Kirjaudu sisään

View Full Version : Temen Suzuki


Sivua : 1 2 [3]

Teme74
02.10.2013, 13:25
Faijan diesel oldsissa oli hydroboosti ja siinä oli sairaan tehokkaat jarrut verrattuna vastaaviin bensavehkeisiin joissa normi alipainetehostus. Toimii ohjaustehostimen pumpulta. Offikäytöstä ei mulla kokemusta, mutta pitäis pelittää hienosti kaiken järjen mukaan.

Eli ohjaustehostimen pumpulta lähtö hydrobuusterille. Tai no, mulla ei varsinaista ohjaustehostinta ole, mutta rataspumppu kuitenkin. Varmaan sen siitäkin sitten saa??
Korvaako se buusteri jarrutehostimen kokonaan, siten että jarrutehostimella voi heittää kuikkaa ja buusteri tilalle vai?
Tää on siis mulle hieman outo aihe:o Mä kyllä yritin internetin ihmeellisestä maailmasta tietoa hakea, mutta kun ei oikein mitään järkevää suomen kielellä löytynyt. Eikä oikein lontoon murteellakaan:D

Jare
02.10.2013, 13:31
Eli ohjaustehostimen pumpulta lähtö hydrobuusterille. Tai no, mulla ei varsinaista ohjaustehostinta ole, mutta rataspumppu kuitenkin. Varmaan sen siitäkin sitten saa??
Korvaako se buusteri jarrutehostimen kokonaan, siten että jarrutehostimella voi heittää kuikkaa ja buusteri tilalle vai?
Tää on siis mulle hieman outo aihe:o Mä kyllä yritin internetin ihmeellisestä maailmasta tietoa hakea, mutta kun ei oikein mitään järkevää suomen kielellä löytynyt. Eikä oikein lontoon murteellakaan:D

Juu vanha kuubaan ja hydroo tilalle. Jarrut on herkät...siis auton käydessä. Sammuttua ja oliko kahden polkasun jälkeen onki sit tosi mielenkiintoiset:D:D

mparty
02.10.2013, 14:19
Eli ohjaustehostimen pumpulta lähtö hydrobuusterille. Tai no, mulla ei varsinaista ohjaustehostinta ole, mutta rataspumppu kuitenkin. Varmaan sen siitäkin sitten saa??
Korvaako se buusteri jarrutehostimen kokonaan, siten että jarrutehostimella voi heittää kuikkaa ja buusteri tilalle vai?
Tää on siis mulle hieman outo aihe:o Mä kyllä yritin internetin ihmeellisestä maailmasta tietoa hakea, mutta kun ei oikein mitään järkevää suomen kielellä löytynyt. Eikä oikein lontoon murteellakaan:D

Näyttäs pikasella googletuksella olevan valmiita muunnos kittejäkin, tässä joku jeeppi viritys:
http://www.stu-offroad.com/suspension/vanco/hydroboost-1.htm

Teme74
02.10.2013, 21:03
Näyttäs pikasella googletuksella olevan valmiita muunnos kittejäkin, tässä joku jeeppi viritys:
http://www.stu-offroad.com/suspension/vanco/hydroboost-1.htm

Kiitti. Siinähän sitä tietoa on:)

sos
04.10.2013, 20:21
Toimii ja paineen säätimellä saa just niin herkät jarrut, ku haluaa.
Mikäs siinä takavedon katkaisiassa estää kardaani käsijarrun, eli voisko mahtua vakio samuraihin?

Teme74
04.10.2013, 20:29
Toimii ja paineen säätimellä saa just niin herkät jarrut, ku haluaa.
Mikäs siinä takavedon katkaisiassa estää kardaani käsijarrun, eli voisko mahtua vakio samuraihin?

Kyllä se vakio samuraihin sopii. Mulla vaan on niin ahdasta siellä sektorilla...

ideanikkari
04.10.2013, 20:31
Hydroa peliin vaan, tulee hyvät jarrut.
Tästä asiasta voi olla taas montaa eri mieltä, mutta itse olen käyttänyt G30 vanin hydroboostia missä on paineakku yhdistettynä itse tehostimeen. Käyttäytyy samalla lailla kuin alipainekello: säilöö hetken aikaa painetta moottorin sammuessa.

Moinen vekotin on jo käytössä ja on tulossa myös uusimpaan laitokseen.

sos
04.10.2013, 20:36
Kyllä se vakio samuraihin sopii. Mulla vaan on niin ahdasta siellä sektorilla...

No hyvä pitää mallailla, joko olet mittaillu siihen vedon vapauttajaa minkälainen ilmasylkky pitäis olla?

Teme74
04.10.2013, 21:47
No hyvä pitää mallailla, joko olet mittaillu siihen vedon vapauttajaa minkälainen ilmasylkky pitäis olla?

On mulla siihen sylkky jo. En vaan nyt muista mittoja. Mittailen sen vaikka huomenna kun jaksan.

Teme74
06.10.2013, 19:20
On mulla siihen sylkky jo. En vaan nyt muista mittoja. Mittailen sen vaikka huomenna kun jaksan.

Tässä olisi sen sylkyn kuvia ja mitat.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6106&pictureid=139397

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6106&pictureid=139396

Varsi on 10mm ja isku 60mm. Päässä on sellainen pikalukko jolla sen saa helposti kiinni. Sylinteri tulee ulkopuolelle kiinni.

Teme74
08.10.2013, 10:31
Nyt on osat suurinpiirtein taas kasassa, niin pääsen niputtamaan autoa:D. Laitan ainakin toistaiseksi alkuperäiset rumpujarrut, koska ei ole niin hirveesti motivaatiota aloittaa levyjarrumuutoksia.
Hydrobuusteri tulee talven aikana konehuoneeseen ja moottorille tarttee jotain tehdä. Nokka-akseli ja kansityöt, sekä peltisarja. Megaruutta on myös ajatuksissa:)
Pieniä vahvistuksia pitää myös hitsailla paikaan jos toiseenkin.
Kyllä tuo vielä jonain päivänä koko kisan kestää:p;)

Teme74
09.10.2013, 11:52
Tänään sain hetken tehtyä jotain pientä tallissa. Vahvistin panhardin tuen, kun se kisoissa vähän murtui. Etumurikka tuntuu kuluvan melkoista vauhtia:D Siihen oli pakko laittaa Domeksia eteen. Samalla siitä tuli sellainen pulkan mallinen, niin sillä saa kisoissa ylivoiman kaikkia vastaan:D;)

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=139501


Pulkan sisälle laitoin tuollaiset vahvistukset.


http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=139504
Nuo ei nyt kuvassa ole vielä ihan valmiita. Se vaatii vielä sellaista pientä hifistelyä...

Rohmo
09.10.2013, 20:19
Tänään sain hetken tehtyä jotain pientä tallissa. Vahvistin panhardin tuen, kun se kisoissa vähän murtui. Etumurikka tuntuu kuluvan melkoista vauhtia:D Siihen oli pakko laittaa Domeksia eteen. Samalla siitä tuli sellainen pulkan mallinen, niin sillä saa kisoissa ylivoiman kaikkia vastaan:D;)

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=139501


Pulkan sisälle laitoin tuollaiset vahvistukset.


http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=139504
Nuo ei nyt kuvassa ole vielä ihan valmiita. Se vaatii vielä sellaista pientä hifistelyä...

