Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.05.2011, 09:34
mikko.o.s:n Avatar
mikko.o.s mikko.o.s ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.12.09
Sijainti: Hämeenkyrö
Viestit: 194
Perusasetus

hj:n murros jumisa


eli onko jotain konstia kun lukkorengas varmaan ottanu itteensä ja murros pitäis saada ehjänä irti?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.05.2011, 14:57
TOYBOY:n Avatar
TOYBOY TOYBOY ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.12.09
Sijainti: Järvenpää
Viestit: 88
Perusasetus

Tuollalailla ite irrotellu
http://www.youtube.com/watch?v=S0_jL83jMH8
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.05.2011, 17:23
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.344
Perusasetus

Just noin, mulla käytössä vesijohtoputkea jonka halkasija on sopiva suoraan siihen tähteen.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.05.2011, 17:54
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Minä kans olen irrottanut putkella.


Vesijohtoputki sisähalkaisijaltaan sellainen, että vetari sopii reilusti sisään.
ottaa siis kiinni tuohon tähteen.

Jos haluat säästää tuota stefan liukupintaa, niin kääräse siihen
muutama kierros jeesusteippiä.

Ja kun vetari sikalujassa, niin silloin pitää lyödä putki suoraan alasimeen
ja silloin on syytä käyttää vesijohtoputken sisällä pehmusteena vaikkapa
lämppäriletkun palaa, tai paperisutturaa....... (ettei vetari osu alasimeen)

Huom. putken pään suotava olla suora, eikä vähän sinneppäin.

ja jos joutuu hakkaamaan kovasti, niin muista tarkistaa tuo nivel huolellisesti
vaurioiden varalta. (senhän voi purkaa irrottamalla kuulat ensin, sitten se
kuulanpidin lähtee määrätyssä asennossa ulos)
Muista kasata nimenomaan alkuperäiseen järjestykseen, kuulanpidin sopii
molemmin päin ja yhteensä 12 asentoon, ja kuulat 5 eri väärään väliin, samoin kuin tähti.....
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.05.2011, 19:08
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Angry

jep tolla putkella on tullu koputeltua mutta ei...!!!
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.05.2011, 22:25
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

No johan on lujassa!


Kaikki nivelet on lähtenyt tuolla putki/kova alusta yhdistelmällä.
toki jos tuo alasin on unohtunut pois matkasta, niin silloin on tullut
silppua Filmivanerista ja pihalaatoista.

Mutta tuolla vajaan metrin vesijohtoputkella ja min. 40 kg
alasimella vetarin päästä lähtee poorit+ lankasokka menee palasiksi.

Toki mulla on tuo sääli jäänyt jo vuosikymmeniä sitten taka-alalle

Yksi "hätä/apu/vara" konsti on irroittaa se nivelen vetarin puoleinen
sokkarengas, ja kopasta nivel entistä syvemmälle: ja sitten kopsuttele
se lukkorengas "poikittain" nivelen sisään.

Ja sitten SIKA KOVA ISKU tuolla putkella alasinta vasten, niin sokkarenkaasta
tulee moniosainen.

Toki, voihan se olla lujemmassakin, mutta....

p.s Muista viilata se sokkalangan ura SELLAISEKSI, että se asettuu veto-akselin päähän, vasten niveltä, nimenomaan oikeaan kohtaan.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.05.2011, 22:57
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Mikä on tilanne että nivel on tärkeämpi pitää ehjänä kuin tikku?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 04.05.2011, 11:20
mikko.o.s:n Avatar
mikko.o.s mikko.o.s ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.12.09
Sijainti: Hämeenkyrö
Viestit: 194
Perusasetus

kyllä molemmat pitäs pitää ehjänä! akseliin tulee uudet romut sisään ja vanhat murrokset menis viä varalla...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 04.05.2011, 11:56
Eskimo Eskimo ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.10.03
Sijainti: Kajjjaani, .
Viestit: 3.320
Perusasetus

Hommaat toiset vetarit ja annat olla tämän jumipaketin nipussa. Helpompi vaihtaa mettässä koko pakettina kuin pelkkä murros
Toki tartee molemmin puolin omat mutta elämä on.
__________________
- eskimo kaenuusta
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 05.05.2011, 14:49
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja mikko.o.s Näytä viesti
kyllä molemmat pitäs pitää ehjänä! akseliin tulee uudet romut sisään ja vanhat murrokset menis viä varalla...
Anna sitten olla kasassa, jätä vaikka se uusi varalle.Sitten kun se vetonivelen vaihto tulee tarpeelliseksi niin vanha kannattaa suosiolla halkaista rälläkällä.

Olen nähnyt yhden vetonivelen vaihdossa tuhotun vetoakselin.Oli lähtenyt lukkorenkaan mukaan se uran reuna kun oli tarpeeksi paukutettu...Ja siinä on myöskin syy miksi toyotalta ei saa henkilömalleihin ollenkaan ulompaa vetoniveltä varaosana.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 05.05.2011, 17:00
mikko.o.s:n Avatar
mikko.o.s mikko.o.s ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 03.12.09
Sijainti: Hämeenkyrö
Viestit: 194
Perusasetus

kylä se jo antautu! oli siä poorin ulkoreunassa hieman kolhua mikä ilmeisesti pisti vastaan molemmat ehjinä irti.
on varmaan ollu aika talkoot kun on tungettu toi murros paikalleen...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Tml Hd Murros Asennus ARSKA77 Tekniikka & Jutustelu 5 16.09.2008 09:01
HD murros Jari Chit-Chat 1 04.07.2007 18:26
voi perse! (tml murros) jjtp Tekniikka & Jutustelu 19 14.10.2006 11:09
BJ-40 Murros Hunter Tekniikka & Jutustelu 1 02.01.2005 15:37
Murros IironSika O/M/V Muut 0 05.08.2003 14:59


Sivu luotu: 04:59 (GMT +2).