ihan parin metrin päässä linjurin takapuskurista:confused: :eek: Tätä jatkui ainakin mikkelistä ristiinan alapuolelle. En kyl tiedä mistä moinen oli alkunsa saanut että kumpi oli tehnyt mitäkin. Luulis että nykypäivänä tuollaiset ois korjattu pois liikenteestä.Älytöntä toimintaa.Ainut hyvä juttu oli että linja-autos ei näkynyt matkustajia.
Porvoon Hilma
07.06.2014, 15:04
Tuttu tunnelma ja helppo noista on ottaa pulttia. Epäasiallista käytöstähän tuo on ja taitaa johtua tavallista isommista henkisistä vaikeuksista.
Mä olen vaan koettanut ajella omaa ajoani. Tämä siis tarkoittaa aina riittävää turvaväliä edellä ajavaan. Myös pitkien valojen vilkuttelukiellon olen määrännyt itselleni. Lavavalojakaan en vilauta perässäroikkuvalle vaikka ollaan ihan muutaman metrin päässä 80:n vauhdissa. Ajattelen kauniita asioita ja koetan olla provosoitumatta. Nykyään se onnistuukin lähes aina kun ei ole mitään tarvetta näyttää mitään kenellekään. Mä olen vaan liikkeellä päästäkseni perille.
Mä olen vaan koettanut ajella omaa ajoani.
Se vaan on hankala ajaa tasaista nopeutta ja pitää turvaväliä, kun liikennepoliisi köröttää alinopeutta, mutta aina kun koittaa turvallista ohitusta niin pässi painaa kaasua. Ei jaksa oikein sitä pumppaavaa jumitustakaan siellä takana.. pari kertaa käynyt mielessä, jos koittaisi rekisteritiedoilla löytää puhelinnumeron, ja kilauttaa kaverille ja kysyä että mikäs kohta aivoissa ei nyt oikein pelaa? :D
Tämä siis tarkoittaa aina riittävää turvaväliä edellä ajavaan. Myös pitkien valojen vilkuttelukiellon olen määrännyt itselleni. Lavavalojakaan en vilauta perässäroikkuvalle vaikka ollaan ihan muutaman metrin päässä 80:n vauhdissa.
Liittyen yllä olevaan, se ei vain aina oikein onnistu, jos edessäajava ei siihen anna mahdollisuutta. Voisi tietysti ajaa sitä 20km/h alinopeutta ja epätasaista vauhtia, mutta ei vaan oikein nappaa. Minusta on äärimmäisen itsekästä ja typerää "minä- asennetta", että jos ajaa tiellä hitaammin kuin muut, niin ei päästä porukkaa kuitenkaan ohi. Kuten jo totesin, jokaisella on oikeus ajaa juuri sitä vauhtia kuin haluaa, mutta ei pitäisi tahallisesti tehdä kiusaa ja häiritä muuta liikennettä.
Tuo pitkien valojen vilkuttaminen koetaan Suomessa usein "ärsyttämiseksi", vaikka sillä on ihan järkeväkin tarkoitus - saada edessäajava huomioimaan että takaa tulee nopeampaa liikennettä. Esim. Ruotsissa varsinkin hämärässä/ pimeässä takaatulevat erittäin usein vilkauttaa pitkiä, että täältä tullaan. Mielestäni hyvinkin järkevää ja kohteliasta. Samoiten välillä nuo hiljaa ajavat keskiviivan kerkot, jotka ajaa laput silmillä ei vain tajua että takana on joku, ellei vilkuta pitkiä.
Toinen on töötin normaali käyttö, mikä täällä tuntuu usein olevan sanaton "haistavittu". Jos edessä ajava ei esim. huomaa vihreää valoa, niin pikku tööttäys on ihan paikallaan. Itse en sitä ota minään vittuiluna, vaan herätyksenä siihen että jotain tapahtuu/ pitäisi tapahtua. Monesti jos itse töräytät valoissa edessäolijalle, niin sieltä tulee keskaria tai mulkoilua. Miksi?
Porvoon Hilma
07.06.2014, 16:59
Se vaan on hankala ajaa tasaista nopeutta ja pitää turvaväliä, kun liikennepoliisi köröttää alinopeutta, mutta aina kun koittaa turvallista ohitusta niin pässi painaa kaasua. Ei jaksa oikein sitä pumppaavaa jumitustakaan siellä takana.. pari kertaa käynyt mielessä, jos koittaisi rekisteritiedoilla löytää puhelinnumeron, ja kilauttaa kaverille ja kysyä että mikäs kohta aivoissa ei nyt oikein pelaa? :D
Liittyen yllä olevaan, se ei vain aina oikein onnistu, jos edessäajava ei siihen anna mahdollisuutta. Voisi tietysti ajaa sitä 20km/h alinopeutta ja epätasaista vauhtia, mutta ei vaan oikein nappaa. Minusta on äärimmäisen itsekästä ja typerää "minä- asennetta", että jos ajaa tiellä hitaammin kuin muut, niin ei päästä porukkaa kuitenkaan ohi. Kuten jo totesin, jokaisella on oikeus ajaa juuri sitä vauhtia kuin haluaa, mutta ei pitäisi tahallisesti tehdä kiusaa ja häiritä muuta liikennettä.
Tuo pitkien valojen vilkuttaminen koetaan Suomessa usein "ärsyttämiseksi", vaikka sillä on ihan järkeväkin tarkoitus - saada edessäajava huomioimaan että takaa tulee nopeampaa liikennettä. Esim. Ruotsissa varsinkin hämärässä/ pimeässä takaatulevat erittäin usein vilkauttaa pitkiä, että täältä tullaan. Mielestäni hyvinkin järkevää ja kohteliasta. Samoiten välillä nuo hiljaa ajavat keskiviivan kerkot, jotka ajaa laput silmillä ei vain tajua että takana on joku, ellei vilkuta pitkiä.
Toinen on töötin normaali käyttö, mikä täällä tuntuu usein olevan sanaton "haistavittu". Jos edessä ajava ei esim. huomaa vihreää valoa, niin pikku tööttäys on ihan paikallaan. Itse en sitä ota minään vittuiluna, vaan herätyksenä siihen että jotain tapahtuu/ pitäisi tapahtua. Monesti jos itse töräytät valoissa edessäolijalle, niin sieltä tulee keskaria tai mulkoilua. Miksi?
Juu. Liikenteessä tuo kommunikointi on vaikeaa ja väärinymmärrys on enemmänkin sääntö kuin poikkeus vaikka tarkoitus olisikin ihan ystävällinen. Aina ei voi onnistua. Siksi mä en vilkuttele enkä tööttää, vaikka joskus on mennyt vihreissä valoissa jokunen tovi kun edellä oleva on lähetellyt sähköpostia siinä odotellessa :)
Ohittamisen estäminen on kyllä syvältä. Mikä perintöosuus siinä menee jos joku ohittaa mut? Tai jos peräti useampi ajaa ohi. Ei voi ymmärtää. Siksi turvaväli, että aina mahtuu siihen eteen audi tai kaksikin. :)
Joskus olen mielenkiinnosta selvittänyt omistajan, mutta en ole soitellut. Ootan vaan sitä tilannetta kun huonosti käyttäytyneen ajoneuvon omistaja tulee vaikka tarjoamaan firmalle jotain tavaraa tai palvelua. Jostain syystä homma ei sitten ihan etenekään :)
Loppujen lopuksi olen havainnut, että mitä sitä turhia pultteja ottamaan liikenteessä. Maailmassa on paljon mielenkiintoisempaa askartelua aivoille :D
Loppujen lopuksi olen havainnut, että mitä sitä turhia pultteja ottamaan liikenteessä. Maailmassa on paljon mielenkiintoisempaa askartelua aivoille :D
Tämä on niin totta. Ja muistaa sen, että vain itseensä voi vaikuttaa, ei muihin. Jos joku on liikenteessä idiootti niin olkoot, minkäs sille voi.
Niin ja kyllä mullakin välillä pinna meinaa mennä ;)
BJ-40/76
07.06.2014, 20:49
Siis ostin ebayn kautta saksasta 285/75-16 coopperit, ja kerittiin vääntään vanteelle, ennenkä hoksattiin että pientä valuvikaa kulutuspinnassa; siis tietysti perjantai iltana viimmeisenä asiakkana.... eipä alettu tasapainoittamaan, kun olisi pitänyt muurata liimapainoja yli 500 grammaa ensimmäiseen renkaaseen.
Ja pakosta/tyhmysissään piti laittaa alle, että pääsi siirtelemään venettä... (ajattelin, että kun sijaantuu, niin pääsee murto-osalla painoista, kuten aikaisemminkin on käynyt..)
No sitten auto renkaineen korjaamolle, ja yritettii tasapainoittaa: yli 400 g pahimpaan olisi pitänyt laittaa :mad: No 3 rengas meni vajaalla 200 grammalla, ja liimattiin painot vanteeseen, mutta neljäs oli taas vailla 300g painoja:mad: (toki keskusteluyhteys myyjään, lupautui vaihtamaan renkaan/renkaita, mutta miten ja kuka maksaa rengastyöt....)
Aiheesta mieli "mustana", kotiin n. klo 18 vaihtamaan autoa, Wararenkaalla hakemaan harrastetavaraa klo 21 ja klo 23 takaisin kotiin; niin joku kriminaali oli yrittänyt murtautua Hodariin:eek: Hodarissa varoittava hälytin, siis käskee häipymään, jos auto heilahtaa... vahingot pieniä "kauneusvikoja" mutta mieli meni tosi mustaksi:eek::eek: (jos havitteli kiinalaista mankkaa, joka oli todennäköinen kohde?, niin paljon arvokkaampaa olisi ollut aivan irrallaan pihassa:o siis asun omakotitalossa kaava-alueella)
Tuli taas mieleen ne valvontakamerat.... (luontokuvaa siileistä ja siivekkäistä aika paljon, mutta mutta....)
Ja nuo "kunttajussit": Minulla oli kahdesta autosta ikkunat auki, kun tosi kuuma helle, ja siitepölyt alkaa olla loppu; Niin ensin tulee traktori virstapasan kanssa, ja "ripisteli" vettä asfaltin reunaan ruutikuivaan "ojaan", joka minun tontin kohdalla on nimenomaan kestopäällysteen raja, koska wiisas insinööri? päätti tehdä/korjata tien niin korkealle, että tiealueen sulamisvedet valuu minun pihalle.... siis suunnitelmat ennen kun minä ostin tämän...
Ja sitten tulee harjakone, joka harjaa talvisen hiekoituksen yms. pois tuosta viheralueelta:mad: Pitäisi varmaan alkaa imuroimaan/luutuamaan autot sisältä (-myös).
Että talven kevätsiivous on ohi, ainakin osassa Oulua.... (toki nyt jatkuu minun toimesta; viheralue on n. 2,5 metriä leveä, ja siellä hiekoitussepeliä riittää.... ja kaupunki leikkaa pientareet kerran kesässä, edes minä en viitsi katsoa sitä pusikkoa....)
wuntzikka
08.06.2014, 08:39
kun joutuu työttömäksi, tuntee itsensä taas tavallaan "hyödyttömäksi" ja alkaa omanlainen vitutus/masennus, kun ei tiedä mistä sitä käteistä taas sitten nyppäis. sekä mitä/missä töitä tekis seuraavaksi.
ja toinen on taas yrityksen perustaminen, pankin eukko meinas että olen ehtinyt työntekijänä ostaa jo (mahdolisesti tulevan) firman kuorma-auton valmiiksi. sekä tietty olen yritystä varten säästänyt yhden satatuhatta työntekijänä... en ymmärrä oikein sitäkään, ja pisti hieman vituttamaan heidän puhelin soittonsa.
james_III
08.06.2014, 10:51
En oikein ymmärrä, yrittävät ajaa "turvallisesti" muuta liikennevirtaa selvästi hitaammin, mutta aiheuttavat sitten vaaratilanteita noilla ihme pelleilyillään,
Kaikkeen tottuu, työmatkalla molempiinsuuntiin ohituskaista, olen monesti sanonu että jos olisi minun vallassani, kyntäisin mokomat pois kokonaan. Kun ei kerran osata niitä asiallisesti käyttää niin ollaan sitte kokonaan ilman, kaistan ajan se renkaaton perintömuulikin kulkee sen 160km/h :o
Eilen hitsasin pitkän tovin (noin tunnin)
aamulla silmät oli valolle arat et en voinut silmiä aukasta kymmeneen minuuttiin :(
Sen lisäksi rälläkän kipinä oli palanut silmään kiinni joka terveys asemalla poistettiin
joku ruoste arpi sinne jäi :(
Tän päivän oon kulkenu puol sokeena ja tunkenu voiteita silmiin
T puolisilmä Rohmo
wuntzikka
08.06.2014, 19:44
Eilen hitsasin pitkän tovin (noin tunnin)
aamulla silmät oli valolle arat et en voinut silmiä aukasta kymmeneen minuuttiin :(
Sen lisäksi rälläkän kipinä oli palanut silmään kiinni joka terveys asemalla poistettiin
joku ruoste arpi sinne jäi :(
Tän päivän oon kulkenu puol sokeena ja tunkenu voiteita silmiin
T puolisilmä Rohmo
ite hitsasin jokunen viikko sitten shortsit jalassa (ja muu normaali varustus) varmaan 10-20min, muutaman hassun sauman. iltasella kirveli sääriä suihkussa aika hyvin, nyt alkaa olla nahka uusiutunut näille kohdille, jotka kirveli ja olivat punaiset.
Nisseriina
08.06.2014, 22:47
Ruohonleikkurin perkele alko ny mieltään osottamaa.Tai viime kesän lopulla jo alotti.Leikkuupöydän remmi räjähti niin että alko narut purkaan kumin seasta ja mokoma lakkas pyörittämästä teriä.Sillon tällön vähä napsi kii ja pyöräytti.Luulin että oire menee ohi ku vaihtaa siihen kaikki remmit uusiin rähjääntyneiden tilalle ni vielä mitä!!! Ei sitä kiinnosta terien pyörittely sitte pätkääkä.Tossa se pinkoo pitki pihaa että kivet pimppoilee mut siihe se si jää.Mikä tätä laitosta riivaa??!! Tajuaisin jos siä leikkuupöydässä ois joku kiristin pyörä ja se ois lentäny helvettiin mutta kun ei ole..mite se uuski remmi voi käyttäytyä noin ettei pyöritä teriä??? Alkaa jo vituttamaa tälläne iha tosissaa.
PunisherFIN
08.06.2014, 23:41
minnuu on viimeaikona alkanu vituttamaan pihapoliisit.. sen verran kiehahti tänään yli kun hajin postin ja joku vitsiniekka ilmotellu taloyhtiöön, että parkkeeraan autoa pelastustiellä. toki se siinä seisoo, mutta syynä on kyl se, ettei se kulje mihinkään, ennen ko saa varaosat (akseli jousipakoista irti).. joskus sitä miettii et miks vitussa ihmiset ei reilusti kysy jos niillä on jotakin kysyttävää, vaan ennemmin lähetään vittuilulinjalle ja soitellaan isännöitsijälle, että lähettelee sit jotakin uhkakirjeitä, vielläpä omistusasunnossa? mitähän ne luulee saavuttavansa tollasella, varmasti hoituu isännöitsijän kanssa asiat tulevaisuudessa TODELLA hedelmällisesti, kun ei edes vaivautunu kysymään et missä vika, vaan suoraan joku vittuilulappu :D
ainiin pakko lisätä, auto on pelastustiellä paikassa, joka estää pääsyn miun asuntoon (sairaankuljetus), muualle kyllä liikennöi ihan normaalisti ja paloautossa lie letkua tuo viis metriä, ettei jää sammuttamatta tuon paskalaatikon takia..
Porvoon Hilma
09.06.2014, 06:45
minnuu on viimeaikona alkanu vituttamaan pihapoliisit.. sen verran kiehahti tänään yli kun hajin postin ja joku vitsiniekka ilmotellu taloyhtiöön, että parkkeeraan autoa pelastustiellä. toki se siinä seisoo, mutta syynä on kyl se, ettei se kulje mihinkään, ennen ko saa varaosat (akseli jousipakoista irti).. joskus sitä miettii et miks vitussa ihmiset ei reilusti kysy jos niillä on jotakin kysyttävää, vaan ennemmin lähetään vittuilulinjalle ja soitellaan isännöitsijälle, että lähettelee sit jotakin uhkakirjeitä, vielläpä omistusasunnossa? mitähän ne luulee saavuttavansa tollasella, varmasti hoituu isännöitsijän kanssa asiat tulevaisuudessa TODELLA hedelmällisesti, kun ei edes vaivautunu kysymään et missä vika, vaan suoraan joku vittuilulappu :D
ainiin pakko lisätä, auto on pelastustiellä paikassa, joka estää pääsyn miun asuntoon (sairaankuljetus), muualle kyllä liikennöi ihan normaalisti ja paloautossa lie letkua tuo viis metriä, ettei jää sammuttamatta tuon paskalaatikon takia..
No ratkaise tuo silleen, että laitat autoon laput vetopisteiden kohdalle: Arvon palomiehet, autoni on liikkumakyvytön, korjaus käynnissä. Jos se on tiellä, niin oheisista vetopisteistä saatte autoni näppärästi hinattua sivummalle jos on tarvis. Ystävällnen kiitos yhteistyöstä. :)
Samsonite
09.06.2014, 06:52
Vituttaa isosti apinat, jotka valtaa omine lupineen vieraan venelaituriin ja purkaa paskapurkkinsa siihen ajokelvottomaan tilaan. Juu, olen lähdössä hinaamaan sen romun helvettiin juurikin nyt. Häätö annettu eilisiltana.
ite hitsasin jokunen viikko sitten shortsit jalassa (ja muu normaali varustus) varmaan 10-20min, muutaman hassun sauman. iltasella kirveli sääriä suihkussa aika hyvin, nyt alkaa olla nahka uusiutunut näille kohdille, jotka kirveli ja olivat punaiset.
