Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.11.2011, 20:47
Issu:n Avatar
Issu Issu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 549
Exclamation

Rangen manuaali laatikko jumissa.


No niin tuli vielä vähän työstöä ennen lakeutta. Tilanne on laatikko vapaalla mutta keppi pakilla eikä suostu liikkumaan sitten millään ilveellä. Oisko joku siirtäjä vai pitääkö toi nyt ottaa irti ja avata koko helahoito. Ajatuksia? oisko jollain ollu tollasta vikaa. Onhan tässä vielä lähes pari kuukautta aikaa eli kiire tulee kun työt ja jutut pitää taas vapaa ajan vähissä.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.11.2011, 20:53
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Minkä ikäinen ja millä motilla jotta vois arvata tuota laatikkoa???
Ja montako vaihtoehtoa etenemiseen...
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.11.2011, 21:02
Issu:n Avatar
Issu Issu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 549
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Minkä ikäinen ja millä motilla jotta vois arvata tuota laatikkoa???
Ja montako vaihtoehtoa etenemiseen...
Jaa että lisätietoja kaivataan. Niimpä tietysti eipä taas tullu ajatelleeksi kun ei nää sumujen saarten vehkeet ole tuttuja kuin sähköjen osalta. Eli öö tota about -77 , 3,5 litraa kaasarilla ja oisko nuita 4 kappaletta eteen ja yksi taakse
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 21.11.2011, 21:25
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Kepin juuresta kolme pulttia (?) irti ni keppi lähtee pois, siitä reiästä sitte ihmettelemään mitä siellä on tapahtunu.
Vaihdelootan päältä saa sen luukunkin pois kun vähän pihdeillä avartaa sitä korissa olevaa aukkoa. Ei sen luukun kautta ihmeitä pääse tekemään, omassa vaan sattus siirtohaarukan sokkatappi katkeamaan ni sen sai vaihdettua.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 21.11.2011, 22:48
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

mäpä tuon sulle huomenna suolakaivokselle muovikassillisen kirjaimia, kuvia ja papyrusta...

...eli kattelehan lukuklasit valmiiks...
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 21.11.2011, 23:25
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Mullakin sekosi engesmannin laatikko taannoin.


Toki ei ollut range, eikä edes rover.

Mutta onko tuossa rangessa tuo kepin/siirtäjien välinen kytkentä seuraava:

siirtäjät ovat U-kirjaimen muotoisia, johon kepin "neliskanttinen" pää menee?
siis nuo U-kirjaimet ovat vapaalla suorassa rivissä, ja keppi heiluu sivusuunnassa
jokaisen u:n sisällä vuorotellen.

Ja kun keppiä liikutetaan edestakaisin, niin k.o siirtäjän päässä oleva U-siirtyy rivistä sivuun
ja kytkee pyydetyn vaihteen.

Ja kun k.o keksintö kuluu väljäksi, niin keppi pääsee karkuun noista u-kirjaimista!

siis keppi pois ja nuo U-kirjaimet (urat) meisselillä keskiasentoon, ja keppi takasin.

Toki tuo on vaan ensiapu, mutta pääseepä liikkeelle. (keppiin ja siirtäjiin lisää rautaa, on korjaus)
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.11.2011, 08:22
kesis kesis ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 22.12.04
Sijainti: salo, Finland.
Viestit: 932
Perusasetus

Voi olla myös pakin ratas pudonnu pois paikalta kun sokka poikki.
Saa takas paikalle ilman laatikon purkua tai pois ottoa.
Sen verran on aikaa et en muista teinkö operaation oljypohjan kautta vai oliko
laatikon kyljessä luukku mistä pääsi käsiksi rattaaseen.
Näin tapahtui itsellä,ja voi olla myös tuossa.

Viimeksi muokannut kesis : 22.11.2011 09:10
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.11.2011, 11:51
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja kesis Näytä viesti
Voi olla myös pakin ratas pudonnu pois paikalta kun sokka poikki.
Saa takas paikalle ilman laatikon purkua tai pois ottoa.
Sen verran on aikaa et en muista teinkö operaation oljypohjan kautta vai oliko
laatikon kyljessä luukku mistä pääsi käsiksi rattaaseen.
Näin tapahtui itsellä,ja voi olla myös tuossa.
Kuskinpuolen kyljessä laatikkoa on pulteilla kiinni luukku mistä pääsee hämmästelemään pakin ratasta. Ainaki jos on notkeat sormet ja silmät
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 22.11.2011, 13:23
Issu:n Avatar
Issu Issu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 549
Perusasetus

No niin nyt on suolakaivoksella ohjetta muovikassillisen verran. Täytynee noita luukkuja ruveta tähyilemään kunhan kerkeää. Kysytään lisä vinkkejä taas homman edetessä. Kiitos
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 02.12.2011, 09:11
Issu:n Avatar
Issu Issu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 549
Perusasetus

Nyt on vika selvillä elikkä sivuluukun takana oleva akseli karannut lukko pultin katkeamisen johdosta takana olevan laatikon puolelle. ratas oli pudonnut sellaseen asentoon pohjalle ettei vaihteensiirtäjä päässyt liikkumaan. Mitään näkyvää tuhoa ei vissiin ole päässy tapahtumaan ainoa mikä mietityttää on tuo lukkopultti joka on M6x40mm. Onkohan tää nyt oikein kun reikä mistä se menee läpi ja kiinnittyy akseliin on isompi ja siihenhän jää käytännössä välystä ja jos on välystä niin pultin katkeamis riski kasvaa vai? Vai onkohan tossa joku erikois pultti joka on korvattu vaan ensimmäisellä pakista löytyvällä pultilla.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 05.12.2011, 19:14
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Tuollaisen antaa korjauskirja:

http://www.johncraddockltd.co.uk/sto...hp?s=SH106351L

Alemmalla numerolla orkkis, ylempi korvaava.

Jos väljä, on kierre kulunut väljäksi. M8 tilalle?
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 06.12.2011, 10:43
Issu:n Avatar
Issu Issu ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Nurmijärvi, Finland.
Viestit: 549
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ZeiZei Näytä viesti
Tuollaisen antaa korjauskirja:

http://www.johncraddockltd.co.uk/sto...hp?s=SH106351L

Alemmalla numerolla orkkis, ylempi korvaava.

Jos väljä, on kierre kulunut väljäksi. M8 tilalle?
Tätä mä vähän haeskelinkin eli on se M6 vaan tuo kovuus mietityttää vielä kun vanha oli tavallinen 8.8
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Hj Laatikko rupes ääntämään??? Ja nyt jumissa!!! Glutton Tekniikka & Jutustelu 48 17.02.2014 09:17
Blazeriin SM465 Manuaali laatikko. toyman2005 Tekniikka & Jutustelu 9 10.01.2011 17:05
hj:j laatikko jumissa!!!! jnen Tekniikka & Jutustelu 5 23.12.2010 22:56
Ruupperin laatikko jumissa... AM Tekniikka & Jutustelu 1 15.10.2006 20:51
Rangen kytkin jumissa Tekniikka & Jutustelu 5 16.01.2006 21:58


Sivu luotu: 11:24 (GMT +2).