![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Merimoottorin starttireleTuli hommattua vanha fiskari jossa vanha 12hv diisseli jossa tommonen starttirele http://www.newark.com/magnecraft/w19...anel/dp/56F973 Rele on kuitenkin rikki ja nyt pitäisi uusi hommata ja arvelinkii että mitennii siihe pitäs tommonen hirmunen ihmerele pistää? eikös tuo riittäs ihan 40A perusrelekkii?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Äkkiseltään tulis mieleen jotta taitaa startti haukata hiukan enempi ku 40A ? Riittääkö tuo 40A.
Ei kait se muuten mitään ihmereleitä vaadi. Mulla ainakaan ole normirelettä kummempaa mutta 80A.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O Viimeksi muokannut bluevan : 11.07.2012 13:01 |
#3
|
|||
|
|||
![]() Siis mikä? 24v?????
Tuo linkin rele ei kerro minulle mitään, mikä liittyy vanhaan fiskariin?
Siis onko sulla siinä dynastart? mikä kone? wikström? Jos on yhdistetty startti/laturi, niin releen pitää palvella molempia...... Mutta selvitäppä ensin moottorin tyyppi, ja startin/laturin tyypit. (ei olis ensimmäinen kerta, kun joku maaseppä olis "päivittänyt" dynastartin....) |
#4
|
|||
|
|||
![]() rele
Jep eli kone on arona (lombardini) ja kyseessä on dynastart. lataussäädin ja rele on erikseen eli päivitetty se joskus on. tohon ihmereleeseen tulee virtalukolta heräte, 2 johtoa päävirtakytkimeltä ja lähtee 2 johtoa startin plussaan.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
12 vai 24 V systeemi ?
24 V ssä 40 A startille lienee ihan linjassa
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Siis onko laturi ja startti erikseen? dynastart lataa ja starttaa samalla DC-koneella Viimeksi muokannut pee : 11.07.2012 22:16 |
#7
|
|||
|
|||
![]()
speksin mukaan 2 napainen 40A kärjillä oleva rele. Kuvauksesi viittaa siihen, että navat ovat rinnakkain, jolloin kytkentävirta ehjillä kärjillä kokonaisuudessaan 80A. Laittaisin yhden 80A releen jos tosiaan kärjet ovat rinnan. Ohmikoneellahan tuo selviää ja myös, että ovatko kärjet huonona
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#8
|
|||
|
|||
![]() Anteeksi! Mutta DynaStart on oma maailmansa.Lainaus:
Siis DynaStart on veneen sähkö systeemi, missä tasavirtalaturilla pyöräytetään kone käymään.... |
#9
|
|||
|
|||
![]() rele
Juu kai se on 80A normirele hommattava. Mietityttää vaan tuo että pitäskö sen releen sitten kuitenkin palvella molempiin suuntiin kun dynastartti on.. ja miksi vanha rele on tuollanen vaikka sen kytkennän mukaan ei noin monimutkasta kojetta tarviisi. Toiselta foorumilta tuommosen kaavion sain ja siinä ainakaan ei mitää ihmereleitä ole http://www.albinmotor.com/AlbinMotor...chema_efel.pdf
|
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#11
|
|||
|
|||
![]() 24v
24v? akku on ainakii 12v.
|
#12
|
|||
|
|||
![]() 24 po 12V
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. |
#13
|
|||
|
|||
![]()
Jos tuon http://www.adita.fi/?file=462 mukainen kytkentä, niin riittävän järeä rele on hyvä!
Ja tuo kuva on selkeä! Tuossa yhdessä pumpun moottorissa, missä voimistelin tuon dynastartin kanssa, oli muistaakseni sellainen kytkentä, että startin rele kytki latauksen pois omalla apukoskittemella? tai jotenkin startti ja lataustoiminto oli sekoitettu samaan releeseen, ja kun alkuperäistä boksia ei saanut mistään? (20v sitten), niin korvasin sen muistaakseni 3 releellä? ei muista enää tarkkaa ![]() |