Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.05.2011, 06:42
v_valtteri v_valtteri ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 18.05.11
Sijainti: Joutseno
Viestit: 6
Perusasetus

Nissan Patrol RD28-T opus hakusessa


Elikkä omassa vm91 olevassa Patrollissa olisi ilmeisesti kansiremontti edessä. Kylmänä ei löydy puristuksia juuri ollenkaan, lämpöisenä tuntuu kyllä pelaavan.
Löytyisikö keltään minkäänlaisia kuvia tai ihan korjaamokäsikirjaa tuohon 2,8L turbokoneeseen. Mielummin kuvista ensin ihmettelis tilannetta ja rakennetta ennenkuin päräyttää kannen levälleen. Venttiilit tuohon on edellisen omistajan toimesta vaihdettu 2 vuotta sitten, mutta sitä en tiedä että onko seeteille tehty mitään tai onko ne ylipäätänsä edes vaihdettavia. Kuulemma jonkinasteinen tyyppivika näissä että nuo seetit kuluu. Mikäli joku näidenkanssa on puljannu niin nyt otetaan kyllä hyviä neuvoja vastaan.


Viimeksi muokannut v_valtteri : 19.05.2011 06:45
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.05.2011, 08:49
sumpe:n Avatar
sumpe sumpe ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.12.07
Sijainti: Rauma, Finland.
Viestit: 2.000
Perusasetus

Onko paineet oikeen mitattu ?
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.05.2011, 09:25
v_valtteri v_valtteri ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 18.05.11
Sijainti: Joutseno
Viestit: 6
Perusasetus

Uskoisin että on, sillä paineen mittaus suoritettiin paikallisessa Diesel asennus/huolto-liikkeessa. Ja syy miksi kävin tutkituttamassa oli siinä, että vielä näillä +10 asteen keleilläkään ei aina meinaa lähteä käyntiin ilman että lohkolämmitintä käyttää.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 19.05.2011, 10:15
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

valtteri


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja v_valtteri Näytä viesti
Uskoisin että on, sillä paineen mittaus suoritettiin paikallisessa Diesel asennus/huolto-liikkeessa. Ja syy miksi kävin tutkituttamassa oli siinä, että vielä näillä +10 asteen keleilläkään ei aina meinaa lähteä käyntiin ilman että lohkolämmitintä käyttää.
onko hehkutus tarkistettu? gr patrollissa se on oma maailmansa,harvoin vanhoissa toimii täydellisesti,releitäkin löytyy kolme ko.vehkeestä.ohjaus,päähehku,jälkihehku.minulla polttitulpat kun hehkutti vaikka oli avaimet taskussa,päähehkurele jumissa,ohjainreleessä olevissa kärjissä piikki.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 19.05.2011, 10:30
v_valtteri v_valtteri ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 18.05.11
Sijainti: Joutseno
Viestit: 6
Perusasetus

Hehkut on vaihdettu uusiin tammikuun puolivälin aikoihin. Senverta on toimivuuttakin tarkistettu että ainakin virtaa menee hehkuille hehkutettaessa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 19.05.2011, 13:01
sumpe:n Avatar
sumpe sumpe ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.12.07
Sijainti: Rauma, Finland.
Viestit: 2.000
Perusasetus

Lämpimänä lähtee hyvin ilman hehkua käyntiin ja kylmänä vaatii hehkun.Tulpat on kahdessa eri piirissä ja on oltava oikeanlaiset muuten ovat entiset hyvinkin nopeasti, hehkuvalo voi toimia normaalisti vaikka ei hehkuta ensinkään.
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 19.05.2011, 20:06
v_valtteri v_valtteri ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 18.05.11
Sijainti: Joutseno
Viestit: 6
Perusasetus

Kuumana lähtee hyvin käyntiin, mut ei oikein sillokaan hehkuttamatta. Hehkujärjestelmähän noissa on ihan yksinkertanen, eli aina kolme tulppaa kytketty rinnan ja sit kahta tällästä kolmen tulpan settiä kytketään joko rinna tai sarjaan aina tilanteen mukaan. Eli sinne saadaan joko 12V tai 6V hehkulle. Hehkuina on HKT:n CP-70 ja CP-71 tulppia. Tulpat jotka sieltä otin pois oli aika sekalaista seurakuntaa ja heikon näköisessä kunnossa. Hehkun merkkivalo ei tosiaan aina ihan ole aikansa tasalla, enempikin tulee seurattua jännitteitä ja hehkureleen napsahdusta. Tietenkään ei ole poissuljettua että hehkuissa vois olla jotain vikaa, mut lähinnä jo se että kylmänä ei koneesta saada puristuksia on jo sellainen vika joka haittaa melkoisesti diisselin syttymistä.

Viimeksi muokannut v_valtteri : 19.05.2011 20:22
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Patrol gr 2.8 kansi rd28 Grr O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 25.02.2010 21:13
Myydään nissan moottori rd28 datsun_man O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 4 28.11.2009 00:11
Nissan SD22 koneen räjäytyskuvat hakusessa VonLeka Tekniikka & Jutustelu 2 29.08.2009 21:57
O: Nissan 2.8 diesel kone, RD28 VonLeka O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 22.11.2007 20:12
Niva miehille opus! Revolver Linkit 0 09.11.2007 19:21


Sivu luotu: 04:39 (GMT +2).