![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() hj-61 joulukuusiefekti vai mikä?Mittaristossa palaa ties vaikka mitä valoja, mm. akun valo, lukkojen valo, filtterin valo jne. Rele on vaihdettu kerran, jonka jälkeen kaikki näytti olevan hetken normaalisti. Sitten vika ilmaantui uudelleen. ![]() Onko ajatuksia/tietoa, mikä voisi olla vikana? ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
No se on se toinen vaihtoehto, eli vedenerotin.
__________________
__________________ "Atheism: Not to do the shit that religious do to each other." http://www.eroakirkosta.fi "Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella" |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Laturin hiilet?
|
#4
|
|||
|
|||
![]() Joko löytyi vikaaaaa
oliko ongelma siloin kun mittari lämpenee ?
(joskus kiukutelee mitariston jäniteen tasaaja) nouseeko öljynpaine diesel mittarit pohjaan ? voi kokkeilla otta myös löpö anturilta johdon irti mulla oli johto maissa ja siloin tällöin otti runkoon ![]() vaihdoin takaosaan kaikki kaapelit takse menevästä johdosta taaksepäin ![]() voi ottaa kokeeksi myös öljynpaine anturin ja lämpöanturin johdot irti onko latausjännite oikea noin 26-28v? (itsellä oli säätäjä paskana tai lämmennyt? vaihdoin sen ja taas toimi syttyi merkkivalot aina siloin tällöin kun ajoi kunnolla lämpimäksi ![]() tarkista pelkääjän jalkatilasta se latauksen valon rele (charge lamp relay) ? (mulla hitsas releeltä kärkiä kiinni pyhkäisin paperilla ja taas toimii ![]() ei ole enään ollut ongelmia sen osalta voi olla releeltä myös diodi paskana! ![]() sitten siinä pelkääjän penkin alla on kaksi pistoketta toinen vedenerottimelle ja toinen lukkojen antureille ota irti ja kokeile ! ![]() Elä paisko se on paskana ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]()
vika on vie tallella. ongelma ilmenee heti kun auto on käynnissä. öljynpaine mittari ei värähä ollenkaan ja löpö mittari toimii.vaihdoin sen lamppu releen vika hävis vähäks aikaa mut nyt palaa taasen valot. auto lataa 28v. täytyy huomena etsi vikaa. purin lamppu releen näyttää että käämi on palanu mutta miks. mikä sen voi polttaa?
|
#6
|
|||
|
|||
![]() Katos
katsos ettei vaan ole laturilta säätäjä johtoja maissa
( laturin sisällä tai läpiviennissä) sattaa ladata vaikka on joku johdoista maissa eli periaateessa säätäjä voi myös polttaa sen releen mulla oli vanhassa laturissa kun vaihdoin uuteen yksi säätäjille menevä johto hankalasti ja oli 1 ruuvin ja rungon välissä johdot pitää olla myös oikein kytketty laturin sisällä säätäjiäkin oli muistaakseni 2 laisia 25a ja 40a laturit en jaksa muistaa oliko saman näköisiä ja saman typpisessä laturissa mutta katso siittä säätäjästä tyypinumeron perusteella varmaan googlella pitäisi löytyy tietoja kanatta ainakin varmistaa pitäs varmaan olla se 40a säätäjä yhdessä hj:ssä oli 12v tarvike säätäjä olivat antaneet väärän kaupasta (maahantuoja toimittanut kaupaan vääriä ) siinä oli kyllä vaikka minkä näköistä valoilmiötä ![]() katso myös että latauksen merkki lamppu on oikean kokoinen muistaakseni kaikki mittarin lamput oli 24v 3w mutta joskus on ollut myös 5w lamppuja mittarissa, (jopa 12v) ![]() liikaa sulataa ainakin mittarin pohjasta muovit ![]() jos se valo ilmiö on tullut uudestaan varmaan on taasen hajottanut sen releen olikos lisävaloja ? joskus sataa olla kytketty aika hullusti voi olla 1 johto otettu laturilta väärästä johdosta jossain rimpulassa oli näin ![]() jos se ei öljynpainemitarikaan toimi voi olla mittarin takankin jotain tai jokin maadoitus häiriökin aiheutta joskus aika jänniä ominaisuuksia ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]() jokos
jokos vika löytyi ?
vai teitkö oopeli miehen ratkaisun pitäskö soittaa korjaamolle,hajottamolle vai papille ? ![]() vimeisestä apua löytyy niihin henkimailman homiin jos ajoneuvo on jotenkin Riivattu ![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]()
vika on vielä. yritän saaha leiman ensin autoon. nyt ei valot pala kun on rele pois välistä. autossa ei ole lisävaloja ja on seissy puun alla 3v
|
#9
|
|||
|
|||
![]() VoisikoLainaus:
mulla oli helmakotelon etupääissä reijät(molemmin puolin) ja oli aika paljon kaikea törtettä ja pölyä siellä kotelossa missä se rele on pääsee aika nätisti vesi sinne sit oli toisella puolella siinä lokasuojan allakin ylhäälä reikä sauman vieressä ![]() samoten siinä sisälokarin takana helman etuosassa ihmettelin ku oli mittarikin joskus huurussa kun lähti aamulla ajaan ja lattia märkänä jos oli satanut ![]() nyt kun on noi hitsuu hommelit suurimmaksi osin tehty ei mee sisältä ees ikkunat huuruun paitsi kovalla pakkasella kun ei noi puhalla lämmintä kunnolla ![]() kanattaa myös katsoa korin ja rungon maadoitukset jos seisyt kauan ja akut on ollut paikallaan sataa hapettua jos esimerkiksi laitaaa parkit päälle ja hätävilkut niin himeneekö takavalot/tai muut valot ? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Mikä on maasturi ja mikä citymaasturi | JouniN | Chit-Chat | 73 | 26.04.2016 17:14 |
Mikä alennin mikä teho? | p3ku | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 07.02.2006 22:33 |
tunnistus apua, mikä vinssi mikä kartaani? | Hiprakka | Tekniikka & Jutustelu | 12 | 03.12.2005 18:30 |
mikä mikä auto.äänestys. | Tekniikka & Jutustelu | 19 | 09.08.2004 23:07 | |
Koteloa vaihdettaessa mikä kestää ja mikä hajoaa | mika | Hardware | 0 | 26.12.2001 14:04 |