Köyhän miehen solarium :D
Puuttumatta tuohon auton pysäköintiin niin moni hoitaa ihan tarkoituksella tällaiset asiat isännöitsijän kautta anonyymistä, jotta sopu säilyy naapureiden kanssa. Eli ei uskalleta tulla suoraan asioista puhumaan.
ps. vaikka omistusasunnossa asutkin, niin taloyhtiö sen pihan ja ne talot omistaa :D
Byrocrat
09.06.2014, 18:07
Vain tosi fiksu ryhtyy purkamaan romuaan pelastustiellä:( Olitpa sitten omistaja tai vuokralainen niin pelastustie ei ole tarkoitettu auton remppaamiseen. Jos taloyhtiö haluaa olla oikein ikävä niin maksattavat kikottimen siirron ja siihen päälle voit saadat vielä sakotkin väärästä pysäköinnistä!!
Kiinteistöjen pelastustiet (Pelastuslaki 11 §)
Kiinteistön omistajan ja haltijan sekä toiminnanharjoittajan on osaltaan huolehdittava siitä, että hälytysajoneuvoille tarkoitetut ajotiet ja muut kulkuyhteydet (pelastustiet) pidetään ajokelpoisina ja esteettöminä ja että ne on merkitty asianmukaisesti.
Pelastustielle ei saa pysäköidä ajoneuvoja eikä asettaa muutakaan estettä.
Sisäasiainministeriön asetuksella annetaan tarkempia säännöksiä pelastustien merkitsemisestä.
wuntzikka
09.06.2014, 18:19
Köyhän miehen solarium :D
juurikin näin, viime kesänä taas kaulasta lähti nahat kun päivän sulatteli minarcilla puikkoja haalarin kaula-aukko suht auki kuumasta ilmasta johtuen.
mutta aina sitä oppii suojautumaan paremmin hitsatessa
Potentiaalisen kohteen asemasta katsottuna vittumaisen pitkään ja vajaalla tiedottamisella jatkuneet yyteet. Maanantaina tosin uusi organisaatio julkaistaan, ja toivottavasti naru kaulan ympärillä joko kiristyy lopulliseen kireyteensä, tai solmu aukaistaan.
Loppu on uuden alku, jne.
Irtisanominen meni ohi, mutta osui viereen. Menetin luottokeikkakaverin, jonka kanssa tuli vietettyä aikaa töissä ja töitten välillä. Siviiliyhteys jatkuu, toki. Jäämme odottamaan lomautuksien jaon alkua.
Yyteiden alettua irtisanomista odotti pelolla, ja yyteiden venyessä alkoi pelkäämään ettei tulekkaan irtisanotuksi, mutta nyt miettii miksei minua sitten irtisanottukaan? ;-)
Järkyttävä paskatauti alko aamulla...
E: löys oksennuski tien ulos väärästä päästä
"töissä" oleminen ja lagunan jakopää.. :mad::mad:
Poikkeuksellisesti vesisade. Pitäis pajoittaa frouvan kiituria kuntoon, eikä se oikein kaatosateessa tahdo onnistua. (auto pukeilla pihalla joten ei sitä nyt saa talliinkaan ja siellä pesii haarapääsky jota en tohdi häiritä)
"töissä" oleminen ja lagunan jakopää.. :mad::mad:
Ihan mielenkiinnosta, mikäs lagunan jakopäässä? Itellä 00vuosmalli ja sen verran vilkaisin koppien alle et älys jättää ite ropaamatta:) tilasin ajan vianorille.. saas nähdä jatkuuko tarina tässä topicissa... ei mitään tietoa minkä tasoinen paikka, oli ainaki halpa verrattuna avainvaunuun...
Toi vitun Stiga mikä ei lähde käyntiin :mad:
Gary Grand
10.06.2014, 20:41
Toi vitun Stiga mikä ei lähde käyntiin :mad:
EIKÖS SE KARHUHERRA OSANNUT NEUVOA SUA?
Ohops.. Läks näköjään CAPSit päällä. Ja ihan kesken kirjottelun..
Mua jurppii ton J.W. putelin pohjan lähestyminen uhkaavaa vauhtia.:eek::(
EIKÖS SE KARHUHERRA OSANNUT NEUVOA SUA?
Ohops.. Läks näköjään CAPSit päällä. Ja ihan kesken kirjottelun..
Mua jurppii ton J.W. putelin pohjan lähestyminen uhkaavaa vauhtia.:eek::(
No ei perkele osannut. En kai kysyny tarpeeksi monelta :D
Gary Grand
10.06.2014, 22:04
No ei perkele osannut. En kai kysyny tarpeeksi monelta :D
Kertaus on opintojen äiti..:D
TRANSPORTER T4 POLTTOAINEMITTARI! VIIMENEN NELJÄSOSATANKKI HÄVIÄÄ n. 60km MATKALLA JA KUN VALO SYTTYY NIIN 15KM ENNENKU TANKKI TYHJÄ!!! P********!!!!!! TÄÄ SITÄ OLLAAN TIENPOSKESSA :mad:
Voi elämän kevät kun pojat taas leikkii hiekkalaatikolla: http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288699710143.html?pos=ok-nln
BJ-40/76
11.06.2014, 10:16
Voi elämän kevät kun pojat taas leikkii hiekkalaatikolla: http://www.iltasanomat.fi/kotimaa/art-1288699710143.html?pos=ok-nln
Harmi vaan, että tuon hiekkalaatikon nimi on SUOMI.
lainaus:
"Kohdistuiko se henkeenne vai terveyteenne, Jarmo Pekkarinen?
- En lähde määrittelemään. Asia on auki.
..........................
Miksi te sitten olette pysäyttänyt Suomen ulkomaankaupan?
- Minua ei uhkailla! Eikä ketään AKT-läistä uhkailla henkilökohtaisesti!"
En yhtään ihmettele, jos varustamolla on pinna tiukalla, Jos AKT? on pantanut laivaa viikon! Ja sillä perusteella että venäläinen varustamo maksaa liian pientä palkkaa.
No, tästähän seuraa se, että venäläiset saavat hyvän syyn rakentaa omat satamat... tai sitten rahdataan muuta kautta.
Mutta jokatapauksessa suomen maine logistiikassa vakaana ja varmana saa kolauksen.
TTU mitä pelleilyä, suomalainen ammattiyhdistysliike julisti lakon venäläiselle alukselle ja, luulisin, ulkomaiselle miehistölle...
AKT:n liittosihteeri Arto Sorvali, miksi venäläinen alus oli alunperin saarrossa?
- Se on lakossa. Ammattiosasto julisti sen lakkoon, koska sen miehistö tekee nälkäpalkalla töitä. Laiva on Venäjän lipun alla.
Mikä tämän uhkauksen sisältö oli?
- Olen nähnyt sen. En lähde sitä avaamaan.
Onko kuvio pähkinänkuoressa se, että venäläinen kapteeni sanoi rumasti ja AKT pysäytti Suomen satamat?
- Juu. Ei. Kapteeni ei ole sanonut sanaakaan, vaan tämä tuli varustamon asianajotoimistolta.
Eli venäläinen varustamo pysäytti Suomen ulkomaankaupan?
- Jos rakentaa sellaisen aasinsillan.
Mikä sen tekee aasinsillaksi?
- En minä lähde arvioimaan sinun tekstejäsi. Jos varustamo kerran on venäläinen, niin käytännössä näin on tapahtunut.
Uhattiinko tässä terveyttä vai henkeä vai mainetta? Voitteko yhtään määritellä?
- En lähde sitä aukomaan.
Miksi ette, kun olette pysäyttäneet Suomen ulkomaankaupan? Ihmiset haluaisivat tietää.
-Totta kai ihmiset haluavat tietää.
Onko väärin haluta tietää?
- Meillä ne ihmiset tietävät, jotka ovat päätöksen tehneet.
Tämä vaikuttaa muihinkin.
- He varmasti lähestyvät meitä muita kautta kuin tiedotusvälineiden.
Onko mahdollista, että uhkaus on niin mitätön, että ette halua kertoa sen sisältöä?
- Me emme tee mitään minkään mitättömyyden takia.
Eikö tämä ole vähän erikoista? Mikä tässä on kytky suomalaiseen työnantajaan?
- Työnantajan kautta rahdin tilaajat voivat huolehtia siitä, että Suomen satamiin ajaa aluksia, jotka noudattavat työehtosopimuksia.
Sekö on tämän mielenilmauksen syy?
- Ei, vaan se uhkaus.
Jolla ei ole mitään kytkyä työnantajaan?
- Ei suoranaisesti.
Onko ollenkaan?
- En tiedä mitä ajat takaa. Teidän tehtävä on kysellä ja sitten otatte sanan jostain kohtaan ja toisen toisesta kohtaa.
Siksi pyytäisin mielummin vastauksia.
- Sinä nyt vain et saa tyydyttävää vastausta kaikkiin kysymyksiisi.
Kerrotteko koskaan uhkauksen sisältöä?
- En osaa sanoa.
Onko tämä päätetty porukalla?
- On otettu tietty linja tiedottamiseen.
Pääluottamusmies vaikenee
Kirjeitse tullut uhkaus kohdistui henkilökohtaisesti AKT:n Tornion osaston pääluottamusmieheen Jarmo Pekkariseen.
Kohdistuiko se henkeenne vai terveyteenne, Jarmo Pekkarinen?
- En lähde määrittelemään. Asia on auki.
Miksi?
- Asia on auki.
Millä tavalla?
- Se on auki.
Mikä on auki ja millä tavalla?
- En lähde aukaisemaan uhkausta.
Niin, koska asia on auki, mutta mikä asia?
- Laiva on vieläkin lakossa.
Pelkäätkö, että sieltä voi kohdistua sinuun toimenpiteitä?
- En, mutta asia on auki.
Eli sinulle tuli paha mieli venäläisen varustamon uhkailusta ja te pysäytitte koko Suomen ulkomaankaupan?
- Joo, ei lähdetä uhkailemaan henkilökohtaisesti ketään.
Miten tämä uhkaus liittyy suomalaiseen työnantajaan?
- Kysy sitä Sorvalin Artolta.
Kysyin. Ei hän oikein osannut sanoa.
- En osaa sanoa sitten minäkään.
Miksi te sitten olette pysäyttänyt Suomen ulkomaankaupan?
- Minua ei uhkailla! Eikä ketään AKT-läistä uhkailla henkilökohtaisesti!
Mutta kysyisin tätä kytkyä työnantajaan?
- Minä vastaan juuri niin kuin itse haluan.
Tämän asian logiikkaa jää nyt vähän auki?
- Se on vielä vähän auki joo.
Vittu tämänkin Speden haastattelu (tai siis yritys) on kuin kummelista, ainoa vain että aihe nyt ei oikein naurata...
Hautalintu
11.06.2014, 14:26
Edellisen postauksen sisältö kiteyttikin jo tämän päivän vitutuksen.... v*ttu jos joka kerta ku autonkuljettajalle vittuillaan/uhkaillaan millon milläkin aiheella ni olis kumipyörät seis tämän tästä... miksi tämmöistä ei tapahdu, siksi koska AKT hoitaa näillä lakko konsteilla vain ja ainoastaan noiden satama-apinoiden asioita! Eikä sit herneitä nenään jos joukostamme löytyy ahtaajia mut V*TTU MITÄ P*SKAA TOI AKT TOUHU ON!!!
Kyllä löytyy ahtaajia joukosta, ja täytyy sanoa ihan rehellisesti että mulla ainakin menee aivan täysin yli hilseen että mitä AKT tällä koko Suomen satamat sulkevalla "poliittisella lakolla" oikein ajaa takaa..
Se, että tuo venäläisomistuksessa oleva laiva on saarrettu satamaan on ihan oikein, varsinkin siinä vaiheessa jos aletaan työntekijöitä/ luottamusmiestä uhkailemaan varustamon edustajan puolelta. Samoin on ihan oikein, että asetetaan käsittelysaartoon sellainen kotimainen yritys, joka käyttää tavaroidensa kuljettamiseen firmoja, jotka vähät välittää työoloista yms.
Sen sijaan se, että laitetaan kaikki Suomeen liikkennöivät varustamot ja heidän palveluitaan käyttävät asiakkaat (teollisuus, ihmiset, kuljetusalan työntekijät) kärsimään asiasta johon heillä ei ole mitään osaa on täysin väärin. Olen lakko- oikeuden ja tarvittavien pakkotoimenpiteiden kannalla silloin kun niitä tarvitaan, mutta ne toimenpiteet tulee kohdistua oikeaan paikkaan. Tällä touhulla ei tehdä muuta kuin ammutaan itseä jalkaan, ei saa minulta ainakaan minkäänlaista kannatusta. Täytyy huomenissa ihan mielenkiinnosta jutella, että mitä tässä oikein on taustalla.. noi mediaan annetut AKT:n Sorvalin, ja Tornion sataman luottamusmiehen kommentitkin on sellaista paskaa että lähinnä hävettää.
En yhtään ihmettele, jos varustamolla on pinna tiukalla, Jos AKT? on pantanut laivaa viikon! Ja sillä perusteella että venäläinen varustamo maksaa liian pientä palkkaa.
No, tästähän seuraa se, että venäläiset saavat hyvän syyn rakentaa omat satamat... tai sitten rahdataan muuta kautta.
Mutta jokatapauksessa suomen maine logistiikassa vakaana ja varmana saa kolauksen.
Venäläiset saa ihan suosiolla raahatakin omat romunsa suoraan heidän satamiinsa - ja se tulee joka tapauksessa tapahtumaan yhä enenevissä määrin sitä mukaa kun heidän omat satamansa saadaan kuntoon. On koko ajan ollut ajan kysymys milloin transitoliikenne likipitäen loppuu, ei kait venäläinen halua maksaa ylimääräisistä siirroista jos kerran tavaran voi tuoda omaan maahan suoraan.
Tässä tapauksessa kuitenkaan ei ole kyse venäläisen rahdin kuljettamisesta, vaan kyseessä on rahdin kuljettamisesta Venäläisomistuksessa olevalla aluksella Keski-Euroopasta Suomeen, suomalaiselle yritykselle (Outokumpu). Suomalaisen yrityksen olisi syytä huolhetia siitä, että käyttävät tavaroidensa kuljettamiseen yrityksiä joilla työehdot ja -olot on inhimillisellä tasolla. Suomalainen ei kovin helposti voi - eikä edes tarvitsekkaan - vaikuttaa ulkomaisiin työehtoihin, mutta länsimaisen yrityksen on mahdollisuus vaikuttaa siihen millaisen kuvan itsestään antaa eettisenä työnantajana. Outokumpuhan jo ehtikin ilmoittaa, ettei käytä kyseisen varustamon palveluita tästä eteenpäin, vaan tavara toimitetaan muiden varustamoiden toimesta.
Jotenkin tuntuu, että tässä asiassa on todellakin menty liian kovilla kierroksilla, ammutaan sokkona ympäriinsä, kun oikeasti kohteena pitäsi olla vain tuo yksittäinen varustamo ja Outokumpu. Ylipäätään, jos varustamolta tulee henkilökohtainen kirjallinen uhkaus, pitäisi sen olla poliisiasia eikä poliittinen ja periaatteellinen taistelu joka koskee koko maata. Vähän mennyt nyt AKT:lla asiassa puurot ja vellit sekaisin, jollei sitten asiassa ole taustalla jotain, mitä ei julkisuuteen ole kerrottu miltään tasolta.
Gary Grand
11.06.2014, 18:05
Hella tilttasi..:mad:
Muutaman kerran uunilla onnistunutkin polttamaan ruuat, mutta nyt jäi reiluksi tunniksi päälle paistohommien jälkeen ja mitä pirua?!? Luukun muovinen lukitusnappi oli sulanut luukun sisälle.. Valunut lasia pitkin siis. :confused: sviddu nääs..
Pikkasen ollut lämmintä siellä. Ja säätö oli 150 asteessa.:eek:
Ahtaajat tekee taas sitä minkä ne parhaiten osaa :D
Ei sinänsä minua vituta mutta on melkosen lapsellista toimintaa.
Ahtaajat tekee taas sitä minkä ne parhaiten osaa :D
Ei sinänsä minua vituta mutta on melkosen lapsellista toimintaa.
Lue edes ylläoleva äläkä pelkästään yleistä..
Mitä tulee lakkoihin yleensä, niin itse asiassa ei niitä kovin usein ole ollut. Ulosmarsseja irtisanomisiin liittyen kyllä, ja satunnaisia yksittäisten yritysten/ varustamoiden saartoja kyllä. Mutta kattokaahan huvikseen paljonko niitä ulosmarsseja on muillakin aloilla irtisanomisten yms. yhteydessä. Siinä vaiheessa aletaan saada asiat oikeampaan mittasuhteeseen. Ihan kaikkea mitä mediassa tarjotaan ei kannata lukea kuin piru raamattua.
Mutta kuten jo aiemmin totesin, tämänpäiväinen on yliampuvalla mitoituksella. Se mitä monilta duunikavereilta kyselin, niin samaa mieltä ollut moni muukin. Ei AKT läheskään aina kysy jäseniltään mitä ne haluaa että tehdään..
Akt:teen täytyy säännöllisesti pitää "yleisiä vapaapäiviä" työntekijöille pitääkseen ne tyytyväisenä ettei fyrkat lähde yyteekoohon :D:D
Kyl sen verran on kuitenkin ahtaajat kussu hommia lakoillaan että kohta täällä ei myydä mitään muuta kuin palveluksia toisillemme. Käy vähän samanlailla kuin paperipuolella...
