Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.07.2012, 08:01
rulez:n Avatar
rulez rulez ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.09
Sijainti: vimpeli
Viestit: 299
Perusasetus

Kitkalukkoperän hitsaaminen ?


Pitäs saada takapyörät vetämään kummaltakin puolelta tuossa patrollissa jotta kuinkahan onnistus tuo hitsaaminen kitkalukossa ?

Laiska kun olen tähän asti olen useita EI KITKALUKKO periä hitsannut maastureista jumiin pelkäästään päästämällä laikalla kolon takaapäin ja sieltä hitsannut (toki öljyt pihalle jne..) Hyvin on aina kestänyt eikä tarvitte purklaa mitään lopuks vaan pala takas kemppiliimalla ja lukko on syntynyt alta puolessa tunnissa ! Tällätapaa toki saa olla tarkkana ettei räi minne sattuu eikä putua saa mennä muihin väleihin joten mikki sais olla suht hyvin säädöissä.


No kun kitkalukon kuvia tutkiskelin ei taida onnistua ihan näin helposti täytyy vissiin purkaa jotta näköö hitsattavat rattaat eli paikallaan hitsaus vissiinkin on pois suljettu vaihtoehto ?

Jos joudun tosiaan perän pöydälle ottamaan onnistuuko hitsaus sitten helposti vai onko joku muu järkevä konsti lukita perä tässävaiheessa kun se on pöydällä ?

Mitään kalliimpia lukkoja en perään haaveile kun auto tulee täysin mettäkäyttöön ja tähänkin astiset on kestänyt kovankin käytön kemppilukollisina !


Ja vielä tuosta kitkalukon olemassa olosta en ole edes varma oletan vaan jotta olisi eli löytyykö tuommosta -86 3,3l turbo patua kitkalukottomillakin perillä ja tunnistaako perän jotenkin erilleen lukollisesta ? Säästäs minuutteja roimasti jos oliskin lukoton ja sen huomais jo tässävaiheessa ennen purkamista

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.07.2012, 08:35
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Paksu simmilevy kitkalevyjen alle tekee siitä ainakin lähes 100% lukon.
__________________
Joku tahtoo vaihtaa nimeään, jos se siihen jää tiedetään,
Se joku tahtoo olla ihminen,
Minä en!

Timo Rautiainen & Neljäs sektori
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.07.2012, 11:12
-Stedt-:n Avatar
-Stedt- -Stedt- ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 07.02.06
Sijainti: Polvijärvi, .
Viestit: 1.936
Perusasetus

Tuohon omaan pitkästä pätkä patukkaan teetätin köyhän miehen spoolin eli paikallisessa polttoleikkaus firmassa leikattiin tuommoset palat mitkä lukitsee poskirattaat paikalleen. Nuo on 15mm rst:tä ja vaativat lisäksi 3kpl kitkalevyjä puolelleen, jotta korkeus passaa. Tuo on palautettavissa vielä kitkaksi jos joskus mieli tekee.


__________________
-Osta japsi ja opit hitsaamaan-
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.07.2012, 11:25
aslakki:n Avatar
aslakki aslakki ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.11.06
Sijainti: joutseno, .
Viestit: 1.209
Perusasetus

1.5mm pellistä leikkasin joskus lisälevyt jousilevyjen kaveriks ja eipä tuota enää luistamaan saanu...
__________________
WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Arbin hitsaaminen jep Tekniikka & Jutustelu 7 04.07.2011 20:11
Hitsaaminen kumilusmu Tekniikka & Jutustelu 81 23.12.2010 15:39
Akseleiden hitsaaminen? Hilari Tekniikka & Jutustelu 6 08.05.2009 08:09
Iskarin hitsaaminen? baxxter Tekniikka & Jutustelu 14 27.04.2004 14:29
Ruiskuauton hitsaaminen pjtk Tekniikka & Jutustelu 5 05.03.2004 21:05


Sivu luotu: 15:33 (GMT +2).