View Full Version : Temen Suzuki
Faijan diesel oldsissa oli hydroboosti ja siinä oli sairaan tehokkaat jarrut verrattuna vastaaviin bensavehkeisiin joissa normi alipainetehostus. Toimii ohjaustehostimen pumpulta. Offikäytöstä ei mulla kokemusta, mutta pitäis pelittää hienosti kaiken järjen mukaan.
Eli ohjaustehostimen pumpulta lähtö hydrobuusterille. Tai no, mulla ei varsinaista ohjaustehostinta ole, mutta rataspumppu kuitenkin. Varmaan sen siitäkin sitten saa??
Korvaako se buusteri jarrutehostimen kokonaan, siten että jarrutehostimella voi heittää kuikkaa ja buusteri tilalle vai?
Tää on siis mulle hieman outo aihe:o Mä kyllä yritin internetin ihmeellisestä maailmasta tietoa hakea, mutta kun ei oikein mitään järkevää suomen kielellä löytynyt. Eikä oikein lontoon murteellakaan:D
Eli ohjaustehostimen pumpulta lähtö hydrobuusterille. Tai no, mulla ei varsinaista ohjaustehostinta ole, mutta rataspumppu kuitenkin. Varmaan sen siitäkin sitten saa??
Korvaako se buusteri jarrutehostimen kokonaan, siten että jarrutehostimella voi heittää kuikkaa ja buusteri tilalle vai?
Tää on siis mulle hieman outo aihe:o Mä kyllä yritin internetin ihmeellisestä maailmasta tietoa hakea, mutta kun ei oikein mitään järkevää suomen kielellä löytynyt. Eikä oikein lontoon murteellakaan:D
Juu vanha kuubaan ja hydroo tilalle. Jarrut on herkät...siis auton käydessä. Sammuttua ja oliko kahden polkasun jälkeen onki sit tosi mielenkiintoiset:D:D
Eli ohjaustehostimen pumpulta lähtö hydrobuusterille. Tai no, mulla ei varsinaista ohjaustehostinta ole, mutta rataspumppu kuitenkin. Varmaan sen siitäkin sitten saa??
Korvaako se buusteri jarrutehostimen kokonaan, siten että jarrutehostimella voi heittää kuikkaa ja buusteri tilalle vai?
Tää on siis mulle hieman outo aihe:o Mä kyllä yritin internetin ihmeellisestä maailmasta tietoa hakea, mutta kun ei oikein mitään järkevää suomen kielellä löytynyt. Eikä oikein lontoon murteellakaan:D
Näyttäs pikasella googletuksella olevan valmiita muunnos kittejäkin, tässä joku jeeppi viritys:
http://www.stu-offroad.com/suspension/vanco/hydroboost-1.htm
Näyttäs pikasella googletuksella olevan valmiita muunnos kittejäkin, tässä joku jeeppi viritys:
http://www.stu-offroad.com/suspension/vanco/hydroboost-1.htm
Kiitti. Siinähän sitä tietoa on:)
Toimii ja paineen säätimellä saa just niin herkät jarrut, ku haluaa.
Mikäs siinä takavedon katkaisiassa estää kardaani käsijarrun, eli voisko mahtua vakio samuraihin?
Toimii ja paineen säätimellä saa just niin herkät jarrut, ku haluaa.
Mikäs siinä takavedon katkaisiassa estää kardaani käsijarrun, eli voisko mahtua vakio samuraihin?
Kyllä se vakio samuraihin sopii. Mulla vaan on niin ahdasta siellä sektorilla...
ideanikkari
04.10.2013, 20:31
Hydroa peliin vaan, tulee hyvät jarrut.
Tästä asiasta voi olla taas montaa eri mieltä, mutta itse olen käyttänyt G30 vanin hydroboostia missä on paineakku yhdistettynä itse tehostimeen. Käyttäytyy samalla lailla kuin alipainekello: säilöö hetken aikaa painetta moottorin sammuessa.
Moinen vekotin on jo käytössä ja on tulossa myös uusimpaan laitokseen.
Kyllä se vakio samuraihin sopii. Mulla vaan on niin ahdasta siellä sektorilla...
No hyvä pitää mallailla, joko olet mittaillu siihen vedon vapauttajaa minkälainen ilmasylkky pitäis olla?
No hyvä pitää mallailla, joko olet mittaillu siihen vedon vapauttajaa minkälainen ilmasylkky pitäis olla?
On mulla siihen sylkky jo. En vaan nyt muista mittoja. Mittailen sen vaikka huomenna kun jaksan.
On mulla siihen sylkky jo. En vaan nyt muista mittoja. Mittailen sen vaikka huomenna kun jaksan.
Tässä olisi sen sylkyn kuvia ja mitat.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6106&pictureid=139397
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6106&pictureid=139396
Varsi on 10mm ja isku 60mm. Päässä on sellainen pikalukko jolla sen saa helposti kiinni. Sylinteri tulee ulkopuolelle kiinni.
Nyt on osat suurinpiirtein taas kasassa, niin pääsen niputtamaan autoa:D. Laitan ainakin toistaiseksi alkuperäiset rumpujarrut, koska ei ole niin hirveesti motivaatiota aloittaa levyjarrumuutoksia.
Hydrobuusteri tulee talven aikana konehuoneeseen ja moottorille tarttee jotain tehdä. Nokka-akseli ja kansityöt, sekä peltisarja. Megaruutta on myös ajatuksissa:)
Pieniä vahvistuksia pitää myös hitsailla paikaan jos toiseenkin.
Kyllä tuo vielä jonain päivänä koko kisan kestää:p;)
Tänään sain hetken tehtyä jotain pientä tallissa. Vahvistin panhardin tuen, kun se kisoissa vähän murtui. Etumurikka tuntuu kuluvan melkoista vauhtia:D Siihen oli pakko laittaa Domeksia eteen. Samalla siitä tuli sellainen pulkan mallinen, niin sillä saa kisoissa ylivoiman kaikkia vastaan:D;)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=139501
Pulkan sisälle laitoin tuollaiset vahvistukset.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=139504
Nuo ei nyt kuvassa ole vielä ihan valmiita. Se vaatii vielä sellaista pientä hifistelyä...
Tänään sain hetken tehtyä jotain pientä tallissa. Vahvistin panhardin tuen, kun se kisoissa vähän murtui. Etumurikka tuntuu kuluvan melkoista vauhtia:D Siihen oli pakko laittaa Domeksia eteen. Samalla siitä tuli sellainen pulkan mallinen, niin sillä saa kisoissa ylivoiman kaikkia vastaan:D;)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=139501
Pulkan sisälle laitoin tuollaiset vahvistukset.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=139504
Nuo ei nyt kuvassa ole vielä ihan valmiita. Se vaatii vielä sellaista pientä hifistelyä...
