Kirjaudu sisään

View Full Version : Kyllä Jenkki on JEEES = Kaalimato-Chevy


Sivua : 1 2 [3]

Tojo4wd
03.06.2014, 10:54
Mä luulen, ettei se hame sovi Jarelle kovin hienosti :D

Vois se sopiakin jos Jare kasvattas samanlaisen letin kuin nuorempanakin.:D:D

POUSA
03.06.2014, 11:08
Mä luulen, ettei se hame sovi Jarelle kovin hienosti :D

Pitäisköhän sen kuiteski kokeilla:D

tare
03.06.2014, 11:15
EI PIDÄ!

karisa
03.06.2014, 11:34
Tää paloi nyt sit verkkokalvoille ;)

http://punanaamio.fi/tuote/2171/kiltti

Byrocrat
03.06.2014, 14:33
Pitäisköhän sen kuiteski kokeilla:D

Sopiihan se miehillekin ainakin Scotlannissa ja joillekin Turuus :rolleyes::) Miksikäs ei sitten Jarellekin vaikkei Scotti olekaan eikä Turkulainenkaan ;)

http://www.iltasanomat.fi/muoti-kauneus/art-1288696240584.html?pos=ok-trm-muka-etli

VOLIATTI
03.06.2014, 20:09
Voi kai parrakaalla sedälläkin olla hame.

Jartsa 74
03.06.2014, 20:33
Mulle kaveriksi modiin kaalimadolla? Eihän se aivan modi ole , mutta jos ei kerrota kellekkään.:)

Jare
04.06.2014, 06:45
Mulle kaveriksi modiin kaalimadolla? Eihän se aivan modi ole , mutta jos ei kerrota kellekkään.:)

Ei se luokkakaan tässä kauheemmin ahdista....vähän ehkä kyllä, kun näkyy ne pro-modi jaksot olevan melkosen ahtaita(=haastavia) tollaselle noin 230cm leveelle + suhteellisen matalalle ja kemppi perällä olevalle jenkille, mutta oikea ropleemi on kylläkin käytettävissä oleva vapaa-aika auton muokkaukselle sääntökirja kuntoon, se onkin sitten jo haastellisempi juttu!!!!!

Monesti miettiny, että olispa aikoinaan pelannu kortit erilailla ja nyt olis poikamies ilman jälkikasvua ja sit unelmoinu, että pitäs olla vielä elimistö joka pärjäis vaikka 3-4 tunnin yö unilla......sais pirusti paljon enemmän aikaan!!!!!!!!!!

Gary Grand
04.06.2014, 07:30
Monesti miettiny, että olispa aikoinaan pelannu kortit erilailla ja nyt olis poikamies ilman jälkikasvua ja sit unelmoinu, että pitäs olla vielä elimistö joka kestäis sellasen elämän!!!!!!!!!!

:D:D:D

Tuoppo
04.06.2014, 10:09
Lähe koittamaan vaan. Ei se jenkki ny nii iso oo:rolleyes:

Joskus joku viisas (irstas) mies tuumas et ei se koko vaan se taito

sos
04.06.2014, 17:38
Lähe koittamaan vaan. Ei se jenkki ny nii iso oo:rolleyes:

Joskus joku viisas (irstas) mies tuumas et ei se koko vaan se taito

Mutta tossa olis kumpikin, iso(auto) ja taitava kuski

veijon-esso
09.09.2014, 14:38
Mites toi traction bar toimii taka akselilla? kokeilitko punkalla ajella niitä sorarinteitä "pidolla" tai kevyellä kaasulla ilman mitään isoo alkunopeutta? oma blazer rupes hytkyttelee ihan mielenvikaisesti jos oli sopiva pito ja suti silleen hitaasti. Nappi pohjassa ei niinkään ongelmaa, mutta träxön baarin rakentelu kiinnostais silti..

