Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.03.2011, 15:11
SauliS SauliS ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 17.10.03
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.392
Perusasetus

Sprinter 312D tyhjäkäynti ja savutus?


Serkkupojan Rintteri käy epätasaisesti tyhjää ja savuttelee siniharmaata. Myös alavääntö on aivan olematon. Kun varvia on jotain päälle 1200, sitten toimii ja vetää niinkuin kuuluukin. Kylmäkäynnistyvyys on myös huono mutta siinä on ainakin 1 hehku palanut. Käsittääkseni öljyjä ja nesteitä ei kulu mainittavia määriä.

Eli, nyt saa arvuutella mistä vikaa lähdettäisiin haarukoimaan? Lähinnä jos tiedossa jotain tyypillisiä vikapaikkoja? Itse arvelisin suutinvikaa tai ilmavuotoa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.03.2011, 15:42
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.773
Perusasetus

Tyyppiviaksi luokiteltava juttu...

Kannentiiviste pettää ykkössylinterin ja öljykanavan välistä. Vuotaa öljyä ykkössylinteriin ja savuaa ja käy huonosti.

Sitten erikoisempi muttei mahdotin vika.
Huohottaako kone tupsuttamalla öljykorkista?
Jos niin silloin jostain kamarista männärenkaat poikki ja rutistukset hukassa. =savuaa sen takia.

Toinen mahdollinen vika on pumpun ennakko.
Muutamasta on pumpun kiinnitysmutterit tippuneet ja pumppu on pyörähtänyt väärään asentoon.

Viimeksi muokannut Mika_T : 03.03.2011 15:45
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.03.2011, 16:07
autotohtori:n Avatar
autotohtori autotohtori ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 06.09.10
Sijainti: tukholma
Viestit: 417
Perusasetus

Oliskohan


Veikkaan ilmavuotoa hehkut eivät vaikuta käymiseen kuin silloin kun moottori on kylmä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.03.2011, 16:17
SauliS SauliS ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 17.10.03
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.392
Perusasetus

Öljyä kuluu n. 1dl/1000km. Jäähdytinnestettä ei tarvitse lisäillä. Ajettu on varmaan ihan h*lvetysti, mittarissa jotain 360tkm mutta auto on varustettu piirturilla ja kylmäkoneella, veikkaisin että 1360tkm olis lähempänä totuutta.. Tosiaan ajossa ei huomaa mitään ihmeellistä, ei savuta ja vetoja on "hyvin".
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.03.2011, 17:48
peltsssi peltsssi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.12.05
Sijainti: TURKU, .
Viestit: 40
Perusasetus

Onko EGR vielä käytössä? Jos on, niin sen tulppaaminen voisi auttaa.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.03.2011, 18:06
nenonen2 nenonen2 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.01.09
Sijainti: haapamäki
Viestit: 196
Perusasetus

en nyt muista oliko se tässä vanhassa mallissa vaiko sitten cdi koneessa sellanenkin että alkaa siirtopumpun o-renkaat vuotaa jolloin tulee ilmaa järjestelmään. mutta se tais kyl olla cdi konees tosiaan.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.03.2011, 19:45
Angelo:n Avatar
Angelo Angelo ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.05.08
Sijainti: Hyvinkää
Viestit: 670
Perusasetus

Oliko tässä koneessa ne imukanavan läpät, jos on niin egr tukkii ne aika helpolla ja oireet on juuri samanlaiset.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.03.2011, 21:03
Mika_T Mika_T ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 13.11.07
Sijainti: N/A
Viestit: 1.773
Perusasetus

CDI:ssä on vasta siirtopumppu ja imusarjan läpät jnejne.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 04.03.2011, 14:04
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

pumpussa ennakon säädin rikki, koita pistää aikasemmalle
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 04.03.2011, 14:33
Tossavainen:n Avatar
Tossavainen Tossavainen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 28.06.09
Sijainti: Joensuu/Ilomantsi
Viestit: 298
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja SauliS Näytä viesti
Serkkupojan Rintteri käy epätasaisesti tyhjää ja savuttelee siniharmaata. Myös alavääntö on aivan olematon. Kun varvia on jotain päälle 1200, sitten toimii ja vetää niinkuin kuuluukin. Kylmäkäynnistyvyys on myös huono mutta siinä on ainakin 1 hehku palanut. Käsittääkseni öljyjä ja nesteitä ei kulu mainittavia määriä.