Mitä tuota hosumaan pulkkakelit on vielä edessäpäin ;);)
Hiljaa hyvä tulee :D
Tänään tuli Suzuki turattua ajokuntoon. Jarrut toimii, mutta pientä hipistelyä ne vielä vaativat. On nuo hiluxin (ln65) rumpujarrut aika mielenkiintoiset kasata:)
Jonkin verran tuli kuitenkin ajeltua ja avattua uusia reittejä.:D Huomenna sitten lisää jarrujen säätöä. Pistää vaan miettimään onko jarrut oikein kasattu, kun ne vähän makaa päällä, vaikka säätö on ihan kiinni:rolleyes: No joo. Pitää huomenna vähän vielä tehdä niille jotain...
Vinkkejä?
Eikös siihen kannattais laittaa levyt taaksekkin?
Joo, onhan tuollasesa rumpujarrussa monta liikkuvaa osaa:D
Eikös siihen kannattais laittaa levyt taaksekkin?
Joo, onhan tuollasesa rumpujarrussa monta liikkuvaa osaa:D
Kannattais laittaa levyt joo. Ei noissa rummuissa nyt niin kovin montaa liikkuvaa osaa ole.
Nyt kun nuo pulkkakelit lähenevät, niin piti tuo etupulkkakin viimeistellä loppuun asti;):D;)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=140128
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=140129
Jaahas. Nyt on taukoa pidetty tästä keksinnöstä. Ei vaan oo ollut motivaatiota.
Ajattelin viikonlopun aikana vääntäytyä auton alle ja pudottaa kardaanit pois paikalta ja käydä ne läpi. Ainakin yksi ristikko pitäisi vaihtaa. No joo. Ei ole mikään iso homma terveelle ukolle. Mun kohdalla asia on vähän toisin:rolleyes:
Kardaanit tuli huollettua uutta vastaavaksi:D Eilen ja tänään olen jonkin verran ajellut ja säätänyt takatikkuja. Niissä oli hieman liikaa öljyä sisällä. Sen huomasi rinteeseen kiivetessä. Perä yritti väkisin alle. Pitää vielä kokeilla ohuempaa öljyä...
Nykyään on ollut jotenkin liian vähän aikaa tallissa puuhailuun. Viimeksi on mr. Rohmon kanssa tullut ajeltua noin 15min. Miten on rohmo. Otetaanko joskus sama homma kahdella autolla pidemmän kaavan mukaan?
Mulla on kotona niin älyttömästi hommia, että aika ei vaan yksinkertaisesti riitä. Mä joudun olemaan nykyään sellaisena kodin hengettärenä joka yrittää pitää kotia epätoivoisesti pystyssä:D
Ensi viikolla pitäisi aloittaa trailerin hankkiminen. Moni ajopäivä on mennyt sivu suun kun ei ole omaa traileria. Mä olen ajatellut Eduard 2700 lavettia. Onko se sellainen, että kannattaa ostaa??? Onko jollain kokemuksia ko. merkistä? Löytyykö joltain sellaista käytettynä?
Nykyään on ollut jotenkin liian vähän aikaa tallissa puuhailuun. Viimeksi on mr. Rohmon kanssa tullut ajeltua noin 15min. Miten on rohmo. Otetaanko joskus sama homma kahdella autolla pidemmän kaavan mukaan?
Mulla on kotona niin älyttömästi hommia, että aika ei vaan yksinkertaisesti riitä. Mä joudun olemaan nykyään sellaisena kodin hengettärenä joka yrittää pitää kotia epätoivoisesti pystyssä:D
Ensi viikolla pitäisi aloittaa trailerin hankkiminen. Moni ajopäivä on mennyt sivu suun kun ei ole omaa traileria. Mä olen ajatellut Eduard 2700 lavettia. Onko se sellainen, että kannattaa ostaa??? Onko jollain kokemuksia ko. merkistä? Löytyykö joltain sellaista käytettynä?
Mikä jottei mut ensin käyn sinisen kirpun kimppuun :-):-)
Eräänä päivänä tuli vähän ajeltuakin:)
Laitoin kameran kylkeen kiinni noinkin teknisellä ratkaisulla;) Hyvin pysyi, eikä ollut tärinöitä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6106&pictureid=144079
Kooste ajelusta
https://www.youtube.com/watch?v=DNa38FJ7Okc
vodkapatteri
14.12.2013, 17:32
mukava katella projektikuvia ku joku jaksaa tehä asiallisesti.
oma tekele ku on mitä sattuu tulemaan.
mukava katella projektikuvia ku joku jaksaa tehä asiallisesti.
oma tekele ku on mitä sattuu tulemaan.
Iso kiitos kehuista:D Eipä tuo minun keksintö nyt mikään kovin erikoinen ole. Ihan siisti vekotin sinullakin tuntuu olevan tekeillä. Kun saat värin pintaan, niin alkaa näyttämään jo ihan erillaiselta.
tuomaritulee
14.12.2013, 19:24
siulla on muute kiero etuvanne :D
Tuolee kuvais joka pyörää nii huomaa nätisti onko kiero vai ei :)
siulla on muute kiero etuvanne :D
Tuolee kuvais joka pyörää nii huomaa nätisti onko kiero vai ei :)
Joo kiero on. Nää on ne samat vanteet mitkä olivat make lj:llä alla kun hän pyöräytti suzukiaan ympäri. Yksi vanne niistä on lievästi kiero. :D
Pian pitäisi aloittaa tämän pajoitus ensi kauden karkeloihin. Aluksi oli kovat suunnitelmat etenemisen parantamiseksi. Moottoriin oli tarkoitus jotain tehdä yms. loppujen lopuksi teen vain muutamia muutoksia esim. pohjaanlyöntikumien sijoituksiin, jarruihin ja pari muuta pientä juttua ympäri autoa. En vaan yksinkertaisesti pysty paljon mitään tekemään. Tuo selkä on niin pahana, että nyt seuraavana hankintana on 2-pilarinosturi 3000kg nostokyvyllä. Muuten ei tule harrastamisesta yhtään mitään...
