Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 20.03.2005, 16:13
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Q:Veto-painot?


Miten noi autojen veto-painot oikeen menee nykyään? Ihmetyttää kun olisi tyrkyllä halpa Toyota hi-ass vm-90 ja siinä seisoopi otteessa että jarruton perävaunu massa max. 400kg ja jarruilla max. 1400kg. Kuitenkin jo meitsin pikku skodilac feliciassa on jo suurempi tuo jarruton massa. Voisko tossa olla joku painovihree tms.? Tuntuu uskomattomalta ettei tuollaisella saisi edes suizaa vetää trailerillla?

-sami-

Note! This message was posted anonymously!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 20.03.2005, 17:12
Patriot Patriot ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 05.01.05
Sijainti: Finland.
Viestit: 11
Perusasetus

alaspäinhän ne niitä jotenkin muutti,mut ajaa noil vanhoilla ni ei haittaa

Tieto... lisää.... tuskaa....
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 20.03.2005, 22:37
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.055
Perusasetus

Tolleen se menee, ei ole painovirhe... sama vanhemmissa HJ60:ssä: jarruin 3500 kg, jarruitta 450 kg.

Pienin seuraavista määrää: lain sallima, valmistajan sallima tai koukun sallima.

Ja kyseessähän on kytkentämassa, eli voit vetää Hiacella vaikka 750 kg:n kokonaispainoista Muulia kunhan se ei sillä hetkellä paina yli 400 kg (vaa´at pyörien alle).

Ennen vanhaan ei noista valmistajan sallimista välitetty tuon taivaallista, jarruin tuli auton kokonaismassa (maastureissa 1,5x) ja jarruitta puolet omastamassasta tai max. 750 kg. Siksi pikkuSuznallakin saa vetää 1800 kg jarrullista vaikka valmistaja ei ole sallinut puoliakaan muistaakseni.

Varsinkin jenkkiautoissa valmistajan sallimat ovat aika olemattomia, esim. Chevrolet Alerossa (näitä nykyisiä keskikoon jenkkejä) on vetopainot kutoskoneisessa 3.4-mallissa 454 kg jarruin ja 454 kg jarruitta. Vastaavalla nelipyttysellä 2.4-mallilla ei saa vetää yhtään mitään 0 kg / 0 kg!!!

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.03.2005, 08:05
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.016
Perusasetus

Paras katsastusmiehen "kukkanen" oli kaverin Blazerissa jossa oli jarrullisen kärryn vetopaino muistaakseni 4000 tai 4500kg,mutta jarrutonta 0 kg!!!
Auton koukun painot oli katsastettu -90 luvun alussa.

Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.03.2005, 16:18
akke:n Avatar
akke akke ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 12.10.04
Sijainti: Pori, Finland.
Viestit: 498
Perusasetus

En oo ikin kuullu et autol sais vetää enemmä ku 3500kg, jos ny ei lasketa rekkoi

"Ei ole mitään niin pysyvää, kuin väliaikainen vero."

"Rikkoutumaton lelu on kätevä muiden lelujen rikkomiseen."
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.03.2005, 18:18
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

kaverilla on jeepin otteessa jarrukärryn massana 4000kg!

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
G-mersujen painot? petr Tekniikka & Jutustelu 5 10.02.2006 18:35
renkaiden painot Tekniikka & Jutustelu 6 18.12.2005 19:52
hj:n etu akselin painot!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Tekniikka & Jutustelu 5 06.07.2005 20:15
Moottorin painot?? Tekniikka & Jutustelu 1 12.03.2005 23:44
Painot? Tekniikka & Jutustelu 7 19.01.2004 23:49


Sivu luotu: 07:42 (GMT +2).