![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() renkaiden painotusKuis se on poijjaat ja tytöt että onko se toimiva systeemi heittää renkaan sisään klykoolia. Painottaako se renkaat. Ei millään jaksais vanhoja kuluneita renkaita viedä mihinkään painotukseen ja arvata saattaa että ne pikkasen voi puistaa ilman sitä. renkaat on 31*10.5*15 bf:n at:t. Ku hiekkaa kostuu ja paakkuuntuu ja voi pakkasilla olla aika ei toimiva ja niitä softis kuuliakaan ei hyllyssä ole niin mietin et toimiikö jos vettä laittaa. Siis klykoolia. Ja minkäverran sitä laitetaan sinne?
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ison rapakon takanahan laittavat pakkasnestettä ja kuulia ja väittävät toimivan.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Hyvin on toiminut pelkät kuulat, kesät talvet jo muutaman vuoden...
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Laita sataviiskymmentä grammaa glykoolia kokeeksi per rengas. Helpompi lisätä kuin vähentää. Itelle laitoin 300g kuulia 35x15,5 renkaisiin. ennen ollut hiekka joka joskus jumii venttiiliin maastopaineille puottaessa.
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Joo kiitti pitääpä kokeilla. 60km/h kesti ajaa ainakin eikä pahasti puistanut mutta peilistä näkee että taka ratas puistaa että sille voi joutua tekeen jotain muutakin. vaikka ei mun tietääkseni pitäis olla kiero vanne mut sen näkee ku laittaa vapaana pyöriin.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Melko ylläri seuraavalle renkaanvaihtajalle kun pärskäsee rengaskoneen päälle glygolit. No, kukin tyylillään...
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Toimiva juttu. Voi laittaa ruiskulla suoraan venttiilistä ja käy vaikka sisärenkaalliseen. Jos renkaassa on pieniä vuotoja, niin kaasunpitävä ja vedenpitävä ei ole sama asia. Jos laitat liikaa, ravistaa enemmän kuin ilman nesteitä.
Ja senhän nyt kaikki tajuaa, että neste pyrkii uloimmalle kehälle keskipakoisuus voiman takia, eli suurilla nestemäärillä/kovassa vauhdissa työntää renkaan keskiosaa ulospäin. Aiheuttaen renkaan kulumista keskeltä, kuten liian suurilla paineilla ajettaessa. Maastorenkaissa ei niin väliä, kun eihän kukaan niillä aja suuria määriä maantienopeuksilla? |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
150 ml glykolia ei muuten pärskähdä yhtään mihinkään. Levittyy sen verran tasaisesti renkaan sisään. Ei paikkausmaidotkaan mihinkään pärskähdä ja sitä on enemmän renkaan sisässä. |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Kannattaa laittaa esim. Fairya loraus sinne sekaan ja mielellään sitä sitruunantuoksuista, niin mahdollisen vuodon tullessa vuotokohta löytyy helposti eikä haise niin pahalle
![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Tuli vaan mieleen, notta ei varmaan paikata sitten pikkureikiä enää näillä liimattavilla paikkaussatseilla glykolin jäljiltä?
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Jos meinaat tiptop -paikkoja, niin ei kai kukaan sellaisia käytä kun noita tubeless -paikkojakin saa ostaa. Kudospaikkoja varten pitää muutenkin snurrata tubelss -kalvo karkeaksi.
Glykoli on alkkohooli, joten tentturätillä pyyhkimällä lähtee. |
#12
|
|||
|
|||
![]()
No seuraavaa renkaan vaihtajaa mun ei tarvii ajatella ku noi kumit ei multa lähe ikinä mihinkään muualle ku johonkin mehtä peliin/sulatukseen. Ja ite kyllä ajattelin lumpsauttaa toiselta puolen kylen irti ja kannulla kaataa nesteen sisään. Ilmat takas ja testaan ei kovin kummoinen homma ole. Mut toki sen saa aika nättiin isolla ruiskullakin vena reijästä sinne. Mutku sen takii pitäis käydä kylillä ja siellähän nyt ei muutenkaan käydä ku 10 kertaa päivässä
![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]()
Kokeilin paikkausmaitoa n 5dl/ 35x12,5 renkaaseen kun omatekoiset halkaistavat vanteet vuoti, tai yks oikeestaan. Vituikshan se meni kun renkaan sisällä ollut "lukko ojarumpu" pääsi liikkumaan.
Jokatapauksessa renkaat irroittaessa totesin että maito ei ollut kunnolla kastellut edes kulutuspinnan osuutta eikä se mitään olisi paikannut tai tasapainottanut. Maito oli vahvuudeltaan piimää ja suositus paikkauskäytössä jotain 3l/rengas. Veikkaan että pieni määrä glykolia leviää niin ohueksi kerrokseksi ettei se enää juokse vaan pelkästään kastelee renkaan pinnan. |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Kyllä mä ainakin ite laitan tiptop paikan reijän tukkeekis, enkä mitään matoo... Halvempi ja varmasti pitävempi piakka ku mato...
Tiedän tapauksen näet, että kaveri survoo KOLME matoo reikään... EI pidä, niin pistetään sisärengas ja asiakkaalle laitetaan laskua 50€:a ku ois tiptopin kaa päässyt 15€:lla... Mut tää madon tunkija onkin Vianorin rengasasentaja, kun toisen ois ollut ihan rengasliikkeen omistaja tai työntekijä. Ja mikäli tiptoppia käytetään, niin karhennus tehdään ja liimaus... Srekä sit tubeless kalvoo purkista sivellään paikan ylitte ja karhennuksen osuudelle. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Renkaiden koosta | Jontte74 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 19.06.2011 22:58 |
isojen gummien painotus? | ärjy | Tekniikka & Jutustelu | 34 | 09.02.2010 15:21 |
Renkaiden pehmittäminen | sakari65 | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 02.03.2009 09:21 |
Renkaiden ilmanvaihto! | piparix | Chit-Chat | 1 | 01.02.2007 17:02 |
Renkaiden kylkisuojaus | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 28.05.2005 09:10 |