Taakse tulee nyt ainakin levyjarrut. Nuo levyt ovat niin paljon huolettomammat. Rumpujen kanssa tappelin kauden päätöskisasta lähtien. Ostin uudet jarrukengät ja uuden sylinterin ja lepoantilta vanhat rummut. Kiitos niistä:D
Se miksi en saanut kuskinpuoleista rumpua toimimaan oli seuraava: Motonet. Sieltä siis ostin ne jarrukengät. Ongelmana oli se, että eteenpäin ne toimivat välttävästi. Taaksepäin ne laahasivat ihan helvetisti. (Säätö oli ihan minimissä.) Sitten kun jarrua paineli kymmenkunta kertaa, niin automaattikiristys kirrasi koko rummun jumiin. Syy oli siis motonet. Samassa jarrukenkäpaketissa oli toinen kenkä hiluxin ja toinen jonkun muun, ilmeisesti HJ:n tms:confused:. Ne olivat kuitenkin niin lähellä toisiaan, että eivät minun haukankatseiset silmäni niitä erottaneet toisistaan varsinkaan sitten enää, kun ne olivat paikalla lattiantasossa ja mä en selkäni kanssa sinne alas enää kunnolla taipunut:o;) Kiitti Artsi777 kun hoksasit ongelman.
Pajeron levyt on jo hankittuna ja puristimiksi tulee wilwoodin satulat. Satulat tilasin Lipposelta. Sitten kun ne sieltä tulevat, niin pääsen niitä pikkuhiljaa sovittelemaan paikoilleen.
Joulu ja uusivuosi on vietetty. Motivaatiota on jälleen auton säätämiseen.
Jossain vaiheessa Jare mainitsi jonkun käyttäneen käsikaasua trialikilpurissa. Sellainen oli sitten pakko tehdä:D
Aluksi oli sellaista pientä luomisen tuskaa. Yritin ensin tehdä polkupyörän kahvasta kaasukahvaa. Siinä ei riittänyt kaasutusvara ilman välitysvipuja. En jaksanut alkaa sellaisia väsäilemään. Sen jälkeen yritin tehdä kahvan itse. No siitä ei tullut yhtään mitään. Näyttää tyhmältä ja tuntuu vielä huonommalta.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=145678
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=145679
Sitten tuli tämä versio
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=145687
Tuon kanssa on yllättävän helppo ajaa. Ihan kuin olisi tullut yksi jalka lisää:rolleyes::D Näyttää ihan lentokoneen ohjaamolta... Varmaan täytyy oikein maalit sipaista pintaan:D
Tuollaisia pääsen pian sovittamaan suzukin takapäähän:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=148783
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=148784
Wilwoodin satulat 1,38 männillä, pajeron takalevyillä ja Bf-Goodridgen liittimillä.
Nyt alkaa projektien ruuvaaminen helpottumaan. Tänään sain nosturin tolpat vatupassiin ja kaapelit synkronoitua.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6106&pictureid=149229
Asiallisen näköstä!Ei muuta kuin uutta laatikkoa paikolleen..
Asiallisen näköstä!Ei muuta kuin uutta laatikkoa paikolleen..
Jep! Uusi laatikko menee paikalle huomenna. Se on hyvä laatikko. Kiitos siitä Jake:D
Miten vitussa jätkällä pysyy talli noin siistinä? :confused:
Jep! Uusi laatikko menee paikalle huomenna. Se on hyvä laatikko. Kiitos siitä Jake:D
Eipä kestä.
Miten vitussa jätkällä pysyy talli noin siistinä? :confused:
Se on se kun ei tee mitään:D;)
Tosta on aika hyvät edellytykset lähteä päivittelemään jarruja,Ei tarvii olla selkä känkyrällä missään vaiheessa ja nosturin ympärilläkin on mukavasti tiloja:)
Tosta on aika hyvät edellytykset lähteä päivittelemään jarruja,Ei tarvii olla selkä känkyrällä missään vaiheessa ja nosturin ympärilläkin on mukavasti tiloja:)
Joo eikohän tuossa jo tällänen koppuraselkäkin tee jotain pientä:D
Laitoin nosturin verstaaseen siten, että ulkoa päin katsoessa se on oikeassa reunassa. Kuitenkin siihen pääsee ajamaan ilman mutkia. Vasemmalle puolelle ja taakse mahtuu vielä autot ja edessä sekä oikealla on riittävästi tilaa työskentelyyn.
Suunnitelmissa on vielä rakentaa tolppien päähän kattoon asti pilarit ja niiden väliin palkki. Vaikka tuo nosturi tuntuu tukevalta, niin työturvallisuus on kuitenkin tärkeintä:)
Nyt alkaa projektien ruuvaaminen helpottumaan. Tänään sain nosturin tolpat vatupassiin ja kaapelit synkronoitua.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6106&pictureid=149229
no niin :)nyt o hyvä
Miten vitussa jätkällä pysyy talli noin siistinä? :confused:
Mä katoin ihan samaa ja KATEELLISENA!!!! Omat nurkat on aina iha mullin mallin:(
Joo eikohän tuossa jo tällänen koppuraselkäkin tee jotain pientä:D
Laitoin nosturin verstaaseen siten, että ulkoa päin katsoessa se on oikeassa reunassa. Kuitenkin siihen pääsee ajamaan ilman mutkia. Vasemmalle puolelle ja taakse mahtuu vielä autot ja edessä sekä oikealla on riittävästi tilaa työskentelyyn.
Suunnitelmissa on vielä rakentaa tolppien päähän kattoon asti pilarit ja niiden väliin palkki. Vaikka tuo nosturi tuntuu tukevalta, niin työturvallisuus on kuitenkin tärkeintä:)
Pistä i-palkki siihen väliin ja rissoilla kulkemaan ketjutalja tai joku muu nostopeli siihen.
-Niin saa vedettyä sen syrjään tohon palkin viereen sillon kun ei oo käyttöä.
Pistä i-palkki siihen väliin ja rissoilla kulkemaan ketjutalja tai joku muu nostopeli siihen.
-Niin saa vedettyä sen syrjään tohon palkin viereen sillon kun ei oo käyttöä.
Tää on hyvä idea.
Jotain pientä on taas saatu tallissa aikaiseksi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=149386
Jarrusatula ei vielä ole kiinni millään. Mikä on jarrusatulalle paras asento. Edessä, keskellä vai takana? Ilmauksen takia se varmaankin pitää olla vähän nokallaan johonkin suuntaan.
PeteTurku
20.02.2014, 21:33
Mun mielestä mahdollisimman ylhäällä, jottei kivet tai kannot katko letkuja ja ilmaruuveja. Ilmaamista ei ny kuitenkaan joka päivä tarvii tehä, ni ei oo liian kova vaiva ottaa satulaa hiukan irti.
