![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]() Knipex takuuOnko näissä knipexin tuotteissa ikuinen takuu kun ei muista.Ei ole kyllä muistikuvaa milloin on ostettu mutta paskaks ne meni.Oli meinaa siirtoleukapihdit.Jotenkin hajos se siirtomekanismi ja ei purista vaan isonee itsestään.
|
|
||||
|
||||
![]()
12kk takuu.
|
|
|||
|
|||
![]()
No eihän noissa ole kuin yksi liikkuva osa niin näkeehän sen mikä sille tuli?Mulla oli yksien knipexien lukitukseen mennyt alustamassaa,ne ei jostain kumman syystä oikein toimineet ennen putsausta...
|
|
|||
|
|||
![]()
Löytyhän knipexeista vanha juttu. Omista knipexseistä lähti se jousilirpake irti ja nyt pihdit ei pidä säätöjään ollenkaan. On muutaman vuoden vanhat pihdit ja erittäin vähäisestä käytöstä. En onnistunu löytää sitä jousilirpaketta ollenkaan.
Turha vissiin takuisiin yrittää ![]() |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Samanlaiset tilalle ja sitten vuoden päästä takuuseen ne vanhat ![]() Näinhän ei kaiketi sais tosin tehdä ![]()
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
|
||||
|
||||
![]()
laitetaan heti OT:tä. on muuten harvinaisen paskat ne mallit joissa itestään säätyy leuat kun vaan ottaa kiinni jostakin. jos vaikka pitäs kupari putkea painaa niillä lyttyyn ni on hyvin hankalaa. tai muuten jos pitäis oikeesti pitää kovin kiinni jostain.
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Eihän sellaista pelliä ole mahdoton itsekkään tehdä, pakkaa töissä noita menemään (pihtejä) kun ei aina vasaraa jaksa hakea ja tulee lyötyä pihdeillä kun ne aina kulkee taskussa. Aika pienellä ruuvilla on kiinni ja niin ohutta mellaa se pelti että jokuset kerrat on saanut kiristää että pitää leukoja siihen mihin ne asettaa. |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
eli X 2
|
|||
|
|||
![]() Ainakin joissain elinikäinen takuu
Joissakin malleissa Knipexin pihdeissä on ainakin elinikäinen takuu. Sillä miekin oon niitä ostanut, maksaa vähän enemmän kuin muut mutta on ne kyllä pelanneetkin.
|
|||
|
|||
![]() Kiinnostaa ko kilukiviä- |
|
|||
|
|||
![]() Ainut kokemus takuusta n. 10v takaa....
Siis työpaikalle tuli tuo kauppias, ja kehui noita knipexejä, ja erityisesti/myös tuota "hammaslääkärimallia", olisko ollut 180? ja tyypiilliseen tapaani epäilin, että ei mene takuuseen, jos on väänneetty väärin tms.
No, tuo myyjä otti salkusta k.o knipexit, ja kertoi, että älä loukkaa itseäsi; mutta häntä kiinnostaa nähdä, miten nuo "hajoaa" ilman hakkaamista/jatkovarsia.... väärin käytettynä? No, nuo ns. hammaslääkäri mallin knipeksit säilyi ehjänä, en viitsinyt alkaa repimään solmuun... Ja vajaa? 10v myöhemmin noita knipeksejä on koko perhe! ja yhtään ei ole tarvinnut asioida takuun puitteista; Mutta Pieni Savi Lumi TMS, että tuo lukitus ei mene pohjaan, tekee suurta tuhoa! -> siis jos vaivautuu katsomaan, että tuo lukitus menee perille, niin suurimmat ongelmat on ohi... Ainakin minä uskallan puristaa/vääntää tarpeen mukaan. |
|
|||
|
|||
![]()
Väittäisin että parhaat pihdit mitä rahalla saa on nimenomaan Knipexit. IKH:lla on ainaki laaja mallisto ja suht. kilpailukykyset hinnat.
|
|||
|
|||
![]()
Ei ainakaan ole vielä parempia tullut vastaan...
|
|||
|
|||
![]()
Ainut "vika" minkä niistä (perinteisen koon siirtoleuoista) itse olen saanut esille on hampaiden kuluminen. Tulee käytettyä niitä kiinnipitämiseen kun koneella hakkaa ruostuneita pultteja alustasta auki(aina ei lenkki tai hylsy käy/mahdu) ja pääsee tietty välillä suttaamaan.
Kyllä ne sitäkin pitkästi toista vuotta kestää töissä. Ovat muutenkin pakin käytetyimpien työkalujen joukossa.
|
|||
|
|||
![]()
Knipexit in hyvät mutta joissain paikoissa bahcon pihit kans joissa peukalolla vapautetaan leuat.