Mitä tuota hosumaan pulkkakelit on vielä edessäpäin ;);)
Hiljaa hyvä tulee :D

Teme74
14.10.2013, 20:04
Tänään tuli Suzuki turattua ajokuntoon. Jarrut toimii, mutta pientä hipistelyä ne vielä vaativat. On nuo hiluxin (ln65) rumpujarrut aika mielenkiintoiset kasata:)
Jonkin verran tuli kuitenkin ajeltua ja avattua uusia reittejä.:D Huomenna sitten lisää jarrujen säätöä. Pistää vaan miettimään onko jarrut oikein kasattu, kun ne vähän makaa päällä, vaikka säätö on ihan kiinni:rolleyes: No joo. Pitää huomenna vähän vielä tehdä niille jotain...
Vinkkejä?

tepa78
17.10.2013, 17:06
Eikös siihen kannattais laittaa levyt taaksekkin?
Joo, onhan tuollasesa rumpujarrussa monta liikkuvaa osaa:D

Teme74
17.10.2013, 17:53
Eikös siihen kannattais laittaa levyt taaksekkin?
Joo, onhan tuollasesa rumpujarrussa monta liikkuvaa osaa:D

Kannattais laittaa levyt joo. Ei noissa rummuissa nyt niin kovin montaa liikkuvaa osaa ole.

Teme74
20.10.2013, 18:59
Nyt kun nuo pulkkakelit lähenevät, niin piti tuo etupulkkakin viimeistellä loppuun asti;):D;)

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=140128

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=140129

Teme74
31.10.2013, 21:53
Jaahas. Nyt on taukoa pidetty tästä keksinnöstä. Ei vaan oo ollut motivaatiota.
Ajattelin viikonlopun aikana vääntäytyä auton alle ja pudottaa kardaanit pois paikalta ja käydä ne läpi. Ainakin yksi ristikko pitäisi vaihtaa. No joo. Ei ole mikään iso homma terveelle ukolle. Mun kohdalla asia on vähän toisin:rolleyes:

Teme74
08.11.2013, 23:34
Kardaanit tuli huollettua uutta vastaavaksi:D Eilen ja tänään olen jonkin verran ajellut ja säätänyt takatikkuja. Niissä oli hieman liikaa öljyä sisällä. Sen huomasi rinteeseen kiivetessä. Perä yritti väkisin alle. Pitää vielä kokeilla ohuempaa öljyä...

Teme74
20.11.2013, 23:33
Nykyään on ollut jotenkin liian vähän aikaa tallissa puuhailuun. Viimeksi on mr. Rohmon kanssa tullut ajeltua noin 15min. Miten on rohmo. Otetaanko joskus sama homma kahdella autolla pidemmän kaavan mukaan?

Mulla on kotona niin älyttömästi hommia, että aika ei vaan yksinkertaisesti riitä. Mä joudun olemaan nykyään sellaisena kodin hengettärenä joka yrittää pitää kotia epätoivoisesti pystyssä:D

Ensi viikolla pitäisi aloittaa trailerin hankkiminen. Moni ajopäivä on mennyt sivu suun kun ei ole omaa traileria. Mä olen ajatellut Eduard 2700 lavettia. Onko se sellainen, että kannattaa ostaa??? Onko jollain kokemuksia ko. merkistä? Löytyykö joltain sellaista käytettynä?

Rohmo
21.11.2013, 14:34
Nykyään on ollut jotenkin liian vähän aikaa tallissa puuhailuun. Viimeksi on mr. Rohmon kanssa tullut ajeltua noin 15min. Miten on rohmo. Otetaanko joskus sama homma kahdella autolla pidemmän kaavan mukaan?

Mulla on kotona niin älyttömästi hommia, että aika ei vaan yksinkertaisesti riitä. Mä joudun olemaan nykyään sellaisena kodin hengettärenä joka yrittää pitää kotia epätoivoisesti pystyssä:D

Ensi viikolla pitäisi aloittaa trailerin hankkiminen. Moni ajopäivä on mennyt sivu suun kun ei ole omaa traileria. Mä olen ajatellut Eduard 2700 lavettia. Onko se sellainen, että kannattaa ostaa??? Onko jollain kokemuksia ko. merkistä? Löytyykö joltain sellaista käytettynä?

Mikä jottei mut ensin käyn sinisen kirpun kimppuun :-):-)

Teme74
12.12.2013, 17:09
Eräänä päivänä tuli vähän ajeltuakin:)

Laitoin kameran kylkeen kiinni noinkin teknisellä ratkaisulla;) Hyvin pysyi, eikä ollut tärinöitä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6106&pictureid=144079

Kooste ajelusta
https://www.youtube.com/watch?v=DNa38FJ7Okc

vodkapatteri
14.12.2013, 17:32
mukava katella projektikuvia ku joku jaksaa tehä asiallisesti.
oma tekele ku on mitä sattuu tulemaan.

Teme74
14.12.2013, 17:57
mukava katella projektikuvia ku joku jaksaa tehä asiallisesti.
oma tekele ku on mitä sattuu tulemaan.

Iso kiitos kehuista:D Eipä tuo minun keksintö nyt mikään kovin erikoinen ole. Ihan siisti vekotin sinullakin tuntuu olevan tekeillä. Kun saat värin pintaan, niin alkaa näyttämään jo ihan erillaiselta.

tuomaritulee
14.12.2013, 19:24
siulla on muute kiero etuvanne :D

Tuolee kuvais joka pyörää nii huomaa nätisti onko kiero vai ei :)

Teme74
14.12.2013, 19:46
siulla on muute kiero etuvanne :D

Tuolee kuvais joka pyörää nii huomaa nätisti onko kiero vai ei :)

Joo kiero on. Nää on ne samat vanteet mitkä olivat make lj:llä alla kun hän pyöräytti suzukiaan ympäri. Yksi vanne niistä on lievästi kiero. :D

Teme74
22.12.2013, 17:12
Pian pitäisi aloittaa tämän pajoitus ensi kauden karkeloihin. Aluksi oli kovat suunnitelmat etenemisen parantamiseksi. Moottoriin oli tarkoitus jotain tehdä yms. loppujen lopuksi teen vain muutamia muutoksia esim. pohjaanlyöntikumien sijoituksiin, jarruihin ja pari muuta pientä juttua ympäri autoa. En vaan yksinkertaisesti pysty paljon mitään tekemään. Tuo selkä on niin pahana, että nyt seuraavana hankintana on 2-pilarinosturi 3000kg nostokyvyllä. Muuten ei tule harrastamisesta yhtään mitään...