Mutta eihän se yksittäisten työntekijöiden syytä ole (poislukien ne joilla ei ole muuta tekemistä kun lukee sähköposteja päivät pitkät :D )
PunisherFIN
11.06.2014, 21:03
Vain tosi fiksu ryhtyy purkamaan romuaan pelastustiellä:( Olitpa sitten omistaja tai vuokralainen niin pelastustie ei ole tarkoitettu auton remppaamiseen. Jos taloyhtiö haluaa olla oikein ikävä niin maksattavat kikottimen siirron ja siihen päälle voit saadat vielä sakotkin väärästä pysäköinnistä!!
tarkennuksena, se hajosi siihen missä seisoo. norjan kromi oli tehnyt tepposet jousen kiinnityslapuille ja kun jalka lipsahti jarrulta, lipsahti se akselikin irti pakoista, molemmat puolet kertalaakista. pystyyhän sitä liikuttamaan, jos uhraa vähintään yoken ja/tai banjot, mutten katsonut viisaaksi pistää autoa paaliin muutaman kympin osien takia, varsinkin kun haitta on vähäinen (paitsi henkisellä tasolla). toisekseen kerroin naapureille yksitellen auton olevan rikki sitä mukaa kun niitä pihalla näin, mutta kun tuolla asuu pari runkkaria, niin toisen(tai molempien) oli pakko soitella isännöitsijälle asiasta ja kertoa muutettua totuutta sinne suuntaan. no ei siinä, jostain aikaa mie sen tavotan ja sitten juostaankin kilpaa :)
Nisseriina
11.06.2014, 21:14
Voi vittu mikä sotku...lomautusta satelee lisää ..pitäs ne prosyyrit hakee huomen aamulla ja jo samaa aikaa pitäs olla toisaalla kattomas uutta hommaa ja kun tuntuu oleva nii helveti kova kiirekki mennä sinne niiku jossai palais saatana eikä kerkee edellisiäkä asioita hoitaa loppuu!!! pähkinä räjähtää kohta!!
wuntzikka
12.06.2014, 06:17
tuommonen kiire tuntui olevan edellisessä firmassa ^^ vaikka kaivinkoneessa pidettiin syystä koko ajan jengat täysillä ja heiluttiin minkä ehti, sen sitten tiesi kun oli soiteltu koko ajan kiireestä.
nyt alkaa vituttamaan perhesuhteet. toisin sanoen isäukon suhtautuminen asioihin, johon pyydän jelppiä.
Ei ihan viluta mutta ihmetyttää. Mopokaupan osamyynti, mallin kanssa juipin kanssa vilkkurelettä ostamaan. Ei kuulemma saa, mut tässä olis vastaava --> ei toimi, mopo sammuu kun laittaa vilkun päälle. :) Sitten kun muutetaan piuhojen järjestys plugista niin vilkut kyllä palavat mutta eivät vilku. 50e rele.
Juippi vaihtamaan relettä kauppaan, no edelleenkään ei sitä oikeaa muka saa mistään.
Himassa ~5min nettipällistelyn jälkeen löytyy samasta paikasta josta putiikki tilaa osia, ihan oikealla numerolla oleva rele. Taas piti ite tehä vaikka luulis tämmöisen hoituvan "virallistakin" tietä" ja mieluusti jokusen euron maksaisin yrittäjille.
Eräilves
13.06.2014, 21:14
Asiakkaat, joitten piti tulla tänään, mutta ei mitään tietoa missä mahtaa mennä, ja millo tulevat ja tulevatko edes :mad: eli turhaan tehny ylimääräsiä töitä, ja muuteki lyhyet yöunet, nii pitää heitä vielä odottaa JOS tulevat edes..
Autot. Kaikki enemmän tai vähemmän paskana. Pahin kaikista se sysipaska susuki. Ei todellakaan vakuuta merkki tällä vuosituhannella.
Autot. Kaikki enemmän tai vähemmän paskana. Pahin kaikista se sysipaska susuki. Ei todellakaan vakuuta merkki tällä vuosituhannella.
Ei tämän vuosituhannen merkeillä ole väliä, euroissakin samaa slobokuraa kaikissa on sähköt. Tervetuloa ihanaan globalisaatioon...
TOPPAHOUSU
15.06.2014, 12:31
Jos maasturin runkoa on tarve paikata, niin miksi se pitää tehdä väärin ja laittaa n.1mm PELTIÄ !?!
Perk.että ottaa päähän korjata muiden turauksia!
Hautalintu
15.06.2014, 13:28
Jos maasturin runkoa on tarve paikata, niin miksi se pitää tehdä väärin ja laittaa n.1mm PELTIÄ !?!
Perk.että ottaa päähän korjata muiden turauksia!
Samaa oon ihmetelly... noi on vissiin niitä "myyntifixejä" eli äkkiä kuntoon, leima lappuun ja auto myyntiin...
nimim: samanlaisia paikkoja pari löytynyt tosta mun mitsusta... muunmuassa apparin puolen jousen korvakko takana oli kiini n.1,5mm pellissä...
ja sit pitäs viä ihmetellä et miksi se riipuke tuollein sukelti runkoaisan sisään...
TOPPAHOUSU
15.06.2014, 14:27
Samaa oon ihmetelly... noi on vissiin niitä "myyntifixejä" eli äkkiä kuntoon, leima lappuun ja auto myyntiin...
nimim: samanlaisia paikkoja pari löytynyt tosta mun mitsusta... muunmuassa apparin puolen jousen korvakko takana oli kiini n.1,5mm pellissä...
ja sit pitäs viä ihmetellä et miksi se riipuke tuollein sukelti runkoaisan sisään...
Niitähän ne vissiin on kun ei ole edes viitsitty ottaa pois ruostekohtia vaan on lätkätty pellinpala päälle ja räitty sitten migillä kiinni...
ja päälle vähintään puoli senttiä bitumi alustamassaa...
pimeämies
16.06.2014, 08:39
kyllä vituttaa alettiin rehua tekee en kerennyt pitkään ajaa kun meni ulosotosta hammas rattaat. Eikä mistään saaha raktoria lainaan.
Gary Grand
17.06.2014, 08:33
Keli..:mad:
Suomen keski"kesä".. 4 astetta lämmintä ja lunta tulee ihan sikana..:eek::(
Toivottavasti huomiseksi paranee vähän, kun pitäis pyörä käydä hakemassa..:eek:
Tuusulassa +2 ja lunta sataa:D
kyllä vituttaa alettiin rehua tekee en kerennyt pitkään ajaa kun meni ulosotosta hammas rattaat. Eikä mistään saaha raktoria lainaan.
Vai ulosoton pakka? Mutta anyway perä auki ja nopee korjaa. :D
PunisherFIN
17.06.2014, 17:53
emt jos kesät on tälläsiä mitä tuol päivän heilu eka lumisatees, sit vesisatees ja sit helvetillisessä tuulessa ni taidan muuttaa pysyvästi vaikka thaikkuihin..
pimeämies
17.06.2014, 19:52
Vai ulosoton pakka? Mutta anyway perä auki ja nopee korjaa. :D
ylempi ja sivu hamasratas oli hampaat lähtenyt nyt on vaihettu koko reppu sinne paitsi ei enää toimi nostolaite :D ulos oton pakat isä vaihto keväästä sinne. huomenna päsee taas rehua tekemään
Vituttaa kun jalkapalloveikkaukset menee ihan päin vittua... :(
tos serkun luona testattii polarista ja puhelin tippu taskusta :eek::eek::eek:
ja paskaksihan se meni :mad::mad::mad::mad:
ja maanantaina tarttis mennä ostamaan uus nokia.. :mad::mad::mad::mad::mad::mad: :eek::eek:
Heikki L
22.06.2014, 09:30
Ihan pikkasen kyrsii. Ostin viimeviikolla prätkän, sitten tuli sattumalta eteen veneeseen sopiva perämoottori 150hv. Pakkohan sekin oli ostaa, eilen tultiin juhannuksen vietosta.
avokki pesi parikoneellista pyykkiä ja alko kuuluu ihme kolinaa kellarista. Zanussi päätti sitten panoksensa tässä taloudessa :( huomenna pitää vierailla vielä expertillä.
No ei edes enää kyrsi kun sain tämän kirjoitettua :)
hj 60/61
22.06.2014, 09:58
ja maanantaina tarttis mennä ostamaan uus nokia.. :mad::mad::mad::mad::mad::mad: :eek::eek:
Älä Nokialaista osta, paitsi jos ne on kumisaappaat....:D:D:D:o
Niitäki löytynee laadukkaampia muilt merkeilt...
Nekin Puolassa liimatut erehdyin ja laatu ihan kuraa kantakorko ihmeen keskellä kengänpohjaa ja unohdettu ne kangaslangat laittaa sinne
ilmakorkoihin viheltelee joka askeleelle.
Sievin neopreenikumpparit 100kertaa paremmat ja vastedes pysyn kaukana näistä Suomi arvoilla myytävistä tuontitavaroista.
Menisi myös "paskat ostokset" topikin alla.
hj 60/61
22.06.2014, 10:55
Nekin Puolassa liimatut erehdyin ja laatu ihan kuraa kantakorko ihmeen keskellä kengänpohjaa ja unohdettu ne kangaslangat laittaa sinne
ilmakorkoihin viheltelee joka askeleelle.
Sievin neopreenikumpparit 100kertaa paremmat ja vastedes pysyn kaukana näistä Suomi arvoilla myytävistä tuontitavaroista.
Menisi myös "paskat ostokset" topikin alla.
Totta kyllä tuo. Nokia-lipun alla purjehtivat tuotteet on kyl ylimainostettuja, ja laadultaan ei niin hyviä... Mut sitähän se on, ku yritetään mahdollisimman halvalla kaikki teettää...
Löytyy Nokialta kyl ainakin yks hyvin tehty artikkeli, eli kuumakoira. Siis sokerimunkkin makkaralla, Ilkan eväältä saa parhaat...:D;)
Arska-tehtaalta
22.06.2014, 11:59
Sievin neopreenikumpparit 100kertaa paremmat ja vastedes pys...
Jaa ovvai? Miun sieviläisillä kun kävelee kilometrin, niin sukat on pyörähtäny kaks kertaa ympäri jalassa :confused: en tajuu miks, mut normikumppareissa ei ole samaa ongelmaa :confused:
-Jarkko-
26.06.2014, 08:56
Eli nyt on siis oikein markkinaoikeuskin valjastettu vahtimaan että hinnat pysyy taivaissa ja köyhät kyykyssä??? Mitä vittua kysyn vaan:confused:
http://www.elisa.net/markkinaoikeus-antaa-ratkaisunsa-valion-maitokiistassa/
Kun ei vaan ymmärrä tällaista byrokratiaa niin ei ymmärrä:mad:
wuntzikka
26.06.2014, 10:56
maatalous henkilökunnalla yleensä hyvät kumpparit, ei mitään perus hai saappaita :D tai nokialaisia. tukee hyvin jalkaan ja pysyy paikallaan, eikä sukat pyöri. itelläin on yhdet (muistaakseni sievi) talvityösaappaat ja niissä pyörii sukat, mutta ovatkin hieman väljät jotta voi olla villasukat myös...
mutta vituttaa nuo autoliikkeiden autot, 10t€ ei saa kunnossa olevaa autoa. kävin eilen vilkasee toista nopeesti (ajatuksena tänään koeajo) ja oli siirretty. tuloksen öljyä alla ja tippoja pohjapanssarissa. kiinnostus loppui siihen paikkaan koeajosta... noo, toista katsomaan, kun oli kuvissa siisti. tuloksena; kesäkummit sakkopinnalla ihan juuri ja juuri, etupäätä hitsattu puskurin "sisältä" yms muutenkin etupäähän vaihdettu uusia osia ja hitsailtu pohjapanssaria/keulaa. olisikohan lie kolaroitu. ja sitten vielä takaa rengaskotelon reunat repsotti ja nyrkin mentävä reikä... yms muuta mukavaa.
ei taida autoliikkeissä olla ehjiä autoja.
Eli nyt on siis oikein markkinaoikeuskin valjastettu vahtimaan että hinnat pysyy taivaissa ja köyhät kyykyssä??? Mitä vittua kysyn vaan:confused:
http://www.elisa.net/markkinaoikeus-antaa-ratkaisunsa-valion-maitokiistassa/
Kun ei vaan ymmärrä tällaista byrokratiaa niin ei ymmärrä:mad:
No, määräävän aseman väärinkäyttö hintoja polkemalla ei ole hyvää markkinataloutta asiakkaan kannalta.. varsinkin kun tässähän taustalla on se että Valio myöhemmin nosti hinnat takaisin ylös. Eli siis tarkoitus ei ollut alentaa hintatasoa yleisesti ja kilpailla rehdisti, vaan sen sijaan polkumyynnillä viedä markkina-asemia kilpailijoilta ja sen jälkeen tunkata hinnat vähintään samalle tasolle kuin ennen. Ihan oikea päätös.
Vielä kun saisivat tehtyä jotain K- ja S- ryhmän duopolille, mikä pitää ruoan hinnan Suomessa yleisesti aivan järkyttävän korkeana. Todellista kilpailuahan ei oikein ole..
Vielä kun saisivat tehtyä jotain K- ja S- ryhmän duopolille, mikä pitää ruoan hinnan Suomessa yleisesti aivan järkyttävän korkeana. Todellista kilpailuahan ei oikein ole..
Lidl ?
Lidl ?
Ja taas verettiin natsikortti esiin :mad:
:D
Lidl ?
Lidl on hyvä ja halpa paikka, mutta valikoima on aika rajallinen, eikä se ole onnistunut hilaamaan K- ja S- ryhmää siihen hintakisaan mukaan. Kotimaisille tuottajille ei jää kouraan paskaakaan, kauppiaalle vähän, mutta K- ja S- ryhmän tukkuporras vetää fyrkat välistä. Kyllä siihen olisi syytä puuttua, ja saada vielä lisää todellista kilpailua päivittäistavarakauppaan.
hj 60/61
26.06.2014, 13:50
:D:D:D:D:rolleyes:
Siis häh :confused:
Tourinki
27.06.2014, 21:33
Onnistuin sitten tuhoomaan kk:n vanha painepesurin, katkasin vedentulon mutten ajatuksissani katkassu virtoja. No pahimmillaan se on pyöriny kuivana puoltoista tuntia...
Pitää varmaan purkaa tuota vanhaa 850:stä Kärcheriä ja tutkia miks se ei lähde imemään vettä (käytönpuutteesta johtuvaa) ja laittaa se kuntoon. Että pitää jossain vaiheessa laittaa topiccia pystyyn että pystyy neuvoja kysymään.
No, määräävän aseman väärinkäyttö hintoja polkemalla ei ole hyvää markkinataloutta asiakkaan kannalta.. varsinkin kun tässähän taustalla on se että Valio myöhemmin nosti hinnat takaisin ylös. Eli siis tarkoitus ei ollut alentaa hintatasoa yleisesti ja kilpailla rehdisti, vaan sen sijaan polkumyynnillä viedä markkina-asemia kilpailijoilta ja sen jälkeen tunkata hinnat vähintään samalle tasolle kuin ennen. Ihan oikea päätös.
A: Valiolla ei ole ollut määräävää markkina-asemaa.
B: Valio nosti hinnat koska markkinaoikeus määräsi.
Ihan turhaa pelleilyä mutta kai se markkinaoikeuden pitää toimia kun ruottalaiset ei saa riittävää katetta omista maidoistaan...
E: ja hieman kyrsii kuukauden polttoainelasku, vain 800€... Ei pitäs antaa jälkikasvun käyttää omia polttoaineita.
Vituttaa tää jatkuva krooninen rahapula.:mad:
A: Valiolla ei ole ollut määräävää markkina-asemaa.
B: Valio nosti hinnat koska markkinaoikeus määräsi.
Ihan turhaa pelleilyä mutta kai se markkinaoikeuden pitää toimia kun ruottalaiset ei saa riittävää katetta omista maidoistaan...
Osaa viel päätös muuttuu, ihme jos jää lopulliseks.
Tais muuten jutus olla melkein kaikki muutkin takana, kuin pelkkä Arla-Ingman.
Gary Grand
30.06.2014, 08:56
Eikä saisi Valiokaan, jos maksaisi tuottajalle edes jotenkin järkevän hinnan maidosta..:mad:
Ei tipahda tuottajalle kouraan paljon siitä mitä maito kaupan hyllyllä maksaa, välikädet(s- ja K-ryhmä päällimmäisenä) vetää karvaseen kouraansa aivan sikamaisen siivun..:mad: Ja sekös vituttaa tänään. No, itse en ole maidontuottaja, mutta vierestä joudun kusetusta seuraamaan.:(
Eikä saisi Valiokaan, jos maksaisi tuottajalle edes jotenkin järkevän hinnan maidosta..:mad:
Ei tipahda tuottajalle kouraan paljon siitä mitä maito kaupan hyllyllä maksaa, välikädet(s- ja K-ryhmä päällimmäisenä) vetää karvaseen kouraansa aivan sikamaisen siivun..:mad: Ja sekös vituttaa tänään. No, itse en ole maidontuottaja, mutta vierestä joudun kusetusta seuraamaan.:(
Niin, Valiohan on osuuskunta joten se maksaa tuottajalle sen mitä on mahdollista. Kaupan siivu on tässä maassa kyllä paksu.
http://yle.fi/uutiset/valio_teki_ennatyksellisen_tuloksen/7119222?ref=leiki-uu
vellihousu
30.06.2014, 12:13
Pojan pitäis aloittaa koulu nyt lomien jälkeen, tänään tuli päätös että koulutie ei enää ole vaarallinen vaikka se on sitä ollut viimeiset 300 vuotta. Päätös on tehty koululiitu tietokone ohjelmalla.
Jokaikinen kunnan apina joka on päätöksestä vastuussa on lomalla, pitäis tehä valitus jonnekin korkeammalle taholle mikä maksaa 90 e.
Tekis mieli käydä kuristamassa joku...
Eräilves
30.06.2014, 13:17
Emännälle tuli opiskelupaikka savolinnast ammattikorkeakoulusta.. hänen piti tulla mun luokseni asumaan, mutta meneekin nyt neljäksi vuodeksi opiskelee, ja näemme ehkä 4 kertaa vuodes.. saa nähä kauanko tätä kestän :(
EDIT. Nyt ollaape sinkkuna..
EDIT2. Välillä sellaisia hetkiä, ettei tunnu olevan halua enää elää..
Volvo puklautti syylarin päädyn irti, nyt kun eniten olisi tarvetta autolle...
t4 portterin vaihdelaatikko :mad::mad::mad::mad:
Ettei trafin sivuilla toimi ENÄÄ säästöpankin tunnistus. Tai oikeastaan ei ole ollenkaan. Eli en saa autoo seisontaan netissä!
