![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() mekaaniseen vinssiin vaijeri....mikä se nyt olis sitten vaijerin paksuus minkä kelailisin kaalimadon mekaaniseenvirveliin? riittääkö 8mm vaijeri, vai pitääkö olla 10mm? onko köysi paljon parempi kuin teräsvaijeri(hinta/laatu)? ja sitten jos joku tietäis mistä hakisin vaijeria tampereen nurkilta halvalla, tai sattuis olemaan tallin nurkassa hyvä vyyhti, ehkä kait noin 35-40 metriä riittää? pitäis saada vinssi kondikseen, kun talvisota lähenee ja oon kuitenkin jumissa...
__________________
NIIN OONKIN RYYPÄNNYT, MITÄ SITTE!!! ![]() EN SE MINÄ OLLUT, SE OLI PIRKKA... ![]() https://instagram.com/offroadteamruu...d=ZDdkNTZiNTM= http://www.slck.net http://www.mansenmaasturiclub.com http://forums.offipalsta.com/group.php?groupid=32 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Itsellä on 10mm vaijeria ~40m nyt rummulla ja täyttää rummun 75-80% joka on omasta mielestäni hyvä määrä,ei nouse niin herkästi kaulalle. Millainen sokka sulla on tuossa vinssissä,jos on joku jäsy(esim. 6mm pultti) niin silloin suosittelen 10mm ettei vaijeri antaudu ennen sokkaa,ja onhan se muutenkin tympeä jos vaijeri katkeaa.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
joo M6 pulttihan mulla sinne tulee 8.8 vahva. aattelin kanssa että ei oo liian pehmee, eikä toisaalta liian kova. ja onhan se toisaalta jo vaijerin näköistä se 10mm. eli sitä siis hankkimaan.
![]()
__________________
NIIN OONKIN RYYPÄNNYT, MITÄ SITTE!!! ![]() EN SE MINÄ OLLUT, SE OLI PIRKKA... ![]() https://instagram.com/offroadteamruu...d=ZDdkNTZiNTM= http://www.slck.net http://www.mansenmaasturiclub.com http://forums.offipalsta.com/group.php?groupid=32 |
#4
|
||||
|
||||
![]()
kuskin puolelta katsottuna, vinssi pyörii vastapäivään. pakilla saa tietysti pyörimään myötäpäivää. nyt vaijeri, tai siis se mitä siinä on jäljelllä, noin 15 metriä, kelautuu alakautta. kardaani toimii, kun runko oli valmiiksi viipaloitu sen tieltä pois. mahtaa johtua korotuksesta, että sen linja on muuttunut. no nyt on ainakin joku pätkä, millä saa itsensä revittyä irti, jos, ja kun, on kohta taas hangessa vatsaa myöten...
![]()
__________________
NIIN OONKIN RYYPÄNNYT, MITÄ SITTE!!! ![]() EN SE MINÄ OLLUT, SE OLI PIRKKA... ![]() https://instagram.com/offroadteamruu...d=ZDdkNTZiNTM= http://www.slck.net http://www.mansenmaasturiclub.com http://forums.offipalsta.com/group.php?groupid=32 |
#5
|
||||
|
||||
![]()
sattui tuossa kaveri tuomaan mulle vinssiin uuden vaijerin. se on kait joku 6-7mm paksu. aattelin kokeilla sitä tuossa kotimetsässä, että mitä se kestää. se on vanhaa hissivaijeria. oma 8mm. pätkä oli niin rispaantunut, että vaihdoin sen siksi. on nyt ainakin joku apuväline, jos sattuu jäämään jumiin. aion kyllä sen 10mm teräsvaijerin rullata tuon siiman tilalle, kunhan vaan saa sen ensin hankittua...
aattelin tuollaista http://www.farmiforest.fi/fi/index.p...hk=1&Itemid=11 onko kellään kokemuksia? olis edullinen ja varmaan kestää...
__________________
NIIN OONKIN RYYPÄNNYT, MITÄ SITTE!!! ![]() EN SE MINÄ OLLUT, SE OLI PIRKKA... ![]() https://instagram.com/offroadteamruu...d=ZDdkNTZiNTM= http://www.slck.net http://www.mansenmaasturiclub.com http://forums.offipalsta.com/group.php?groupid=32 |
#6
|
||||
|
||||
![]()
No ei se ainakaan kallista ole olettaen että sillä jotain tekeekin. Tosta tekee Toyotan vinssiin vielä 2 kertaa vaijerin kun on noin pitkä kieppi.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Vaijereiden kestävyydessä on oleellisempaa se montako säiettä on per kimppu.