Byrocrat
20.02.2014, 22:35
Mä katoin ihan samaa ja KATEELLISENA!!!! Omat nurkat on aina iha mullin mallin:(
Johtuisko mahdollisesti siitä, että toisilla on vain yksi projekti tekeillä kun taas sulla on parikymmentä hanketta yhtä aikaa ja puolet niistä tallissa ainakin osittain purettuina osiin:rolleyes:
Johtuisko mahdollisesti siitä, että toisilla on vain yksi projekti tekeillä kun taas sulla on parikymmentä hanketta yhtä aikaa ja puolet niistä tallissa ainakin osittain purettuina osiin:rolleyes:
Jarella taitaa tosiaan projekteja riittää;) Myös mulla on tekeillä vähän kaikenlaisia projekteja. Ei kylläkään autoprojekteja. No ehkä pari kolme niitäkin;)
Tässä on yksi minun pajan projekti. Aluksi 3d mallinnusta ja sitten laseria:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6106&pictureid=149601
Tehtiin tästä bl-kehämallista yksi koesarja ja tuollainen siitä tuli. Päällimmäinen osa on yhdestä kappaleesta ja vanteeseen hitsattava kolmesta osasta.
Nyt ei muuta kuin vanne kaupoille. 8 tuumaiset olisivat hankinnassa.
Jos noille irokeille meinasit vanteita, niin ne menee kyl ihan hyvin kympin vanteillekin beadlockin kanssa. Ainakin omasta mielestä.:)
Jos noille irokeille meinasit vanteita, niin ne menee kyl ihan hyvin kympin vanteillekin beadlockin kanssa. Ainakin omasta mielestä.:)
Kyllä mä juuri noille irokeille meinasin niitä vanteita. Nuo vanteet on kymmenen tuumaiset ja vähän kierot(yksi vanne), eli senkin puolesta menevät vaihtoon. Ei se kuitenkaan paljoa ole kiero. Maastossa ei huomaa yhden renkaan vipattamista. Vasta kovemassa vauhdissa. Trial kisoissa ei ole haitannut...
Tarkoitus on kasituumaisilla vanteilla "nostaa" renkaan profiilia ja samalla saada murikan alle hieman lisää tilaa:D
Saattaa siitä tulla myös kapeampi samalla, joten taas pari senttiä enemmän tilaa reittimerkkeihin nähden;)
Saattaa siitä tulla myös kapeampi samalla, joten taas pari senttiä enemmän tilaa reittimerkkeihin nähden;)
Tämä auton hoikistaminen on myös yksi juttu kapeamman vanteen laittamisessa.
btw Jare. Joko paketti tuli perille ?
Tämä auton hoikistaminen on myös yksi juttu kapeamman vanteen laittamisessa.
btw Jare. Joko paketti tuli perille ?
no juu kyl tuli....kiitooksia.
Nyt on levyjarrut jo kummallakin puolella. Tänään olisi tarkoitus tehdä jarrusatuloille korvakkeet.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=149875
Kiirettä on pitänyt kotona ja muualla. Ei ole hirveästi aikaa jäänyt harrastukselle. Tunti silloin tällöin:( Mä olen kuitenkin tuossa parina iltana värkännyt erillaisia versioita jarrusatulan kiinnikkeille.
Tämä on nyt kolmas ja lopullinen versio:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=150736
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=150741
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=150738
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=150742
Jarruletku huolettaa. Se vaan on aika otollisessa paikassa oksille ja kaikelle muulle sopivalle. Siihen varmaan pitää tehdä kupariputkesta lähtö ja ohjata se läheltä satulan runkoa alas. Sieltä sitten jatkaa teräspunos letkulla.
Tietty voisihan sitä jotain suojaa yrittää rakentaa...
Jotain pientä on taas tallissa saatu aikaiseksi. Ainakin vamma käteen. Puukko teki syvällisesti tuttavuutta peukalon viereen, kun olin leikkaamassa irti iskarin suojaksi laitettua kangasta:mad::D Veitsi upposi peukalon hankaan noin tuuman:eek:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6106&pictureid=150852
Kun vamma oli asiallisesti ammattilaisten toimesta hoidettu ja ajopäivä menetetty, niin sitten piti Suzukia viedä luontoon liikkumaan.
Murrosremppaa siitä luonnossa liikkumisesta sitten tuli:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=150929
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=150930
Kun muuta hommaa ei enää ollut, sain siirrettyä pohjaanlyöntikumin etupäästä vähän ulospäin rungosta. Se otti ihan vähän kiinni etuperän huohottimen lähtöön pohjaanjoustossa. Eipä ota enää kiinni:)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=150928
Mulla on hallissa varalla käytetty murros, mutta en viitsi sitä paikoilleen laittaa. Pysyköön edelleen varalla:D Saattaisi pian olla sama homma edessä.
Nyt pitää laittaa tilaukseen cromomurros ja uusi stefa, mikä siirtää sitä huullosta hieman. Olkalaakeritkin voisi samalla vaihtaa kun on auki.
lepoantti
09.03.2014, 08:50
chromoja on monenlaisia.......älä edes yritä laittaa muita kuin oikeat longfieldit!!!!! toki nämäkin menee joskus rikki, mutta muun merkkiset paljon helpommin.
Lonkkarit on mun mielestä liian lujat tohon pikkuperään. Kuramato suskassa on ainakin yks etuvälitys tuhottu TML cromoilla. Nii mut siin onki Läjän hipinion... oliko täs hilun perä.
Lonkkarit on mun mielestä liian lujat tohon pikkuperään. Kuramato suskassa on ainakin yks etuvälitys tuhottu TML cromoilla. Nii mut siin onki Läjän hipinion... oliko täs hilun perä.
Juu on hilun perä. (ln65).
Tuo murros mikä antautui oli sellainen puoli miljoonaa ajettu. Sekin on kestänyt ihan mukavasti runtua. Toisella puolella onkin nitron cromo.
Joku cromo sinne nyt tulee. Varmaan samanlainen nitro. Lonkkarit ovat kyllä olleet harkinnassa, vaikka hintaa niissä on aika paljon.
lepoantti
09.03.2014, 12:50
Lonkkarit on mun mielestä liian lujat tohon pikkuperään. Kuramato suskassa on ainakin yks etuvälitys tuhottu TML cromoilla. Nii mut siin onki Läjän hipinion... oliko täs hilun perä.
mulla oli hiluxin alla ns. pikkuperässä haipinjoni lonkkareilla ja lisäkuritusta tuli tuplajakiksen myötä, renkaina pääasiassa 38,5x15 boggerit ja kerkesin ajaa jonkun verran myös 39,5x18 boggereilla. yhtään välitystä ei saanut hajalle, haipinjonin paskoi kiina arpin purkautuminen. sitten laitoin normaalin 8" arbilla ja ei tuokaan ole paskantunut.
sitten purin hiluxin....ja muutaman vuoden jälkee sama etuakseli tuli mulle erään susukin alla takaisin samalla 8" 4,88 välityksellä arbin ja lonkkareilla,. nyt koneena on volvon B23 turbon kera ja renkaina 35x16 boggerit.
jos murrokset joskus antautuu niin vain hätätapauksessa esim. metsästä pois pääsemiseksi voisin laittaa jotakin muuta kuin lonkkarin, sis vain todellisessa hätätapauksessa.
