Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.02.2011, 20:45
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

hj61 kone hajos. saako uutta syl. putkea jostain?


joo eli kaikki alko kun olin ajelemas kaupunkil ja tietty hirmu vinossa pakko mennä vähä väliä siitä sitte kotia päin 10km moottoritietä 100km/h --> rampista pois ja siinä sitten huomasin että hirmu naputus. noh parkkiin ja kuulostelee mistä ääni tulee ja öljyjen tarkistus. noh vika ei selvinny ja lähin nilkuttaa kotia ajaen max 1500 kierroksilla. kotiin pääs hienosti.

-ensiksi vian etsintä alotettii säätämällä venttiilit, 2 kertaa tehty ja ääni ei muutu.

-seuraavaksi koitettiin käydessä aukaa kaikki suuttimet yksi kerrallaan, mutta ääni ei hävinnyt eikä vaimentunut.

-sitten öljyt laskin pois ja suht kirkkaat vieläkin eikä yhtään metalli hilua seassa.

-noh tän jälkeen purkasin nostajat pois, ei kulumia.

-työntö tangot irti, kaikki suoria ja muutenkin ok.

-tän jälkeen sitten lohkon kyljestä luukut auki. on muuten vittumainen homma nostaja kupit irti ja nekin ehjiä.

-nostajakuppien reijästä peilillä ja valolla katsoen nokka akseli näyttää ehjältä.

mistäs seuraavaks jatketaan?

niin joo naputus on suht terävä metallinen "kolina" ei yhtään kahnaava ääni.


Viimeksi muokannut 0ltzi : 19.02.2011 18:38
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.02.2011, 20:50
Rouveri Rouveri ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 24.03.08
Sijainti: Finland.
Viestit: 438
Cool

alakerrasta vika jos nuo kaikki edellä olevat katsonut


kiertokangen laakeri menny? tahi runkolaakeri? enpä muuta keksi jos nuo kaikki edellä olevat kunnossa? ota öljypohja poes ja katsele hieman sielun elämää. . .. kans poes ja katon kierokangen liuskat. ..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.02.2011, 20:52
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

ei kyllä tajua miten voi yht äkkiä mennä? voiko nokka akselin pois sulkea kun sitä ei pyöritetty samalla ku tutkailtiin sitä?

eräs virolainen kylä seppä meinas että männän rengas ois menny?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.02.2011, 21:04
Tuukka Impala Tuukka Impala ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.02.10
Sijainti: Urjala Halkivaha
Viestit: 196
Perusasetus

Oireilu kuulostaa vähä turhankin tutulta, samaten ongelman tutkiminen.....
olisko sama vika kun mulla tuli hoojiihin, eli kiertokangen laakeri ja kiertokanki ja mäntä paskana, naputus kuuluu siitä kun mäntä hakkaa kattoon.....
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 03.02.2011, 21:09
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

no perkele. jännä ku sillä pysty kuitenkii ajaa 15km kotia ja tän jälkeen käytettykki vartti. ja öljys ei yhtää metallia. ääni oli mieto kylmänä ja lämpimänä vasta muuttu kovaks kolinaks.. saako männän pois ala kautta vai pitääkö kansi purkaa?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 03.02.2011, 21:31
HJ60_Jussi HJ60_Jussi ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 05.01.06
Sijainti: Haukipudas
Viestit: 845
Perusasetus

Ei taida montaakaa auton moottoria olla maailmassa josta männän saa alakautta pois. Eli kansi pois että saa männän irti. Mietippä kuinka lähellä ne männät on toisiaan. Ja sitten mieti kuinka leveä on laakeriliuska. Ei se mäntä mahdu niiden liuskojen välistä pois...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 03.02.2011, 21:43
t.haapala:n Avatar
t.haapala t.haapala ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.04.09
Sijainti: Paimio
Viestit: 1.180
Perusasetus

Ääni kiertokagen laakerille
__________________
Itte ku tekee ni saa just semmosen ku sattuu tulemaan!

Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 03.02.2011, 21:55
Tuukka Impala Tuukka Impala ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.02.10
Sijainti: Urjala Halkivaha
Viestit: 196
Perusasetus

Jos alakautta sen männän irrottaa niin tarttee irrottaa kampiakseli.....
Mulla ainaki se kone irrotettiin ja purettiin ihan atomeiksi ja tehtiin uusilla osilla sitten ihan kaikki uusiks ja ammattimies teki ja nyt pitäs kestää PERKELE!
Tuli vaan sitten HIUKAN kalliiksi
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 03.02.2011, 22:54
fj40:n Avatar
fj40 fj40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.06.08
Sijainti: Rovaniemi
Viestit: 246
Perusasetus

Männänrengas siellä on poikki ja renkaan palanen männän päällä.
__________________
Terveisiä Perseestä
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 03.02.2011, 23:55
proto:n Avatar
proto proto ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 05.10.07
Sijainti: iisalmi, .
Viestit: 389
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja fj40 Näytä viesti
Männänrengas siellä on poikki ja renkaan palanen männän päällä.
esim tälläi http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=55300
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 04.02.2011, 00:20
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Laakeri olis helppo...
Mäntä halki, niin sit kannattaa tehdä kunnolla samantien.

Häljenneella männällä voi ajaa pitkäänkin, kokeiltu juttu (ei vaan ollu Toyota)
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 04.02.2011, 01:05
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Nuo männänrenkaat on tuon koneen heikko kohta,jo heti 600tkm jälkeen alkaa olla riskirajoilla...
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 04.02.2011, 06:36
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

ei oo kokemusta ku ladan koneesta ja sieltä tulee hienosti alakautta. 5000km sitten tehty kansi remppa toyotan osilla ni ei himottas purkaa kantta pois

no täytyy siis kaivaa kone pöydälle ja tutkailla. jos mäntä on palasina ni ostan varmaan vaihto koneen kun ton remontointi ei tosiaan oo halpaa huvia.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 04.02.2011, 12:06
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Vaihtokone voi ola kyl sitten ihan yhtä loppu kuin sun nykyinen kone 20km sitten. Silti niitä vaihdokkeja voi ostaa 2-3kpl yhden remppaamisen hinnalla Nim. remontin tehnyt...
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 04.02.2011, 15:14
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Mikä siinä remontissa sitten niin helvetisti maksaa???
en oo yhtään ehjää hj:n konetta alle 1000e tainnu nähdä, rempan kun itte tekee niin ei millään yli 1800 maksa vaikka uusis kaikki.
Ja noi tonnin koneet on just niitä 500tkm veivattuja jotka käy niin nätisti mutta laukee luultavasti seuraavan 50t aikana.

Itellä meni just KK_laakeri 470tkm ajetussa, kalkatti kyllä niin helvetisti. Eikä käyny tyhjäkäyntiä.
Uusin männät samalla remontilla kun oli trapeeks välystä jo ylemmässä rengas urassa.
Luultavasti juu oksentanu renkaan, Nyt kannattais vaan toivoa että sylinteri on ehjä vielä.
Kansi äkkiä pois niin näät.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 04.02.2011, 20:21
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sperman Näytä viesti
Mikä siinä remontissa sitten niin helvetisti maksaa???
en oo yhtään ehjää hj:n konetta alle 1000e tainnu nähdä, rempan kun itte tekee niin ei millään yli 1800 maksa vaikka uusis kaikki.
Ja noi tonnin koneet on just niitä 500tkm veivattuja jotka käy niin nätisti mutta laukee luultavasti seuraavan 50t aikana.
Kyl se vajaa 2 tonnia menee kun koneistaa vanhan moottorin ja ostaa siihen uudet sisuskalut. Sitten jos remppaa vielä apulaitteet ja peruskoneen ympärillä olevat hilut: turbon, pumpun, suuttimet, niin menee se tonni lisää helposti.

Kyllähän tuolleen tulee sitten hyvä, mutta omiaan ei kyl saa pois, jos auton laittaa kiertoon. Jos pitää pidempään, niin sitten kannattaa ehkä jo tehdä oman mielenrauhan vuoksi. Tuollasen tonnin vaihtokoneen jos ajaa loppuun, vaihtaa toisen tonnin koneen tilalle ja myy aina hajonneen koneen osina pois, niin osista saa kuitenkin vielä 6-7 satkua, joten tappiota ei tule kuin parisen sataa per koneenvaihtokerta.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 04.02.2011, 20:35
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

mersun mäntiä on paikallinen moottorikoneistaja käyttäny hoojiin koneessa, halvemmat ja kestää hyvin
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 04.02.2011, 20:48
helmapelti:n Avatar
helmapelti helmapelti ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 07.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 1.195
Perusasetus