Jare
10.09.2014, 06:29
Mites toi traction bar toimii taka akselilla? kokeilitko punkalla ajella niitä sorarinteitä "pidolla" tai kevyellä kaasulla ilman mitään isoo alkunopeutta? oma blazer rupes hytkyttelee ihan mielenvikaisesti jos oli sopiva pito ja suti silleen hitaasti. Nappi pohjassa ei niinkään ongelmaa, mutta träxön baarin rakentelu kiinnostais silti..

En muuten olekkaan älynnä kokeilla sitä.....muistan kyllä ilman kepakkoa auton muistuttaneen enämpi kengurua, kun autoa, mutta nyt on hiukka unehtunu testailla. Tosin aina mulla on jääny myös testailematt iskarien säätöjenkin vaikutus. Aina kun lopulta pääsee ajeleen, niin ajopolte on jo kasvanu nii mahottomiin mittoihin, ettei malta roplailla iskareita tai just testailla räksönpaarin mnahdollisesti tuomia etuja.

Nyttekin miettiny, että pääsiskö viikonloppuna livahtaa kotoo pois:rolleyes: ja menis hieman ajelee....MUTTA kaasari ja laturi viat vieläki tutkailematta:(:(

Chevy-Roope vihjaili, että joku Opelin perusmalli boschin laturi menee heittämällä (ehkä kyl joutuu pultitkin avaan...luulisin?) samoihin kiinnikkeisiin?? Meneekö?? Ja onko se sit parempi, ku amöriikan laturi?

Kaasari....niiin, noh....se nyt ainaki pitäis avaa ja tutkailla, että miks kusee nii rankasti yli:confused::confused: Epäilys suuri on faijan aikoinaan tekemään lisä-uimurikammioon, joka sijoitettu vanhan 2-kurkkuisen takapuolelle.

Mase
10.09.2014, 08:12
Chevy-Roope vihjaili, että joku Opelin perusmalli boschin laturi menee heittämällä (ehkä kyl joutuu pultitkin avaan...luulisin?) samoihin kiinnikkeisiin?? Meneekö?? Ja onko se sit parempi, ku amöriikan laturi?



Mää olen tollasta Boschin perinteistä perus laturia suunnitellu omaan kanssa kunhan toi oma Voorttilainen ensin vaan hajoais. On se jokatapauksessa luotettavampi kun noi kiinan laturit mitä suomesta amerikan härveleihin saa. Ei niihin Boscheihin paljon muuta ole tarvinnut vaihdella kun hiiriä ja säätimiä, ja nehän on siinä samassa paketissa ja saa vaihdettua ulkokautta laturia irroittamatta. Ja varasäädin mahtuu vaikka tuhkakuppiin mukaan.

veijon-esso
10.09.2014, 08:40
Mä en ehkä hirveesti jaksais taistella tommosen kaasarin kanssa... tietty jossei se oo aikaisemmin tolleen tulvinu, niin sittenhän siltä vois pikku fiksaukslla löytyä taas toimivuutta. Mut ehkä kantsis se tbi virpoa siihen paikalleen suosiolla ni käy sitten vaikka missä asennossa.

Jare
10.09.2014, 09:13
Mä en ehkä hirveesti jaksais taistella tommosen kaasarin kanssa... tietty jossei se oo aikaisemmin tolleen tulvinu, niin sittenhän siltä vois pikku fiksaukslla löytyä taas toimivuutta. Mut ehkä kantsis se tbi virpoa siihen paikalleen suosiolla ni käy sitten vaikka missä asennossa.


Kyllä kyllä tbi, mutta kun ajopolte on nyt just suuri ja vapaa-aikaa vähän, niin ei meinaa löytää päänsisältä sopuisaa ratkaisua pruutan vaihdolle vs. kuluvaan aikaan:D:D:D

tare
10.09.2014, 09:17
no eihän se oo ku ruuvailee osia irti ja osia kiinni! bolt on!:D

ps. joks swamp jumpper on ajossa :P

Jare
10.09.2014, 11:18
no eihän se oo ku ruuvailee osia irti ja osia kiinni! bolt on!:D

ps. joks swamp jumpper on ajossa :P


Totta:D:D:D...bolt on...pitäis vaa hankkia ensi niitä pultattavia varusteita, kuten lampaadaa, uutta gasopumppua+paineensäädin, tiivistesarjaa imusatsille, ehkä pakosarjojen vaihto samalla, laturia ja mitähä viel tarviketta tars ehtiä hankkiin?