Taakse tulee nyt ainakin levyjarrut. Nuo levyt ovat niin paljon huolettomammat. Rumpujen kanssa tappelin kauden päätöskisasta lähtien. Ostin uudet jarrukengät ja uuden sylinterin ja lepoantilta vanhat rummut. Kiitos niistä:D
Se miksi en saanut kuskinpuoleista rumpua toimimaan oli seuraava: Motonet. Sieltä siis ostin ne jarrukengät. Ongelmana oli se, että eteenpäin ne toimivat välttävästi. Taaksepäin ne laahasivat ihan helvetisti. (Säätö oli ihan minimissä.) Sitten kun jarrua paineli kymmenkunta kertaa, niin automaattikiristys kirrasi koko rummun jumiin. Syy oli siis motonet. Samassa jarrukenkäpaketissa oli toinen kenkä hiluxin ja toinen jonkun muun, ilmeisesti HJ:n tms:confused:. Ne olivat kuitenkin niin lähellä toisiaan, että eivät minun haukankatseiset silmäni niitä erottaneet toisistaan varsinkaan sitten enää, kun ne olivat paikalla lattiantasossa ja mä en selkäni kanssa sinne alas enää kunnolla taipunut:o;) Kiitti Artsi777 kun hoksasit ongelman.
Pajeron levyt on jo hankittuna ja puristimiksi tulee wilwoodin satulat. Satulat tilasin Lipposelta. Sitten kun ne sieltä tulevat, niin pääsen niitä pikkuhiljaa sovittelemaan paikoilleen.

Teme74
02.01.2014, 20:34
Joulu ja uusivuosi on vietetty. Motivaatiota on jälleen auton säätämiseen.
Jossain vaiheessa Jare mainitsi jonkun käyttäneen käsikaasua trialikilpurissa. Sellainen oli sitten pakko tehdä:D


Aluksi oli sellaista pientä luomisen tuskaa. Yritin ensin tehdä polkupyörän kahvasta kaasukahvaa. Siinä ei riittänyt kaasutusvara ilman välitysvipuja. En jaksanut alkaa sellaisia väsäilemään. Sen jälkeen yritin tehdä kahvan itse. No siitä ei tullut yhtään mitään. Näyttää tyhmältä ja tuntuu vielä huonommalta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=145678
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=145679

Sitten tuli tämä versio
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=145687

Tuon kanssa on yllättävän helppo ajaa. Ihan kuin olisi tullut yksi jalka lisää:rolleyes::D Näyttää ihan lentokoneen ohjaamolta... Varmaan täytyy oikein maalit sipaista pintaan:D

Teme74
10.02.2014, 21:04
Tuollaisia pääsen pian sovittamaan suzukin takapäähän:D

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=148783

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=148784

Wilwoodin satulat 1,38 männillä, pajeron takalevyillä ja Bf-Goodridgen liittimillä.

Teme74
17.02.2014, 21:06
Nyt alkaa projektien ruuvaaminen helpottumaan. Tänään sain nosturin tolpat vatupassiin ja kaapelit synkronoitua.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6106&pictureid=149229

jakenbj
17.02.2014, 21:08
Asiallisen näköstä!Ei muuta kuin uutta laatikkoa paikolleen..

Teme74
17.02.2014, 21:10
Asiallisen näköstä!Ei muuta kuin uutta laatikkoa paikolleen..

Jep! Uusi laatikko menee paikalle huomenna. Se on hyvä laatikko. Kiitos siitä Jake:D

ssuvik
17.02.2014, 21:10
Miten vitussa jätkällä pysyy talli noin siistinä? :confused:

jakenbj
17.02.2014, 21:11
Jep! Uusi laatikko menee paikalle huomenna. Se on hyvä laatikko. Kiitos siitä Jake:D

Eipä kestä.

Teme74
17.02.2014, 21:12
Miten vitussa jätkällä pysyy talli noin siistinä? :confused:

Se on se kun ei tee mitään:D;)

Pajares
17.02.2014, 22:02
Tosta on aika hyvät edellytykset lähteä päivittelemään jarruja,Ei tarvii olla selkä känkyrällä missään vaiheessa ja nosturin ympärilläkin on mukavasti tiloja:)

Teme74
18.02.2014, 08:35
Tosta on aika hyvät edellytykset lähteä päivittelemään jarruja,Ei tarvii olla selkä känkyrällä missään vaiheessa ja nosturin ympärilläkin on mukavasti tiloja:)

Joo eikohän tuossa jo tällänen koppuraselkäkin tee jotain pientä:D
Laitoin nosturin verstaaseen siten, että ulkoa päin katsoessa se on oikeassa reunassa. Kuitenkin siihen pääsee ajamaan ilman mutkia. Vasemmalle puolelle ja taakse mahtuu vielä autot ja edessä sekä oikealla on riittävästi tilaa työskentelyyn.
Suunnitelmissa on vielä rakentaa tolppien päähän kattoon asti pilarit ja niiden väliin palkki. Vaikka tuo nosturi tuntuu tukevalta, niin työturvallisuus on kuitenkin tärkeintä:)

lepa77
18.02.2014, 08:37
Nyt alkaa projektien ruuvaaminen helpottumaan. Tänään sain nosturin tolpat vatupassiin ja kaapelit synkronoitua.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6106&pictureid=149229
no niin :)nyt o hyvä

Jare
18.02.2014, 09:45
Miten vitussa jätkällä pysyy talli noin siistinä? :confused:


Mä katoin ihan samaa ja KATEELLISENA!!!! Omat nurkat on aina iha mullin mallin:(

Pajares
18.02.2014, 18:52
Joo eikohän tuossa jo tällänen koppuraselkäkin tee jotain pientä:D
Laitoin nosturin verstaaseen siten, että ulkoa päin katsoessa se on oikeassa reunassa. Kuitenkin siihen pääsee ajamaan ilman mutkia. Vasemmalle puolelle ja taakse mahtuu vielä autot ja edessä sekä oikealla on riittävästi tilaa työskentelyyn.
Suunnitelmissa on vielä rakentaa tolppien päähän kattoon asti pilarit ja niiden väliin palkki. Vaikka tuo nosturi tuntuu tukevalta, niin työturvallisuus on kuitenkin tärkeintä:)

Pistä i-palkki siihen väliin ja rissoilla kulkemaan ketjutalja tai joku muu nostopeli siihen.
-Niin saa vedettyä sen syrjään tohon palkin viereen sillon kun ei oo käyttöä.

Teme74
18.02.2014, 20:51
Pistä i-palkki siihen väliin ja rissoilla kulkemaan ketjutalja tai joku muu nostopeli siihen.
-Niin saa vedettyä sen syrjään tohon palkin viereen sillon kun ei oo käyttöä.

Tää on hyvä idea.

Teme74
20.02.2014, 20:55
Jotain pientä on taas saatu tallissa aikaiseksi.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=149386

Jarrusatula ei vielä ole kiinni millään. Mikä on jarrusatulalle paras asento. Edessä, keskellä vai takana? Ilmauksen takia se varmaankin pitää olla vähän nokallaan johonkin suuntaan.

PeteTurku
20.02.2014, 21:33
Mun mielestä mahdollisimman ylhäällä, jottei kivet tai kannot katko letkuja ja ilmaruuveja. Ilmaamista ei ny kuitenkaan joka päivä tarvii tehä, ni ei oo liian kova vaiva ottaa satulaa hiukan irti.