Murtolujuutta voi olla luvattu 5000 kiloa, mut jos säikeitä on vähän kimpussa niin kestävyys on huono. Itse ostin paikallisesti pulttikaupasta 10 millin vaijeria jolle luvattiin 5600 kiloa murtolujuutta. Katkoin sen kolmeen kertaan pätkä pajeron keulassa, ihan kevyissä vinssauksissa, ennenkuin marssin oikeaan vaijerikauppaan ja ostin sieltä oikeaa vinssivaijeria, jossa oli huomattavasti enemmän säikeitä. Uusi vaijeri ei ole katkennut kertaakaan, vaikka tiukassakin olen ollut jumissa.
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Mulla ollu viimeaikoina käytössä nosturin vanhoja vaijereita. Varmaa samaa kamaa ku se sun hissin vaijerikin. Niissä on yleensä justiinsa monta karvaa yhessä nipussa, ja monta nippua...
Se on tosiaa vahvempaa, ku saman paksunen halppis vaijeri. Ja ennenkaikkea se on taipusampaa! Paljon mukavampi käsitellä ku semmonen jäykkä pa*ka...
__________________
__________________________ "Ne piirtää jol on liituuu!" |
#9
|
|||
|
|||
![]()
mullakin odottaa siltanosturista vaihdettu vaijeri, 2v vanha. ja on todella monisäikeinen, ja todella taipuisa. sitä löytyy semmoinen 50metrinen kieppi, mikä pitänee rullata tuonne kiinavirvelin kitusiin kun ekan kerran katkee tuo oma sinkki
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#10
|
||||
|
||||
![]()
mää ostin just tälläsen http://www.vinssikauppa.fi/product/2...eri-92mm-x-28m
huomenna pitäs hakea siwasta. eli ei oo vielä kokemusta. |
#11
|
||||
|
||||
![]()
kattelin tossa sitä vaijeria. se on kuudesta eri kuitu vyyhdistä punottu, jokainen on tosi moni säikeinen vyyhti. en laskenut säikeiden määrää, mutta niiden keskellä menee joku naru....
![]() eli vyyhdit on kieputeltu sen narun ympärille. no koittelen sitä tuossa ja katselen kestääkö. toi 28 metrinen vois kyllä kanssa olla hyvä, ei ainakaan kallis, jos kestää... se seuraavaks.. ![]()
__________________
NIIN OONKIN RYYPÄNNYT, MITÄ SITTE!!! ![]() EN SE MINÄ OLLUT, SE OLI PIRKKA... ![]() https://instagram.com/offroadteamruu...d=ZDdkNTZiNTM= http://www.slck.net http://www.mansenmaasturiclub.com http://forums.offipalsta.com/group.php?groupid=32 |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Se naru on öljyn/rasvan "varastointia" varten. Kai?
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
Juu se on nimenomaan rasvanaru, joka voitelee sitä vaijeria sisältäpäin.
Hissivaijerit on varmasti laadukasta tavaraa, notkeaa ja useasti kimpusta tehtyjä. Rauta- ja pulttikauppojen vaijereita ei kannata alkaa vinsseihin rahapulassa sotkemaan. Se vaan vituttaa siinä vaiheessa kun sitä vinssiä tarvis, eikä se vaijeri kestäkkään, vaan joka nykäsyllä poikki, vaikka olisi luvattu murtolujutta 5000 kiloa. Todellisuudessa ei puhuta monen euron / kymmenen euron hinta erosta, kun ostaa ihan vinssikäyttöön tarkotettua vaijeria.
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Tukeva vaijeri vinssiin | jaakkon | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 11.11.2011 18:18 |
Ostettu Toyotan mekaaniseen vinssiin ristikko/nivel | Jii-Jii | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 22.08.2009 10:24 |
Mekaaniseen vinssiin kytkin | heimali | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 28.12.2008 13:35 |
o: vinssin vaijeri toyotan mekaaniseen vinssiin.. | kala | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 7 | 18.07.2007 09:05 |
Q: 8mm vaijerin määrä Tojon mekaaniseen vinssiin? | H_Nietu | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 13.06.2006 18:40 |