Swamp jumper....ööh.....en oo ees koskenu siihe pariin viikkoon taas!!!!!! Nyt on meneillää Discoveryn korjailut, jos siihe viel leima heltiäis, kun pikkuse korjailee.....sitte sen voiskii myydä ja keskittyä taas seuraaviin rojekteihin......niitähä riittää:o:o

Jare
28.04.2015, 21:46
Mjooo....laitellaas tännekki jotain. Kaasaria talvella hieman tutkailin ja toistaseks se on tuntunu pelaavan, eli ruiskun asentelu on jäänyt taka-alalle.


No sitte jossain vaihees Mad Moosen porukka pyyteli autoa näytille Helsingin American Car Showhun ja menin heikkona hetkenä lupaamaan. Onneks ei nyt ihan mahdotonta siivoilua ollu edessä autolle, mutta jotai hifistelyä kuitenki piti tehdä, kun kerran ison ja arvostelevan yleisön eteen oli auto menossa.

Helmat jäi aikoinaan tekemättä, kun oli se perinteinen kiire taas. Joten 2014 touko/kesäkuun korvilla hankin helmoihin jo palkkia ja putkee, mutta eipä tullu sitä sopivaa hetkeä, kun sitten "pakon edessä" näyttelyn takia:D

Aika kippuraan oli jo menny entiset:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5514&pictureid=174680

Sit eikun uusiin palkkeihin kairaamaan kevennys reikiä??
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5514&pictureid=174681

No ei sentään kevennyksen takia, vaan kairasin palkkiin reiät, jotta palkin kylkeen tulevan putken tuet saa palkin läpi ja hitsattua siis tukevammin kiinni. Tuos alkaa osat hahmottuu. Ja tietty aikoinaan materiaaleja ostellessa ei ollu ideaa laittaa tukiputkia palkin läpi, niin liika paksuhan se oli, joten vanha sorvin rotiskokin pääs töihin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5514&pictureid=174682


Siin olis sit putket ja palkki yhdistetty ja kulmiin vielä puuhastelin tuollaiset kulmapalikat jäykistään kiinnitystä, kun noi taivutetut putket ei mee palkin läpi.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5514&pictureid=174683


Sit palkkien päät meinasin enste hitsaa suoraan umpeen, mutta sit joku pieni ääni pään sisällä halus niistä pyöristetyt, eli tuommoset niist päädyistä sitte tuli.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5514&pictureid=174684


Sit sovittelua autoon. Ennen lopullista hitsaamista toi puristimien määrä tais vielä triplaantua, kun ei tosiaan ollu enään vanhat palkin reunat ja koppa ihan luotisuoria. Vuosien varrella kauniissa ajossa siis hieman väsyneet jo.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5514&pictureid=174685

Mut siinä ne lopulta olis ja kynnyksen kohdalle leikkasin vielä rinkulat, jotta pääsi siitäki hitsuutteleen palkit kiinni. Sit lokasuojan nurkkiin "pikku kitti, pliis";)
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5514&pictureid=174686


Ja näyttelyyn kun oli matka, niin ruiskuttelin helmaraudatkin vihreeks ja samalla tuli katon räystäitä hieman hakattua suoremmaks ja kattokin maalattua, kun se jäi aikoinaan maalaamatta.....se on taas se kiire ollu silloin kylässä:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5514&pictureid=174687


Noo, kun maalamiseen makuun oli päässy, niin beadlock kehätkin tuli ruiskuteltua kopan kanssa samaan väriin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5514&pictureid=174688