Byrocrat
20.02.2014, 22:35
Mä katoin ihan samaa ja KATEELLISENA!!!! Omat nurkat on aina iha mullin mallin:(

Johtuisko mahdollisesti siitä, että toisilla on vain yksi projekti tekeillä kun taas sulla on parikymmentä hanketta yhtä aikaa ja puolet niistä tallissa ainakin osittain purettuina osiin:rolleyes:

Teme74
24.02.2014, 15:58
Johtuisko mahdollisesti siitä, että toisilla on vain yksi projekti tekeillä kun taas sulla on parikymmentä hanketta yhtä aikaa ja puolet niistä tallissa ainakin osittain purettuina osiin:rolleyes:

Jarella taitaa tosiaan projekteja riittää;) Myös mulla on tekeillä vähän kaikenlaisia projekteja. Ei kylläkään autoprojekteja. No ehkä pari kolme niitäkin;)

Tässä on yksi minun pajan projekti. Aluksi 3d mallinnusta ja sitten laseria:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6106&pictureid=149601

Tehtiin tästä bl-kehämallista yksi koesarja ja tuollainen siitä tuli. Päällimmäinen osa on yhdestä kappaleesta ja vanteeseen hitsattava kolmesta osasta.
Nyt ei muuta kuin vanne kaupoille. 8 tuumaiset olisivat hankinnassa.

HRD
24.02.2014, 19:57
Jos noille irokeille meinasit vanteita, niin ne menee kyl ihan hyvin kympin vanteillekin beadlockin kanssa. Ainakin omasta mielestä.:)

Teme74
24.02.2014, 21:09
Jos noille irokeille meinasit vanteita, niin ne menee kyl ihan hyvin kympin vanteillekin beadlockin kanssa. Ainakin omasta mielestä.:)

Kyllä mä juuri noille irokeille meinasin niitä vanteita. Nuo vanteet on kymmenen tuumaiset ja vähän kierot(yksi vanne), eli senkin puolesta menevät vaihtoon. Ei se kuitenkaan paljoa ole kiero. Maastossa ei huomaa yhden renkaan vipattamista. Vasta kovemassa vauhdissa. Trial kisoissa ei ole haitannut...
Tarkoitus on kasituumaisilla vanteilla "nostaa" renkaan profiilia ja samalla saada murikan alle hieman lisää tilaa:D

Jare
25.02.2014, 18:23
Saattaa siitä tulla myös kapeampi samalla, joten taas pari senttiä enemmän tilaa reittimerkkeihin nähden;)

Teme74
25.02.2014, 21:00
Saattaa siitä tulla myös kapeampi samalla, joten taas pari senttiä enemmän tilaa reittimerkkeihin nähden;)

Tämä auton hoikistaminen on myös yksi juttu kapeamman vanteen laittamisessa.
btw Jare. Joko paketti tuli perille ?

Jare
25.02.2014, 21:46
Tämä auton hoikistaminen on myös yksi juttu kapeamman vanteen laittamisessa.
btw Jare. Joko paketti tuli perille ?

no juu kyl tuli....kiitooksia.

Teme74
27.02.2014, 17:28
Nyt on levyjarrut jo kummallakin puolella. Tänään olisi tarkoitus tehdä jarrusatuloille korvakkeet.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=149875

Teme74
06.03.2014, 20:04
Kiirettä on pitänyt kotona ja muualla. Ei ole hirveästi aikaa jäänyt harrastukselle. Tunti silloin tällöin:( Mä olen kuitenkin tuossa parina iltana värkännyt erillaisia versioita jarrusatulan kiinnikkeille.
Tämä on nyt kolmas ja lopullinen versio:D

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=150736

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=150741

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=150738

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=150742

Jarruletku huolettaa. Se vaan on aika otollisessa paikassa oksille ja kaikelle muulle sopivalle. Siihen varmaan pitää tehdä kupariputkesta lähtö ja ohjata se läheltä satulan runkoa alas. Sieltä sitten jatkaa teräspunos letkulla.
Tietty voisihan sitä jotain suojaa yrittää rakentaa...

Teme74
08.03.2014, 22:40
Jotain pientä on taas tallissa saatu aikaiseksi. Ainakin vamma käteen. Puukko teki syvällisesti tuttavuutta peukalon viereen, kun olin leikkaamassa irti iskarin suojaksi laitettua kangasta:mad::D Veitsi upposi peukalon hankaan noin tuuman:eek:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6106&pictureid=150852

Kun vamma oli asiallisesti ammattilaisten toimesta hoidettu ja ajopäivä menetetty, niin sitten piti Suzukia viedä luontoon liikkumaan.

Murrosremppaa siitä luonnossa liikkumisesta sitten tuli:D

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=150929
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=150930
Kun muuta hommaa ei enää ollut, sain siirrettyä pohjaanlyöntikumin etupäästä vähän ulospäin rungosta. Se otti ihan vähän kiinni etuperän huohottimen lähtöön pohjaanjoustossa. Eipä ota enää kiinni:)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=150928

Mulla on hallissa varalla käytetty murros, mutta en viitsi sitä paikoilleen laittaa. Pysyköön edelleen varalla:D Saattaisi pian olla sama homma edessä.
Nyt pitää laittaa tilaukseen cromomurros ja uusi stefa, mikä siirtää sitä huullosta hieman. Olkalaakeritkin voisi samalla vaihtaa kun on auki.

lepoantti
09.03.2014, 08:50
chromoja on monenlaisia.......älä edes yritä laittaa muita kuin oikeat longfieldit!!!!! toki nämäkin menee joskus rikki, mutta muun merkkiset paljon helpommin.

88
09.03.2014, 09:33
Lonkkarit on mun mielestä liian lujat tohon pikkuperään. Kuramato suskassa on ainakin yks etuvälitys tuhottu TML cromoilla. Nii mut siin onki Läjän hipinion... oliko täs hilun perä.

Teme74
09.03.2014, 12:02
Lonkkarit on mun mielestä liian lujat tohon pikkuperään. Kuramato suskassa on ainakin yks etuvälitys tuhottu TML cromoilla. Nii mut siin onki Läjän hipinion... oliko täs hilun perä.

Juu on hilun perä. (ln65).
Tuo murros mikä antautui oli sellainen puoli miljoonaa ajettu. Sekin on kestänyt ihan mukavasti runtua. Toisella puolella onkin nitron cromo.
Joku cromo sinne nyt tulee. Varmaan samanlainen nitro. Lonkkarit ovat kyllä olleet harkinnassa, vaikka hintaa niissä on aika paljon.

lepoantti
09.03.2014, 12:50
Lonkkarit on mun mielestä liian lujat tohon pikkuperään. Kuramato suskassa on ainakin yks etuvälitys tuhottu TML cromoilla. Nii mut siin onki Läjän hipinion... oliko täs hilun perä.

mulla oli hiluxin alla ns. pikkuperässä haipinjoni lonkkareilla ja lisäkuritusta tuli tuplajakiksen myötä, renkaina pääasiassa 38,5x15 boggerit ja kerkesin ajaa jonkun verran myös 39,5x18 boggereilla. yhtään välitystä ei saanut hajalle, haipinjonin paskoi kiina arpin purkautuminen. sitten laitoin normaalin 8" arbilla ja ei tuokaan ole paskantunut.

sitten purin hiluxin....ja muutaman vuoden jälkee sama etuakseli tuli mulle erään susukin alla takaisin samalla 8" 4,88 välityksellä arbin ja lonkkareilla,. nyt koneena on volvon B23 turbon kera ja renkaina 35x16 boggerit.

jos murrokset joskus antautuu niin vain hätätapauksessa esim. metsästä pois pääsemiseksi voisin laittaa jotakin muuta kuin lonkkarin, sis vain todellisessa hätätapauksessa.