Tallikaveri häipy kesken vuokrasopimuksen. Eikä siinä mitää vaikka lähtikii mutku se vei omien työkalujen lisäks kaikki yhteiset vehkeet ja suurimman osan miunkii omista vehkeistä mennessää.:mad:
Tallikaveri häipy kesken vuokrasopimuksen. Eikä siinä mitää vaikka lähtikii mutku se vei omien työkalujen lisäks kaikki yhteiset vehkeet ja suurimman osan miunkii omista vehkeistä mennessää.:mad:
Saatta aiheuttaa jälkipeliä...?
Saatta aiheuttaa jälkipeliä...?
Rikosilmoitus ?
Rikosilmoitus ?
No poliisia tähän nyt ei ainakaa tarvi. Ei ne saa mitää aikaseks. Puolisen vuotta oon jo ootellu et auton polttajat sais tuomiot mut ei oo kuulustelujen jälkee kuulunu yhtää mitää.
wuntzikka
04.07.2014, 11:41
perkeleen ajanvaraus joka paikassa :mad:
joka paikassa sama laulu, varataan aika viikon tai kahden, tai jopa 3 päähän...
ei saa edes liikkeessä nykysi puhelinta/liittymää yrityksen nimiin, hoidetaan etänä tai kuukauden päästä myyntipisteellä.
vakuutusta ei voi laskea heti, vaan sitäkin täytyy työstää ja työstää... sitten ensi viikolla otetaan yhteyttä... ei nyt luulis olevan liika vaikeeta syöttää koneelle samoja tietoja ku paperille ja sanoa summa.
perkeleen ajanvaraus joka paikassa :mad:
joka paikassa sama laulu, varataan aika viikon tai kahden, tai jopa 3 päähän...
ei saa edes liikkeessä nykysi puhelinta/liittymää yrityksen nimiin, hoidetaan etänä tai kuukauden päästä myyntipisteellä.
vakuutusta ei voi laskea heti, vaan sitäkin täytyy työstää ja työstää... sitten ensi viikolla otetaan yhteyttä... ei nyt luulis olevan liika vaikeeta syöttää koneelle samoja tietoja ku paperille ja sanoa summa.
Samaa hieman päässyt ihmettelemään, henkilökohtaiset vakuutukset tai liittymäjutut yms. menee ihan heittämällä yhden puhelun aikana mutta kun kyse on yrityksestä niin ei, jätä soittopyyntö, rukoile, kerjää jne. niin ehkä se myyntiedustaja soittaa ja suo tapaamisajan...
Turbo Isuzu
04.07.2014, 14:57
Voi saatana, Patrollia ajattelin käyttää äsken leimalla mutta sehän tietysti hyyty 2km ennen konttoria. Tuntuis olevan polttoaineen saannissa jotain judanssia, pitänee huomenna ruveta pajottamaan.
wuntzikka
04.07.2014, 15:02
Samaa hieman päässyt ihmettelemään, henkilökohtaiset vakuutukset tai liittymäjutut yms. menee ihan heittämällä yhden puhelun aikana mutta kun kyse on yrityksestä niin ei, jätä soittopyyntö, rukoile, kerjää jne. niin ehkä se myyntiedustaja soittaa ja suo tapaamisajan...
noh, osittain on heinäkuun ansiota ja kaikki lomalla. mutta silti, hankkisivat vaikka sijaisia siksi aikaa, eikös muillakin aloilla tee niin (heitetään nyt malliksi vaikka logistiikka)
mutta alkaa kyllä nostaa v-käyrää, kun pitäis yritystä perustaa ja asioita hoitaa, mutta yhden asian hoitamisessa menee aina se viikko. niin ei siinä paljoa hommat edisty, sitten ne tarvii vielä siellä jotain lomaketta ja taas odotellaan, kun edellisessä puljussa kestää...
ei mulla muuten mitään, mutta voiko sitä sitten ite yrittäjänä sanoa tilaajille, "ttä laita sähköpostia ja menee ainaski parin kolmen viikon päähän... ollaan lomalla ja ei ole sijaista."
reynolds
04.07.2014, 18:54
Lienee se heinäkuu mikä noissa asioissa maksaa. Mä sain kaiken tarvittavan kyllä tosi näppärästi ja vaivattomasti. Vakuutustarjoukset kyselin puhelimella ja iltaan/ seuraavaan päivään oli kilahtanut s-postiin.
t4 portterin vaihdelaatikko :mad::mad::mad::mad:
kannattaa sit tarkkana olla jos laakeroi. muuten iha helppo mut kun kasaa laatikon puolikkaita paikalleen, niin että varmasti siirtäjät ei hyppää.
itte purkasin laatikon kahdesti :D
tokalla kerralla irrotus, kuoret auki,kasaus, paikalleen nosto ja ajoon 8h :D
Dacia Duster
04.07.2014, 21:41
Suomenruotsalainen "Lady" "Bättre Folkkia"... Ja valkoviiniä...
Sen enempää selittelemättä, ei onneksi oma parempi puolisko :eek:
ei mulla muuten mitään, mutta voiko sitä sitten ite yrittäjänä sanoa tilaajille, "ttä laita sähköpostia ja menee ainaski parin kolmen viikon päähän... ollaan lomalla ja ei ole sijaista."
Voihan sitä sanoa jos maine ja budjetti kestää... :D
Pirun patrolli. En sitten halunnutkaan viedä sitä konttorille. Pääsihän sillä melkein perille, 10km jäi vajaaksi...
Pirun patrolli. En sitten halunnutkaan viedä sitä konttorille. Pääsihän sillä melkein perille, 10km jäi vajaaksi...
Sulla on kohtalontoveri tuossa muutama viesti aiemmin :D Turbo Isuzu pääsi sentäs 2km päähän :D
wuntzikka
05.07.2014, 07:00
Lienee se heinäkuu mikä noissa asioissa maksaa. Mä sain kaiken tarvittavan kyllä tosi näppärästi ja vaivattomasti. Vakuutustarjoukset kyselin puhelimella ja iltaan/ seuraavaan päivään oli kilahtanut s-postiin.
ei täällä saa tuommoista palvelua, ainut missä on homma pelittänyt ja täytyy hattua nostaa, on säästöpankki.
hyvä ettei ensimmäiset vapaat ajat ole vakuutus puolellakin viikon päässä, osuuspankissa olis tilin avaus mennyt 3,5 viikon päähän, sentäs kiirehtimiskirjeellä oli vaikutusta prh:lla. ei menny ku 3 päivää ja tilanne siellä on nyt 24 työpäivää käsittelyssä.
mutta aina ei voi voittaa.
ei täällä saa tuommoista palvelua, ainut missä on homma pelittänyt ja täytyy hattua nostaa, on säästöpankki.
hyvä ettei ensimmäiset vapaat ajat ole vakuutus puolellakin viikon päässä, osuuspankissa olis tilin avaus mennyt 3,5 viikon päähän, sentäs kiirehtimiskirjeellä oli vaikutusta prh:lla. ei menny ku 3 päivää ja tilanne siellä on nyt 24 työpäivää käsittelyssä.
mutta aina ei voi voittaa.
En tiijä. Voi tietty olla ajat muuttunu mutta kyä nuo hommat eli liittymät,tilit,ym.on tavannu hoitua samalla käynnillä. Jotain rahoituspäätöksiä tietysti joutuu oottelemaan sen muutaman päivän.
Ja sitten notta voithan avata vaikka toisen normitilin itellesi ja käyttää sitä firman tilinä jos muuten ahistaa. Tai riippuen tietysti yhtiömuodosta ja rahaliikenteen suuruudesta voi käyttää ihan nykyistäkin tiliä.
BTW. Mikäs on toimiala ja yhtiömuoto?
Nisseriina
05.07.2014, 10:32
Idiootti vajukki takiainen!!!! Ei ymmärrä ni ei vittu ymmärrä!!!!
wuntzikka
05.07.2014, 11:36
En tiijä. Voi tietty olla ajat muuttunu mutta kyä nuo hommat eli liittymät,tilit,ym.on tavannu hoitua samalla käynnillä. Jotain rahoituspäätöksiä tietysti joutuu oottelemaan sen muutaman päivän.
Ja sitten notta voithan avata vaikka toisen normitilin itellesi ja käyttää sitä firman tilinä jos muuten ahistaa. Tai riippuen tietysti yhtiömuodosta ja rahaliikenteen suuruudesta voi käyttää ihan nykyistäkin tiliä.
BTW. Mikäs on toimiala ja yhtiömuoto?
no liittymän aukaisu hoidetaan etänä, toimipisteellä ei ole asiakaspalvelijaa, kun hoitaa etänä loppukuukauden. Eli kestää. Sitten vakuutukset. Ensimmäinen tiedustelu, kyselylomake sähköpostiin ja laskee ensi viikolla sen, koska jäi lomalle. Seuraava otti tiedot ylös ja ilmoittaa joskus. Kolmanteen sain varattua ajan 2päivän päähän. Pankkiasiat, ne on onnistunut hyvin eli 0-2päivän sisään saanut ajan.
että pääsääntöisesti 3-10päivää on aina yhden asian hoito, kun he tarvitsevat sieltä ja täältä tuota ja tuota lomaketta. Ja pöytäkirja sekä y-tunnus pitäs olla joka paikassa, eivät ole oikein halukkaita hoitamaan asioita ilman niitä. Mutta nyt ne saatu ja hommat alkaa olla paketissa pikkuhiljaa.
no liittymän aukaisu hoidetaan etänä, toimipisteellä ei ole asiakaspalvelijaa, kun hoitaa etänä loppukuukauden. Eli kestää. Sitten vakuutukset. Ensimmäinen tiedustelu, kyselylomake sähköpostiin ja laskee ensi viikolla sen, koska jäi lomalle. Seuraava otti tiedot ylös ja ilmoittaa joskus. Kolmanteen sain varattua ajan 2päivän päähän. Pankkiasiat, ne on onnistunut hyvin eli 0-2päivän sisään saanut ajan.
että pääsääntöisesti 3-10päivää on aina yhden asian hoito, kun he tarvitsevat sieltä ja täältä tuota ja tuota lomaketta. Ja pöytäkirja sekä y-tunnus pitäs olla joka paikassa, eivät ole oikein halukkaita hoitamaan asioita ilman niitä. Mutta nyt ne saatu ja hommat alkaa olla paketissa pikkuhiljaa.
On se vaan maailma ilmeisesti valmistumaan päin jos vakuutusyhtiöiltä ei riitä aikaa uusille kus...yrittäjille. Ite kun jätin paprut niin siitä hetkestä n.10 minuuttia ja eka haaskalintu soitti ja oisi halunnu vakuuttaa koko suvun ylimääräisen eläkkeen ja kaiken sen ja napajäätikköjen sulamisen varalta, tai sen ettei ne sulakkaan...
Tuossa kahessa puhelimessa on kyllä semmonen järki että ilmoittaa rekisteriin toisen ja asiakkaille toisen numeron eli sen mistä saa kiinni. Ja se toinen luuri olkoon jossain hiacen hanskalokerossa mihin saa soitella jos on jotain myymässä.
Turbo Isuzu
05.07.2014, 11:58
Sulla on kohtalontoveri tuossa muutama viesti aiemmin :D Turbo Isuzu pääsi sentäs 2km päähän :D
:D:D
Jos maanantaina pääsis ihan kohteeseen asti, suodin vaihettu ja pari metriä pingotettu uutta letkua auton alle.
Ei ainakaan testireissulla nikotellu yhtään.:cool:
wuntzikka
05.07.2014, 19:50
On se vaan maailma ilmeisesti valmistumaan päin jos vakuutusyhtiöiltä ei riitä aikaa uusille kus...yrittäjille. Ite kun jätin paprut niin siitä hetkestä n.10 minuuttia ja eka haaskalintu soitti ja oisi halunnu vakuuttaa koko suvun ylimääräisen eläkkeen ja kaiken sen ja napajäätikköjen sulamisen varalta, tai sen ettei ne sulakkaan...
Tuossa kahessa puhelimessa on kyllä semmonen järki että ilmoittaa rekisteriin toisen ja asiakkaille toisen numeron eli sen mistä saa kiinni. Ja se toinen luuri olkoon jossain hiacen hanskalokerossa mihin saa soitella jos on jotain myymässä.
noh, tähänkin pätee se heinäkuu syyksi. eli 2 työntekijää jotka hoitaa yritysten asioita ja toinen lomalla, niin saattaahan siinä yhdelläkin olla puuhaa ihan tarpeeksi. mutta sitten vituttaa se, kun ei ne voi palkata sijaista siksi ajaksi. itse kyllä joutuu ottamaan tuurarin, jos lomaa meinaa pitää joskus...
Sepät joilla lääkkeenä kaikkeen on mahdollisimman iso vasara ja hitsauskone..
-Eipähän tullut heti sitä hylkäystä..... :p
kannattaa sit tarkkana olla jos laakeroi. muuten iha helppo mut kun kasaa laatikon puolikkaita paikalleen, niin että varmasti siirtäjät ei hyppää.
itte purkasin laatikon kahdesti :D
tokalla kerralla irrotus, kuoret auki,kasaus, paikalleen nosto ja ajoon 8h :D
ei ruveta laakeroimaan..
toinen hommataan tilalle,, JOS löytyy ehjä :eek:
Autotallin ovien vaihto ja ennenkaikkea oma huolimaton mittaus, nyt joutui jatkamaan valua 11cm...
VOLIATTI
07.07.2014, 11:23
palstalla asiallisen yksityisviestin lähettäminen eikä saatana osata vastata,
esim. vaihto blaabalaabaa kiinostaako? jos ei ole kiinnostunut niin voi kokeilla kirjoittaa vaikka (ei kiitos) jos kiinnostaa niin tarjoa ihmeessä jotain.
sori tää postaus:mad: on vaan turhauttavaa jos ihmiset haluavat myydä jotain eikä kumminkaan ole kiinostuneita tekemään kauppaa.
Eräilves
07.07.2014, 16:47
Vittu tämä suomi ja kela! miksi vitussa kela maksaa joillekin mamuille helvetisti rahaa, ja he lomailevat täällä tehden rikoksia perkele, ja samaan aikaan toinen ei saa rahaa edes, että pääsisi opiskelemaan ammattikorkea kouluun, koska ei riitä raha elämiseen eikä asumiseen edes, koska ei saa tukea!
Vittu tekisi mieli hirttää tiettyjä henkilöitä nyt... :mad:
palstalla asiallisen yksityisviestin lähettäminen eikä saatana osata vastata,
esim. vaihto blaabalaabaa kiinostaako? jos ei ole kiinnostunut niin voi kokeilla kirjoittaa vaikka (ei kiitos) jos kiinnostaa niin tarjoa ihmeessä jotain.
sori tää postaus:mad: on vaan turhauttavaa jos ihmiset haluavat myydä jotain eikä kumminkaan ole kiinostuneita tekemään kauppaa.
Tuossa voi olla takana sekin, että vastaanottaja surffailee puhelimella. Kun tulee sivustolle ja menee nopeasti jollekkin aihealueelle, niin erillistä ilmoitusta yyveestä ei välttämättä tule. Näkyy kyllä yläpalkissa, mutta jos sitä ei huomaa, niin voi jäädä vastaamatta. Mulle on joskus näin käynyt muutaman kerran.
Vittu tämä suomi ja kela! miksi vitussa kela maksaa joillekin mamuille helvetisti rahaa, ja he lomailevat täällä tehden rikoksia perkele, ja samaan aikaan toinen ei saa rahaa edes, että pääsisi opiskelemaan ammattikorkea kouluun, koska ei riitä raha elämiseen eikä asumiseen edes, koska ei saa tukea!
Oot varmaan selvittänyt kaikki asiaan liittyvät jutut: http://www.kela.fi/opiskelijat
Tietyt asiat estävät Kela:n opintotuen saamisen tasavertaisesti meiltä kaikilta.
Motonet. Töiden jälkeen hiukan oli kiire kotia, ja ajattelin silti nopeasti yhen 3'' tuuman lemmarin hakea ahtoputkeen. No ei kun kauppiaan opsatuksella ''oikea'' klemmari. Takas autolle ja laittamaan paikalleen siinä parkkiksella. No eihän se sopinu. 4mm liian lyhyt että sais kierteelle mutterin. Ei kun takas ja seuraava koko. Mitä hel*****ä?! Tämä menee ympärille mutta ei kiristysvara riitä vaan jää löysälle?! No kiire kun oli niin vanha panta takas ja eikun himaan putki vislaten...... Kumma kun motonetin 3'' tuumaa on ihan muuta kuin kenenkään muun kyseisiä kapistuksia myyvän lafkan -.-'''
Eräilves
07.07.2014, 19:43
Oot varmaan selvittänyt kaikki asiaan liittyvät jutut: http://www.kela.fi/opiskelijat
Tietyt asiat estävät Kela:n opintotuen saamisen tasavertaisesti meiltä kaikilta.
Mutta en tajua sitä, että miksi vitussa sitten annetaan noille neekereille ja muille sitten sitä rahaa turhasta, toiset tarvitsisivat sitä opiskeluun ja elämiseen! Nämä mamut eivät tee mitään ansaitakseen sitä, ryöstävät, raiskaavat ja pahoinpitelevät vaan! Todella, todella harva on vain kunnollinen heistä, jotka että tekee edes työtä..
Mutta en tajua sitä, että miksi vitussa sitten annetaan noille neekereille ja muille sitten sitä rahaa turhasta, toiset tarvitsisivat sitä opiskeluun ja elämiseen! Nämä mamut eivät tee mitään ansaitakseen sitä, ryöstävät, raiskaavat ja pahoinpitelevät vaan! Todella, todella harva on vain kunnollinen heistä, jotka että tekee edes työtä..