Nii juu ja renkaatkin vaihtu pykälää isommiks, eli nyt alla 39,5/15-15 Super Swamper TSL:t. Tässä alkaa oleen jo aika liki näyttelyä, mutta alustan maalailua mustalla oli viel edessä.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5514&pictureid=174689


Sitten kun auton sai mieleiseen kuntoon, niin perkuta karmee homma oli paketoida, ettei suttaannu trailerin päällä matkalla näyttelyyn. Eli teippiä, liimattavaa suojakalvoo ja vanhoja lakanoita, ettei pressut hankaa maalipintaa puhki ja eiku mato pakettiin.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5514&pictureid=174690

Aika hyvin pysy paketti nipussa noin 80km matkan ja auto oli pysyny puhtaana.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5514&pictureid=174691

Jare
28.04.2015, 21:49
Siellähän se sitten Kaalimato "pötkötteli" pääsiäisen ajan Helssinkisä messuhallissa muiden kanssa.
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5514&pictureid=174693

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5514&pictureid=174692


Ja joku uus kuskikin sinne oli menossa...tosin hieman Jarin avustuksella;):D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5514&pictureid=174694


Kerran oon vasta kerenny käydä ajelees helmojen laiton jälkeen. Paljon napakammin kyllä kivet kuuluu ja tuntuu nyt kabiinissa. Pakko oli ottaa parit poseerauskuvat, kun mistä sitä tietää koska tää menee katon kautta ympäri:D:D
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5514&pictureid=174695

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5514&pictureid=174696

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5514&pictureid=174697

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5514&pictureid=174698



Mitähän tälle seuraavaks ehtii tekeen.....???:confused::confused::confused::confu sed:

Topi1982
29.04.2015, 12:02
Hieno auto!

Jare
17.08.2015, 22:11
Hieno auto!

Kiitoksia:)

Joo'o....eipä näillä tunnu ehtivän edes ajella enää:o Tääkin kävi näytillä Lopen UA:n 50v tilaisuudessa. Samalla tuli kaivettua esiin Willyster, kun se tais viimeks olla ulkona varastosta 2011. Sit isä-ukko, eli Lopen-Seppä kaivoi vanhan ratakilpuri Minin kans tallista ulos, johan se sielläki ehti olla 22vuotta. Mutta ei siinä vielä kaikki, isukki jopa innostui niputtamaan harvinaisen hänen aikoinaan ite suunnitteleman ja tekemänsä OHC moottorin auton keulille, jotta sai 50v juhlan kunniaks hieman käytellä ja sen ajan henkeen suoralla putkella:D:D:D
Samassa tilaisuudessa kun tuli hieman Willysterin V8 mottia käytettyä, niin kyl moni ralli mies oli sitä mieltä, että tommoselta pitäs kyllä kuulostaa heidänkin kilpurinsa:D:D

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5514&pictureid=180140

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5514&pictureid=180141

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5514&pictureid=180143

http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=5514&pictureid=180142



Mutta jospas sitä lauantaina 22.8. kävis Kaalimato-Chevyäkin taas hieman Punkalla ulkoiluttaas....sittehän sitä saattaa ollakki taas jo jotain korjattavaa...ei ikinä tiedä:p:D:D Eli tuonne seuraavaks:
http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=137277

kelervotti
18.08.2015, 20:22
On komeata kalustoo esillä :eek: ja se on hatun noston arvosta et olette pitäny tallessa vanhat kilpurit ja noin komee kuntosena Mini sekä Willyster :)

Arska-tehtaalta
21.08.2015, 18:20
Jos tekeminen meinaa loppua, niin eiks ton kaalimadon vois laittaa leimakuntoon ;) ?

hutikka
21.08.2015, 19:56
Jos tekeminen meinaa loppua, niin eiks ton kaalimadon vois laittaa leimakuntoon ;) ?

Rajottaa pirusti rakentamista? :D:D
Komeempiha yhistelmä toi olis kärryssä ja joku vähintään yhtä miehekäs veturi edessä..

