Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 02.03.2011, 14:33
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

King Cappiin lukkoa eteen?


Tarkoitus on rakennella Pickupista vähän maastokelpoisempaa, ihan vaan harrastekäyttöön.
Kyse on 99-mallin 2.5TD King Capista, onko mitä mahdollisuuksia saada sinne minkäänlaista lukkoa eteen, tietääkö kukaan?
ARB:n paineilmalukkoa ei kuulemma saa kuin taakse?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.03.2011, 13:12
JEO:n Avatar
JEO JEO ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 28.08.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 203
Perusasetus

Lukkoja


Kyllähän sinne saa torsen-, pala ja paineilmalukkoa... riippuu vaan rahasta ja rakentamisen määrästä : )

Kirjauduppa palstalle ja laita YVtä niin poristaan lisää mahdollisuuksista...

-JEO-
__________________
Toyota Hilux 2,4D-4D -17
M-B 280GE -87 (Yhteishyvä)
(Nissan KC 2.5TDi -05)
(Nissan Terrano2 2,4i -96)
(Mitsubishi L-200 2.5TD -96)
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.03.2011, 13:52
Partajeesus Partajeesus ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.06.08
Sijainti: Oulu
Viestit: 60
Perusasetus

Poriskaa ihan julkisesti. Kiinnostaa varmaan muitakin...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.03.2011, 15:14
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

lukoista


Jotain juttua perien lukoista tuossa topicissa, tekniikka monesti yhtenevää ainakin WD21-pohjaisissa KC,Pathfinder ja Terrano.
http://forums.offipalsta.com/showthr...hlight=terrano

Muistaakseni Race.fi tarjosi Quaifea, tsekkaa myös sieltä
nyyperinä finderi
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.03.2011, 21:38
Kaltiainen Kaltiainen ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 03.03.11
Sijainti: Maa, Suomi
Viestit: 5
Perusasetus

No nyt on rekisteröidytty (ex.Rekisteröimätön)

Autossa on ilmeisesti tämä R180A tyypin etuperä ja ei oota on myyty kaikissa paikoissa, joista olen osannut kysellä. Myös ARB:n katalogi antaa tylyn ei.

Autoon on tarkoitus asennella vinssi, panssarit, korotus ja varmaan taakse paineilmalukko, mutta kovasti himottaisi myös lukko etupäähänkin( siellähän ei ole mitään).
Itellä ei ole juuri mitään hajua tekniikasta, eli rahalla rakennellaan.

Erittäin suurella kiitollisuudella otetaan ehdotuksia/ ratkaisuja/ tekijöitä vastaan etupään lukon suhteen.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.03.2011, 00:19
Finderi:n Avatar
Finderi Finderi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.08
Sijainti: Jyväskylä
Viestit: 303
Perusasetus

lukkoa ausseista, ehkä?


Etsiskelin vielä yhtä sähköpostiviestiä tuon linkin kaverilta kun muistelin että olisivat luvanneet tehdä myös R180A:han sopivaa. Viesti kateissa, mutta vilkaise http://members.optusnet.com.au/amaxeng/five10/diff.htm Itse olen ihan öö mitoissa, myös spoorit ym. tarkisteltava. Pistä kyselyä, olivat asiallisen tuntuista porukkaa.

Max Peters: Phone number is 61 3 98423132 or mobile 61 0418485460. Email is amaxeng@optushome.com.au
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.03.2011, 10:27
Kaltiainen Kaltiainen ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 03.03.11
Sijainti: Maa, Suomi
Viestit: 5
Perusasetus

Jotain alkaa sittenkin löytymään, kiitos. Kyselyä laitettu (amaxeng@optushome.com.au) ja (http://www.quaife.co.uk).

Korjatkaa KUN olen väärässä, Kyseessähän on ilmeisesti jonkinlainen automaattilukko? Onko ihan OK, vai pikkuisen kompromissi? Toki jos sinne ei muuta saa, niin varmaan parempi kun ei mitään.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.03.2011, 09:43
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

Kyllä automaattilukko edessä on huonompi vaihtoehto kuin ei lukkoa ollenkaan. Edessä pitää olla kytkettävä, taakse kelpaa automaattikin. Jos eteen välttämättä haluaa automaattilukon, niin sitten manuaalinapalukko toiseen napaan ja sähkölukko toiseen napaan, niin saa löysätä toisen eturenkaan vetämästä kun haluttaa kääntyä ja automaatti tasauspyörästön lukko ei tätä ymmärrä.
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.03.2011, 12:31
Kaltiainen Kaltiainen ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 03.03.11
Sijainti: Maa, Suomi
Viestit: 5
Perusasetus

Ahaa, siis ei kannata harkita noita edellä mainittuja, vai?