Olen samaa mieltä! :mad:
-Ja aiheeseen, tuli ameriikasta kallis väärä osa. :( -Nyt sitten odotellaan miten ja milloin mahdollista saada oikea..... :confused:
Posti nykyisin. Joka toinen päivä tulee laskut laatikkoon ja paketteja saa odotella monta päivää.. on seurannan mukaan majaillut naapurikylässä jo pari päivää.. on taas hienosti toteutettu yt:t sielläki... tietää seuraavan kerran matkiksella ottaa..
hj 60/61
08.07.2014, 16:58
Joo, samaa mieltä asiasta. Sosiaalihuolto on helvetin hieno järjestelmä tässä maassa. Jos et halua tehdä töitä, ni valtio sponsoroi sulle elämisen. Ite ku olin työttömänä, ja liiton korvauksilla, ni ei tullut apuja mistään suunnasta, ei kelasta, eikä sossusta, koska tienasin liian hyvin. (1100€/kk) siitä sit kaikki laskut ja muut juoksevat kulut, vuokrakin oli 550€ mut en ollut oikeutettu edes asumistukeen... Onneks on töitä, ni ei tarvi luukuilla ravata. Vituttaa vaan maksaa veroja kaikkien rupuleiden ja notkoselkien elatukseen...
wuntzikka
08.07.2014, 17:19
Posti nykyisin. Joka toinen päivä tulee laskut laatikkoon ja paketteja saa odotella monta päivää.. on seurannan mukaan majaillut naapurikylässä jo pari päivää.. on taas hienosti toteutettu yt:t sielläki... tietää seuraavan kerran matkiksella ottaa..
turun suunnalla parhaillaan 17.30 jaetaan normi posti, yleensä kuitenkin iltapäivällä jossain vaiheessa. sitten on joitain poikkeuksia ja se jaetaan ennen puolta päivää.
VOLIATTI
09.07.2014, 00:00
katkeruus kun oma elämä on pilalla. lainasin tuolta facebookista yhden patologisen valehteliaan tekstityksen. on muuten kiva työskennellä kyseisen tollon kanssa.
Ai niin.Helvatan Land Cruiser kuskit kun laittavat kadulle niitä mutakumeja autonsa alle.Töistä tullessani tuli yksi tuollainen puupää vastaan.Leijas laidasta laitaan ja sain onneks väistettyä piantareelle.Mites ne helvetilliset mutapaakut siinä asfaltilla sit.Varmaan kiva prätkällä vetästä pesuvadin kokoiseen paskaläjään.Maa-autokuskitkin on velvollisia putsaamaan aiheuttamansa sotkut,ja maanviljeliät.Eli putsatkaa maasturin renkaat ja alusta ennenkuin tulette yleisille teille sieltä metsästä.Harrastuksena muuten erittäin hyvä !!!! Mut järki käteen ennenkuin tapahtuu vakavempaa
Nisseriina
09.07.2014, 20:02
Joo, samaa mieltä asiasta. Sosiaalihuolto on helvetin hieno järjestelmä tässä maassa. Jos et halua tehdä töitä, ni valtio sponsoroi sulle elämisen. Ite ku olin työttömänä, ja liiton korvauksilla, ni ei tullut apuja mistään suunnasta, ei kelasta, eikä sossusta, koska tienasin liian hyvin. (1100€/kk) siitä sit kaikki laskut ja muut juoksevat kulut, vuokrakin oli 550€ mut en ollut oikeutettu edes asumistukeen... Onneks on töitä, ni ei tarvi luukuilla ravata. Vituttaa vaan maksaa veroja kaikkien rupuleiden ja notkoselkien elatukseen...
Törmäsin tähän samaan juttuun saman suurusella tulolla ja ns vuokrakin lähes sama.Ei ollu kans oikeutta mihinkä ja kuitenki laskut juoksee ja ne on maksettava.Hieno homma.Onneks sai töitä.
wuntzikka
09.07.2014, 20:02
http://www.iltalehti.fi/uutiset/2014070918477262_uu.shtml
tuo uutinen ^^
Nisseriina
09.07.2014, 20:05
katkeruus kun oma elämä on pilalla. lainasin tuolta facebookista yhden patologisen valehteliaan tekstityksen. on muuten kiva työskennellä kyseisen tollon kanssa.
Ai niin.Helvatan Land Cruiser kuskit kun laittavat kadulle niitä mutakumeja autonsa alle.Töistä tullessani tuli yksi tuollainen puupää vastaan.Leijas laidasta laitaan ja sain onneks väistettyä piantareelle.Mites ne helvetilliset mutapaakut siinä asfaltilla sit.Varmaan kiva prätkällä vetästä pesuvadin kokoiseen paskaläjään.Maa-autokuskitkin on velvollisia putsaamaan aiheuttamansa sotkut,ja maanviljeliät.Eli putsatkaa maasturin renkaat ja alusta ennenkuin tulette yleisille teille sieltä metsästä.Harrastuksena muuten erittäin hyvä !!!! Mut järki käteen ennenkuin tapahtuu vakavempaa
Onkohan tuo nähny jonku maa-auto kuskin tai maanviljelijän siivoovan sen tien sen jälke ku rapaa heitetty ilmoille?????? Epäilen isosti..ja iha kokemuksesta tiiän sanoo sen.
Onkohan tuo nähny jonku maa-auto kuskin tai maanviljelijän siivoovan sen tien sen jälke ku rapaa heitetty ilmoille?????? Epäilen isosti..ja iha kokemuksesta tiiän sanoo sen.
Puuautokuskit on paikoin oppineet, sen olen huomannut.
Mitä itse olen em. hommissa tietä sotkenut, olen kyllä käynyt ainakin suurimmat siivoamassa. Tiedän kyllä ettei kaikki niin tee...
Vitun matkahuolto ei ottanu 53kg painavaa möttiä kuljetettavaks..väittivät että matkahuollon painoraja on 55kg ja kuskien antama painoraja on 50kg :D:confused:
Mikä helvetin kuskien antama painoraja??? Miksei tommosta asiaa sitten missään voida mainita...
Ja toinen varsin naurettava asia oli kun köntti on laitettu puolikkaalle eurolavalle, niin Matkahuollon täti vaan sano et "yksin tämmösiä täällä joudutaan liikuttaan ja tosta lavastaki voi saada piikkejä", nähtävästi nämä ovat sitä kansaa jotka käyttää silkkihansikkaita :D
Ja mikä siinä on niin vaikeeta pyytää jostain nostoapua?
Ei helevetti taas...saipahan päivän räkäset naurut jos ei muuta :D
Dacia Duster
10.07.2014, 17:40
Itsekin tuossa viimeisessä työhommassa jossa ennen tätä nykyistä joutenoloa tuli oltua, puljattiin lentorahtihommissa, niin esim. UPS kuskeilla on painoraja, olikohan muistaakseni 30 vai 40 kiloa, jos oli painavampi paketti, niin eivät ottaneet, ja kun tuolle asialle hiukan ihmetystä esitti, niin kaverit jopa pari kertaa soittivat esimiehensä paikalle, ja sitä punnittiin ees taas, ja meille jäi, lähetettiin takaisin lähettäjälle, UPS ei kuljettanut.
Heillä kuulemma säännöt "Isosta Konttorista" tuolta suuremman lammikon takaa.
Itselle ei ainakaan ollut ongelmaa lavoja siirrellä, ja ne miimit minkä kanssa työskenteli, olivat enemmän "Kundeja" kuin moni Metroseksuaaliksi itsensä kuvitteleva mies...:eek:
Voi Matkahuollon rouvaa....:D
-Jarkko-
11.07.2014, 01:39
Vähän juovuksissa ja ei tietoa mihin kirjoitella...kun karkasivat paskahousut vanhukselta :o
Asiaan:
Nyt vituttaa munattomat paskahousut poliisinsoittamisineen :mad
Olisikohan kannattanu aatellla vähä aikasemmin ennen tässä kylillä hölmöilyä???
Vitun hörhöt..revin päät irti jos saan kiinni... :cool:
Perkeleen perkele, vai miten se sanotaan ku meni hyvä saalis ohi :eek:
-Jarkko-
11.07.2014, 01:44
Vähän juovuksissa ja ei tietoa mihin kirjoitella...kun karkasivat paskahousut vanhukselta :o
Asiaan:
Nyt vituttaa munattomat paskahousut poliisinsoittamisineen :mad
Olisikohan kannattanu aatellla vähä aikasemmin ennen tässä kylillä hölmöilyä???
Vitun hörhöt..revin päät irti jos saan kiinni... :cool:
Perkeleen perkele, vai miten se sanotaan ku meni hyvä saalis ohi :eek:
Ei ne vissiin älynneet vieläkään...
Pakko kävästä tuossa pihalla...:cool:
-Jarkko-
11.07.2014, 02:30
Sillälailla... :cool:
Perkeleen mutakuonot saatana!!!;)
Mut jos ne kaipaa opettajalle :o
Ja verorahoilla elätetään näitä mamuja..VOI VITTU!!!!
hj 60/61
11.07.2014, 04:48
Sillälailla... :cool:
Perkeleen mutakuonot saatana!!!;)
Mut jos ne kaipaa opettajalle :o
Ja verorahoilla elätetään näitä mamuja..VOI VITTU!!!!
Edelleen samaa mieltä...
Vitun matkahuolto ei ottanu 53kg painavaa möttiä kuljetettavaks..väittivät että matkahuollon painoraja on 55kg ja kuskien antama painoraja on 50kg :D:confused:
Mikä helvetin kuskien antama painoraja??? Miksei tommosta asiaa sitten missään voida mainita...
Ja toinen varsin naurettava asia oli kun köntti on laitettu puolikkaalle eurolavalle, niin Matkahuollon täti vaan sano et "yksin tämmösiä täällä joudutaan liikuttaan ja tosta lavastaki voi saada piikkejä", nähtävästi nämä ovat sitä kansaa jotka käyttää silkkihansikkaita :D
Ja mikä siinä on niin vaikeeta pyytää jostain nostoapua?
Ei helevetti taas...saipahan päivän räkäset naurut jos ei muuta :D
Nii jos ny joku ei vielä tienny niik nuo matkahuollon paketit liikkuu onnikan paksissa. Ja niitä lempataan käsin kravatti kaulassa ja teryleenit jalassa siinä välissä kun ei jutella mummoille mukavia. Ja kuljettajat on kokoluokassa 48 kilonen nainen-150 kg möhömaha äijä. Eikä sitä nostoapua vaan ole olemassa koko ajan ja jokapaikassa.
Ongelma ratkaistuu sillä että jos kyseessä ei ole valumöntti niin jakaa lähetyksen niin että ne kappaleet on alle 50 kiloa. Postilla oli muistaakseni joku vielä pienempi painoraja tai sitten piti tilata rullakko tms.
Keleen byrokratia ja verouudistus mikä koskee uudisrakentamista. Pitäisi verottajalle ilmoittaa kaikki kenelle maksat rahaa kun teet rakennusluvan alaista työtä.
Ala tässä pitämään vielä kirjanpitoa ja muistelemaan ens vuonna että kenelle se tonni tai satanen meni.
Eikä siinä kaikki...
Tuo jätevesilaki tuotti kans pieniä murheita. Teetäppä suunnitelma joka on pelkkä paperinpala että saat kaivaa sen paskapytyn maahan.
Ja se perk...n energiatodistus mikä vaaditaan. 15 sivua numeroita ja laskelmia jolla et tee mitään. Mutta kun se vaaditaan.
Ei ihme että ihmiset laittaa talopaketteja, jää kaikki muiden murheiksi.
Byrokratia, eduskunta ja eu, ai että närästää.
Keleen byrokratia ja verouudistus mikä koskee uudisrakentamista. Pitäisi verottajalle ilmoittaa kaikki kenelle maksat rahaa kun teet rakennusluvan alaista työtä.
Ala tässä pitämään vielä kirjanpitoa ja muistelemaan ens vuonna että kenelle se tonni tai satanen meni.
Eikä siinä kaikki...
Tuo jätevesilaki tuotti kans pieniä murheita. Teetäppä suunnitelma joka on pelkkä paperinpala että saat kaivaa sen paskapytyn maahan.
Ja se perk...n energiatodistus mikä vaaditaan. 15 sivua numeroita ja laskelmia jolla et tee mitään. Mutta kun se vaaditaan.
Ei ihme että ihmiset laittaa talopaketteja, jää kaikki muiden murheiksi.
Byrokratia, eduskunta ja eu, ai että närästää.
Ja muuten ihan oikein, turhia juttuja on paljon.
Toisaalta kiristää nuokin veronkiertäjäloiset joiden äpärien koulut pitää maksaa rehellisten veronmaksajaihmisten... Noh. pidetään huolta että naapurilla on hauskaa...
Nuo ilmoitukset tehdään kuukausittain, jottei tarvii alkaa muistelemaan vanhoja juttuja. Ja onhan sulla joka tapauksessa kirjanpito olemassa ja kunnossa, eli missä mättää :confused:
EDIT: yritykset tekevät ilmoitukset kuukausittain
Eikä siinä kaikki...
Nuo ilmoitukset tehdään kuukausittain, jottei tarvii alkaa muistelemaan vanhoja juttuja. Ja onhan sulla joka tapauksessa kirjanpito olemassa ja kunnossa, eli missä mättää :confused:
Eikös tuo laki muuttunu just, että yksityis henkilönäkin joutuu tekemään moiset ilmoitukset ja vieläpä näin takautuvasti? Mulla ei ainakaan ole hajua mihin/kelle tuli rahansa annettua vuosi sitten. (Enpä minä kyllä oo teettäny kenelläkään mitään töitäkään, mutta jos oisin, niin en muistais summia)
Eikös tuo laki muuttunu just, että yksityis henkilönäkin joutuu tekemään moiset ilmoitukset ja vieläpä näin takautuvasti? Mulla ei ainakaan ole hajua mihin/kelle tuli rahansa annettua vuosi sitten. (Enpä minä kyllä oo teettäny kenelläkään mitään töitäkään, mutta jos oisin, niin en muistais summia)
Ilmoitukset on tehtävä 1.7.2014 alkaen niistä töistä, joihin tarvitaan rakennuslupa.
"Kotitalouden on toimitettava Verohallinnolle tiedot siitä, mitkä yritykset ovat tehneet rakennustyötä ja millaisia korvauksia yrityksille on maksettu. Jos kotitalous on itse palkannut työntekijät ja maksanut palkat, tiedot on annettava työntekijöistä ja työntekijöille maksetuista palkoista".
vellihousu
12.07.2014, 09:31
Mä ainakin kaivoin lapiolla kuopan ja teen muutenkin kaikki ite verotuksen alaiset työt. (Jos siis joku joskus kyselee jotain)
Mä ainakin kaivoin lapiolla kuopan ja teen muutenkin kaikki ite verotuksen alaiset työt. (Jos siis joku joskus kyselee jotain)
Kukin tyylillään mutta se urakoitsija joutuu ilmoittamaan verottajalle kaivaneensa sen sun kuopan :)
Sitähän tässä juuri haetaan, että kaikki työ tehdään laillisesti ja verot maksaen. Eikä tämä systeemi yksityiselle ihmiselle ole mikään paha rasti.
Eräilves
12.07.2014, 13:49
Ketuttaa, sillä päiväl hotellin alakertaa mennessäni huomasin et siel lainehtii lattia vedestä... eikä tietoa mistälie tullut, varmaa yhestä ikkunasta mikä lähel maantasaa, kun eilen satoi kaatamalla vettä? :confused:
Ja muuten ihan oikein, turhia juttuja on paljon.
Toisaalta kiristää nuokin veronkiertäjäloiset joiden äpärien koulut pitää maksaa rehellisten veronmaksajaihmisten... Noh. pidetään huolta että naapurilla on hauskaa...
Kukin tyylillään mutta se urakoitsija joutuu ilmoittamaan verottajalle kaivaneensa sen sun kuopan :)
Sitähän tässä juuri haetaan, että kaikki työ tehdään laillisesti ja verot maksaen. Eikä tämä systeemi yksityiselle ihmiselle ole mikään paha rasti.
Tässä maassa rakentamisen byrokratia on ampunut jo kilometritolkulla yli, turhaa paperityötä ja kaikkea muuta kustannuksia oleellisesti korottavaa paskaa on niin paljon että ei mitään rajaa. Ideana kai parantaa rakentamisen laatua, tuloksena tosin päinvastaista, koska se rakentaminen on niin saatanan kallista että joka asiassa joutuu tinkimään.
Nimimerkillä taloa rakensin pari vuotta, ennenkuin tuli parit YT:t ja joutui myymään keskeneräisenä pois kun ei pankeista enää saanut rahaa. Varsinkin pääkaupunkiseudulla kustannukset rakentamisessa on karanneet käsistä niin pahasti, että saa oikeasti olla helvetilliset tulot että rakentaa voi. Normaali- ihmisillä ei oikein ole mahdollisuutena kuin koittaa kusettaa verottajaa mahd. paljon, tehdä mahdollisimman paljon itse - tai jättää kokonaan rakentamatta. Senän kyllä huoma apinerakentamisen luvuistakin, tällä hetkellä tietääkseni mennään uudistuotannossa alle sen tason kuin 90- luvun lamavuosina. Silloin korot sentään oli älyttömän korkeat, eli raha on ollut helvetin kallista. Silti rakennettiin enemmän kuin nyt. Mistähän se kertoo..?
Tuntuu, että tällä hetkellä melkein joka asia mitä poliitikot/ byrokraatit tekee "parantaakseen" Suomen taloudellista tilannetta tai kansalaisten asioita, päinvastoin vetää kaikkea vain yhä pahempaan suohon.
Eräilves
12.07.2014, 22:14
Vituttaa se, ettei nukuta kai tuntiakaa tänä yön.. aivan helkutimoine ukoilma ja myrsky täällä nyt ollu koko yön, eikä loppua näy..:mad:
Vituttaa se, ettei nukuta kai tuntiakaa tänä yön.. aivan helkutimoine ukoilma ja myrsky täällä nyt ollu koko yön, eikä loppua näy..:mad:
Ei haittaisi yhtään.. ukonilmat yöllä on ihan parhaita :)
Toki jos aamulla on duunia tai pitäisi muuten olla menossa, niin saattaisihan tuo pistää hieman ainakin väsyttämään. Itseä kyrsii, kun ei täällä etelärannikolla ole ollut yhtäkään kunnon ukkosta.