Jare
24.08.2015, 13:08
Jos tekeminen meinaa loppua, niin eiks ton kaalimadon vois laittaa leimakuntoon ;) ?

Ei sitä kyl enää viitti yrittää leimalle. Vähä kiinnostais lauantain ajojen jälkeen tiheemmät välitykset, herkempi motti, ruisku ja 4 linkki alusta.....samalla vois etuakselia liikutella hieman edemas. Mutta tuskin tulee mitään noita muutoksia tehtyä vielä piiiiiitkään aikaan. On sen verran muutaki tekemistä.

veijon-esso
24.08.2015, 13:34
Ei sitä kyl enää viitti yrittää leimalle. Vähä kiinnostais lauantain ajojen jälkeen tiheemmät välitykset, herkempi motti, ruisku ja 4 linkki alusta.....samalla vois etuakselia liikutella hieman edemas. Mutta tuskin tulee mitään noita muutoksia tehtyä vielä piiiiiitkään aikaan. On sen verran muutaki tekemistä.

Mä luulen että herkkä ruiskumotti tekis jo paljon. Ihan kohtuu hienosti se näytti kyl ryömivän nykyisilläkin välityksillä?

Jare
25.08.2015, 12:04
Mä luulen että herkkä ruiskumotti tekis jo paljon. Ihan kohtuu hienosti se näytti kyl ryömivän nykyisilläkin välityksillä?

Nii siis onhan sekin ihan totta, jos koneessa olis kykyä, nii ei kait välityksetkää niin haittais;)

TimJus
25.08.2015, 13:03
mitkäs välitykset siin nyt on............

Jare
26.08.2015, 05:56
mitkäs välitykset siin nyt on............

Mielestäni 4.56 olis. Sit vakio TH350 ja NP205 ja noi 39,5" fillarit.

Gary Grand
26.08.2015, 07:21
Noilla välityksillä tulee kyllä mieleen ennemmin laitaa doubleri jakikselle, ennemmin kuin alkaa noihin periin ruuveja vaihteleen.

tai sitten Maajussilta ostat sen kaupittelemat Rockwellit niin..:cool:

Jare
26.08.2015, 08:40
Ite tykkään ajatuksena mieluummin tiuhoista perävälityksistä, kuin tiuhasta jakokirstusta, niin ei joudu kardaanit ja ristikot niin koville. Doupleri hässäkän saattas saada itekki rakenneltua ajan kanssa ja rahaa ehkä säästyis, perävällärit kuitenki joutuu oikee rahalla ostaan. Muuutta katteleepi nyt. Toisaalta haaveitahan pitää olla, jotta edes jotain tapahtuis joskus tulevaisuudessa:D:D:D:D

Nyt kyl haaveilen, että koska ehtiis uudestaan mennä ajeleen ja testaileen paikkoja...mitennii, jäikö ajopoltetta:rolleyes::p:D:D

TimJus
26.08.2015, 13:28
Mielestäni 4.56 olis. Sit vakio TH350 ja NP205 ja noi 39,5" fillarit.

itte kans ajattelin tiuhentaa välityksiä ja kiristää turbiinia joskus tulevaisuudessa.
nykynen 4.11 välitys 37 renkaat ja 3500 turbiini on kyllä hyvä hieman raivokkaampaan ajoon mut kivikko reiteillä sais olla kyl tiuhempi välitys.

dodgeman
28.08.2015, 22:02
Ite tota samaa juttua aikoinaan puntaroin. Mulla oli kans 4.56perävälitykset,39,5boggerit ja tf727/np205 ja välitykset oli melko raakat hitaampaan ajoon. Tiukoissa paikoissa laatikkolämmöt nousi monesti 120-130asteeseen ja lopulta sit laatikko antautu. Kerran meinas palaa koko kapistus ku laatikko keitti ja sylki kiehuvat öljyt mittatikun reijästä peltisarjoille ja sit oli liekkiä täynnä konehuone. Onneks oli jauhesammutin völjyssä😄 Toteutin sit np203/205 doublerin ja on ollut kyllä ehdottomasti paras muutos tähän autoon:) kestää luistattaa vaikka kuinka ja lämmöt lootassa pysyy 80c tietämillä. Ja edelleen voi tiellä ajaa kohtuu vauhtia😃