8 tuumanen hai tai lou kestää oikein säädettynä loppuun asti....
Maalaushommia murroksia odotellessa
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=151035
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=151036
Päivitellään tätäkin projektia. Tällä ei ole muuta kuin silloin tällöin ajettu.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=154627
Nyt pitäisi aloittaa hydrobuusterin asennus. Ongelmana on tila. Sitä on 150mm ja hydrobuusteri on yli 400mm pitkä. Jos sen kiinnittää suoraan jarrupolkimen päähän, niin eteen tulee etupään putkirunko ja iskari. Putkirunko ei ole ongelma. Iskarin paikkaa en lähde siirtämään.
Mä olen miettinyt kaikennäköisiä laakeroituja tankoja, millä sen pystyisi siirtämään jonnekkin muualle. Ei ole tilaa missään muuallakaan:rolleyes::D
Tulipeltiin upottamalla se olisi mahdollista laittaa. Siinä vaan menee uusiksi ratin kiinnitys ja kaikki polkimet sekä kaikki hytikkaletkut orbin päästä. Orbi, ratti ja polkimet ovat samaa pakettia. Yhden muuttamalla joutuu kaikki muuttamaan... Kyllä se siihen menee jollain tavalla. Nyt vaan on jumi päällä;)
Onko porukalla mitään järkevää ideaa??????
Willys Toysanissa oli laitettu jarrutehostin hantin puolelle semmosella konehuoneen poikki menevällä tangolla, viimesellä sivulla sen rakentelu topikissa, vilkase toimisko tossakin. Huonosti selitin mutta sieltä topikista ku kahtoo kuvat ni selkiää..
Hommaat jostain autosta hydraulisen kytkimen osat(jos sääntökirja vaan sallii) sillonhan sen sais sijoittaa aika vapaasti:)?
paineensäädin vielä putken väliin jos menee liian herkäksi...
Tää oli vaan idea,en tiedä miten käytännössä pelittää.
on/off-jarrutko:D.
Mites autokoulun autossa on toteutettu ne apupolkimet saisko sieltä apinoitua jotain ideaa..
Hommaat jostain autosta hydraulisen kytkimen osat(jos sääntökirja vaan sallii) sillonhan sen sais sijoittaa aika vapaasti:)?
paineensäädin vielä putken väliin jos menee liian herkäksi...
Tää oli vaan idea,en tiedä miten käytännössä pelittää.
on/off-jarrutko:D.
Mites autokoulun autossa on toteutettu ne apupolkimet saisko sieltä apinoitua jotain ideaa..
Kaksi saman kokoista pientä hydrauli sylinteriä toimittas samaa virkaa ja sit pysys voima suhde samana. En tiedä minkälaisia pinta ala eroja on kytkimen työsylinterin ja pääsylinterin välillä mutta kahdella samankokoisella sylinterillä asian sais myös hoidettua jos pelkää että tuntuma häviää.
Eli sylinteri sinne alkuperästen jarru mekanismien tilalle ja sylinteristä esim männän puolelta toiselle sylinterille männän puolelle. Kun painat jarrupedalilla tuon sylinterin pohjaan menee öljy toiseen sylinteriin ja se työntäs sit buusterin mäntää. Öljyn määrä on tässä toteutuksessa oltava oikea mutta sen saa kohdalleen kun sylinterit on molemmat halutussa asennossa ja täyttää letkut ja sylinterit. Palautus jousi vaan pitää sit olla ja sen jäykkyys riippuu siitä miten herkästi sylinterit liikkuu.
Nuilla hydrauli kytkimen osilla toteuttamiseen niin niilläkin polkimen herkkyyteen pystyy vaikuttamaan vipusuhteilla tosin jarru pedalin liike matka lyhenee jos pedalista säätää liikaa herkkyyttä pois.
PeteTurku
15.05.2014, 13:46
Mitä mitä? Miks ei o nimee osallistumisluettelossa?
Mitä mitä? Miks ei o nimee osallistumisluettelossa?
Ei ole vielä löytynyt buusterille paikkaa... Ilmeisesti sunnuntaina olen promodiluokan voittaja-autossa apukuskina (mikäli se on vielä silloin ehjä):D:D:D:o;)
Ei mitään paineita Rohmo;)
Ei ole vielä löytynyt buusterille paikkaa... Ilmeisesti sunnuntaina olen promodiluokan voittaja-autossa apukuskina (mikäli se on vielä silloin ehjä):D:D:D:o;)
Ei mitään paineita Rohmo;)
Tais just mennä yöunet
Tämän hetkinen tavote olla kuuden parhaan joukos
Tilannehan voi muuttua jos kilpailulista kasvaa :D:D:D
kävin tarkastamassa oli kilpuri nosturilla ja kovasti Teme74 rakenteli :D
Tänään on taas hieman pajotettu kilpuria tallissa. Aluksi oli tarkoitus olla ajamatta trialia ollenkaan tällä kaudella. Viime viikonloppuna kun olin Rohmolla apukuskina, alkoi polttelemaan oman auton kuntoon laittaminen. No joo, yllätys:rolleyes: Ei saisi mennä kisoihin itseään kiduttamaan... Kiitti vaan Rohmo:D;)
Sitten kun huomenna saan loput jarruosat, niin teen kilpuriin uudet jarrut.
Tänään oli tämännäköistä touhua:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=156257
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=156258
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=156259
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=156261
mistä oot noi pohjaanlyöntikumet löytäny?
mistä oot noi pohjaanlyöntikumet löytäny?
Ne on hj-60 pohjaanlyöntikumit ja muistaakseni motonetista.
Onkos toi keskimmäinen liina niin joustava?
Onkos toi keskimmäinen liina niin joustava?
Ei se keskimmäinen liina jousta ollenkaan.
Joko jarrut löytyy?
Kyllä ne pikkuhiljaa alkaa löytymään. Nyt on tehostin paikoillaan. Aika paljon meni aikaa kun jouduin tekemään sille tilaa. Vähän sitä jo ilmailin ja tuntuu siinä tehoa olevan eri tavalla kuin vanhassa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=156301
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=156305
Teen vielä pari muutosta jarrulinjoihin ja hydrauliseen käsijarruun. Sitten jarrujutut alkaa olemaan paketissa.
Seuraavana on vuorossa kardaanikäsijarrun rakentaminen. Sille pitää jostain tilaa raivata...