Autoilijat jotka eivät koe tarpeelliseksi hidastaa "yhtään" kun sivuutetaan esim. tuossa kylän hiekkateillä. Tämä on aika ikävän tuntuista kun on ite kävelemässä, tai varsinkin kun fillaroin sittiäisen kanssa. :(
Koira onneksi ei ole ollenkaan kiinnostunut autoista.
vellihousu
12.07.2014, 23:20
Voin vaan kompata timppaa, ennen kun oon tehnyt rakentamisen eteen mitään niin oon jo maksanu 2000e. Tässä ei siis ole latiakaan mestarin tai suunnittelijan palkkaa, vaan pelkkää byrokratian paskaa. (Ja kyse vaan talon laajennuksesta)
Kaikkihan on helppoa kun olis pelimerkkejä, mut ei oo. Mikähän tässä maassa kuseen kun kaikki hommat munitaan tohon paperin pyörittelyyn.
Pikku laajennukseenkin tarvii: mesun, suunnittelijan, KVV vastaavan, iv vastaavan, turvallisuuskordinaattorin. Lisäksi vielä se tuiki tärkeä energiatodistus millä voi pyyhkiä perseen kun ei ole varaa enää ostaa paskapaperia.
Ei siinä muuta mutta se turha paperinpyörittäminen. Paljonko silläkin säästettäisiin jos tehtäisiin nämäkin asiat suomalaisella maalaisjärjellä?
Onneksi muori suostui pitämään kirjanpitoa jos ja kun joutuu maksamaan ulkopuoliselle euroja. Ei siinä mitään, mutta jos vaikka rahtifirma tuo puukuorman työmaalle niin joudut ilmoittamaan senkin. Ja jos tuon rakennuksen valmistuminen kestää vuoden tai kaksi niin kyllä niitä pikkusummia kertyy mitkä täytyy ilmoittaa. Pikkasen kyrpii tehdä ilmoitusta jostakin 50euron summasta verottajalle, ja sitten kun niitä kertyy kymmeniä... Ja muistappa ne ennen lopputarkastusta.
Ja sehän se on ollut tarkoituksena tuolla lakiuudistuksella että yritetään vähentää harmaata taloutta. Ja paskanmarjat. Ite ainakin maksaisin ennemmin suoraan käteen muutaman euron entä alkaisin pelleilemään kaiken maailman ilmoitusten ja lomakkeiden kanssa...
Onneksi olen putkimies ja appiukkokokelas on sähkömies, ja isukki on melkein raksamies niin voi paukuttaa tuon talon nippuun hartiapankilla.
Ai niin...
Siitäkin pitää tehdä ilmoitus jos talo on tehty talkoovoimin...
Ainut positiivinen asia on että nyt sai perusteltua muorille miksi hommasin vinssin patrolliin. Pikkasen helposti nousi seinäelementit pystyyn. Pitää joskus laittaa kuvia siitäkin touhusta jos muistaa.
Eräilves
13.07.2014, 07:00
Ei haittaisi yhtään.. ukonilmat yöllä on ihan parhaita :)
Toki jos aamulla on duunia tai pitäisi muuten olla menossa, niin saattaisihan tuo pistää hieman ainakin väsyttämään. Itseä kyrsii, kun ei täällä etelärannikolla ole ollut yhtäkään kunnon ukkosta.
Njoo eihän se muuten haittas, mutta pitäs saada nukuttua jos töitä onpi.. Päivällähän tuo ukkonen eip haittaa yhtää mitää, mukava sitä silloin kattella :p
Ei siinä muuta mutta se turha paperinpyörittäminen. Paljonko silläkin säästettäisiin jos tehtäisiin nämäkin asiat suomalaisella maalaisjärjellä?
Onneksi muori suostui pitämään kirjanpitoa jos ja kun joutuu maksamaan ulkopuoliselle euroja. Ei siinä mitään, mutta jos vaikka rahtifirma tuo puukuorman työmaalle niin joudut ilmoittamaan senkin. Ja jos tuon rakennuksen valmistuminen kestää vuoden tai kaksi niin kyllä niitä pikkusummia kertyy mitkä täytyy ilmoittaa. Pikkasen kyrpii tehdä ilmoitusta jostakin 50euron summasta verottajalle, ja sitten kun niitä kertyy kymmeniä... Ja muistappa ne ennen lopputarkastusta.
Ja sehän se on ollut tarkoituksena tuolla lakiuudistuksella että yritetään vähentää harmaata taloutta. Ja paskanmarjat. Ite ainakin maksaisin ennemmin suoraan käteen muutaman euron entä alkaisin pelleilemään kaiken maailman ilmoitusten ja lomakkeiden kanssa...
Eipä tässä paljoa "paperia tarvii pyöritellä". Aina kun maksaa jonkun projektiin liittyvän laskun (materiaali tai työ), arkistoi laskun maksamisen jälkeen mappiin. Ja sitten aikanaan lopputarkastuksessa on mappi valmiina, joska selviää kaikki tarpeellinen tieto verottajalle. Jos tuo on vaikeata, niin mikäs sitten on helppoa ?
Harmaa talous on hemmetin iso bisnes Suomessa ja sen takia yhteiskunnalta jää saamatta isot massit. Wikipedian mukaan ollaan suuruusluokassa 4-6 MILJARDIA euroa. Ja siinä sivussa osa lusmuilee ja osin elää meidän rehellisten kustannuksella. Tällä palstalla urputetaan säännöllisesti sossun varoilla elävistä pakolaisista. Miksei kukaan urputa niistä veijareista, jotka ovat sossun asiakkaita ja nimellisesti työttömiä mutta painavat pimeitä keikkoja minkä ehtivät ??
Vaikka kuinka saisi jonkun keikan vähän halvemmalla pimeänä, ei tuohon ansaan kannata mennä. Pimeästi teetetyllä työllä ei ole takuuta, jos homma menee munilleen niin siinähän maksat ihan itse. Puhumattakaan työnteekijöiden työturvallisuudesta, pimeän työantajan maksamista huonoista palkoista, eläkekertymistä, vaikutuksesta rehellisten yrittäjien olemassaoloon jne jne.
Eipä tässä paljoa "paperia tarvii pyöritellä". Aina kun maksaa jonkun projektiin liittyvän laskun (materiaali tai työ), arkistoi laskun maksamisen jälkeen mappiin. Ja sitten aikanaan lopputarkastuksessa on mappi valmiina, joska selviää kaikki tarpeellinen tieto verottajalle. Jos tuo on vaikeata, niin mikäs sitten on helppoa ?
Harmaa talous on hemmetin iso bisnes Suomessa ja sen takia yhteiskunnalta jää saamatta isot massit. Wikipedian mukaan ollaan suuruusluokassa 4-6 MILJARDIA euroa. Ja siinä sivussa osa lusmuilee ja osin elää meidän rehellisten kustannuksella. Tällä palstalla urputetaan säännöllisesti sossun varoilla elävistä pakolaisista. Miksei kukaan urputa niistä veijareista, jotka ovat sossun asiakkaita ja nimellisesti työttömiä mutta painavat pimeitä keikkoja minkä ehtivät ??
Vaikka kuinka saisi jonkun keikan vähän halvemmalla pimeänä, ei tuohon ansaan kannata mennä. Pimeästi teetetyllä työllä ei ole takuuta, jos homma menee munilleen niin siinähän maksat ihan itse. Puhumattakaan työnteekijöiden työturvallisuudesta, pimeän työantajan maksamista huonoista palkoista, eläkekertymistä, vaikutuksesta rehellisten yrittäjien olemassaoloon jne jne.
Tuosta harmaana tekemisestä ei se tavis duunari niitä euroja sijoita kuin elämiseensä ja ihan eri "avainhenkilöillä" mahdollisuus sinne veroparatatiiseihin sijoitella omaisuuttaan ja yhtä asiaa ihmettelen kun puhutaan verottajan jäävän nuolemaan näppejään niin kyllä ne palkkarahat tulevat takaisin verotukseen kun kyseisen henkilön on pakko ostaa ruokaa ja liikkua sekä hankkii muutakin ei kaikki verokertymä katoa vaikka yksi porras jää väliin.
Valtiovallalla kenties olisi syytä miettiä miksi tähän on päädytty? Yksi perhanan iso syy siihen on maan naurettava veropolitiikka kaikkineensa, ja rakentamisen kalleus kiitos kaiken ylimääräisen byrokratian ja aivan turhanpäiväisten rakennuskustannuksia kohottavien määräysten. Ei vaan ole porukalla varaa rakentaa. Rakentamisen hinta vuodesta 2010 eteenpäin on jo kallistunut rajusti, komisenkymmentä prosenttia. Tästä iso osa on johtunut lisääntyneistä määräyksistä ja valvonnan määrästä. Palkkataso ei ole kauheita noussut, eikä materiaalitkaan ole hirveästi kallistuneet.
Eläväsä elämästä esimerkki: ostimme pääkaupunkkiseudulta täkäläiseen hintatasoon nähden kohtuuhintaisen tontin, 650m^2. Siihen kaikki tonttiin liittyvät paperityöt, sen jälkeen rakentamiseen liittyviä vesi- ja viemäriliittymien maksuja, sähkö- ja puhelinliittymä, rakennuslupa, putkikanaalin teko ja sinne putkistot (naapurin kanssa yhteinen kuilu & vimeärit -> kulut meni niiltä osin puoliksi), täytöt, rakennusmontun kaivaminen. Tässä vaiheessa rahaa oli jo mennyt pitkälti yli 200k€ - tontin osuus tästä 145k€. Pelkkiin lupa-asioihin ja liittymälaskuihin paloi monta kymmentä tuhatta! Putkikanaali + rakennusmonttu ilman alkutäyttöjä maksoi yli 65k€, kiitos sen että stadissa ei ole lähimaillakaan mihin viedä jätemaata, joten sen vieminen maksaa 250€/ kuorma-autolastillinen.
Siinä vaiheessa kun oli paalutukset tehty ja perustukset valettu, alapohjan ontelot paikallaan ja reunaharkot paikallaan, oli rahaa palanut jo n.300k€. Kivitalon runko pystyssä, välipohjan ontelot paikallaan ja vesikatto päällä niin oltiin 330k€:ssa. Harkot tilattiin Virosta alle puoleen hintaan vs. Suomen hintataso samoista harkoista, töitä tehtiin huomattava määrä itse, ja materiaaleja saatiin paljon appiukon raksafirman kautta halvalla/ ilmaiseksi (mm. kokonainen peltikatto, jota oli jäänyt yli urakasta missä oli toimitettu väärät pellit rakennustyömaalle). Työt pystyttiin teettämään "omakustannehintaan", eli appiukon kautta niin ettei hänelle jäänyt mitään kouraan työtunneista. Jouduimme myymään kiinteistön pois keskeneräisenä n.65% valmiusasteessa. Omaa rahaa oli palanut ~70k€, ja lainarahaa 290k€. Siihen normirakentantajalla olisi mennyt 20-30% enemmän, ja tuosta valmiiksi mahd. suuri osa töistä itse tehtynä olisi palanut vielä n.60-80k€. Työt ulkopuolisella teetettynä helposti 120-150k€.
Naapuri rakensi talopaketista, puurunkoinen kaksikerroksinen talo suoraan kuvastosta, ei kellaria. Ennen pihan viimeistelytöitä yms. muita pieniä viimeistelyhommia siellä ja täällä heillä meni tontti + rakentaminen n.475k€. Pistää hieman miettimään, että onko todellakaan kenenkään etu että rakentaminen on niin saatanallisen kallista..
Tuosta harmaana tekemisestä ei se tavis duunari niitä euroja sijoita kuin elämiseensä ja ihan eri "avainhenkilöillä" mahdollisuus sinne veroparatatiiseihin sijoitella omaisuuttaan ja yhtä asiaa ihmettelen kun puhutaan verottajan jäävän nuolemaan näppejään niin kyllä ne palkkarahat tulevat takaisin verotukseen kun kyseisen henkilön on pakko ostaa ruokaa ja liikkua sekä hankkii muutakin ei kaikki verokertymä katoa vaikka yksi porras jää väliin.
Totta kai osa markkinoille tulevasta rahasta "jää" kotimaiseen kysyntään ja sitä kautta palautuu valtiolle erilaisia veroina. Mutta ei nämä asiat ihan näin yksinkertaisia ole. Jos vaikkapa valtio saisi 5 mildardia euroa kerättyä pimeistä keikoista, voitaisiin sillä työllistää kymmeniä tuhansia suomalaisia. Ja he tietty alkaisivat kuluttaa rahaa ja edelleen maksaa valtiolle veroja.
Tuo nyt on vaan yksi esimerkki siitä, miten saamatta jäävä rahasumma voitaisiin hyödyntää paremmin kuin tuo sinun ontuva logiikkasi. Anteeksi kommentista.
Totta kai osa markkinoille tulevasta rahasta "jää" kotimaiseen kysyntään ja sitä kautta palautuu valtiolle erilaisia veroina. Mutta ei nämä asiat ihan näin yksinkertaisia ole. Jos vaikkapa valtio saisi 5 mildardia euroa kerättyä pimeistä keikoista, voitaisiin sillä työllistää kymmeniä tuhansia suomalaisia. Ja he tietty alkaisivat kuluttaa rahaa ja edelleen maksaa valtiolle veroja.
Tuo nyt on vaan yksi esimerkki siitä, miten saamatta jäävä rahasumma voitaisiin hyödyntää paremmin kuin tuo sinun ontuva logiikkasi. Anteeksi kommentista.
No milloinkas se "valtio" / kunnat työllistää kaikki yksityistetään ja kilpailutetaan tässä sitä vasta koplataan niitä veroja kiertäen Isot toimijat terveydenhuollossakin kierättää summat veroparatiiseihin ja ammattiyhdistykset perässä ja ihmetellään sitten miksi mikään ei kannata ex punikkien:p puheenjohtajakin puolusteli eläkerahastojen tuottojen kierrätystä sateenkaarisaarien kautta.
Nehän ne pystyvät leikkimään jolla niitä leluja on
(eurotkin ajaa saman asian iäkkäämmillä) vanha hiekkalaatikon sanonta:o
Peltiämpäreitäkö se valtio teettäisi työllistämiseksi kun ei edes kiinnosta telakkateollisuuden tukeminen eikä paljon muukaan "Destiakin" meni lihoiksi ja viinateollisuuskin menee satavarmasti Finlandia brändihän taisi mennä jo.
Valtiovallalla kenties olisi syytä miettiä miksi tähän on päädytty? Yksi perhanan iso syy siihen on maan naurettava veropolitiikka kaikkineensa, ja rakentamisen kalleus kiitos kaiken ylimääräisen byrokratian ja aivan turhanpäiväisten rakennuskustannuksia kohottavien määräysten. Ei vaan ole porukalla varaa rakentaa. Rakentamisen hinta vuodesta 2010 eteenpäin on jo kallistunut rajusti, komisenkymmentä prosenttia. Tästä iso osa on johtunut lisääntyneistä määräyksistä ja valvonnan määrästä. Palkkataso ei ole kauheita noussut, eikä materiaalitkaan ole hirveästi kallistuneet.
Eläväsä elämästä esimerkki: ostimme pääkaupunkkiseudulta täkäläiseen hintatasoon nähden kohtuuhintaisen tontin, 650m^2. Siihen kaikki tonttiin liittyvät paperityöt, sen jälkeen rakentamiseen liittyviä vesi- ja viemäriliittymien maksuja, sähkö- ja puhelinliittymä, rakennuslupa, putkikanaalin teko ja sinne putkistot (naapurin kanssa yhteinen kuilu & vimeärit -> kulut meni niiltä osin puoliksi), täytöt, rakennusmontun kaivaminen. Tässä vaiheessa rahaa oli jo mennyt pitkälti yli 200k€ - tontin osuus tästä 145k€. Pelkkiin lupa-asioihin ja liittymälaskuihin paloi monta kymmentä tuhatta! Putkikanaali + rakennusmonttu ilman alkutäyttöjä maksoi yli 65k€, kiitos sen että stadissa ei ole lähimaillakaan mihin viedä jätemaata, joten sen vieminen maksaa 250€/ kuorma-autolastillinen.
Siinä vaiheessa kun oli paalutukset tehty ja perustukset valettu, alapohjan ontelot paikallaan ja reunaharkot paikallaan, oli rahaa palanut jo n.300k€. Kivitalon runko pystyssä, välipohjan ontelot paikallaan ja vesikatto päällä niin oltiin 330k€:ssa. Harkot tilattiin Virosta alle puoleen hintaan vs. Suomen hintataso samoista harkoista, töitä tehtiin huomattava määrä itse, ja materiaaleja saatiin paljon appiukon raksafirman kautta halvalla/ ilmaiseksi (mm. kokonainen peltikatto, jota oli jäänyt yli urakasta missä oli toimitettu väärät pellit rakennustyömaalle). Työt pystyttiin teettämään "omakustannehintaan", eli appiukon kautta niin ettei hänelle jäänyt mitään kouraan työtunneista. Jouduimme myymään kiinteistön pois keskeneräisenä n.65% valmiusasteessa. Omaa rahaa oli palanut ~70k€, ja lainarahaa 290k€. Siihen normirakentantajalla olisi mennyt 20-30% enemmän, ja tuosta valmiiksi mahd. suuri osa töistä itse tehtynä olisi palanut vielä n.60-80k€. Työt ulkopuolisella teetettynä helposti 120-150k€.
Naapuri rakensi talopaketista, puurunkoinen kaksikerroksinen talo suoraan kuvastosta, ei kellaria. Ennen pihan viimeistelytöitä yms. muita pieniä viimeistelyhommia siellä ja täällä heillä meni tontti + rakentaminen n.475k€. Pistää hieman miettimään, että onko todellakaan kenenkään etu että rakentaminen on niin saatanallisen kallista..
Näin maalaisvinkkelistä katsottuna ihanan kallista... Kaikesta paistaa läpi että sinne stadiin ei todellakaan kaivata kuin kauniita ja rikkaita. Muut asukoon pöndellä...
