![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() hj61 kone hajos. saako uutta syl. putkea jostain?joo eli kaikki alko kun olin ajelemas kaupunkil ja tietty hirmu vinossa pakko mennä vähä väliä ![]() -ensiksi vian etsintä alotettii säätämällä venttiilit, 2 kertaa tehty ja ääni ei muutu. -seuraavaksi koitettiin käydessä aukaa kaikki suuttimet yksi kerrallaan, mutta ääni ei hävinnyt eikä vaimentunut. -sitten öljyt laskin pois ja suht kirkkaat vieläkin eikä yhtään metalli hilua seassa. -noh tän jälkeen purkasin nostajat pois, ei kulumia. -työntö tangot irti, kaikki suoria ja muutenkin ok. -tän jälkeen sitten lohkon kyljestä luukut auki. on muuten vittumainen homma ![]() -nostajakuppien reijästä peilillä ja valolla katsoen nokka akseli näyttää ehjältä. mistäs seuraavaks jatketaan? niin joo naputus on suht terävä metallinen "kolina" ei yhtään kahnaava ääni.
Viimeksi muokannut 0ltzi : 19.02.2011 18:38 |
#2
|
|||
|
|||
![]() alakerrasta vika jos nuo kaikki edellä olevat katsonut
kiertokangen laakeri menny? tahi runkolaakeri? enpä muuta keksi jos nuo kaikki edellä olevat kunnossa? ota öljypohja poes ja katsele hieman sielun elämää. . .. kans poes ja katon kierokangen liuskat. ..
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
ei kyllä tajua miten voi yht äkkiä mennä? voiko nokka akselin pois sulkea kun sitä ei pyöritetty samalla ku tutkailtiin sitä?
eräs virolainen kylä seppä meinas että männän rengas ois menny? |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Oireilu kuulostaa vähä turhankin tutulta, samaten ongelman tutkiminen.....
olisko sama vika kun mulla tuli hoojiihin, eli kiertokangen laakeri ja kiertokanki ja mäntä paskana, naputus kuuluu siitä kun mäntä hakkaa kattoon..... ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
no perkele. jännä ku sillä pysty kuitenkii ajaa 15km kotia ja tän jälkeen käytettykki vartti. ja öljys ei yhtää metallia. ääni oli mieto kylmänä ja lämpimänä vasta muuttu kovaks kolinaks.. saako männän pois ala kautta vai pitääkö kansi purkaa?
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Ei taida montaakaa auton moottoria olla maailmassa josta männän saa alakautta pois. Eli kansi pois että saa männän irti. Mietippä kuinka lähellä ne männät on toisiaan. Ja sitten mieti kuinka leveä on laakeriliuska. Ei se mäntä mahdu niiden liuskojen välistä pois...
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Ääni kiertokagen laakerille
![]()
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan! Salon seudun OFF ROAD Ry |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Jos alakautta sen männän irrottaa niin tarttee irrottaa kampiakseli.....
Mulla ainaki se kone irrotettiin ja purettiin ihan atomeiksi ja tehtiin uusilla osilla sitten ihan kaikki uusiks ja ammattimies teki ja nyt pitäs kestää PERKELE! Tuli vaan sitten HIUKAN kalliiksi ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Männänrengas siellä on poikki ja renkaan palanen männän päällä.
__________________
Terveisiä Perseestä |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Laakeri olis helppo...
![]() Mäntä halki, niin sit kannattaa tehdä kunnolla samantien. Häljenneella männällä voi ajaa pitkäänkin, kokeiltu juttu (ei vaan ollu Toyota ![]()
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Nuo männänrenkaat on tuon koneen heikko kohta,jo heti 600tkm jälkeen alkaa olla riskirajoilla...