8 tuumanen hai tai lou kestää oikein säädettynä loppuun asti....

Teme74
09.03.2014, 21:48
Maalaushommia murroksia odotellessa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=151035
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=151036

Teme74
27.04.2014, 16:17
Päivitellään tätäkin projektia. Tällä ei ole muuta kuin silloin tällöin ajettu.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=154627

Nyt pitäisi aloittaa hydrobuusterin asennus. Ongelmana on tila. Sitä on 150mm ja hydrobuusteri on yli 400mm pitkä. Jos sen kiinnittää suoraan jarrupolkimen päähän, niin eteen tulee etupään putkirunko ja iskari. Putkirunko ei ole ongelma. Iskarin paikkaa en lähde siirtämään.

Mä olen miettinyt kaikennäköisiä laakeroituja tankoja, millä sen pystyisi siirtämään jonnekkin muualle. Ei ole tilaa missään muuallakaan:rolleyes::D

Tulipeltiin upottamalla se olisi mahdollista laittaa. Siinä vaan menee uusiksi ratin kiinnitys ja kaikki polkimet sekä kaikki hytikkaletkut orbin päästä. Orbi, ratti ja polkimet ovat samaa pakettia. Yhden muuttamalla joutuu kaikki muuttamaan... Kyllä se siihen menee jollain tavalla. Nyt vaan on jumi päällä;)

Onko porukalla mitään järkevää ideaa??????

-Jallu-
27.04.2014, 18:16
Willys Toysanissa oli laitettu jarrutehostin hantin puolelle semmosella konehuoneen poikki menevällä tangolla, viimesellä sivulla sen rakentelu topikissa, vilkase toimisko tossakin. Huonosti selitin mutta sieltä topikista ku kahtoo kuvat ni selkiää..

Pajares
28.04.2014, 15:13
Hommaat jostain autosta hydraulisen kytkimen osat(jos sääntökirja vaan sallii) sillonhan sen sais sijoittaa aika vapaasti:)?
paineensäädin vielä putken väliin jos menee liian herkäksi...

Tää oli vaan idea,en tiedä miten käytännössä pelittää.
on/off-jarrutko:D.

Mites autokoulun autossa on toteutettu ne apupolkimet saisko sieltä apinoitua jotain ideaa..

revu
28.04.2014, 17:47
Hommaat jostain autosta hydraulisen kytkimen osat(jos sääntökirja vaan sallii) sillonhan sen sais sijoittaa aika vapaasti:)?
paineensäädin vielä putken väliin jos menee liian herkäksi...

Tää oli vaan idea,en tiedä miten käytännössä pelittää.
on/off-jarrutko:D.

Mites autokoulun autossa on toteutettu ne apupolkimet saisko sieltä apinoitua jotain ideaa..

Kaksi saman kokoista pientä hydrauli sylinteriä toimittas samaa virkaa ja sit pysys voima suhde samana. En tiedä minkälaisia pinta ala eroja on kytkimen työsylinterin ja pääsylinterin välillä mutta kahdella samankokoisella sylinterillä asian sais myös hoidettua jos pelkää että tuntuma häviää.

Eli sylinteri sinne alkuperästen jarru mekanismien tilalle ja sylinteristä esim männän puolelta toiselle sylinterille männän puolelle. Kun painat jarrupedalilla tuon sylinterin pohjaan menee öljy toiseen sylinteriin ja se työntäs sit buusterin mäntää. Öljyn määrä on tässä toteutuksessa oltava oikea mutta sen saa kohdalleen kun sylinterit on molemmat halutussa asennossa ja täyttää letkut ja sylinterit. Palautus jousi vaan pitää sit olla ja sen jäykkyys riippuu siitä miten herkästi sylinterit liikkuu.

Nuilla hydrauli kytkimen osilla toteuttamiseen niin niilläkin polkimen herkkyyteen pystyy vaikuttamaan vipusuhteilla tosin jarru pedalin liike matka lyhenee jos pedalista säätää liikaa herkkyyttä pois.

PeteTurku
15.05.2014, 13:46
Mitä mitä? Miks ei o nimee osallistumisluettelossa?

Teme74
15.05.2014, 14:20
Mitä mitä? Miks ei o nimee osallistumisluettelossa?

Ei ole vielä löytynyt buusterille paikkaa... Ilmeisesti sunnuntaina olen promodiluokan voittaja-autossa apukuskina (mikäli se on vielä silloin ehjä):D:D:D:o;)

Ei mitään paineita Rohmo;)

Rohmo
15.05.2014, 21:24
Ei ole vielä löytynyt buusterille paikkaa... Ilmeisesti sunnuntaina olen promodiluokan voittaja-autossa apukuskina (mikäli se on vielä silloin ehjä):D:D:D:o;)

Ei mitään paineita Rohmo;)

Tais just mennä yöunet
Tämän hetkinen tavote olla kuuden parhaan joukos
Tilannehan voi muuttua jos kilpailulista kasvaa :D:D:D

lepa77
16.05.2014, 06:55
tsemppiä jätkille

Rohmo
21.05.2014, 20:48
kävin tarkastamassa oli kilpuri nosturilla ja kovasti Teme74 rakenteli :D

Teme74
21.05.2014, 20:49
Tänään on taas hieman pajotettu kilpuria tallissa. Aluksi oli tarkoitus olla ajamatta trialia ollenkaan tällä kaudella. Viime viikonloppuna kun olin Rohmolla apukuskina, alkoi polttelemaan oman auton kuntoon laittaminen. No joo, yllätys:rolleyes: Ei saisi mennä kisoihin itseään kiduttamaan... Kiitti vaan Rohmo:D;)
Sitten kun huomenna saan loput jarruosat, niin teen kilpuriin uudet jarrut.
Tänään oli tämännäköistä touhua:

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=156257

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=156258

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=156259

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=156261

make-lj
22.05.2014, 06:14
mistä oot noi pohjaanlyöntikumet löytäny?

Teme74
22.05.2014, 07:18
mistä oot noi pohjaanlyöntikumet löytäny?

Ne on hj-60 pohjaanlyöntikumit ja muistaakseni motonetista.

Jammu
23.05.2014, 16:09
Onkos toi keskimmäinen liina niin joustava?

Teme74
23.05.2014, 21:08
Onkos toi keskimmäinen liina niin joustava?


Ei se keskimmäinen liina jousta ollenkaan.

jakenbj
23.05.2014, 21:20
Joko jarrut löytyy?

Teme74
23.05.2014, 21:36
Joko jarrut löytyy?

Kyllä ne pikkuhiljaa alkaa löytymään. Nyt on tehostin paikoillaan. Aika paljon meni aikaa kun jouduin tekemään sille tilaa. Vähän sitä jo ilmailin ja tuntuu siinä tehoa olevan eri tavalla kuin vanhassa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=156301

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=156305

Teen vielä pari muutosta jarrulinjoihin ja hydrauliseen käsijarruun. Sitten jarrujutut alkaa olemaan paketissa.
Seuraavana on vuorossa kardaanikäsijarrun rakentaminen. Sille pitää jostain tilaa raivata...

jakenbj
23.05.2014, 21:42
Hyvinhän se paketti paikan löysi.. llmottelehan kun saat ekat jarrutukset tehtyä..