Sten
29.08.2015, 08:12
Ite tota samaa juttua aikoinaan puntaroin. Mulla oli kans 4.56perävälitykset,39,5boggerit ja tf727/np205 ja välitykset oli melko raakat hitaampaan ajoon. Tiukoissa paikoissa laatikkolämmöt nousi monesti 120-130asteeseen ja lopulta sit laatikko antautu. Kerran meinas palaa koko kapistus ku laatikko keitti ja sylki kiehuvat öljyt mittatikun reijästä peltisarjoille ja sit oli liekkiä täynnä konehuone. Onneks oli jauhesammutin völjyssä😄 Toteutin sit np203/205 doublerin ja on ollut kyllä ehdottomasti paras muutos tähän autoon:) kestää luistattaa vaikka kuinka ja lämmöt lootassa pysyy 80c tietämillä. Ja edelleen voi tiellä ajaa kohtuu vauhtia😃

Mistä löysit siihen osia, ja sopiko se 203 suoraan 727 jälkeen ilman akselinvaihtoa ynnä muuta. Olen ajatellut sitä doublerin rakentelu myös.

Timo_L
29.08.2015, 20:59
Herranjessus.. mulla on 4.56 välitykset 32" renkailla Jeepissä, ja välillä tuntuu että Moparin 5.9 ruisku on liian nuhainen tuohon pikkuautoon :D

Miten hitossa nämä möhköt liikkuu 39.5" kumeilla noilla välityksillä mihinkään? :eek:

dodgeman
30.08.2015, 13:59
Mistä löysit siihen osia, ja sopiko se 203 suoraan 727 jälkeen ilman akselinvaihtoa ynnä muuta. Olen ajatellut sitä doublerin rakentelu myös.

Kyllä passas np203 ihan suoraa tuohon tf727 perään. Muistaakseni täältä palstalta löyty se välikappale. Ja ebaystä löytyy varmaan kans.

Viipo
30.08.2015, 22:25
Herranjessus.. mulla on 4.56 välitykset 32" renkailla Jeepissä, ja välillä tuntuu että Moparin 5.9 ruisku on liian nuhainen tuohon pikkuautoon :D

Miten hitossa nämä möhköt liikkuu 39.5" kumeilla noilla välityksillä mihinkään? :eek:

Mie oon taas ihmetelly, miksi ihmiset valittaa, et pitäs välittää ja laittaa lisää laatikoita ja muuta.Mulla oli HJ:ssa 3.7 välitykset, jakis alle 2 ja laatikon ykkönen mitälie alle nelosen. Silti se jakso pyörittää 39,5" boggeria hiljaa ja kovvaa.
Jos tuntuu, että hyytyy, nii nostaa pikkusen ahtopainetta. :P

Timo_L
31.08.2015, 08:11
^- niinnoh, se onkin kyllä tunnettu fakta että Toyotoihin ei fysiikan lait päde kuten muihin autoihin! :D :eek:

Jare
31.08.2015, 12:13
Yllättävän sitkeesti toi letukka ainaki jaksanu mennä noilla välityksillä. Ei ii tainnu kertaakaan jäädä vielä niin jumiin, ettei ois jaksanu alkaa sutiin. Mutta kyllähän se herkempi olis takuulla ajaa, kun välitykset olis tiuhemmat.