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
ei oo kokemusta ku ladan koneesta ja sieltä tulee hienosti alakautta. 5000km sitten tehty kansi remppa toyotan osilla ni ei himottas purkaa kantta pois
![]() no täytyy siis kaivaa kone pöydälle ja tutkailla. jos mäntä on palasina ni ostan varmaan vaihto koneen kun ton remontointi ei tosiaan oo halpaa huvia. |
#14
|
|||
|
|||
![]()
Vaihtokone voi ola kyl sitten ihan yhtä loppu kuin sun nykyinen kone 20km sitten. Silti niitä vaihdokkeja voi ostaa 2-3kpl yhden remppaamisen hinnalla
![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]()
Mikä siinä remontissa sitten niin helvetisti maksaa???
en oo yhtään ehjää hj:n konetta alle 1000e tainnu nähdä, rempan kun itte tekee niin ei millään yli 1800 maksa vaikka uusis kaikki. Ja noi tonnin koneet on just niitä 500tkm veivattuja jotka käy niin nätisti mutta laukee luultavasti seuraavan 50t aikana. Itellä meni just KK_laakeri 470tkm ajetussa, kalkatti kyllä niin helvetisti. Eikä käyny tyhjäkäyntiä. Uusin männät samalla remontilla kun oli trapeeks välystä jo ylemmässä rengas urassa. Luultavasti juu oksentanu renkaan, Nyt kannattais vaan toivoa että sylinteri on ehjä vielä. Kansi äkkiä pois niin näät. |
#16
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kyllähän tuolleen tulee sitten hyvä, mutta omiaan ei kyl saa pois, jos auton laittaa kiertoon. Jos pitää pidempään, niin sitten kannattaa ehkä jo tehdä oman mielenrauhan vuoksi. Tuollasen tonnin vaihtokoneen jos ajaa loppuun, vaihtaa toisen tonnin koneen tilalle ja myy aina hajonneen koneen osina pois, niin osista saa kuitenkin vielä 6-7 satkua, joten tappiota ei tule kuin parisen sataa per koneenvaihtokerta. |
#17
|
|||
|
|||
![]()
mersun mäntiä on paikallinen moottorikoneistaja käyttäny hoojiin koneessa, halvemmat ja kestää hyvin
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#18
|
||||
|
||||
![]()
Saisko sitä tietoa kaivettua julkisuuteen että mitkä mersun männät ja mitkä männänrenkaat vakiomäntään sopii?
|
#19
|
||||
|
||||
![]()
vai mersun männät?
onhan toi täysin totta että tonnin kone on juurikin se 500-600tkm ajettu ja sama remppa edessä.. kaveri puheli että jostain (australiasta?) sais kone rempan kaikki palikat 1200 eurolla? mistä ylipäätään saa tohon koneeseen uudet palikat? luulen että kyllä se on parempi rakentaa uusiks uusilla osilla koko pata ni on sitte iloa pidemmäks aikaa. koriki tuli puhallettua ja maalattua viime kesänä. mietiskelin että mites toi mersuun ostettu fööni sopis hj konee kylkee? hx40 super. tänään sain koneen irrotettuu ja nostettuu poies. oikein yllätyin kuin helpolla se sieltä tuli vekka ![]() huomenna pääsee kurkistaa alakertaan.. |
#20
|
|||
|
|||
![]() |
#21
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Onhanse halpaa vaihdella niitä koneita jos ei laske työ tunteja ja vaivaa sille että auto hajoo jonnekkin 500km päähän kotoa ja pitää sieltä vielä hinata/hinauttaa kotiin. Itte en ainakaan jaksais, omaan onkin vaihdettu kaikki muut paitsi turbo ja syöttöpumppu. Mutta ompahan saanu ajaa aika huoleti, nyt on reilu puol milliä takana. |
#22
|
|||
|
|||
![]()
minäpä kaivan tiedon että minkämallin mäntiä on käytetty.
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
#23
|
|||
|
|||
![]()
bryggi, vieläkös se sorvaamo on siinä prisman takana?
|
#24
|
|||
|
|||
![]()
Kysele samalla että sopiiko muka suoraan, eli männäntappi, puristuskorkeus, halkaisija ja sitten se mäntähän pitää olla vielä suoraruisku mesestä eli männän palotilakin pitäs olla suunnilleen samankokoinen.
|
#25
|
|||
|
|||
![]()
kyl kyl. Sama sorvaamo, omistajan omassa hojossa kyseiset männät
__________________
[O]=TOYOTA=[O] |
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
hj61 kaikki virrat hävis missä vika? | ha-tang-wa | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 07.01.2010 19:14 |
LJ ei käy, missä vika? | PikkuPeikko | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 13.02.2008 22:06 |
Missä vika? | Tekniikka & Jutustelu | 87 | 08.10.2007 17:00 | |
2lt kone huonosti käyntiin missä vika? | henteri | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 15.04.2007 12:18 |
Help missä vika | Yleiset | 4 | 04.01.2005 11:07 |