Mutta kiitos tämän. Maksan kenttäsahurin laskun hymyssä suin pois ja alan naputtelemaan lautaa lauleskellen läävän seinään ja torpan räystäisiin....:D
Eräilves
14.07.2014, 15:45
Aion lähteä nykyisestä työpaikastani ensikuun alussa. Vituttaa vaan nämä raha- asiat, sillä PAM: ista saa ehkä vasta kuukauden päästä kun on työtön nii rahaa, mutta millä helkutil mie maksan laskut sinä kuukautena...? :confused:
Sillä ei vaan pää kestä tätä paikkaa. Asun työpaikalla, se määrää kokonaan mun vapaa ajan, en voi kunnolla tehdä mitään ja pomo koittaa määräillä minun omaa vapaa aikaani.. Ja kun nyt olin ostanu kalliilla näitä koiratavaroita yms, niin pomo lupauksien jälkeen sanookin yhtäkkiä, kun olen varannut pennun, etten saisikaan ottaa sitä. Se oli viimeinen pisara.
Ensi kuun alussa lähden täältä, ja otan pennun mukaani.. katsotaan jos kämppä löytyisi Iisalmesta, pääsisi emännän kanssa muuttamaa yhtee.. se hieman helpottaisi asiaa ainakin.
Oletko huomioinut että karenssi voi olla pitempikin.
Tietysti jos määräaikainen työsopimus niin erijuttu.
Otos te:n sivuilta.
Työstä eroaminen
Jos eroat työstä ilman pätevää syytä tai olet itse aiheuttanut työsuhteen päättymisen, karenssi on 90 päivää.
Pätevänä syynä työstä eroamiseen pidetään työsopimuslain mukaisia perusteita, kuten palkanmaksun laiminlyöntiä ja työturvallisuuden vaarantamista.
Eräilves
14.07.2014, 17:03
Oletko huomioinut että karenssi voi olla pitempikin.
Tietysti jos määräaikainen työsopimus niin erijuttu.
Otos te:n sivuilta.
Työstä eroaminen
Jos eroat työstä ilman pätevää syytä tai olet itse aiheuttanut työsuhteen päättymisen, karenssi on 90 päivää.
Pätevänä syynä työstä eroamiseen pidetään työsopimuslain mukaisia perusteita, kuten palkanmaksun laiminlyöntiä ja työturvallisuuden vaarantamista.
No voi vittu, turhaa mie tonnekin sitten ees maksan mittää! :mad: Tulevaisuues en kyl maksa penniäkää enää.
No voi vittu, turhaa mie tonnekin sitten ees maksan mittää! :mad: Tulevaisuues en kyl maksa penniäkää enää.
Ota nöyrä asenne ja mene pyytämään pomolta lopputiliä, niin karenssi lyhenee. Ja ehdottomasti kannattaa kuulua johonkin työttömyyskassaan. Tämä on selkeästi edullisin vaihtoehto: http://www.ytk.fi/
Ota nöyrä asenne ja mene pyytämään pomolta lopputiliä, niin karenssi lyhenee. Ja ehdottomasti kannattaa kuulua johonkin työttömyyskassaan. Tämä on selkeästi edullisin vaihtoehto: http://www.ytk.fi/
Tulosta TES mukaan neuvottelureissulle...
Jos ei suostu antamaan kenkää neutraalilla paperilla, niin lyö pöytään kertoen et luetaan jatkossa sit tätä kuin piru raamattua..
Jos työsuhteen laatua/sopimusta ei oo ment muualle tietoon, niin iisein syy kirjotettavaks syyksi määräaikaisen työsuhteen päättyminen.
V**un matkahuolto, ei sitten ikinä saa kajaanista eteenpäin yhtään monikollista lähetystä hukkaamatta osaa siitä...
Hampaat meinaa alkaa vtuttaa...
Toista päivää takahammas olt enemmän kuin kipeä, ei tuu syömisestä oikein mitään. Viikon ver oirelt putkeen.
Päällepäin ehjä, eli joko märkänee sisältä, tai sit jemmassa oleva viisaudenhammas tunkkaa sitä ylöspäin.
Gravedigger
15.07.2014, 11:53
Mittatilaus tuulilasi joka ei olekkaan mittojen mukainen :( Jotenkin kaikki vastustaa niin paljon, että parempi lopettaa kaikki harrastaminen.
Dacia Duster
16.07.2014, 19:34
Eihän turhasta saisi valittaa, mutta nämä tuloerot...:eek:
http://www.iltasanomat.fi/tyoelama/art-1288714887175.html
Sattuipahan silmään tällainen, ja ei voi taas kuin todeta että kyllä voi vituttaa suomalaisten idioottibyrokraattien toilailut... :mad:
http://annadegerholm.wordpress.com/2014/07/17/eirankirppis/
Tämän maan käytännöissä on oikeasti jotain todella pahasti päin persettä, kun asioista pitää tehdä aivan käsittämättömän vaikeita ilman mitään syytä.
Miten olisi, että tuo Partanen ja Koski olisivat vaikka nostaneet perseensä sieltä työhuoneen penkistä, käyneet siellä "kentällä" katsomassa paikan päällä, käyttäneet järkeään (ainiin, byrokraatilla tai virkamiehellä ei ole normaalin ihmisen aivoja eikä ajatusmallia), ja todenneet että paikka mikä on rakennettu teräksestä ja betonista (tilassa itsessään ei siis ole palavaa materiaalia nimeksikään), jossa on hyvä sammutuskalusto, erinomaiset kulku- ja hätäpoistumistiet, sekä kaikenlisäksi heti rakennuksen ulkopuolella erittäinkin laaja ja esteetön väistöalue jos kuitenkin jotain sattuisi - on erittäinkin hyvä ja turvallinen paikka pitää esim. kerran viikossa kirppistä.
Niitä varsinaisia virallisia yleisötiloja, mitkä on palo- ja asiakasturvallisuudeltaan paljon vaarallisempia voi kuitenkin käyttää ihan huoletta jos minkäkin kissanristiäisten järjestämiseen, koska niillä nyt vain sattuu olemaan asiakastilaksi määriteltynä olemaan pykälien mukainen hyväksyntä niiden järjestämiseen. Järkevää, eikö vain?
On se oikeasti perkeleen ihmeellinen juttu, että nuo byrokraattipellet eivät osaa/ saa käyttää järkeään, tilannetajuaan ja niiden avulla muodostaa päätöksiä joiden tavoitteena on turvallinen toiminta ja kaikille osapuolille tyydyttävä ratkaisu ja toimintamalli. Mutta ei, kukaan ei oikeasti ota mistään vastuuta, sen sijaan kaikki pitää varmuuden vuoksi kieltää, tehdä mahdollisimman vaikeaksi tai kalliiksi, tai muuten vain jokseenkin mahdottomaksi. Toki jos lyöt rahaa tiskiin ja odotat muutamia kuukausia että joku kastematoa typerämpi olio (se asioista "päättävä" byrokraatti) katsoo paperia ja toteaa lupamaksun maksetuksi, niin tämä entinen vaarallinen varastotila muuttuukin yht'äkkiä turvalliseksi yleisötilaksi - jossa tosin ei sen jälkeen saa varastoida mitään muuta kuin luvassa määriteltyjä tiettyjä asioista, juuri niille kuuluvilla paikoilla.
Lottovoitto syntyä Suomeen! :rolleyes:
wuntzikka
17.07.2014, 17:22
poliisit ja trafi
alkukesästä hain ammttipätevyys kortin poliisilaitokselta ja konttorilla vielä nyhtivät siitä 50€. sitten kesällä kävin autokoulua ja ja ajokorttiin sitä merkintää ei silloin syystä tai toisesta saanut etukäteen merkattua (joku päivämäärä juttu oli...)
nyt sitten taas poliisi asemalle toiselle pitäjälle, koska turussa on kuukauden jonot ja sieltä sitten konttorille, lyötävä taas tiskille 50€, jotta saa uuden läpyskän hakea konttorilta 3-4vko päästä...
Taisin just ostaa ylimääräisen lipun Tiketin kautta :(
metsienmies
17.07.2014, 20:15
lomat loppuu ihan liian aikaisin. Ens viikolla sorvinääreen pitäis ittesä tunkee... voi että pientä ihmistä voi keljuttaa... tuskaa edessä taas tovi ennen seuraavaa taukoa... :rolleyes:
Taisin just ostaa ylimääräisen lipun Tiketin kautta :(
Mihin?
Mihin?
Sotkamon Sykkeeseen.
Eräilves
18.07.2014, 15:59
Vituttaa tämä työpaikka, ja henkilökunta suurimmaks osaks. (pomo ja sen mies). onneksi pääsee eroon hiema yli kuukaude päästä..
(minua todella vaikea saada ärsyyntymään / suuttumaan, mutta täällä näyttävästi onnistuvat siihen..)
Täytyy kertoa 2 ja 4v muksuille et äitinsä kuoli syöpään.
hj 60/61
18.07.2014, 23:27
Ei helvetti! On sit raskas tilanne... Onneks lapset on hyviä sopeutumaan tilanteisiin, vaikkakaan se ei mitään sillä hetkellä auta...:(
Osanottoni silti...
Vähän osaan kuvitella, kun joskus pienenä ollut kuulevana osapuolena. Kauhea tilanne. Osanottoni ja voimia sulle ja lapsille!
Olin itse 24v kun tuli äidiltä soitto että isäukko lähti. ..ei se ole senkään ikäisenä helppoa kuulla. Saati sitten vanhempana kertoa omille pienille lapsille :(
BJ-40/76
19.07.2014, 00:14
Mutta olisko "paha kysyä miten isää" vois auttaa? siis nuo 2 ja 4v muksut elää tilanteessa, mutta edellisellä sukupolvella muisti on paljon laajaalaisempi...
Osanottoni...
E: ei minua enää oikeasti vituta yhtään, kenties vähän harmittaa kun Olkun tilanteeseen vertaa :(
Lord of flies
19.07.2014, 15:31
Paska tilanne.
Osan otot ja voimia koko sakille
Eräilves
20.07.2014, 12:25
Mennee kaikki päin vittua kun ei iisalmesta tunnu löytyvän kämppää emännälle ja miulle, tulloo aika helkutin kiiru pian... perkele, sitten asutaan teltassa.. :mad:
Mennee kaikki päin vittua kun ei iisalmesta tunnu löytyvän kämppää emännälle ja miulle, tulloo aika helkutin kiiru pian... perkele, sitten asutaan teltassa.. :mad:
Olette varmaan jo noita katselleet..?
https://www.google.fi/search?q=iisalmesta&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:fi:official&client=firefox-a&channel=rcs&gfe_rd=cr&ei=KNDLU5CEGufJ8gewgIHwDg#channel=rcs&newwindow=1&q=iisalmi+vuokra-asunnot&rls=org.mozilla:fi:official
Olisko foorumilla porukkaa Iisalmesta, jotka voisivat jeesata..?
Eräilves
20.07.2014, 16:36
Olette varmaan jo noita katselleet..?
https://www.google.fi/search?q=iisalmesta&ie=utf-8&oe=utf-8&aq=t&rls=org.mozilla:fi:official&client=firefox-a&channel=rcs&gfe_rd=cr&ei=KNDLU5CEGufJ8gewgIHwDg#channel=rcs&newwindow=1&q=iisalmi+vuokra-asunnot&rls=org.mozilla:fi:official
Olisko foorumilla porukkaa Iisalmesta, jotka voisivat jeesata..?
No olen katsonut, mutta probleema on siinä, että emännän pitäisi päästä jo enskuun puoles välis kämppään viimestää, ite tulen vasta syyskuun alussa.. Ja kun onpi meillä koira, ja hänellä ei ole tuloja oikein paitti mitä tukia saapi, niin ei pysty maksamaan vuokraa kuin max. 400€ + vesi ja sähkö (riippuu kuinka kallis vuokra, että kuinka paljon saa tukea). Ja kun minä tulen, niin onpi yhessä paikassa varattuna pariksi viikoksi koeaika töitä, eli ei ole varmaa paikkaa vielä... Jos saisin sen varmaksi työpaikaksi, niin sitten tienaisin ja pystyisin auttamaan maksamaan isompaa kämppää, sillä noita 600-900€ /kk kämppiä kyllä piisaa..
Ja nuo kämpät mitä tol hinnal on saanu, nii ei saa olla lemmikkiä.. tai sitten kun emäntä ois menny katsomaan, edellisenä päivänä yhtäkkiä se onpi mennyt...
Ja emännällä tosiaan ei ole autoa, niin sen takia keskustassa / lähesyydes pites olla..
Hautalintu
20.07.2014, 23:01
Meinasin kirjoittaa vitutuksen aiheuttajasta tarinan mutta...
Voimia Olkulle ja muksuille!
Voimia Olkulle ja lapsille! Loppuusa ei vitutakkaan yhtään vaikka auto jätti motarin varteen. Ihan hyvä itellä olla kun hiukan suhteuttaa...
OTAN OSAA :(:(
jaksamisia sulle ja lapsille..
Hautalintu
21.07.2014, 21:52
Nyt en voi enää mitään! 45,8cm penistä kasvanut otsaan ja se perkele seisookin viä!
Toi helvetin keksintö nimeltä Aga Viking 105, ei riitä kaljat tällä tahdil ku puikon välein puuttuu lämpösuoja peliin... vitun viikset onko kellään myynnis HALVALLA jotain kempin muuntajaa puikon sulatukseen, muuten kävis tasurikin mut just lstin melkosen kasan puikkoi tolle aparaatille... vai saaks tasuril hukattua noi ok46 laatuset dc+- puikot?
Saa. Sitä varten merkintä dc. Vaihtovirtakoneelle ac.
Porvoon Hilma
22.07.2014, 14:10
Oot tehny melkoisen verourotyön: tuosta sun 330 k€ summasta olet maksanut alv:a lähes 60 k€!
Ei ihme, että kaikki on kallista...
Hautalintu
23.07.2014, 01:52
Pthyi ku isoja numeroita tossa timon tarinassa... täältä meiltäpäin tuolla tontin hinnalla saa jo vanhan talonkin kolme kertaa isommalle tontille... :D laskin muuten asuntolainan korotkin äkkiseltään mukaan ja sillonkaan ei montaa tonnia yli mene...
Pthyi ku isoja numeroita tossa timon tarinassa...
Tuohan on kapitalismia parhaimmillaan, ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa... ja aina niitä tyhmiä riittää :D
No justiinsa, siin vaihees ku o heittäny hanskat tiskiin päin helvettiä käyvän moottorin kanssa on erittäin hienoo paikantaa vika ihan vahingossa tulpanhattuun eikä mihinkään syylliseksi epäiltyyn (ja vaihdettuun) anturiin :mad: Oli polttanu tulpan vartta pitkin railon ja löi sattumanvaraisesti läpi, poltti kuiteki sen verra ettei tulpasta huomannu... prkele..
No justiinsa, siin vaihees ku o heittäny hanskat tiskiin päin helvettiä käyvän moottorin kanssa on erittäin hienoo paikantaa vika ihan vahingossa tulpanhattuun eikä mihinkään syylliseksi epäiltyyn (ja vaihdettuun) anturiin :mad: Oli polttanu tulpan vartta pitkin railon ja löi sattumanvaraisesti läpi, poltti kuiteki sen verra ettei tulpasta huomannu... prkele..
Eihän tuon pitäis enään vituttaa,eikse oo ihan ookoo ku löytys vika :D
ja viell noin joutusast :D
Eihän tuon pitäis enään vituttaa,eikse oo ihan ookoo ku löytys vika :D
ja viell noin joutusast :D
No kyl se pistää vituttaa ku vikaa on hiplaillu useempaan otteeseen tajuamatta sitä:D
https://www.huutokaupat.com/fi/v/80408
http://www.nettikone.com/yanmar/vio-30/1320162
koko toi huutokaupat.com ja macea on perseestä, tuonkin koneen hinta hassusti aina nousi kun huutelin ja seuraavaksi on ihan normisti myynnissä nettikoneessa samalla myyjällä...
onko noilta kukaan saanut ikinä mitään ostettua?
Samankaltaisuutta huomasin kun huusin vasaranalla sivustolla kompuraa. Tuntuu et ite korottavat huutoja jos joku hullu niitä huutaa. Ja jos kukaan ei huuda, historiaan jää hienot tiedot halvalla myydyistä koneista. Tuntuu käsittämättömältä että miten paljon siellä on samanlaista rojua aina ja aina vaan myynnissä.
No noihan kärrää tuotteita esim "puuilosta" ja myyvät omaat lukuun ja joku "hullu" vielä niitä huutaa että näin se bisnes pyörii.
Kärkölä / Hausjärvi / Lahti kun myyntipaikkakuntina niin sama pulju erinimellä vain kierrän kaukaa niiden ilmot ikävä kyllä , kaveri yritti joskus tuolta jotain huutaa niin eipä loppuhuuto kelvannut no onnneksi menivät myyjät puihin sai saman tuotteen vapailta markkinoilta halvemmalla ja vielä kuluttasuojalla mitä ei huutokaupassa edes tunneta :)
Nostokurki
24.07.2014, 19:50
Jaa, itse ostin viime kesänä Macealta sikkikoneen nettikoneen kautta ja oli ihan järkevän hintainen. Ainut miinus tulee rahtikuluista, kyselemättä laittoivat kotiinkuljetuksella ja siitä tuli 60€ lisähintaa... Olisin minä sen jaksanut tuosta kilometrin päästä matkahuollosta hakea.
vellihousu
25.07.2014, 07:34
Pojan pitäis aloittaa koulu nyt lomien jälkeen, tänään tuli päätös että koulutie ei enää ole vaarallinen vaikka se on sitä ollut viimeiset 300 vuotta. Päätös on tehty koululiitu tietokone ohjelmalla.
Jokaikinen kunnan apina joka on päätöksestä vastuussa on lomalla, pitäis tehä valitus jonnekin korkeammalle taholle mikä maksaa 90 e.