Eli, nyt saa arvuutella mistä vikaa lähdettäisiin haarukoimaan? Lähinnä jos tiedossa jotain tyypillisiä vikapaikkoja? Itse arvelisin suutinvikaa tai ilmavuotoa.
En tiedä Rintterin tekniikasta, mutta meillä ainakin 110cdi Vito Kävi epätasaisesti,rumpsutti ja savutti turhankin paljon lisäksi antoi pientä naketusta. Vika paljastu suuttimen alus prikoiks jotka vuotivat. Kuulema Yleinen tyyppivika nuissa vitoissa varsinkin Lastutetuissa... ne kun laitto,auto toimi taas. Ei kovin kallis remontti, rikat joku 1,70-2,00e kpl Mutta kuten sanoin itse en kyseisestä mallista tiedä..
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 04.03.2011, 14:35
SauliS SauliS ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 17.10.03
Sijainti: Turku, Finland.
Viestit: 1.392
Perusasetus

Joo, erään Mersu-gurun kanssa keskusteltuani alan kallistumaan sille kantille, että ennakosta taitaa johtua. Pitää tutkiskella ensi viikolla
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 05.03.2011, 12:53
nenonen2 nenonen2 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.01.09
Sijainti: haapamäki
Viestit: 196
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tossavainen Näytä viesti
En tiedä Rintterin tekniikasta, mutta meillä ainakin 110cdi Vito Kävi epätasaisesti,rumpsutti ja savutti turhankin paljon lisäksi antoi pientä naketusta. Vika paljastu suuttimen alus prikoiks jotka vuotivat. Kuulema Yleinen tyyppivika nuissa vitoissa varsinkin Lastutetuissa... ne kun laitto,auto toimi taas. Ei kovin kallis remontti, rikat joku 1,70-2,00e kpl Mutta kuten sanoin itse en kyseisestä mallista tiedä..
nuo prikat on myöskin cdi koneen ongelma. useita korjanneena voin kertoa että jos tuon vian päästää pahaksi niin kaikkea muuta kuin halpa remontti. se on sellasta kuraa se venttilikoppa täynnä että sitä joutuu piikkaamaan monta tuntia irti. ja se haju mikä siitä karstasta lähtee on aivan kamala. toivottavasti ei tarvis enää nitä tehdä, tosin se kun on tyyppivika varsinkin 4 sylinterisessä cdi koneessa. 5 pyttyseen ei kertaakaan vaihdettu, eikä v6:seen.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 24.06.2013, 16:27
¤Offi-Osku¤:n Avatar
¤Offi-Osku¤ ¤Offi-Osku¤ ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 12.07.04
Sijainti: Ikaalinen, Finland.
Viestit: 4.316
Perusasetus

Käytetääs vanhaa.
Elikkä mikähän 412d sprintteris olis vikana, kun alkanut tyhjäkäynnillä hiukan savuttaan ja myös tyhjäkäynnillä välillä potkii kierroksia ihmeellisesti vähän kuin potkis takas päin.
Kierroksilla ei mitään eroa aikaisempaan ilmeni yhtäkkiä.
Ehdotuksia mistä vikaa ettiin.
__________________
¤Suzuki sj413 -87 Projekti¤ ¤Yamaha Grizzly 550 -11¤
http://www.teamdisaster.fi/

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ostetaan Yhdenistuttava vänkärin penkki, MB Sprinter 312D Scout O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 17.01.2010 08:15
HJ 61:sen lukot sekä savutus? Mara83 Tekniikka & Jutustelu 9 05.10.2009 20:19
Patrollin savutus Epätoivoinen Tekniikka & Jutustelu 28 11.07.2007 21:22
HJ:n käynnistys ja savutus Gravedigger Tekniikka & Jutustelu 3 02.04.2007 14:12
Patrolin savutus post-peku Tekniikka & Jutustelu 4 03.12.2005 21:57


Sivu luotu: 22:48 (GMT +2).