Kytkettäväähän ei tähän näytä saavan kirveelläkään(rahallakaan). Joten ARB pelkästään taakse ja etupää ilman. Vai saisko siihen vaihdettua koko etuperän toiseen (esim R200), mihin lukkoja löytyisi?
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 05.03.2011, 13:21
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.518
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Sutsu Näytä viesti
Kyllä automaattilukko edessä on huonompi vaihtoehto kuin ei lukkoa ollenkaan. Edessä pitää olla kytkettävä, taakse kelpaa automaattikin. Jos eteen välttämättä haluaa automaattilukon, niin sitten manuaalinapalukko toiseen napaan ja sähkölukko toiseen napaan, niin saa löysätä toisen eturenkaan vetämästä kun haluttaa kääntyä ja automaatti tasauspyörästön lukko ei tätä ymmärrä.
Mulla on edessä ja takana automaattilukot (detroit locker) ja mitään mainitsemiasi kääntymisongelmia siitä ei löydy. Missä autossa sulla on ollu automaattilukko edessä joka on noin huono ollut kääntymään?

Ja offatessahan automaatti lukollinen kääntyy paremmin kuin kytkettävillä, jos kytkettävät on päällä. Eli automaattilukolla on kokoajan täys vetokyky ja silti hyvä kääntyvyys. Ei tarvii rämppää lukkoja kokoajan päälle ja pois. Kytkettävä voi kääntyä hieman paremmin ollessaan auki, mutta vastoin yleistä käsitystä automaattilukko ei ole yhtäpuuta ei rullaillessa eikä vetopäällä eikä siksi rajoita kääntymistä kuten kytkettävä ollessaan kiinni.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 06.03.2011, 18:55
Sutsu Sutsu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 15.01.10
Sijainti: Liminka
Viestit: 180
Perusasetus

No empä ala veijon esson kanssa tinkaamaan, oli miten oli. Itse olen huomannut, että mieluummin vapaa keula kuin automaattilukollinen - vaikka etenemisen kustannuksella. Kytkettävä on paras, koska sen saa pois kun tarttee kääntyä ja päälle takas kun tarvii kummankin vetää etupäässä. Esimerkiksi lunta paljon ja vanha ura alla, niin lukollinen keula ei vaan nouse urasta pois - ees taas useita kertoja ja aina mennään sinne minne takapyörät näyttää. Kytkettävän lukon voi tällöin löysätä ja silloin kääntyy. Kun on päästy uralta pois niin lukko kiinni. Voi olla että kesäolosuhteissa tätä ongelmaa ei tule. En tiedä rasittaako jonku sormia tuo lukon pois kytkentä ja takas kiinni kytkentä, mulla ei ole sormenpäät väsähtänyt vielä.

On katu-auto jossa lukko ja on offiauto jossa vapaa keula. olen ajatellut että hitsaan offiauton etuperän tönkkiin ja laitan toiselle puolelle sähköisen napalukon, jonka voi vapauttaa kun tarvii kääntyä. Maantiellä löysätään sitten pelkälle perävedolle.

Taakse automaattilukko on hyvä, jopa parempi kuin kytkettävä, koska kytkettävä on vapari esim. talvi liukkaalla tienpäällä ja automaattilukossa vetää tällöin molemmat. Keulaan en automaattia laittais ylläolevista syistä, mutta tämä vain minun mielipide.
__________________
Katu-uskottavuus, maasturin tärkein ominaisuus!!
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
king cappiin penkit? tzeikki Tekniikka & Jutustelu 7 31.12.2009 08:46
Ostettu Pitkään patrolliin lukkoa eteen ja taakse. Rompe1 O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 12.02.2009 08:38
Ostetaan King cappiin napalukko MikkoS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 18.08.2008 19:25
o:king cappiin vetoakselit jullej O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 1 01.03.2007 16:21
King-Cappiin perä? arsenix Tekniikka & Jutustelu 8 27.10.2005 06:19


Sivu luotu: 17:59 (GMT +2).