Hyvinhän se paketti paikan löysi.. llmottelehan kun saat ekat jarrutukset tehtyä..
Hyvinhän se paketti paikan löysi.. llmottelehan kun saat ekat jarrutukset tehtyä..
Juu kyllä mä ilmottelen;)
Tuon verran on kokoeroa uudella ja vanhalla jarrutehostimella Swift--> GR patrol. Muuten oli bolt on. Pulttijako oli sama. Männän varren pulttia piti lyhentää 15mm
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=156307
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=156308
Moi,
onhan tuossa isommassa pääsylkyssä toinenkin lähtö?
Ja meni tosiaan heittämällä paikalleen?
Saako tollasia GR patrollin tehostin/pääsylkky yhdistelmiä jostain uutena järkihintaan?
-Paavo
Moi,
onhan tuossa isommassa pääsylkyssä toinenkin lähtö?
Ja meni tosiaan heittämällä paikalleen?
Saako tollasia GR patrollin tehostin/pääsylkky yhdistelmiä jostain uutena järkihintaan?
-Paavo
Kyllä siinä on toinenkin lähtö. Kun keulan putkirunkoon tein hieman tilaa, niin heittämällä se sopi Swiftin jarrutehostimen pulttijakoon. Olisiko japanilaisissa joku standardi tuon pulttijaon suhteen...?
Uutena alkuperäisiä saa tietty marmoritiskiltä(kallis:eek:) tilattua, mutta luulisin näitä olevan liikenteessä käytettynäkin...
Pitääpä kysellä. Koittanu vaan pitää kiinni periaatteesta, ettei autoon tartte/kannata laittaa käytettyä jarruosaa, mutta kaikki säännöthän on tehty rikottaviks.
Pitääpä kysellä. Koittanu vaan pitää kiinni periaatteesta, ettei autoon tartte/kannata laittaa käytettyä jarruosaa, mutta kaikki säännöthän on tehty rikottaviks.
Se periaate on kyllä hyvä jarruosien kanssa. Ainakin minä joudun toisinaan (yleensä) nöyrtymään käytettyihin osiin kun puhutaan rahasta:D
juu, mutta esim. hydrobuusterikin uusi on alk. 559 taalaa ni kyllä mä ainakin sen jostai varaosa autosta käyn purkamassa...
No niin. Nyt tämäkin projekti on nytkähtänyt parilla pykälällä eteenpäin. Ainakin sen verran, että uskalsin ilmottautua raision juhannustrialiin. Niin ja Promodiin;):D
Käsijarrun kanssa tuli painittua jokunen ilta. Mullahan oli Wilwoodin hydraulinen käsijarru ja on tietty vieläkin, mutta Swiftin jarrupääsylinterillä voimistettuna. Nyt se on oikein tehostettu.
Kuva on otettu sovitusvaiheesta, eli saattaa näyttää vähän perseestä revityltä:eek::D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=156643
Sovitin Suzuki Swiftin jarrusatulat Pajeron levyyn. Aluksi oli ongelmia melko paljon jarrujen palauttamisen kanssa, mutta pienen kiilloittelun jälkeen nekin alkoivat toimia moitteetta. Pitoakin tuntuu olevan riittävästi. Jonkun näköinen suoja on pakko rakentaa käsijarrusatulalle. Muuten se saattaa ottaa kiveen ikävästi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=156893
Asennusvaiheen kuvia
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=156892
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=156891
Seuraava homma minkä päätin tehdä kisoihin oli Caster kulman kääntäminen. Tällä on ennen ollut tapana se, että eturenkaat ovat kääntyneet ikävästi alle ja ikäänkuin vastustaneet kääntymistä. Varmaan jostain videoista sen näkeekin...
Nyt kuitenkin se on korjattu toivottavasti ainakin parempaan suuntaan. Ainakin mulla on sellainen kun jotain korjaa, tai parantelee niin huonommaksi menee:D;)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=156876
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=156886
Nyt seuraavaksi olisi tarkoitus vahvistella kaaria. Sitä ennen pitää mun vetopeli hj katsastaa. Muuten voi olla kaarimateriaalin hakeminen kaarikaupasta vaikeaa.
Siinä ei "pitäisi" olla paljon muuta kuin akseleiden stefojen vaihtaminen. Ne onkin jo tilattuna hyllyssä. Eihän pieni tihku mitään haittaa, mutta kun menee salon reissussa (n.60km) 5dl peräöljyä:eek:
tääläkin pitäis olla semmonen tykkää nappi :D
tääläkin pitäis olla semmonen tykkää nappi :D
Kiitos kehuista Junnu:D
Nyt näyttää siltä että laite tosiaankin valmistuu aikataulussa kisoihin. Jää aikaa vaikka pakkaamiseen yms. Kaaret on vahvistettu ja rautaa on laitettu vähintään saman verran mitä olen laihduttanut (-27kg):D
Pieniä ongelmia on ollut, kuten eilen testilenkillä vaihdelaatikon hajoaminen yms. pientä. Onneksi on varalaatikko.
Kuva
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=157007
Vielä pitää vahvistaa jakolaatikon kiinnitys. Se kun on suzukin isolohkon huikeasta väännöstä johtuen vääntynyt aika kriittiseen muotoon:eek::D
Mimmosetkohan noi kaaret olis jos olisit laihduttanut vaikka 40kg?:D
Vahvan näköiset on ja onnea tiputetuista kiloista:).
Mimmosetkohan noi kaaret olis jos olisit laihduttanut vaikka 40kg?:D
Vahvan näköiset on ja onnea tiputetuista kiloista:).
Putkea saattaisi olla puolet enemmän;)
PeteTurku
07.06.2014, 14:00
Rälläkälläkö kaivoit auki noi kääntöpäät? Mn tarttis sama homma tehdä hiluksii, mutku ei saa aikaseks.
Kyllä ne ihan isolla rälläkällä kairattiin auki. Hitsauksessa piti jäähdyttää hyvin välissä ettei kääntöpää ja stefat lämminneet liikaa.
Rälläkälläkö kaivoit auki noi kääntöpäät? Mn tarttis sama homma tehdä hiluksii, mutku ei saa aikaseks.
Juu rälläkällä kaivoin. Ihan keskeltä saumaa ei kannata leikata, vaan vähän sauman keskikohdan murikan puolelta. Siis sauman päältä ihan reunasta noin 3-4mm syvälle. Ja niin kuin masa sanoi, jäähdyttelee välillä reilusti. Tunnin homma kun oikein tekee:D.
Moi,
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=156876
Jonkunverran näköjään ottanu itteensä nuo kääntymisen rajoittimet, saattaa käydä murrosten päälle.
