![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() pätkä projekti.eli oon aloittanut jo tuossa kuukausi sitten pikkuhiljaa rakentelemaan itselleni kulkinetta metsä- ja kalareissuille. en enhä olisi tästä pajerosta muuten kiinnostunut mutta se on leimattu 2+2 pakuksi.. jonkun verran on kokemusta koritöistä että en kovin helposti ruosteesta säikähdä. TÄSSÄ SITÄ PIISAA!! lähdetäänpä liikkeelle.. ![]() ![]() ![]() ![]() ihan kaikkia ruostepaikkoja en ole edes kuvannut. -katon pokkaukset on ympäriinsä kupruilla -takapaksin alakulmasta puuttui pala. -takaluukun kehyksen yläkulmassa peukalon mentävä reikä. -tuulilasin ympärys läpimätä -kyllä sitä ruostetta ihan piisaa ![]() ![]() apukuskin helma lähti lähes kokonaan käsivoimin irti. loput irti laikalla. ![]() apparin lattia oli pehmeä pitkältä matkaa. piikillä ja vasaralla kopistelin eka tupakkiaskin kokoisen reiän joka leveni ja suureni kokoajan. loppujen lopuksi melkein koko etulattia oli otettava auki. ![]() pehmeät pellit jatkui vielä hyvän matkaa lokasuojan puolelle.. ![]() uus lattia tuli 1,5mm pellistä ![]() ![]() ![]() ![]() vanhat koritiivistykset oli hävinnyt lähes kokonaan ja kitinä oli sen mukainen.. kaavin kaiken massan mitä irti sain ja uusin saumat tiiviste-massalla. ehkä vähän liiankin vahvasti ![]() kori tuli myös maalattua sisäpuolelta mustaksi ihan vaan omaksi huviksi ja yleisen siisteyden kannalta.. tuli hommattua myös bitumimattoa. ajattelin tunkea sitä kattoon ja kylkiin yms niin paljon että tuo kivireki edes vähän hiljenisi ![]() tosiaan tuo ajettiin siirtokilvillä 380km päästä kotiin. käsijarru oli ainoa jarru mikä jotakuinkin toimi. taakse ei tullut jarruputkia ollenkaan eli ne oli tehtävä uudet. 7metriä meni kupariputkea. lisäksi kylmänä oli pikkuisen käyntihäiriötä ja hyvien neuvojen avustamana löysin polttoaineen imuputkesta pari pientä reikää.. vaihdoin samalla imu sekä paluuletkut uusiin. samalla uusin polttoainesuodattimen. nyt ei ole tietoakaan käyntihäiriöistä ![]() palkkihelmat tuli myös hitsattua paikalleen.. oli yllättävän yksikertainen ja nopea projekti.. materiaalina käytin 50x100x3 rhs putkea.. ![]() seuraavana numerossa on pohjan hiekkapuhallus. tarkoitus ei ollut puhaltaa tuota ihan cliiniksi. siksi ei koriakaan alettu irroitella.. puhallettiin vaan kaikki ylimääräinen irtop*aska alustamassan tieltä pois.. samalla kertaa tuli myös massattua tuo koko pohja.. eka kertaa kokeilin ruiskutettavaa alustamassaa ja voin kertoa että on hyvää tavaraa!!! että semmosta..
|
#2
|
|||
|
|||
![]() ![]() tänään tuli naputeltua takapuskuri paikalleen.. oli ne vanhat astinpellit niin härskin näköiset että leikkelin alumiinipellistä uudet natimmät.. takaluukkukin on vaihdettu parempikuntoiseen.. myös rekisterikilven alusmuovi on uusittu. vaihdoin myös uuden krivan ympärysmuovin. ![]() olematon kuva palkkihelmoista.. tänään tuli myös kasattua keulan osat ja laitettua uudet iskarit taakse.. väänsin apukuskinpuolen iskarin alapään mutterin niin tiukalle että perkules heikko pultti meni poikki > ![]() tiistaina kokeillaan hakea leima.. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
niin vaan meni pajero näyttämällä läpi.. tuli vielä kehuja rungon ja pohjan hyvästä kunnosta.. ja päästötkin oli poikkeuksellisen pienet.. hip hei!! nyt voikin aloittaa sisustan kasaamisen ja keväämmällä roiskitaan uus maali pintaan..
![]() jos jollakin on tarjolla pätkäpajeroon hyväkuntoista kattoverhoilua niin ostan pois.. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Onko tullu päivityksen arvoista etenemistä projektin tiimoilta?
Minkä kokoista palkkia tuo helma on?
