![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
||||
|
||||
![]() Kokemuksia (auto) jääkaapeistaTuli käytyä appiukon kanssa vähän kalastamassa: n. 60 kg silakoita ja hauet, ahvenet päälle. Ei jaksanut vuorokauden reisulla ihan kaikkea syödä, joten seuraavalla kerralla vois kuskaa ylimääräiset fisut himaan. Kannattaako kerralla hommata hybridi (kaasu, 12v, 220v) kaappi, vai kylmälaukku, jossa jonkinsortin jäähdytin. Koko pitäisi olla kuitenkin suhteellisen kompakti, maasturii, farmariin sopiva. Jääkaapin tarve ei ole päivittäinen, joten hinta/laatu/sähkön syönti puntarissa. TEMÄHIK
|
|
||||
|
||||
![]()
Mulla ollut electroluxin jääkaappi just tollanen kaasulla 12v ja 220v toimiva monta vuotta satunnaisessa käytössä ja olen ollut tyytyväinen.
Tommonen retkipatruuna kaasua riittää noin vuorokaudeksi täydellä teholla. Ja on tosi kylmänä pitänyt akku ei kyllä kauaa kestä joten ei kannata autossa jättää pitkäksiaikaa päälle ellei omaa akkua sille kuten mulla oli asuntoautossa. Tommonen on siitä hyvä että voi viedä sisälle ja pistää kylmeneen edellisenäpäivänä verkkovirralla niin on jo lähteissä kylmä. Toi mun on semmosta korillinen kaljaa ja makkarat ja pihvit kokoluokkaa. ![]() Eli en nyt muista tilavuutta mutta täytenä jaksaa kantaa autoon.
|
||||
|
||||
![]()
toi meiän on kyl ollu enempi ku hyvä, kaasumahista ei oo, mutta 220 v menee lisävarusteisella, ja lämpömittarikin löytyy, on tehokas ja hiljainen, ja mahtuu isotkin pullot pystyyn, eli electroluxuxen RC 450 carrycooler taitaa olla nykyisen mallinimi
(ja saa myös lämmittämään jos kaljat liian kylmiä) vink: saat testata jos tarve
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 15.05.2011 19:28 |
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on waecon kaappi (12v) ja on hyvä. Menee vaikka colat jäähän. Silakoille kyllä iso kylmälaukku ja jäitä täyteen vois olla parempi ratkaisu
Viimeksi muokannut Pete : 15.05.2011 19:55 |
|
|||
|
|||
![]()
Mul on waecon kompurakaappi päältä avattava CF35 diginäytöllä, sisävalolla, toimii 12V, 24V, ja verkkovirralla ilman mitään välimuuntajia, vitun hyvä laite, saa kamat pysymään +2 asteisina, ihan sama miten kuuma autossa on. Ei ole mikään akkurosvo ja illalla kun sammutat, niin on vielä +4 aamulla sisällä.
Pimeissä hommissa on huomannu miten kiva toi sisävalokin on olemassa. Viime kesän helteissä testattu ja toimivaksi havaittu laite, omassa on se orkkis suojanahka/eriste vielä lisänä, suojaa kolhuilta ja eristää pikkusen lisää. Hinta vaan on aika jyrkkä tolla kaapilla, mut ehdottomasti sen arvoinen hankinta, ei tarvii lipittää taskulämmintä juomaa. Oli viime kesänä muutamalla mökkireissullakin terassilla palvelemassa oikeessa tarkoituksessaan. Ja tänhän saa myös pakastamaan johonkin -15 asti muistaakseni. Viimeksi muokannut bj45lava : 15.05.2011 19:58 |
|
|||
|
|||
![]() Josko nimenomaisesti JÄÄ kaappi/arkku
Hinta/laatusuhdetta painotettaessa yksi parhaista on
kaikkein halvin marketin styrox kylmälaukku ja jäädytetty vedellä täytetty maitopurkki. yksi kilo (maitopurkillinen) jäädytettyä vettä pitää tuon 5 euron ja n.25 litran kylmälaukun kylmänä noin vuorokauden. Kun kotona pakastaa noita vedellä täytettyjä maitopurkkeja, niin sähköön saa menemään jopa euroja, mutta silloin noita jääkalikoita on PALJON. Itse olen pakastanut vettä ja tuoremehua noihin plaston(?) pakastepulloihin enimmäkseen 1,5 Litran vetoisiin, ja lihaa/makkaraa yms muovipusseihin. Ja nuo vajaa 10 purkkia on riittänyt tyydyttämään 0 asteisen juoman tarpeen muutaman päivän erinomaisesti. (k.o 5 e kylmälaukku pakattuna täyteen jäitä riittää tosi pitkään, ja päällimäiset sulaa ensimmäiseksi, joten ne voi korvata tai juoda pois) Toki tosi rakentaja tekee tuon jää boxin vaikkapa verkkopaljusta ja uretaani/styrox-levystä, ja pärjää 1/10 osalla jäätä.... Toki jos budjetti on yli 20e, niin nuo kompressorikaapit on N:O 1 Nuista kaasukaapeista nukkumatilassa en keksi yhtään + piirrettä (kaasu tappaa huomaamattomasti, ja kaasuhälytin maksaa ainakin 100e) |
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on tuollainen Saksasta ostettu 230v kompressorilaukku:
http://cgi.ebay.de/Mobicool-by-Waeco...item2eb01d766c Mobitronic 500/1000w invertteri siinä kiinni (löytyi huuto.netistä) Lepotilassa tuo vie alle 1A virtaa ja käydessä n. 8A, Eli ei mikään kauhea virtasyöppö. Jos laukku on suht täynnä tavaraa, niin ei tuo montaa kertaa tunnissa edes käynnisty. Yleensä n. 5-10 min. se käy kerrallaan. Iverterissä kannattaa olla potkua, Kompura haukkaa yllättävän paljon virtaa käynnistyessään. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään huolto-auto/asunto-auto | HaKu | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 07.04.2011 09:30 |
Myydään Linja-auto(kuorma-auto) | offivesku | O/M/V Ajoneuvot | 29 | 07.03.2011 07:46 |
Delta-auto kokemuksia | Nerd-O | Chit-Chat | 49 | 04.09.2005 12:38 |
Onko McLarenin uusi MP4-19B auto voittaja-auto? | SoksalItok | Formula 1 | 2 | 30.05.2004 19:48 |
Onko McLarenin uusi auto voittaja-auto? | Laskos | Formula 1 | 11 | 28.11.2003 14:45 |