-Paavo
Moi
Jonkunverran näköjään ottanu itteensä nuo kääntymisen rajoittimet, saattaa käydä murrosten päälle.
-Paavo
Tuo on totta. Pitää nuo jollain tapaa suoristaa. Varmaan helpoin on laittaa uutta rautaa päälle.
lepoantti
08.06.2014, 08:45
Tuo on totta. Pitää nuo jollain tapaa suoristaa. Varmaan helpoin on laittaa uutta rautaa päälle.
ajat vanhat pois, etsit kaksi M36 ( tai vähän pienempi, en muista tarkasti mistä koosta me on noita tehty ) mutteria ja ne keskeltä halki. sitten hitsaat mutterin puolikkaat toppareiksi. sillai sopivasti kun halkaisee ne niin rajoitinpulttia vasten tulee aika optimaalinen kulma. nuo orkkispeltilipareet ei kestä hytikkaohjausta. helpommin tekee kunnolliset kuin vahvistelee vanhoja.
Kävin taas vakoilemassa Temen pajalla .
Kovalla ylipuhumisella sain Temen hetkeksi pudottamaan työkalut käsistä ja juomaan kupin kahvia ;)
Ja Temellä oli semmonen kahvinkeitin mikä alko keittään kahvia kännykän välityksellä :D;):D
Oli paljon muutettu kilpuria viimme näkemästä :)
Niin ja niitä kuvia tänne :D:D
T Rohmo
Kävin taas vakoilemassa Temen pajalla .
Kovalla ylipuhumisella sain Temen hetkeksi pudottamaan työkalut käsistä ja juomaan kupin kahvia ;)
Ja Temellä oli semmonen kahvinkeitin mikä alko keittään kahvia kännykän välityksellä :D;):D
Oli paljon muutettu kilpuria viimme näkemästä :)
Niin ja niitä kuvia tänne :D:D
T Rohmo
Juu se on sellainen keitin, että on vaatinut 20v säätämisen ja jatkuvaa huoltoa:D;)
En mä juurikaan mitään varsinaisia muutoksia ole tehnyt, ainakaan isoja. Mitä nyt vähän kaariputkea lisäillyt ja yleensäkin vahvistellut paikkoja. Läheskään kaikkia muutoksia ei ehtinyt millään tekemään mitä suunnittelin. Vanteetkin piti vaihtaa kapempiin, mutta iski nuukuus:D
Tässä yksi kuva
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=157006
Nuo putket ottavat nyt mukavasti kiinni kattoon. Niistä tulee helvetinmoinen pärinä. Masa d:n kanssa tänään käytiin sitä testaamassa ja jos pärinää ei lasketa, niin hyvin toimii. Pitää vissiin jotain tehdä sille katolle...:rolleyes::D
No jokos pärinät on poistettu :)
Ja miten kävi hojon leimas
T Rohmo
No jokos pärinät on poistettu :)
Ja miten kävi hojon leimas
T Rohmo
Pärinät on työn alla ja hojossa on leima ilman huomautuksia:D
Sen verran edittiä, että pärinät ovat menneen talven lumia;)
Pärinät on työn alla ja hojossa on leima ilman huomautuksia:D
Sen verran edittiä, että pärinät ovat menneen talven lumia;)
Niin harvoin hojottimissa on huomauttamista :D:D:D:D
Nyt on sellaiset kriittiset vaivat korjattu ja testattu pienellä koeajolla. Seuraavana on vuorossa pesu ja vahaus:p;):D Ehkä sen vahauksen vois jättää tuuninkimiehille:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=157164
Aloitin taiteilemaan kilpanumeroa oveen. Ihan hyvin pinstriping vielä onnistuu kymmenen vuoden jälkeenkin. Ainakin käyrän viivan sain aikaiseksi jollei muuta. Tuntui ihan mukavalta pitkästä aikaa "straipata" Käyn ehkä naapurissa hevosen jouhivarkaissa ja teen uusia pensseleitä kyseiseen touhuun. Taitaa velipojan samuraihin tulla ylimääräisiä viivoja ristiin rastiin...;):D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=157162
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=157163
Jos huomenna saisi jotenkin numerot aikaiseksi.
No niin. Viime viikonlopun raision juhannustrial on nautittu raision aurinkoisilla kallioilla. Oma kisa katkesi lauantaina loppupäivästä kutosjaksolla ohjauksen rikkoutumiseen:eek::D Ohjaus teki kiusaa enemmän ja vähemmän koko kisan ajan, mutta vasta sitten kutosella ajo loppui...
Hytikkapumpusta olivat tiivisteet pettäneet ja jotain muuta pientä. Kuntoon pitäisi tulla tiivisteiden vaihdolla.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6811&pictureid=157403
Tiivisteiden vaihdon jälkeistä testiä
https://www.youtube.com/watch?v=XUp6reu7MEc&channel=UCFpiSCrFnmR4Ov0ZnVA-yoQ
Raision juhannustrial jakso 6. Tällä jaksolla ei ollut enää paljoakaan ohjausta jäljellä. Siihen rinteeseen se sitten hajosi:(
https://www.youtube.com/watch?v=05L0cXDBKNo&channel=UCFpiSCrFnmR4Ov0ZnVA-yoQ
Päivitellään nyt tätä topikkia. Jonkin verran on ajeltu. Pojan syntymäpäivillä oli toistakymmentä innokasta apukuskia. Sälli lupasi pestä pölyt pois auton päältä ajojen jälkeen.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=160192
Aika tuntuu vuorokaudesta loppuvan kesken, kun tekee kotihommat ja siinä sivussa vielä vieraita autoja. Omille ei jää aikaa... Pian pääsen kirurgin pöydälle puukotettavaksi. Sitten taitaa tulla parin kuukauden hiljainen vaihe. Jos vaikka sen jälkeen olisi aikaa omille projekteille:D
Tää on kyllä pirun hieno!
Ex_inkkari
08.08.2014, 10:30
Tää on kyllä pirun hieno!
Ja aika veikee peli ajaa, Teme uskalsi päästää puikkoihin :)
Tää on kyllä pirun hieno!
Ja aika veikee peli ajaa, Teme uskalsi päästää puikkoihin :)
Kiitokset kehuista. :D
Muutama kuva kun ei ole muuta tullut tälle tehtyä. Toinen projekti ja muut jutut hidastavat tämän kehitystä:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5601&pictureid=161208
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5601&pictureid=161210
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5601&pictureid=161215
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5601&pictureid=161211
Nyt kun sain sorvin talliin, alkaa toinenkin projekti etenemään.