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen. |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#6
|
|||
|
|||
![]()
no muista vaihtoehtoja ei tuossa vaiheessa ollut.. niin tai näin, laillinen siirto tuo oli..
pajeroon tuli kasattua koko sisusta paikalleen.. kattoverhoilu jäi uupumaan ![]() tuli myös tungettua kyljet ja lattia täyteen bitumimattoa ja voin kyllä suositella jokaiselle! hirvaä hommahan siinä on mutta pajero alkoi tuntua autolta kun jokaisessa pompussa ei koko kori kilise ja kolise.. nyt viikonpäivät olen kuiduttanut ja kittaillut nuo suurimmat ruostevauriot kuntoon.. hullu juttu mutta katto oli ruostunut kaikista pahiten! katossa oli pieni halkeama ja kun aloin raapia siitä ympäriltä pintaa rikki niin huomasin että pakkeli oli irronnut kattopellista noin 50cm*40cm alueelta!! pakkohan sellaiset on kuntoon pistää.. tänään olisi tarkoitus ajaa pajero hallille missä se saa tuon u-pol raptorin pintaansa.. tällä kertaa matka tehdään ilman ovia ![]() |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
palkki on 100x40x3 rhs |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#9
|
|||
|
|||
![]()
tosiaan tuossa katossa on paikkapaikoin, varsinkin tuon kourun vieressä melkein sentin vahvuinen tasoitekerros. ihan tehtaan jäljiltä.. sieltä kourusta pääsee jossain vaiheessa maalin haljettua vettä katon ja tasoitteen väliin niin peli on selvä.. katto kukkii ja tasoite irtoaa vielä enemmän ja suuremmalta alueelta..
tuon mielelläni korjaisinkin sähköliimalla mutta parhaan jäljen saa kuitenkin lasikuitupakkelilla.. väitän vahvasti että tämänpäivän pakkelit alkaa olla niin hyviä että hyvin tehtynä ei enää ikinä tarvii paikkailla! takaloksun tasoitin myös lkpakkelilla.. pitääpä käydä ottamassa pari kuvaa kun tuo on vielä tuossa pihassa ![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]()
ei sitä kittiä ihan jokapaikkaan tarvii tunkea.. palkkihelmaan sai niin hyvän sauman että pieni pyyhkäisy laikalla sai helman näyttämään siltä, kuin se olisi ollut siinä kiinni tehtaalta asti..
![]() valmisteluja maalaukseen.. tuo näyttää totaaliselta tilkkutäkiltä kun olen maalaillut niin pohjamaalilla kuin ruosteenestopohjamaalilla.. muuten on pirun vaikea havaita jos pinnoissa on suurempia heittoja.. ![]() ![]() ![]() ![]() tuulilasi pitää vielä napata irti kun reunat on todella pahasti mädäntynyt.. tuohon joutuu jo lisätä peltiä tai vaihtoehtoisesti leikata koko a-pilari irti ja ottaa varaosa autosta ehjempää pilaria tilalle.. jälkimmäinen tuntuisi äkkiseltään helpoimmalta vaihtoehdolta.. ![]() tuulilasi menee muutenkin uusiksi kun on haljennut monesta kohtaa.. samoin ruoste on polttanut tuon ikkunan tiivisteen ihan pilalle.. ![]() maastonakit ![]() ![]() pellivanteet odottaa vielä paketissa.. et-22 |
#11
|
|||
|
|||
![]()
pientä päivitystä..
ajoin auton tallille ja tein viimeiset hionnat ja peittelyt ennen maalaamista.. samalla tuli nypättyä tuulilasi irti.. ehjänähän se ei tietenkään lähtenyt! ![]() ![]() kun on kerran ruvettu niin maalataan sitten oven kaaretkin. ![]() ![]() ![]() kyllä tuli rouhee ![]() renkaatkin on pyöritelty vanteille.. ärrrrkele kun asentelin viimoista vannetta paikalleen niin huomasin että ´´tässähän on eri jako kun noissa kolmessa muussa´´ ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O: halpa pikkumaasturi, pätkä-patrol, pätkä-pajero | O/M/V Ajoneuvot | 11 | 02.02.2014 21:37 | |
Suikka projekti ”taasen” *Toinen projekti tuli taloon* | jonetzu | Maasturiprojektit | 61 | 22.07.2011 20:51 |
Myyty Pätkä Pajero -84 2+2 projekti | Pörö | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 28.09.2010 18:19 |
Myyty Pätkä pajero avo "projekti" 80e | tapsa4x4 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 14.06.2010 06:46 |
M tai V: pätkä GD 300 TBO | pee | O/M/V Ajoneuvot | 31 | 21.07.2008 19:20 |