Teme74
23.05.2014, 21:44
Hyvinhän se paketti paikan löysi.. llmottelehan kun saat ekat jarrutukset tehtyä..


Juu kyllä mä ilmottelen;)

Teme74
23.05.2014, 21:54
Tuon verran on kokoeroa uudella ja vanhalla jarrutehostimella Swift--> GR patrol. Muuten oli bolt on. Pulttijako oli sama. Männän varren pulttia piti lyhentää 15mm

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=156307

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=156308

jakenbj
23.05.2014, 22:09
Aika huima kokoero....

Paavo
25.05.2014, 08:33
Moi,

onhan tuossa isommassa pääsylkyssä toinenkin lähtö?

Ja meni tosiaan heittämällä paikalleen?

Saako tollasia GR patrollin tehostin/pääsylkky yhdistelmiä jostain uutena järkihintaan?

-Paavo

Teme74
25.05.2014, 08:52
Moi,

onhan tuossa isommassa pääsylkyssä toinenkin lähtö?

Ja meni tosiaan heittämällä paikalleen?

Saako tollasia GR patrollin tehostin/pääsylkky yhdistelmiä jostain uutena järkihintaan?

-Paavo

Kyllä siinä on toinenkin lähtö. Kun keulan putkirunkoon tein hieman tilaa, niin heittämällä se sopi Swiftin jarrutehostimen pulttijakoon. Olisiko japanilaisissa joku standardi tuon pulttijaon suhteen...?
Uutena alkuperäisiä saa tietty marmoritiskiltä(kallis:eek:) tilattua, mutta luulisin näitä olevan liikenteessä käytettynäkin...

Paavo
25.05.2014, 09:02
Pitääpä kysellä. Koittanu vaan pitää kiinni periaatteesta, ettei autoon tartte/kannata laittaa käytettyä jarruosaa, mutta kaikki säännöthän on tehty rikottaviks.

Teme74
25.05.2014, 12:16
Pitääpä kysellä. Koittanu vaan pitää kiinni periaatteesta, ettei autoon tartte/kannata laittaa käytettyä jarruosaa, mutta kaikki säännöthän on tehty rikottaviks.


Se periaate on kyllä hyvä jarruosien kanssa. Ainakin minä joudun toisinaan (yleensä) nöyrtymään käytettyihin osiin kun puhutaan rahasta:D

junnu78
26.05.2014, 16:49
juu, mutta esim. hydrobuusterikin uusi on alk. 559 taalaa ni kyllä mä ainakin sen jostai varaosa autosta käyn purkamassa...

Teme74
04.06.2014, 11:39
No niin. Nyt tämäkin projekti on nytkähtänyt parilla pykälällä eteenpäin. Ainakin sen verran, että uskalsin ilmottautua raision juhannustrialiin. Niin ja Promodiin;):D

Käsijarrun kanssa tuli painittua jokunen ilta. Mullahan oli Wilwoodin hydraulinen käsijarru ja on tietty vieläkin, mutta Swiftin jarrupääsylinterillä voimistettuna. Nyt se on oikein tehostettu.

Kuva on otettu sovitusvaiheesta, eli saattaa näyttää vähän perseestä revityltä:eek::D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=156643

Sovitin Suzuki Swiftin jarrusatulat Pajeron levyyn. Aluksi oli ongelmia melko paljon jarrujen palauttamisen kanssa, mutta pienen kiilloittelun jälkeen nekin alkoivat toimia moitteetta. Pitoakin tuntuu olevan riittävästi. Jonkun näköinen suoja on pakko rakentaa käsijarrusatulalle. Muuten se saattaa ottaa kiveen ikävästi.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=156893

Asennusvaiheen kuvia
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=156892
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=156891

Seuraava homma minkä päätin tehdä kisoihin oli Caster kulman kääntäminen. Tällä on ennen ollut tapana se, että eturenkaat ovat kääntyneet ikävästi alle ja ikäänkuin vastustaneet kääntymistä. Varmaan jostain videoista sen näkeekin...
Nyt kuitenkin se on korjattu toivottavasti ainakin parempaan suuntaan. Ainakin mulla on sellainen kun jotain korjaa, tai parantelee niin huonommaksi menee:D;)

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=156876

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=156886

Nyt seuraavaksi olisi tarkoitus vahvistella kaaria. Sitä ennen pitää mun vetopeli hj katsastaa. Muuten voi olla kaarimateriaalin hakeminen kaarikaupasta vaikeaa.
Siinä ei "pitäisi" olla paljon muuta kuin akseleiden stefojen vaihtaminen. Ne onkin jo tilattuna hyllyssä. Eihän pieni tihku mitään haittaa, mutta kun menee salon reissussa (n.60km) 5dl peräöljyä:eek:

junnu78
07.06.2014, 06:43
tääläkin pitäis olla semmonen tykkää nappi :D

Teme74
07.06.2014, 12:03
tääläkin pitäis olla semmonen tykkää nappi :D

Kiitos kehuista Junnu:D

Teme74
07.06.2014, 12:21
Nyt näyttää siltä että laite tosiaankin valmistuu aikataulussa kisoihin. Jää aikaa vaikka pakkaamiseen yms. Kaaret on vahvistettu ja rautaa on laitettu vähintään saman verran mitä olen laihduttanut (-27kg):D
Pieniä ongelmia on ollut, kuten eilen testilenkillä vaihdelaatikon hajoaminen yms. pientä. Onneksi on varalaatikko.

Kuva
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=157007

Vielä pitää vahvistaa jakolaatikon kiinnitys. Se kun on suzukin isolohkon huikeasta väännöstä johtuen vääntynyt aika kriittiseen muotoon:eek::D

Pajares
07.06.2014, 12:27
Mimmosetkohan noi kaaret olis jos olisit laihduttanut vaikka 40kg?:D

Vahvan näköiset on ja onnea tiputetuista kiloista:).

Teme74
07.06.2014, 12:37
Mimmosetkohan noi kaaret olis jos olisit laihduttanut vaikka 40kg?:D

Vahvan näköiset on ja onnea tiputetuista kiloista:).

Putkea saattaisi olla puolet enemmän;)

PeteTurku
07.06.2014, 14:00
Rälläkälläkö kaivoit auki noi kääntöpäät? Mn tarttis sama homma tehdä hiluksii, mutku ei saa aikaseks.

masa d
07.06.2014, 14:51
Kyllä ne ihan isolla rälläkällä kairattiin auki. Hitsauksessa piti jäähdyttää hyvin välissä ettei kääntöpää ja stefat lämminneet liikaa.

Teme74
07.06.2014, 20:54
Rälläkälläkö kaivoit auki noi kääntöpäät? Mn tarttis sama homma tehdä hiluksii, mutku ei saa aikaseks.

Juu rälläkällä kaivoin. Ihan keskeltä saumaa ei kannata leikata, vaan vähän sauman keskikohdan murikan puolelta. Siis sauman päältä ihan reunasta noin 3-4mm syvälle. Ja niin kuin masa sanoi, jäähdyttelee välillä reilusti. Tunnin homma kun oikein tekee:D.

Paavo
08.06.2014, 00:39
Moi,

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=156876

Jonkunverran näköjään ottanu itteensä nuo kääntymisen rajoittimet, saattaa käydä murrosten päälle.

