![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Alumiini/tig (niko69)Bensa tankin hitsaus tigillä alumiinistä! Kaikki vinkit tigillä alumiinin hitsauksesta ovat tervetulleita!! Vehkeet pro luokkaa mutta mä en ![]() ![]()
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
kaasun virtausta reilusti, joku 16 litraa... isoja rakoja ei kannata jättää.
reilusti virtaa ja napista jaksottamalla etenee, sillon ku alkaa molemmat hitsattavat pinnat "kiiltää" niin lankaa kehiin ja ei muutakun etiäppäin ![]() jalkapoljin virransäätöön on myös hyvä lisävaruste amuliinihommissa, kappale kun kuumenee niin ei tarvii virtaa enään niin paljoa. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
kattele nyt alkuun kuitenki et elektrodi on oikee.esim kulta tai puhdas volframi, oliks se vihree.
elektrorin koko on tarkempi alua hitastessa kun kirkasta. eli oikeen kokonen oolis hyvä löytää koska siinä et voi oikein terottaa sitä pienemmäks kun kärki palloutuu. ja balanse kannattaa pitää niin suurenma kun onnistuu koska syö muuten elektrodia. ja sit tietenki vaihtosähköllä. kaasuks käy ihan argon, juuren suojaa se oksidikerros. mut juurenpuoli kuuluis murtaa ni hitsaatus läpi paremmi. rakoja ei sais olla ollenkaa jos oikeesti hyvän haluut. kuin paksusta teet? luonnollisesti pitää olla puhtaat pinnat. heppaillessa laitat taajuuden korkeeks, itte käytän jotai 150 hertsiä, balance kannattaa säätää jonhonki 65-70% ni täppäily onnistuu paremmin. onko käytössä pulssi? helpottais noissa pitkissä saumoissa. kun virran tarve vähenee lämmetessä. kaukosäädin jonkinmoinen olis tarpeen. juurenpuolelle voit laittaa vaikka kuparista pokatun juurituen jos se helpottaa. ei ehkä ihan paras alottaa bensa tankista. alumiini onhalkeiluherkkä eli aina kun lopetat hitsauksen pitää lankaa vielä syöttää siihen loppuun ettei halkea. alumiinin sulamiskutistuminen on noin 6,5% kun taas mustan raudan 2,8%. huokosia muodostuu kans herkästi, mitä puhtaampaa alumiini on ni sitä herkemmin, koska alun jähmettymisalue on niin kapea, jolloin kaikki vety ei pääse ppois saumasta. ei muutaku harjottelee. |
#4
|
|||
|
|||
![]()
tlj aika kattavasti kertoi.... ei voi oikeestaan muuta lisätä kun sen että mitä korkeammat hertsit sitä tunkeutuvampi valokaari ja matalammat taas vähentää tunkeutumaa mutta leventää valokaarta.
Jos tankki perus kantikas et välttämättä tarvitse edes lisäainetta. Mutta perusainetta korkeamman pii-arvon sisältävä lisäaine vähentää halkeiluvaaraa ja parantaa juoksevuutta. Aikanaan on lisäaineet olleet usein samaa-ainetta perusaineen kanssa (pellistä soiroja yms.) Nykyisin suositellaan käytettäväksi enemmän lisäaineistettua lisäainetta verrattuna perusaineeseen. Voi olla helpotusta kun laitat kappaleet yhteen esim. startti kaapeleilla. Alumiinin kanssa huomaa jopa eroja kun kokeilee vaihtaa eripuolelle kappaletta maadoituksen.
__________________
Askolan Off-Road ry |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ostetaan xj tankki (niko69) | Rekisteröimätön | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 25.02.2011 23:38 |
Alumiini panssareihin | solihull | Tekniikka & Jutustelu | 21 | 13.02.2011 23:03 |
Myydään / Vaihdetaan Alumiini ovi | Soikko | O/M/V Muut | 1 | 17.01.2011 17:17 |
Myyty Alumiini rampit | Td5 | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 09.09.2008 07:14 |
Ostetaan Alumiini vanne. | rm67 | O/M/V Renkaat ja vanteet | 1 | 11.08.2008 12:42 |