Eiköhän tällä tallissa pärjää. Enää ei tarvitse ajella sorvarille selittelemään mitä haluaa. Nyt osista tulee juuri sellaisia kuin sattuu tulemaan;)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6106&pictureid=161218
Ex_inkkari
27.08.2014, 08:08
Nyt kun sain sorvin talliin, alkaa toinenkin projekti etenemään.
Eiköhän tällä tallissa pärjää. Enää ei tarvitse ajella sorvarille selittelemään mitä haluaa. Nyt osista tulee juuri sellaisia kuin sattuu tulemaan;)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=6106&pictureid=161218
No nyt niistä osista tulee just sellaisia kun itse tekee, otat sitten kuvan kun niitä "harjoittelu" kappaleita on nurkat ja roskikset täynnä :)
No nyt niistä osista tulee just sellaisia kun itse tekee, otat sitten kuvan kun niitä "harjoittelu" kappaleita on nurkat ja roskikset täynnä :)
Ei kai niitä susikappaleita nyt laatikkokaupalla tule;). Ehkä tuo minun koneistajan koulutus työkokemuksella vähän tasoittaa tietä sorvauksen opettelussa:D
Ukin mahtavat kisat tuli ajeltua tällä vehkeellä. Orbi paskaksi, apukuskin murros palasiksi ja hytikkasylinterin varsi poikki. Aika rankat kisat:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5601&pictureid=163951
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5601&pictureid=163950
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5601&pictureid=163952
Nyt tämäkin menee purkuvasaran alle täysin uuden auton alta. Joitakin osia tästä tulee myyntiin. Ainakin renkaat, välitetty samurain 6,5:1 TrailGearin jakolaatikko. Samurain laatikkoon sopiva nelivedon vapautin, millä auton saa etuvetoiseksi ja jotain muuta suzukimiehiä kiinnostavia juttuja.
Teen näistä tänne myynti-ilmoituksen kun saan osat irti ja valokuvattua ne.
Mielenkiinnolla odotellaan seuraavaa projektia..... Tämäkin ollut aika tiukassa seurannassa!
Päivitetään nyt tätä vähän eteenpäin. Tämä on purettu osiksi ja suuri osa niistä on myyty eteenpäin hyviin koteihin huolehdittaviksi. Kokonaan tätä ei ole kuopattu ja tälle onkin suunnitelmat jo valmiina, kunhan ensin pitää yksi promodi kilpuri rakentaa valmiiksi. Siis sellainen ihan pikku juttu ensin:D.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5544&pictureid=167936
Uusi projekti valmistuu pikkuhiljaa pala kerrallaan. Parhaillaan touhuan akseleiden parissa. Ehkä ne jossain vaiheessa saa kiinni runkojigiin...
Nyt ei muuta kuin hyvää joulua Temen puolesta koko palstan sepille ja tietty muillekin:D.
Päivitetään tätäkin projektia eteenpäin. Mitään tälle ei ole tehty, paitsi uusi tekniikka hankittu. Ehkä joskus tulevaisuudessa pääsee/ehtii tätäkin laittelemaan :D .
coilyzuk
29.09.2015, 16:10
Joko olet uutta mottia päässyt sovittelemaan? Milläs akseleilla meinasit tuon seuraavan version toteuttaa?
Joko olet uutta mottia päässyt sovittelemaan? Milläs akseleilla meinasit tuon seuraavan version toteuttaa?
En ole vielä sovitellut uutta konetta. Pitää lohko porauttaa ensin ja sovitella remmiahdin päälle. Akseleiksi on hankittuna dana 60 ja vaihteistoksi powerglide.
Ei oo kiire tämän kanssa. Pitää katsoa milloin ehtii jotain tehdä tälle:D Uusi kilpuri vie melkein kaiken ajan. Joskus sitä miettii että kuka helvetti oikein keksi vain 24h vuorokauteen;)
uusi tekniikka hankittu.
En ole vielä sovitellut uutta konetta. Pitää lohko porauttaa ensin ja sovitella remmiahdin päälle. Akseleiksi on hankittuna dana 60 ja vaihteistoksi powerglide.
Kun kerran aloitit niin kerro toki lisää.. :)
eli mikäs tämä uusi tekniikka on powerglidin lisäksi jos dana60:set saa siitä voiman?
Kun kerran aloitit niin kerro toki lisää.. :)
eli mikäs tämä uusi tekniikka on powerglidin lisäksi jos dana60:set saa siitä voiman?
Chevyn pikkulohko sinne olisi tarkoitus laittaa remmin kanssa:D
Chevyn pikkulohko sinne olisi tarkoitus laittaa remmin kanssa:D
mitäs tuo pikkulohko muuten painaa n. suunilleen?
mitäs tuo pikkulohko muuten painaa n. suunilleen?
En kyllä osaa sanoa. Ainakin enemmän kuin Suzukin moottori;)
Vanha auto odottaa edelleen uutta tekniikkaa sisuksiinsa. Sitä en ole yhtään ehtinyt raapimaan. Ainoastaan osia on tullut hankittua siihen, kuten edellä jo kirjoittelin.
Viimeinen vuosi on ollut melko hidasta rakentelurintamalla. Syynä siihen on iso selkäleikkaus ja siitä kuntoutuminen sekä uusi työ, joka vie aika paljon tehokasta talliaikaa. Jotain olen kuitenkin saanut aikaiseksi:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=4611&pictureid=189237
Selkä on nyt kunnossa, joten kyllä tästä vielä auto tulee. Jos vaikka joskus kisoihin asti...:D
on hyvä että promodiin tulee uusia hienoja autoja!!!
on niin hyvällä mallilla jo, et joihinki kisoihin tälle kaudelle kerkee, jos antaa työt myöden...
terrano 2
09.07.2018, 01:10
Aivan loistava ja todella mielenkiintoinen blogi,tässä viihtyi ja oppi paljon,kiitos tästä suuresti! Mitä Mies puuhailee nyt,ois hienoa nähdä. :)
Aivan loistava ja todella mielenkiintoinen blogi,tässä viihtyi ja oppi paljon,kiitos tästä suuresti! Mitä Mies puuhailee nyt,ois hienoa nähdä. :)
Kiitos ja kiva kun viihdyit lukiessasi tätä:D. Uutta kilpuria rakennan parhaillaan. Tässä oli melko pitkä tauko rakentamiselle, kun kotona oli iso vesivahinko ja tietenkään vakuutusyhtiö ei omasta mielestään ollut korvausvelvollinen. Kolmenkymmen tonnin lovi rakentelukassassa vaikuttaa aika paljon. Sit tietty opettajan opinnot suoritin loppuun. Mutta nyt olen taas alkanut uutta kilpuria rakentamaan:D. Ensi kesänä sen pitäisi olla kisakunnossa...ehkä...