-Paavo

Teme74
08.06.2014, 07:46
Moi

Jonkunverran näköjään ottanu itteensä nuo kääntymisen rajoittimet, saattaa käydä murrosten päälle.

-Paavo

Tuo on totta. Pitää nuo jollain tapaa suoristaa. Varmaan helpoin on laittaa uutta rautaa päälle.

lepoantti
08.06.2014, 08:45
Tuo on totta. Pitää nuo jollain tapaa suoristaa. Varmaan helpoin on laittaa uutta rautaa päälle.

ajat vanhat pois, etsit kaksi M36 ( tai vähän pienempi, en muista tarkasti mistä koosta me on noita tehty ) mutteria ja ne keskeltä halki. sitten hitsaat mutterin puolikkaat toppareiksi. sillai sopivasti kun halkaisee ne niin rajoitinpulttia vasten tulee aika optimaalinen kulma. nuo orkkispeltilipareet ei kestä hytikkaohjausta. helpommin tekee kunnolliset kuin vahvistelee vanhoja.

Rohmo
09.06.2014, 21:05
Kävin taas vakoilemassa Temen pajalla .
Kovalla ylipuhumisella sain Temen hetkeksi pudottamaan työkalut käsistä ja juomaan kupin kahvia ;)
Ja Temellä oli semmonen kahvinkeitin mikä alko keittään kahvia kännykän välityksellä :D;):D
Oli paljon muutettu kilpuria viimme näkemästä :)
Niin ja niitä kuvia tänne :D:D

T Rohmo

Teme74
09.06.2014, 21:30
Kävin taas vakoilemassa Temen pajalla .
Kovalla ylipuhumisella sain Temen hetkeksi pudottamaan työkalut käsistä ja juomaan kupin kahvia ;)
Ja Temellä oli semmonen kahvinkeitin mikä alko keittään kahvia kännykän välityksellä :D;):D
Oli paljon muutettu kilpuria viimme näkemästä :)
Niin ja niitä kuvia tänne :D:D

T Rohmo

Juu se on sellainen keitin, että on vaatinut 20v säätämisen ja jatkuvaa huoltoa:D;)

En mä juurikaan mitään varsinaisia muutoksia ole tehnyt, ainakaan isoja. Mitä nyt vähän kaariputkea lisäillyt ja yleensäkin vahvistellut paikkoja. Läheskään kaikkia muutoksia ei ehtinyt millään tekemään mitä suunnittelin. Vanteetkin piti vaihtaa kapempiin, mutta iski nuukuus:D

Tässä yksi kuva
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=157006

Nuo putket ottavat nyt mukavasti kiinni kattoon. Niistä tulee helvetinmoinen pärinä. Masa d:n kanssa tänään käytiin sitä testaamassa ja jos pärinää ei lasketa, niin hyvin toimii. Pitää vissiin jotain tehdä sille katolle...:rolleyes::D

Rohmo
10.06.2014, 12:06
No jokos pärinät on poistettu :)
Ja miten kävi hojon leimas

T Rohmo

Teme74
10.06.2014, 12:49
No jokos pärinät on poistettu :)
Ja miten kävi hojon leimas

T Rohmo

Pärinät on työn alla ja hojossa on leima ilman huomautuksia:D

Sen verran edittiä, että pärinät ovat menneen talven lumia;)

Rohmo
10.06.2014, 13:42
Pärinät on työn alla ja hojossa on leima ilman huomautuksia:D

Sen verran edittiä, että pärinät ovat menneen talven lumia;)

Niin harvoin hojottimissa on huomauttamista :D:D:D:D

Teme74
10.06.2014, 20:58
Nyt on sellaiset kriittiset vaivat korjattu ja testattu pienellä koeajolla. Seuraavana on vuorossa pesu ja vahaus:p;):D Ehkä sen vahauksen vois jättää tuuninkimiehille:D

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=157164

Aloitin taiteilemaan kilpanumeroa oveen. Ihan hyvin pinstriping vielä onnistuu kymmenen vuoden jälkeenkin. Ainakin käyrän viivan sain aikaiseksi jollei muuta. Tuntui ihan mukavalta pitkästä aikaa "straipata" Käyn ehkä naapurissa hevosen jouhivarkaissa ja teen uusia pensseleitä kyseiseen touhuun. Taitaa velipojan samuraihin tulla ylimääräisiä viivoja ristiin rastiin...;):D

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=157162

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=157163

Jos huomenna saisi jotenkin numerot aikaiseksi.

Teme74
17.06.2014, 14:31
No niin. Viime viikonlopun raision juhannustrial on nautittu raision aurinkoisilla kallioilla. Oma kisa katkesi lauantaina loppupäivästä kutosjaksolla ohjauksen rikkoutumiseen:eek::D Ohjaus teki kiusaa enemmän ja vähemmän koko kisan ajan, mutta vasta sitten kutosella ajo loppui...
Hytikkapumpusta olivat tiivisteet pettäneet ja jotain muuta pientä. Kuntoon pitäisi tulla tiivisteiden vaihdolla.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6811&pictureid=157403

Teme74
22.06.2014, 22:01
Tiivisteiden vaihdon jälkeistä testiä

https://www.youtube.com/watch?v=XUp6reu7MEc&channel=UCFpiSCrFnmR4Ov0ZnVA-yoQ

Raision juhannustrial jakso 6. Tällä jaksolla ei ollut enää paljoakaan ohjausta jäljellä. Siihen rinteeseen se sitten hajosi:(

https://www.youtube.com/watch?v=05L0cXDBKNo&channel=UCFpiSCrFnmR4Ov0ZnVA-yoQ

Teme74
08.08.2014, 07:41
Päivitellään nyt tätä topikkia. Jonkin verran on ajeltu. Pojan syntymäpäivillä oli toistakymmentä innokasta apukuskia. Sälli lupasi pestä pölyt pois auton päältä ajojen jälkeen.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=160192

Aika tuntuu vuorokaudesta loppuvan kesken, kun tekee kotihommat ja siinä sivussa vielä vieraita autoja. Omille ei jää aikaa... Pian pääsen kirurgin pöydälle puukotettavaksi. Sitten taitaa tulla parin kuukauden hiljainen vaihe. Jos vaikka sen jälkeen olisi aikaa omille projekteille:D

MaHa
08.08.2014, 10:18
Tää on kyllä pirun hieno!

Ex_inkkari
08.08.2014, 10:30
Tää on kyllä pirun hieno!

Ja aika veikee peli ajaa, Teme uskalsi päästää puikkoihin :)

Teme74
11.08.2014, 13:04
Tää on kyllä pirun hieno!

Ja aika veikee peli ajaa, Teme uskalsi päästää puikkoihin :)

Kiitokset kehuista. :D

Teme74
27.08.2014, 08:05
Muutama kuva kun ei ole muuta tullut tälle tehtyä. Toinen projekti ja muut jutut hidastavat tämän kehitystä:D

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5601&pictureid=161208

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5601&pictureid=161210

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5601&pictureid=161215

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5601&pictureid=161211






Nyt kun sain sorvin talliin, alkaa toinenkin projekti etenemään.