Laatikon lämpömittari (kuten moottorinkin) on ollu jo pari vuotta laatikossa odottamassa, että asentais....muutta toisaalta tietohan lisää tuskaa:D:D:D

Mut eiköhä näillä eväillä mennä kuitenki ens kerran Punkan ajelutkin taas 12.9. ;)

Häänrik
31.08.2015, 15:08
Laatikon lämpömittari (kuten moottorinkin) on ollu jo pari vuotta laatikossa odottamassa, että asentais....muutta toisaalta tietohan lisää tuskaa:D:D:D

;)
Joskus äijän kans höpöttelin puhelimes hodarin öljynpaineista niin se tokaasi jotta pelkällä öljyvalolla varustettu moottori kestää n. 100 000km pidempään :D mikä pitää juurikin paikkaansa :D

pjtk
31.08.2015, 22:16
Mistä löysit siihen osia, ja sopiko se 203 suoraan 727 jälkeen ilman akselinvaihtoa ynnä muuta. Olen ajatellut sitä doublerin rakentelu myös.
Sori Jarelle offtopic.
Kyllä noita 727/203 comboja on Ryslerillä harrastettu enempi vähempi. Adapteri taitaa olla erilainen riippuen siittä onko jakotoosana 203, 205 tahi 208. Tai ainakin 203:sessa on omansa. Pituus kuitenkin sama. Jossain 80luku loppu(???) kohtaa vaihetoosan ulostulo akseli kasvo pituutta. Kuvassa:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3444&pictureid=98826
Oikeella alhaalla 203:nen jonka adaptereineen myin dodgemanille. Takarivissä parit 205:set ja vasemmalla edessä 241:nen.
Kuvassa:
http://forums.offipalsta.com/picture.php?albumid=3444&pictureid=98832
edessä on 727 jonka persuuksista tuon 203:sen myin. Sen perään pulttasin 208 toosan adaptereineen.
Manuaali Sm435/203 adapteri pulttautuu 727/203 väliin mutta siittä puuttuu keskeltä tukilaakeri.

Ja tuohon välitys keskusteluun, mulla on 38.5 renkaat ja 4.10 vällärit Dodgessa. On mun mielestä vähä liian pitkät sekä kadulla, että maastossa. Tosin kyllä niillä pystyy hiljaa ajaan metsässä ja pallon saa äkkiä pyöriin lujaa jos haluaa. Jakotoosassa 2.72 välitys joka vähä antaa armoa jenkkien yleisempään noin kaks välitykseen.

jonjus
18.04.2016, 13:15
tommosen väsäsin :):)

watch?v=Hr8rnDDt488

Jare
19.04.2016, 06:21
:D:D:D:D ei siin taida olla jousitusta lainkaan, kun niiiiiii pompottaa:D:D:D

...ja siltä kyllä tuntuu myös niskassa ja kropas muutenki. Toiseen olkapäähänki tuli lauantain aikana mustelma, että on se vaan mukavan pehmeä alustaltaan:p:p

No mut nyt meni nois pompotuksissa edestä toisesta pakasta norra poikki.....siitä aloinkin sit miettiin, että pitäskö siihen alkaa sovittaa LJ toitsun tukivarsia eteen??? ....näää....ehkä kuitenki etsii jossain vaiheessa siihen ehjän jousipakan ja ottaa siitä norran tohon pakkaan ja välttää vaan sit tollasta crossaamista;);)


KIITOS VIDEOSTA!:D

FunJam
20.04.2016, 19:14
"välttää vaan sit tollasta crossaamista"

-> EI käy...


:D

tare
27.04.2016, 05:39
ehkä kuitenki etsii jossain vaiheessa siihen ehjän jousipakan ja ottaa siitä norran tohon pakkaan

onkohan -83 4x4 fleetside tai silverado pickupin etupakat samat, ehkä on semmoset vielä jääny sivuun ;)

Jare
27.04.2016, 08:34
onkohan -83 4x4 fleetside tai silverado pickupin etupakat samat, ehkä on semmoset vielä jääny sivuun ;)

Ooon ne varmaa:D:D:D Siis mistä mä ees tiedän, että mitkä pakat tuolla nytkään on menossa. Jotkuu Samulin niputtamat ne taitaa olla....ehkä?