Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.07.2011, 20:45
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

automaattilaatikon säilyvyys käyttämättömänä ...


Ha !

Ei oo trolli...

Tyrkyllä 6 vuotta sitten rempattu MB automaattilaatikko, joka jääny kasauksen jälkeen pötköttämään hallin (lämmin) lattialle

Ei siis ajettu, eikä pyöritelty 6 vuoteen, ja kasattu ATF llä remontoidessa, muttei täytetty...

Nyt juolahtaa mieleen, tarvisko tehdä jotain ennen asennusta paikalleen, vai ei muuta kuin juntata kiinni ja kovaa ajoa ?

?????

__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 21.07.2011, 21:19
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.789
Perusasetus

minunmielestä voi laittaa suoraan kiinni jos ei mitään paskaa ole tiedettävästi päässy sisuksiin.
kuitenkin kun auton lyö käyntiin ni laatikon öljypumppu lähtee samantien pyörii, käyttää vaikka hetken ja tarkastelee öljyt samal
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 21.07.2011, 22:02
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Jos on kasattu niin, että pakat ja pannat liotettu öljyssä ennen asennusta, ja
kasattu runsaalla öljyllä, niin eihän tuo 6 vuotta ole ihan mahdottoman pitkä aika.

Oliskohan Öljypumppu ensimmäinen, joka valuu tyhjäksi? siis mikä marsun laatikko se on?

samaten tiivisteet voi kuivua ja jumivat ja .....

Itse tekisin varmaan seuraavasti:

Jos haluaa askarrella, ja pikkasen varmistaa toimintaa, niin ota ja kellistä
laatikko selälleen, ja ota öljypohja pois, samaten suodatin ja syötä
suodattimen öljyputkeen PUHDASTA atf:ää, samalla käsin turbiinia pyörittäen.

Ja tuon voitelun varmistamiseksi, kaada koko selällään oleva laatikko täyteen
atf:ää, menee suuruusluokkaa 5-10 litraa.

Niin, nyt sitten tuli huuhdeltua huohotin yms, jotka olis pitänyt tukkia....

Ja edelleen turbiinin pyörittelyä...

ja Laatikko kasaan ja paikoilleen!

jos tulee johonkin 4-vetokulkineeseen, niin käytä ensimmäinen käyttö jakis vapaalla, kick dovn vaijeri vaikkapa 1/2 kaasu asennosssa.
ja päälaatikosta hämmenetään r ja 1 väliä rauhallisesti, että ilmaa kaikki paikat.
noin 5 minuutin kuluttua sammuttaisin ja antasin pakkojen imeä öljyä.

Ja vaikkapa toistaisin tuon "ilmaamisen"

ja kun ajossa, niin pikkupuolella varovasti tiellä alussa, max 1/4 kaasulla...

ja parkkiahan ei sitten kannata kytkeä jakis vapaalla, se krääkäsee
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Automaattilaatikon lauhdutin ????? Tekniikka & Jutustelu 19 26.07.2012 22:57
Automaattilaatikon öljyjäähdyttäjä Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 01.03.2009 11:56
95E säilyvyys ja koneiden varastointi Ahosensetä Tekniikka & Jutustelu 26 27.09.2006 12:48
Dieselin säilyvyys?? vesku.r Chit-Chat 4 15.06.2006 07:52
sesonki asiaa=>talvirenkaat ja niiden säilyvyys? lacrits68 Tekniikka & Jutustelu 2 09.08.2004 22:27


Sivu luotu: 12:52 (GMT +2).