Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.05.2012, 19:45
make1978 make1978 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.08.11
Sijainti: tampere
Viestit: 122
Perusasetus

Nissan Patrollin kansitiiviste/jälkikiristys


patrollin sd33 kone tuli turbotettua sd33t:n osilla eli pumppu,imusarja,pakosarja ja vähän parempi ahdin sekä putkisto kuin tehtaan turbossa.samalla myös tarkastettiin,oikohiottiin ja tehtiin venttiili työ kanteen.myös dekkitaso sekä männän laet harjattiin kiiltäväksi kuin peili ja tarkastettiin suoruus.kansipahviksi tuli turbon metalli tiivari ja kansi vedettiin momentiin..käynnistys harmaata savua käy viidellä,tasaantuu puolen minuutin päästä muuten toimii hyvin.tätä jatkui muutama aamu 0.4kg paineilla.paineiden nosto 0.7kg ja pari kunnon kiihdytystä ja jumalaton porina paisarista. oiskohan kansi halki jostain piilo paikasta esim esikammion pohjalta kannesta ei kuitenkaan löytynyt halkeamia edes seetien välistä ainoastaan esikammion aukkojen reunoissa oli hiuksen hienot halkeamat(nämähän eivät merkitse mitään) vai onko ton metallitiivarin laitossa jotain todella erilaista normaaliin massapahviin nähden niin ja tiiviste oli reinzin saa antaa vinkkejä..pärrä jo ostettu työmatka kulkineeks ja tutkin kun kerkeen /mielenkiinto palaa mutta jos on kokemuksia patrollista kansi/pahvihommiin liittyen ois viisautensa jakaminen toivottavaa


Viimeksi muokannut Pauli : 18.03.2015 22:03 Perustelu: otsikko aiheen mukaiseks
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 30.05.2012, 22:07
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 792
Perusasetus

Vaikeahan se silmällä on varmaksi sanoa etteikö kansi olisi halki, nykyään en viitsi laittaa ilman painetestiä edes paikalleen jos en ole toimivana irroittanut. Ammattikoululla tekevät ainakin täällä edukkaasti moisia.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 30.05.2012, 22:56
wr-range:n Avatar
wr-range wr-range ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 30.10.07
Sijainti: mikkeli, Finland.
Viestit: 237
Perusasetus

kansipahvi


minä en laita metallista turbon tiivistettä mihinkään patrolliin enää,yksi turha työ riittää
vaparin tiivisteellä kestää ja pelittää ainakin meillä 1,5 paineisiin asti.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.05.2012, 15:36
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 792
Perusasetus

Mites muuten jälkikiristitkö kannen?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 31.05.2012, 15:45
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.792
Perusasetus

Metalli tiivisteelle kuuluu kaiketi dekki ja kansi hioo hienommaks kun massalle tiivisteelle se niistä hiomajäljistä pääsee vuotaa. apuna toimii cooper kasket kitti eli sellanen kupari spray liima. Metalli tiiviste puretaan ja se "maalataan" joka palalta tolla aineella 1 kevyt kerros ja sit takas nippuun.
Pitäs rupee kestää koviakin paineita
Onko siin metalli tiivisteessä vakiona jo joku mäski päällä vai ihan kuiva ?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.05.2012, 16:21
axu87 axu87 ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 03.07.11
Sijainti: sastamala
Viestit: 792
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
Metalli tiivisteelle kuuluu kaiketi dekki ja kansi hioo hienommaks kun massalle tiivisteelle se niistä hiomajäljistä pääsee vuotaa. apuna toimii cooper kasket kitti eli sellanen kupari spray liima. Metalli tiiviste puretaan ja se "maalataan" joka palalta tolla aineella 1 kevyt kerros ja sit takas nippuun.
Pitäs rupee kestää koviakin paineita
Onko siin metalli tiivisteessä vakiona jo joku mäski päällä vai ihan kuiva ?

Mahtaako nyt kuitenkaan vaikuttaa asiaan onko massa vai metallipahvi, terän nopeus ja työstönopeushan kun katsotaan työstettävän aineen mukaan, valuraudalle ja alumiinille omat nopeudet?! Eikä uutta monikerros metallitiivistettä nyt purkamaan mennä?! Täys kupari"pahvi" täytyy liimataa kun se alkaa lämpötilavaihteluissa vuotamaan? Ja uusiokäytettynä se tarvii plöijätä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Video Punanenä Chit-Chat 5 01.08.2007 19:33
HYVÄ VIDEO..... Jare Linkit 5 26.11.2006 18:28
Voihan televisio! Zamppa Chit-Chat 12 05.06.2005 11:33
C 6 video J.P Yleiset 0 02.01.2004 23:17
Voihan pupu! Santeri Rakas Päiväkirja 7 05.05.2003 17:33


Sivu luotu: 11:20 (GMT +2).