![]() |
![]() |
#1
|
|||
|
|||
![]() Käyntiongelmia...Osaisikohan kukaan viisaampi kertoa mistähän voisi johtua seuraavanlainen käyntiongelma... eli liikkellä auto toimii normaalisti, mutta kun pysähdytään esim. valoihin niin auton tavallaan "hyppii/nykii"? jos heittää parkin päälle niin tyhjäkäynti on aivan normaali. Tätä ongelmaa ei meinaan ilmene jokaisessa pysähdyksessä.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Noilla eväillä on vielä paha paikallistaa ongelmaa. Itselläni oli vähän samantapaisia ongelmia jotka esiintyivät myös silloin tällöin tasaisessa ajossakin. Syy löytyi parista viallisesta tulpanjohdosta.
Ilmastoinnin kompurakin voisi jotain tuollaista aiheuttaa välillä käynnistyessään ja kytkytyessään pos päältä. Noista voisi ainakin aloittaa... Jari Note! This message was posted anonymously! |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Moi!
Tässä muutamia omia kokemuksia "nykimisestä". 1) Nykii liikkeelle lähdettäessä ja ajettaessa ykkösvaihteella tasaista nopeutta (manuaalivaihteisto). Korjaantui vaihtamalla tulpanjohdot+virranjakajan kansi + pyöriä + sytytysmoduli(virranjakajan sisässä). 2) Pysähdyttäessä liikennevalohin saattaa sammua/ tyhäkäynti alhaisella/ voi myös vaihdella (tyhäkäynnin saa ehkä suremmalle kytkemällä ilmastoinnin päälle jolloin tietokone nostaa kíerroksia). Vika korjaantui kun vaihtoi happisensorin. (Juuri kun olin hakenut uuden happisensorin, niin tulomatkalla tuli myös vikakoodi joka viittasi juuri happisensoriin. Ihmettelin vaan, että miksi se vikakoodin tulo kesti lähes pariviikkoa..tiedä häntä.) Jos vikakoodia ei ole, niin vaihtaisin sinuna happisensorin. Toisaalta, jos olet pessyt moottoriasia vastikään, niin voipi olla kosteutta virranjakajan kannen alla ( aiheuttaa myös nykimistä, jos yleensä lähtee käyntiin. ) t. JPSH Note! This message was posted anonymously! |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Kiitoksia tiedoista! Sinänsä jännäjuttu, että viimekauden lopussa ilmestyikerran näyttöön "service engine soon", mutta sen jälkeen sitä ei ole enään näkynyt.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Itselläni oli samanlaisia ongelmia aikaisemmin. Toimii muuten täysin normaalisti mutta kaasu pois ja kytkin pohjaan niin kone sammuu tai rundit käy n. 400-500 rpm esim. liikennevaloissa tai muuten hidastettaessa.Ongelma oli ilmaläpän asennontunnististimen säädössä(antoi koodin 33 muistaakseni, maf vika vaikkei ollutkaan. ÄLÄ vie Viikkiin!)sensori antoi väärän jännitelukeman.
T: Ville Note! This message was posted anonymously! |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Ja taas lisätietoa, kiitoksia! Samahomma mulla, kierrokset about 400-600 ja tuskasta saada pidettyä käynnissä.
|
#7
|
|||
|
|||
![]()
Moi!
Tuli vaan tossa mieleen, että jos viime ajokauden lopulla pukkasi jonkin vikakoodin, etkä ole senjälkeen käyttänyt akunkenkiä irti, niin sullahan on se vikakoodi tallessa =) , mutta lienet visiin jo tarkistanut asian. Jos taas vika on TPS sensorin säädössä, niin se on helppo säätää jännitemittarin avulla, Haynesista löytyy ohjeet. Muistahan kertoa jos saat vian selville....lycka till! t. JPSH Tulipa vielä mieleen, että kerran tuli pestyä kone liian voimakkaalla painepesurin suihkulla, meni planeenumin ja runnereiden välinen tiiviste rikki (pienen pieni ilmavuoto) ja tyhjäkäynti oli hukassa....tekevälle sattuu...painepesuriin en enää koske.. Note! This message was posted anonymously! |