Saisko sitä tietoa kaivettua julkisuuteen että mitkä mersun männät ja mitkä männänrenkaat vakiomäntään sopii?
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 04.02.2011, 21:13
0ltzi:n Avatar
0ltzi 0ltzi ei ole kirjautuneena
Mestari
 
Rekisteröitynyt: 31.12.08
Sijainti: Karjalohja
Viestit: 4.617
Perusasetus

vai mersun männät?

onhan toi täysin totta että tonnin kone on juurikin se 500-600tkm ajettu ja sama remppa edessä.. kaveri puheli että jostain (australiasta?) sais kone rempan kaikki palikat 1200 eurolla? mistä ylipäätään saa tohon koneeseen uudet palikat?

luulen että kyllä se on parempi rakentaa uusiks uusilla osilla koko pata ni on sitte iloa pidemmäks aikaa. koriki tuli puhallettua ja maalattua viime kesänä. mietiskelin että mites toi mersuun ostettu fööni sopis hj konee kylkee? hx40 super.

tänään sain koneen irrotettuu ja nostettuu poies. oikein yllätyin kuin helpolla se sieltä tuli vekka

huomenna pääsee kurkistaa alakertaan..
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 04.02.2011, 21:43
landruiseri landruiseri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.04.07
Sijainti: kuopio
Viestit: 574
Perusasetus

http://cgi.ebay.com.au/LANDCRUISER-1...item5189025935

tuolta sitten osat..
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 04.02.2011, 23:09
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Kyl se vajaa 2 tonnia menee kun koneistaa vanhan moottorin ja ostaa siihen uudet sisuskalut. Sitten jos remppaa vielä apulaitteet ja peruskoneen ympärillä olevat hilut: turbon, pumpun, suuttimet, niin menee se tonni lisää helposti.

Kyllähän tuolleen tulee sitten hyvä, mutta omiaan ei kyl saa pois, jos auton laittaa kiertoon. Jos pitää pidempään, niin sitten kannattaa ehkä jo tehdä oman mielenrauhan vuoksi. Tuollasen tonnin vaihtokoneen jos ajaa loppuun, vaihtaa toisen tonnin koneen tilalle ja myy aina hajonneen koneen osina pois, niin osista saa kuitenkin vielä 6-7 satkua, joten tappiota ei tule kuin parisen sataa per koneenvaihtokerta.
eikö 1800 ole juuri se vajaa pari tonnia
Onhanse halpaa vaihdella niitä koneita jos ei laske työ tunteja ja vaivaa sille että auto hajoo jonnekkin 500km päähän kotoa ja pitää sieltä vielä hinata/hinauttaa kotiin.

Itte en ainakaan jaksais, omaan onkin vaihdettu kaikki muut paitsi turbo ja syöttöpumppu.
Mutta ompahan saanu ajaa aika huoleti, nyt on reilu puol milliä takana.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 05.02.2011, 07:27
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

minäpä kaivan tiedon että minkämallin mäntiä on käytetty.
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 05.02.2011, 09:11
landruiseri landruiseri ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.04.07
Sijainti: kuopio
Viestit: 574
Perusasetus

bryggi, vieläkös se sorvaamo on siinä prisman takana?
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 05.02.2011, 09:49
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Viestit: 731
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja BryGgi Näytä viesti
minäpä kaivan tiedon että minkämallin mäntiä on käytetty.
Kysele samalla että sopiiko muka suoraan, eli männäntappi, puristuskorkeus, halkaisija ja sitten se mäntähän pitää olla vielä suoraruisku mesestä eli männän palotilakin pitäs olla suunnilleen samankokoinen.
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 05.02.2011, 10:27
BryGgi BryGgi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 20.12.08
Sijainti: p-savo
Viestit: 1.444
Perusasetus

kyl kyl. Sama sorvaamo, omistajan omassa hojossa kyseiset männät
__________________
[O]=TOYOTA=[O]
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
hj61 kaikki virrat hävis missä vika? ha-tang-wa Tekniikka & Jutustelu 10 07.01.2010 19:14
LJ ei käy, missä vika? PikkuPeikko Tekniikka & Jutustelu 11 13.02.2008 22:06
Missä vika? Tekniikka & Jutustelu 87 08.10.2007 17:00
2lt kone huonosti käyntiin missä vika? henteri Tekniikka & Jutustelu 22 15.04.2007 12:18
Help missä vika Yleiset 4 04.01.2005 11:07


Sivu luotu: 19:08 (GMT +2).