Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 04.03.2005, 22:04
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

korotuksesta


kun korotetaan auton lehtijousitusta esim. paloilla käykö u-pulteiksi esim. kierretangosta tehdyt vai mistä ne pitäs olla auttakee alottelijoo

Note! This message was posted anonymously!

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 04.03.2005, 22:09
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.797
Perusasetus

ei missää nimessä kierren tankoa tai muutakaan "RÄKÄRAUTAA" u-pulteiksi koska ne ei kestä mitään ja on kadulla hengenvaarallisia.
mene jonnekkin lehtijousia takovalle/myyvälle firmalle käymään niin ne varmaankin tekee uusia edullisesti.

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.03.2005, 22:31
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Vielä ennen kuin korotat "paloilla" niin mieti hetken verran sitä, että joka sentiltä jonka akseli palikalla nousee, lisääntyy akselin kiihdyttäessä ja jarruttaessa aiheuttama vääntömomentti jousen kiinnitykseen. Suomeksi sanottuna jouset ovat todella kovilla jos meinaat korottaa alustaa edes likimain lain sallimaa määrää, ja tuollainen asennus kysyisi korotuspalojen lisäksi jonkunlaista lisätukivartta estämään akselin kiertymistä, ja siitä johtuvaa lehtien todennäköistä katkeilua.

Jos kerran on pakko korottaa, korota vaikka laittamalla niitä paloja rungon ja jousen väliin, tosin nekin kannattaa miettiä tarkkaan, ylimääräistä vipuvartta niistäkin tulee, tosin sivusuuntaista, koska lehtijousilla varustetussa autossa ei useimmiten ole mitään muuta tukemassa akselin liikettä sivusuunnassa kuin ne lehtijouset, ja näiden välittämä sivuttaissuuntainen voima pitäisi sitten rungon kautta levittää pitkin autoa.

Vähän sama juttu kyynärän mittaisten riipukkeiden kanssa, joilla ohjaus- ja kardaaninkulmat menee ihan perseelleen, jousen riipukkeen pään järkevästä liikeradasta puhumattakaan.

Nämä ovat nyt vain tällaisia höpinöitä, mutta kuitenkin.

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.03.2005, 12:55
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Kiitoksia ei todellakaan ole mikään pakko korottaa kunhan mietiskelin että miten se menee

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Suzukin korotuksesta ake Tekniikka & Jutustelu 29 29.03.2017 21:30
Taas ja vielä kerran kysymys Patrolin korotuksesta VonLeka Tekniikka & Jutustelu 56 09.09.2012 19:27
Pajeron korotuksesta?! Tekniikka & Jutustelu 2 16.09.2007 21:39
onko kellään kokemusta hiluxin korotuksesta??? ANTTISEVAA Tekniikka & Jutustelu 5 23.01.2006 00:26


Sivu luotu: 01:26 (GMT +2).