![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Paineet nousee paisuntasäiliössä RRC 3.9EFITänään tehty äRRä:n neitsyt metsäreissu oli seikkailu. Kuten sumuistensaarten laitteistoilla kait kuuluukin olla ![]() Paineet nousi paisuntasäiliössä hapetuksella, lisäsin yhteensä 10 l vettä koneeseen. Lämpömittari oli kokoajan normaaliarvossa ei nousut punaselle. Oksenti kerran litkut ulos, jonka jälkeen ajoin 35 km maantieajoa varovasti pintakaasulla lisäämättä vettä. Paisarinkorkki oli löysässä että ei kerrytä painetta. Jos korkki on kiinni ylävesiletku on kova ja paine tietysti nousee. Paisarissa pulputtaa kun pudottaa kierroset ylhäältä tyhjäkäynnille.Ei siis porise kokoaikaa. Haisee hiukan pakokaasulle. Onko kansivika? Kun kansia on kaksi voiko mitenkään päätellä kummallapuolen vika on? Voiko kannenpultit uusiokäyttää samaan koneseen siis?
__________________
╚╣X╚╣
Viimeksi muokannut KAS : 06.05.2012 19:52 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Voip olla kyllä kannessa halkiama tai tiiviste moro jos pakokaasua paisarissa...
MUTTA: Kokeile ensin uudella ehjällä paisarin korkilla, järjestelmä tykkää toimia paremmin, kun paine pysyy asetetussa, ja ilman korkkia / korkki löysällä / risalla korkilla paisarin toiminta häiriintyy, eli tekee juurikin kuvailemallasi tavalla... Kannen pultit menee uusiks, ei oo kalliita Suomessakaan, molemmat kannet kannattaa käyttää samalla talkoolla irti
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 06.05.2012 19:58 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Onko kovin alttiita halkeamaan tuo 3.9EFI:n kannet ?
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Prikalliset pultit saa käyttää uudelleen, mutta suosittelen siirtymistä uuden mallin pultteihin, kun ne menee oikeeseen momenttiin (siis venähtää oikeassa momentissa) laakista.
Omakohtaisesti voin sanoa, jotta vanhoilla pulteila taiteiltiin 2tuntia, jotta saatiin pultit oikeaan momenttiin, kun uudet menee laakista oikeisiin arvoihin!!! Sitte kansia en tiedä / ole kuulutkaan haljenneen missään bensa mallissa, mutta lohkoja on kylläkin haljennut nakutuksen takia!!! Ja paineiden syntyyn, just niinku Pee kirjotti, uudella toimivalla korkilla ja sen jäkeen lottokoneella arpa kumpi puoli, mielummin molemmät ettei tarvii arvata tuliko kuntoon vai ei... Tietenkin jos olis kuten kaverin 1940 Ford:ssa, autossa on kaksi jäähdytysjäjestelmää, kummallekkin lohkolle omansa (ja yhdessä syylärissä vain yksi korkki, vaikka on kaksi osainen!!!), olis helppoo kattoa kumpi puoli vuotaa ![]() ![]() ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Toisella korkilla tekee saman. Tulpat otin pois. 8 on vähän musta muuten OK.
Paineilmallakin koitin painaa josko pulputtaisi mutta ei saanut mitään aikaan. Paineetkin nousee vasta kun kone lämpenee käyntilämpöön. Taitaa olla parasta aukaista mosa. ![]() Onko komposiittitiiviste parempi kuin jokin muu? Eli laittaako alkuperäiset tiivisteet vai jotain muuta? Niin jos sen saa joskus siihenpisteeseen.
__________________
╚╣X╚╣
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Veikkaisin kansipahvia. Kannet kannattaa ehkä kuitenkin koeponnistaa samalla kun ne on auki. Kannattaa vaihtaa molemmat samalla.
Senverran hommaa siinä on, että itse laittaisin orggis -pahvit. Ei sitten jurpi niin paljon jos tarvikepahvit ei kestäkään ja joutuu tekemään homman uudestaan.... Kaitsu
__________________
---------------------------------------- If it works, tear it apart and find out why! https://roverfriends.fi/palsta/ ![]() 3 Amigos-never travel alone |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Komposiittitiiviste kun on sen verran paksu, jotta puristukset tippuu ja keinuvivut nousee korkeemmalle, jolloin nostimien preload muuttuu löysäksi, joka johtaa nokan vieläkin nopeampaan kulumiseen.... Ja koeta välttää Shit, eiku Britpart:n tiivistesarjaa, on halpa ja sen mukainenkin...
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Range 3.9Efi polttoainetankki | Racingrabbit | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 6 | 07.10.2012 17:25 |
Myyty dodge dakota 4x4 v6 3.9efi | american | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 25.11.2010 11:48 |
Myydään / Vaihdetaan USA Ford Ranger 2.9efi V6 -90 | Markku_66 | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 26.03.2009 19:06 |
Myyty RR 3,9Efi + tomaatti | Holst | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 30.01.2009 21:39 |
Kuplintaa paisuntasäiliössä | jakenbj | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 12.07.2006 21:42 |