Eiköhän tällä tallissa pärjää. Enää ei tarvitse ajella sorvarille selittelemään mitä haluaa. Nyt osista tulee juuri sellaisia kuin sattuu tulemaan;)

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6106&pictureid=161218

Ex_inkkari
27.08.2014, 08:08
Nyt kun sain sorvin talliin, alkaa toinenkin projekti etenemään.

Eiköhän tällä tallissa pärjää. Enää ei tarvitse ajella sorvarille selittelemään mitä haluaa. Nyt osista tulee juuri sellaisia kuin sattuu tulemaan;)

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6106&pictureid=161218

No nyt niistä osista tulee just sellaisia kun itse tekee, otat sitten kuvan kun niitä "harjoittelu" kappaleita on nurkat ja roskikset täynnä :)

Teme74
27.08.2014, 14:19
No nyt niistä osista tulee just sellaisia kun itse tekee, otat sitten kuvan kun niitä "harjoittelu" kappaleita on nurkat ja roskikset täynnä :)

Ei kai niitä susikappaleita nyt laatikkokaupalla tule;). Ehkä tuo minun koneistajan koulutus työkokemuksella vähän tasoittaa tietä sorvauksen opettelussa:D

Teme74
11.10.2014, 20:02
Ukin mahtavat kisat tuli ajeltua tällä vehkeellä. Orbi paskaksi, apukuskin murros palasiksi ja hytikkasylinterin varsi poikki. Aika rankat kisat:D

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5601&pictureid=163951

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5601&pictureid=163950

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5601&pictureid=163952

Nyt tämäkin menee purkuvasaran alle täysin uuden auton alta. Joitakin osia tästä tulee myyntiin. Ainakin renkaat, välitetty samurain 6,5:1 TrailGearin jakolaatikko. Samurain laatikkoon sopiva nelivedon vapautin, millä auton saa etuvetoiseksi ja jotain muuta suzukimiehiä kiinnostavia juttuja.

Teen näistä tänne myynti-ilmoituksen kun saan osat irti ja valokuvattua ne.

jakenbj
11.10.2014, 20:57
Mielenkiinnolla odotellaan seuraavaa projektia..... Tämäkin ollut aika tiukassa seurannassa!

Teme74
24.12.2014, 11:52
Päivitetään nyt tätä vähän eteenpäin. Tämä on purettu osiksi ja suuri osa niistä on myyty eteenpäin hyviin koteihin huolehdittaviksi. Kokonaan tätä ei ole kuopattu ja tälle onkin suunnitelmat jo valmiina, kunhan ensin pitää yksi promodi kilpuri rakentaa valmiiksi. Siis sellainen ihan pikku juttu ensin:D.

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=167936

Uusi projekti valmistuu pikkuhiljaa pala kerrallaan. Parhaillaan touhuan akseleiden parissa. Ehkä ne jossain vaiheessa saa kiinni runkojigiin...

Nyt ei muuta kuin hyvää joulua Temen puolesta koko palstan sepille ja tietty muillekin:D.

Teme74
07.09.2015, 14:39
Päivitetään tätäkin projektia eteenpäin. Mitään tälle ei ole tehty, paitsi uusi tekniikka hankittu. Ehkä joskus tulevaisuudessa pääsee/ehtii tätäkin laittelemaan :D .

coilyzuk
29.09.2015, 16:10
Joko olet uutta mottia päässyt sovittelemaan? Milläs akseleilla meinasit tuon seuraavan version toteuttaa?

Teme74
29.09.2015, 19:18
Joko olet uutta mottia päässyt sovittelemaan? Milläs akseleilla meinasit tuon seuraavan version toteuttaa?


En ole vielä sovitellut uutta konetta. Pitää lohko porauttaa ensin ja sovitella remmiahdin päälle. Akseleiksi on hankittuna dana 60 ja vaihteistoksi powerglide.
Ei oo kiire tämän kanssa. Pitää katsoa milloin ehtii jotain tehdä tälle:D Uusi kilpuri vie melkein kaiken ajan. Joskus sitä miettii että kuka helvetti oikein keksi vain 24h vuorokauteen;)

tare
30.09.2015, 05:13
uusi tekniikka hankittu.

En ole vielä sovitellut uutta konetta. Pitää lohko porauttaa ensin ja sovitella remmiahdin päälle. Akseleiksi on hankittuna dana 60 ja vaihteistoksi powerglide.

Kun kerran aloitit niin kerro toki lisää.. :)

eli mikäs tämä uusi tekniikka on powerglidin lisäksi jos dana60:set saa siitä voiman?

Teme74
30.09.2015, 08:06
Kun kerran aloitit niin kerro toki lisää.. :)

eli mikäs tämä uusi tekniikka on powerglidin lisäksi jos dana60:set saa siitä voiman?

Chevyn pikkulohko sinne olisi tarkoitus laittaa remmin kanssa:D

A.I
05.12.2015, 12:14
Chevyn pikkulohko sinne olisi tarkoitus laittaa remmin kanssa:D

mitäs tuo pikkulohko muuten painaa n. suunilleen?

Teme74
05.12.2015, 13:20
mitäs tuo pikkulohko muuten painaa n. suunilleen?

En kyllä osaa sanoa. Ainakin enemmän kuin Suzukin moottori;)

Teme74
07.03.2016, 09:02
Vanha auto odottaa edelleen uutta tekniikkaa sisuksiinsa. Sitä en ole yhtään ehtinyt raapimaan. Ainoastaan osia on tullut hankittua siihen, kuten edellä jo kirjoittelin.
Viimeinen vuosi on ollut melko hidasta rakentelurintamalla. Syynä siihen on iso selkäleikkaus ja siitä kuntoutuminen sekä uusi työ, joka vie aika paljon tehokasta talliaikaa. Jotain olen kuitenkin saanut aikaiseksi:D

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4611&pictureid=189237

Selkä on nyt kunnossa, joten kyllä tästä vielä auto tulee. Jos vaikka joskus kisoihin asti...:D

junnu78
07.03.2016, 09:46
on hyvä että promodiin tulee uusia hienoja autoja!!!
on niin hyvällä mallilla jo, et joihinki kisoihin tälle kaudelle kerkee, jos antaa työt myöden...

terrano 2
09.07.2018, 01:10
Aivan loistava ja todella mielenkiintoinen blogi,tässä viihtyi ja oppi paljon,kiitos tästä suuresti! Mitä Mies puuhailee nyt,ois hienoa nähdä. :)

Teme74
09.07.2018, 11:34
Aivan loistava ja todella mielenkiintoinen blogi,tässä viihtyi ja oppi paljon,kiitos tästä suuresti! Mitä Mies puuhailee nyt,ois hienoa nähdä. :)

Kiitos ja kiva kun viihdyit lukiessasi tätä:D. Uutta kilpuria rakennan parhaillaan. Tässä oli melko pitkä tauko rakentamiselle, kun kotona oli iso vesivahinko ja tietenkään vakuutusyhtiö ei omasta mielestään ollut korvausvelvollinen. Kolmenkymmen tonnin lovi rakentelukassassa vaikuttaa aika paljon. Sit tietty opettajan opinnot suoritin loppuun. Mutta nyt olen taas alkanut uutta kilpuria rakentamaan:D. Ensi kesänä sen pitäisi olla kisakunnossa...ehkä...