Vihdoin saatu valitus kirjotettua ja vietyä hallinto-oikeuteen, käsittelyaika 5-9 kk. Mitä vittua!!!! Pitää varmaan ruveta rakentaa pojalle omaa autoa että pääsee kouluun, tai ite lopettaa työt ja ruveta kuskiksi.
vitun vitun vitun vittu ku loma loppuu!
Byrocrat
27.07.2014, 22:53
Lainaus: vellihousu
Vihdoin saatu valitus kirjotettua ja vietyä hallinto-oikeuteen, käsittelyaika 5-9 kk. Mitä vittua!!!! Pitää varmaan ruveta rakentaa pojalle omaa autoa että pääsee kouluun, tai ite lopettaa työt ja ruveta kuskiksi.
Kirkkonummelle kiinteistöveroa maksavana kiinnostaa, että missäs siellä on niin vaarallinen tie ettei pieni koululainen pääse ilman kunnan kyytiä kouluun :confused:
vellihousu
27.07.2014, 23:30
Kylmälässä on, kato kun kaikki ei asu siellä keskustassa mihin kaikki verorahat kulutetaan. Ja nykyään ei enää hiihdetä kesät talvet kouluun niinkun ilmeisesti sinun lapsuudessa. Tielläkin kulkee tätänykyä autoja, ei pelkkiä hevoskärryjä.
Tuohan on kapitalismia parhaimmillaan, ei se ole tyhmä joka pyytää vaan se joka maksaa... ja aina niitä tyhmiä riittää :D
Työt ei oikein tahdo seurata perässä asuinpaikan mukana, asuinpaikan joutuu valitsemaan tavalla tai toisella, ja jos työt ja elämä on täällä niin sitten ne on. Ts. kun asuu pk- seudulla, niin se asuminen maksaa. Vaikea siinä on säästää enempää kuluissa kuin mitä järjen ja asumisviihtyvyyden rajoissa on mahdollista.
Terveisin: 75m^2 kolmiosta vuokra on täällä yli tonnin, jollet mene johonkin älämölö- lähiöön (kiitos ei).
Lerssinen
28.07.2014, 06:02
Ei mitään puhetta että kestäs perse maksella tonnin vuokria :D
Työt ei oikein tahdo seurata perässä asuinpaikan mukana, asuinpaikan joutuu valitsemaan tavalla tai toisella, ja jos työt ja elämä on täällä niin sitten ne on. Ts. kun asuu pk- seudulla, niin se asuminen maksaa. Vaikea siinä on säästää enempää kuluissa kuin mitä järjen ja asumisviihtyvyyden rajoissa on mahdollista.
Terveisin: 75m^2 kolmiosta vuokra on täällä yli tonnin, jollet mene johonkin älämölö- lähiöön (kiitos ei).
Näinhän se valitettavasti menee, suomessa on politikot osannu hyvin ajaa ihmiset ja työpaikat pienelle alueelle ja lopputulos on sit tässä, kaikki maksaa ihan vitusti eikä ketään kiinnosta mikään muu kuin oma hyvinvointi.
Markka aikaan tolla 500kiloeuron eli kolmella miljoonalla olis saanu jo pääkaupunkiseudulta 10 hehtaarin pihan ja 500 neliön kartanon :D
Byrocrat
28.07.2014, 11:26
Kylmälässä on, kato kun kaikki ei asu siellä keskustassa mihin kaikki verorahat kulutetaan. Ja nykyään ei enää hiihdetä kesät talvet kouluun niinkun ilmeisesti sinun lapsuudessa. Tielläkin kulkee tätänykyä autoja, ei pelkkiä hevoskärryjä.
Näinhän tuo on että liikenne on Kylmälässä huomattavasti lisääntynyt kun asukkaitakin on monin kertaisesti aiempiin vuosiin verrattuna. Ja kun julkista liikennettä ei pahemmin enää ole niin kaikillahan pitää olla oma auto tai mieluummin kaksi, että molemmat työsssäkäyvät vanhemmat pääsevät liikkumaan:(.
Mitä tuohon hiihtämseen tulee niin ei ollut siihen aikaan rullasuksia joten hiihdettiin vain talvella :), sulan maan aikaan ajettiin pyörällä eikä sitä liikennettä Sjökullaa hiukka etelämpänä ollut nimeksikään ja tie päätty puomiin kun "naapurivuokralaiset" oli vielä siihen aikaan tientukkona :rolleyes: Ei ollut koulukyytejä eikä muutakaan yhteiskunnan hoitamaa kuljetusta. Koulumatka tosin oli vain kolme kilometriä suuntaansa :) Ei tarvinnut silloin pelätä myöskään karhuja, susia tai ilveksiä joita kaikkia voi nykyään kohdata myös Kylmälässä:)
Eikös Kylmälässä nykyään kuljeta enempi ratsain kuin kärryillä, ratsastustallejahan siellä on lähes joka tilalla ja ratsastajia hevosineen ruuhkaksi asti :cool:
Kyllä nyt vähän vituttaa nuo työolosuhteet pihalla. Heti läkähtyy, kun jäähdytetystä talosta astuu ulos. Sitten kun tulee vilvoittava tuulenpuuska, niin samalla sataa niskaan tuhansittain koivun siemeniä... Eikä nuo kipinätkään yhtään viileämpiä, niin pakko pitää haalari päällä. :mad:
Jäähtyisi nyt vaikka 10 astetta!
wuntzikka
28.07.2014, 16:35
joka paikassa kun menet asioita hoitamaan, ni kaupparekisteri paperi pitäis olla mukana... on hianoo olla alkava yrittäjä.
Samsonite
28.07.2014, 17:37
Jos tuo jo saa verenpaineen nousemaan niin.... helpompaa ei ole luvassa. ;)
wuntzikka
28.07.2014, 19:28
noh, tuo nyt on yks asia vain esimerkkinä.
eihän se nyt muuten, mutta kun tässä pyöritellään lähinnä omia asioita yritykselle (mm. auto), niin kun tavallaan myyjänä ja ostajana sama henkilö, melkeinpä pitäis asiasta pitää kokousta jotta saa auton siirrettyä... mutta onneksi ei ihan näin, sekä joissain paikoiss ymmärtäväisiä ihmisiä ja ei tartte kuljettaa kaiken maailman papereita mukana.
vellihousu
28.07.2014, 22:32
Näinhän tuo on että liikenne on Kylmälässä huomattavasti lisääntynyt kun asukkaitakin on monin kertaisesti aiempiin vuosiin verrattuna. Ja kun julkista liikennettä ei pahemmin enää ole niin kaikillahan pitää olla oma auto tai mieluummin kaksi, että molemmat työsssäkäyvät vanhemmat pääsevät liikkumaan:(.
Mitä tuohon hiihtämseen tulee niin ei ollut siihen aikaan rullasuksia joten hiihdettiin vain talvella :), sulan maan aikaan ajettiin pyörällä eikä sitä liikennettä Sjökullaa hiukka etelämpänä ollut nimeksikään ja tie päätty puomiin kun "naapurivuokralaiset" oli vielä siihen aikaan tientukkona :rolleyes: Ei ollut koulukyytejä eikä muutakaan yhteiskunnan hoitamaa kuljetusta. Koulumatka tosin oli vain kolme kilometriä suuntaansa :) Ei tarvinnut silloin pelätä myöskään karhuja, susia tai ilveksiä joita kaikkia voi nykyään kohdata myös Kylmälässä:)
Eikös Kylmälässä nykyään kuljeta enempi ratsain kuin kärryillä, ratsastustallejahan siellä on lähes joka tilalla ja ratsastajia hevosineen ruuhkaksi asti :cool:
Outoa puhetta kaverilta jonka mielestä tuumaa isommat renkaat on metsässä hengenvaarallisia ja sen takia piti suunnistuskisatkin tappaa. Oon lukenut useita sun kiukutteluja turvallisuus asioista mutta 6 vuotiaan koululaisen hengenvaarallinen koulutie on mielestäsi ok, koska niin silloin 60 luvullakin kuljettiin.
En tiedä miten noin sun kirjotukset pitäisi ymmärtää, mutta otan ne vittuiluna...
Byrocrat
28.07.2014, 22:55
Outoa puhetta kaverilta jonka mielestä tuumaa isommat renkaat on metsässä hengenvaarallisia ja sen takia piti suunnistuskisatkin tappaa. Oon lukenut useita sun kiukutteluja turvallisuus asioista mutta 6 vuotiaan koululaisen hengenvaarallinen koulutie on mielestäsi ok, koska niin silloin 60 luvullakin kuljettiin.
En tiedä miten noin sun kirjotukset pitäisi ymmärtää, mutta otan ne vittuiluna...
En tiettävästi ole ollut päättämässä sunnistuskisoista tai niiden lopettamisesta enkä myöskään ole ollut tekemässä suunnistuskisojen sääntöjä :)
En ole varma mistä tiestä on kyse ja kuinka pitkän matkan joutuisi tätä hengenvaarallista tietä käyttämään, mutta oletan, että koulu on niinkin lähellä kuin Kylmälässä? Jos vanhempien mielestä tie on liian vaarallinen niin sitten vaan kuskaamaan lapsi kouluun kunnes on niin vanha että selviää itse, niin ne muutkin vanhemmat tekee. Vaikka ymmärrän toki vanhempien huolen lapsestaan niin ei kaikkea voi kunnan (muiden veronmaksajien) maksettavaksi sälyttää! Kuka muuten on määritellyt ne Kylmälässä olevat tiet hengenvaarallisiksi ? Rajoitus on 50km/h ja keskustassa alempikin!
eihän se nyt muuten, mutta kun tässä pyöritellään lähinnä omia asioita yritykselle (mm. auto), niin kun tavallaan myyjänä ja ostajana sama henkilö, melkeinpä pitäis asiasta pitää kokousta jotta saa auton siirrettyä... mutta onneksi ei ihan näin, sekä joissain paikoiss ymmärtäväisiä ihmisiä ja ei tartte kuljettaa kaiken maailman papereita mukana.
Nuo on jo kokeiltu... :D
Edelleenkin , miksi? Eli mikä on yhtiömuoto? Älä säädä yhtään enempää kuin on tarpeellista.
Ja jos on muu, kuin ammatinharjoittaja, niin kannattaa opetella pitämään yhtiösopimuskin völjyssä...
wuntzikka
29.07.2014, 05:32
Edelleenkin , miksi? Eli mikä on yhtiömuoto? Älä säädä yhtään enempää kuin on tarpeellista.
oy
ja auton siirto täytyy myös näkyä kirjanpidossa
vellihousu
29.07.2014, 07:05
En tiettävästi ole ollut päättämässä sunnistuskisoista tai niiden lopettamisesta enkä myöskään ole ollut tekemässä suunnistuskisojen sääntöjä :)
En ole varma mistä tiestä on kyse ja kuinka pitkän matkan joutuisi tätä hengenvaarallista tietä käyttämään, mutta oletan, että koulu on niinkin lähellä kuin Kylmälässä? Jos vanhempien mielestä tie on liian vaarallinen niin sitten vaan kuskaamaan lapsi kouluun kunnes on niin vanha että selviää itse, niin ne muutkin vanhemmat tekee. Vaikka ymmärrän toki vanhempien huolen lapsestaan niin ei kaikkea voi kunnan (muiden veronmaksajien) maksettavaksi sälyttää! Kuka muuten on määritellyt ne Kylmälässä olevat tiet hengenvaarallisiksi ? Rajoitus on 50km/h ja keskustassa alempikin!
Pointtina tässä on nyt se että aikaisemmin koulutie on ollut vaarallinen 1-4 luokkalaisille, (ja en tiedä kuka näitä päätöksiä tekee) mutta nyt kun kunta säästää niin tie on muutettu vaarattomaksi koululiitu ohjelmalla.(googlaappa koululiitu hakusanalla)
Toinen pointti on se että tietysti tää tapahtuu just kun oma poika on menossa ekalle ja asian saa tietää heinäkuussa, kun koulut alkaa elokuussa.
En pelkää että oma poika on niin puusilmä ettei osaisi kävellä kouluun, vaan näitä autoilijoita jotka ei osaa ajaa.
Byrocrat
29.07.2014, 11:00
Pointtina tässä on nyt se että aikaisemmin koulutie on ollut vaarallinen 1-4 luokkalaisille, (ja en tiedä kuka näitä päätöksiä tekee) mutta nyt kun kunta säästää niin tie on muutettu vaarattomaksi koululiitu ohjelmalla.
Tässä tieto siitä kuka päätöksiä tekee ja milloin :)
http://kirkkonummi01.hosting.documenta.fi/kokous/20141705.PDF
http://kirkkonummi01.hosting.documenta.fi/kokous/20141677-13-1.PDF
http://kirkkonummi01.hosting.documenta.fi/kokous/20141705-5.PDF
http://kirkkonummi01.hosting.documenta.fi/kokous/20141705-5-1.PDF
http://kirkkonummi01.hosting.documenta.fi/kokous/20141677-14.PDF
http://kirkkonummi01.hosting.documenta.fi/kokous/20141677-14-1.PDF
Vituttaa hiukan ku tuo käyttis törkkäs toimintasavut pihalle(Vissii kompura leikkas tai jotain)....
Viiminen viikko kesälomaa ja vesirokko, vitun mahtavaa...
Onneks nykyään saa hakee lomalla sairaslomaa :rolleyes:
Vesirokko. :o -Lasten tauti, siis yleensä sairastetaan lapsena kuten tuhkarokko yms. :p
Vesirokko voi olla aikuisiällä vakava tauti...
Ite sairastin sen 27 vuotiaana kun sain tartunnan omalta tenavalta silloin, olin kolme viikkoa sairaalassa josta noin viikko nukutettuna kun oli jo rakkuloita keuhkoissakin... ajeluttivat jo Kuopiossakin jotta olis ollu kunnon hoitovehkeet jos olisi vielä vähän huonontunut mutta ei onnesta tarvittu. rupi aikana sänky oli kuin olisi murenneltu näkkäriä siihen levyllinen...
kotiin paluun jälkeen kuukausi saikkua.
Toivottavasti pääset vähemmällä....
apupoika
30.07.2014, 07:02
Parkkisakot tuplana...
Montahan ne olis näitä lätkiny... vai jokapäivä uusi..?
Rikosnimike= Luvaton maastopysäköinti / parking off-Road/in the park
Kele.. vähän nurtsin puolella vaan :D :D ( oma vika joo.. mutta yksikin lappu olis piisannut)
vai jokapäivä uusi..?
ja kyllä... :mad:
apupoika
30.07.2014, 10:12
No onneksi ei tällä kertaa oltu mökillä kun tuo paripäivää... Olis käyny äkkiä kalliiksi. :D :D
Nuo meidän sataman parkkitilat on hieman nuukaset,, ja nyt kun vielä on hellettä ja vesi lämmintä niin kaikki on joko veneellä jossain tai viereisellä uimarannalla... loppuu paikat ihan väkisin. :mad:
^^^ Jokunen vuos sitte oltii vkl helsingissä ja heti ekana iltana saatii parkkisakot. Sen lapun ku sit anto olla siin ikkunalla koko viikonlopun ni eipähän vaan tullu toista eikä tarvinu mättää rahaa parkkimittariin.:D
^^^ Jokunen vuos sitte oltii vlk helsingissä ja heti ekana iltana saatii parkkisakot. Sen lapun ku sit anto olla siin ikkunalla koko viikonlopun ni eipähän vaan tullu toista eikä tarvinu mättää rahaa parkkimittariin.:D
Kotimaiset vähemmistökansalaiset tuonkin kehittänyt paremmaksi , lainaavat naapuriautosta kyseistä lappua :)
Nähty omin silmin Vermon lähellä jokunen vuosi sitten.
Soveltuu jo kaikessa kekseliäisyydessään "niksi pirkkaan"
Vesirokko voi olla aikuisiällä vakava tauti...
Ite sairastin sen 27 vuotiaana kun sain tartunnan omalta tenavalta silloin, olin kolme viikkoa sairaalassa josta noin viikko nukutettuna kun oli jo rakkuloita keuhkoissakin... ajeluttivat jo Kuopiossakin jotta olis ollu kunnon hoitovehkeet jos olisi vielä vähän huonontunut mutta ei onnesta tarvittu. rupi aikana sänky oli kuin olisi murenneltu näkkäriä siihen levyllinen...
kotiin paluun jälkeen kuukausi saikkua.
Toivottavasti pääset vähemmällä....
Velipoijaan tenavissa oli juur vesirokko, nuoremmassa taitaa olla vieläkin. Melko varmaan niistä tarttunu.
Tänään kävin työterveyslääkärillä, paiskas loppuviikoks sairaslomaa. Ei ilmeisesti niin kauheen vakavalta näyttäny mutta mistäs sitä tietää mihin suuntaa tää tästä vielä kerkee lähtee.
Aamupäivällä heitti vähän isopyörä, meinannu tulla syömisestäkä yhtään mitään.
wuntzikka
30.07.2014, 18:27
aina silloin ku ohi kulkevat, täs kerrostalon vierasparkissa odottaa yks auto kyytiä varikolle... 4x 60€ sakko ja 3x siirto/hinaus lappu.
kuukauden jo odotellut, mutta eivät mahdu sillan ali (parkkeja 2 kerroksessa, ylös menee ajosilta) hakemaan sitä autoa ja tuskin alkavat sitä myöskään hinaamaan sieltä pois
Yks kappale KELA:n ämmiä rupes leikkii itteesä suurempaa...
Yks kappale KELA:n ämmiä rupes leikkii itteesä suurempaa...
-Onneksi ne on palkattu auttamaan ja neuvomaan pulaan joutuneita kansalaisia....:rolleyes:
-Onneksi ne on palkattu auttamaan ja neuvomaan pulaan joutuneita kansalaisia....:rolleyes:
Parempaa ajankohtaa ei ois osannu valita päästäkseen miun vittuuntumisen ja turhautumisen purkukanavaks...
Ex_inkkari
01.08.2014, 20:53
Kusipäiset roskaohjelmat joita ei voi poistaa, joku helvetin WebSearch softa valtasi IE:n eikä lähde pois millään kikka kolmosella tai edes ohjeiden mukaan...