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja hinta ei ole "järkyttävä" toki anttilan tarjouspöydästä löytyy vastaavia huomattavasti halvemmalla. Katselin tänään nuo vanhimmat knipexit (copra?) ja reippaan 10v aikana on tullut hammassärkyä (hampaiden terävät kulmat tylsyneet, jopa nurkasta lohkeilleet) mutta on niillä väännettykkin... siis yhden suhteen 1 (siis niin paljon kuin jaksaa/tarvii) Ja kaikkein tärkein ominaisuus; yhtään kertaa siirtoleukain lukitus ei ole pettänyt; kerran sain 4-6 mustaa sormen kynttä sekunnin murto-osassa, kun ns. rautakauppalaadun siirtoleukapihdit "lipsahti" Ja tosiaankin noita "cobria" on ns. perhe, onkohan tuosta "hammaslääkärimallista" 180 jatkuen 560? ja väliin jää 3? kokoa? Mutta alkuperäiseen aiheeseen? onko jollain mennyt rikki ns. asiallisella käytöttä? p.s Paras takuu, minkä olen saanut: K-raudassa oli Fiskarssin tuote-esittely, ja silloin nuo Fiskarssin musta/muovivartiset olivat uutta, ainakin tuossa reilun puolen metrin luokassa: Minä epäilin, että menee poikki, kun vääntää tervaskantoa? n. 60? naispuoleinen edustaja; kestää vääntää. Minä; kun menee poikki, niin on väännetty väärin/liikaa! edustaja: ei mene poikki. Minä: Mutta jos se menee poikki.... Mummu otti käyntikortin, ja kirjoitti siihen takapuolelle suuruusluokkaan "550 menee takuukuuseen, jos varsi poikki. ja kirjoitti nimmarin ! Ja tuumasi minulle, että jos saat? varren poikki, niin pistä käyntikortti rekkulan mukaan! No, minä otin "haasteen" reipas 100kg ja vajaa 2m: ja ajoalue: löytyi soppeli, n, 2v männyn kanto; Mulla on edelleenkin tuo käyntikortti... ja tuo kirves, en tiedä. paljonko kestää väännelllä, mutta yritin.... ja edelleenkin tuo kirves kulkee mukana. |
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on tuommoiset vanhat Cobrat, ostettu joskus ajat sitten. Niissä on tuossa yläleuassa murtuma kummankin puolen, sain sen käsivoimilla aikaiseksi kun yritin jotain pulttia vaikeasta paikasta noilla kärjillä ottaa irti.
Luulin että nuo olisivat sitä myöten selvät ja siirsin ne eläkepäiviä viettämään työpaikan hyllyyni hätäavuksi, hyvin ovat edelleen toimineet, myös se leukojen siirto. Mulla on näitä neljät yhteensä, uudemmissa on erimmoinen toi leukojen muotoilu. Knipexeillä oon saanut monta pyöristynyttä pulttia irti, varsinkin uutena tirhein hampain puree tosi hyvin kiinni kun puristaa kunnolla. ![]() ![]() ![]() ![]()
Tiäräksää tuanoi Viimeksi muokannut vartiainen : 27.03.2014 03:02 |
|
|||
|
|||
![]()
Joskus 90 luvun aikoihin noita tuli ensimmäisiä itelle työkäyttöön, tallissa noita on useammat kotonakin, isommat versiot menee putkitongeistakin.
Kuluuhan noi kun töissäkin pävittäisessä käytössä, joskus kaasulla hitsaillaan ja heppailee niin lämpee tongit kun kiinni pitää kappaleita mutta kestää. Katkennut / murtunut ei ole yhdetkään vaikka on väännetty varrellakin (siis tonkien varsi osaan sisälle ja ruuvausta). |
|
|||
|
|||
![]()
Itsellä myös koko sarja noita knipexin siirtoleukapihtejä, tyytyväinen olen ollut, paras pihtiostos mitä olen tehnyt.
Ja sitä jousilirpaketta saa varaosana, maksaa jokusen euron. |
|
|||
|
|||
![]()
Knipex = pieni työkalusarja. Aina kulkee jonkinkokoiset knipex tongit mukana niin työmaalla kuin harrastuksissa. Aukeaa kaikki mikä järkevästi vaan voi aueta. Ja tapauksia on ollut että oikealla työkalulla ei ole saanut kuin sorvattua pilalle pultin/ruuvin nii johan knipexit on aukonut senkin.
En vaihtaisi mihinkään. aikanaan tuli saatua kämmeniin paljon veripaakkuja ihon alle ns."vittupihtien" eli halpojen papukaijatonkien takia. Työmaallakin moisia taitaa olla kolmet hallin takana metsässä omin käsin sinne heitettynä ![]()
|
||||
|
||||
![]()
kyllä sitä on ollut myös tällä suunnalla pakko hankkia kasa knipexejä, ei niillä halvoilla paskoilla saa kuin kädet verille ja juurikin noita veripaakkuja kämmeniin kun pettävät, yhdetkään knipexit eivät vielä ole hajonneet, bahcot ovat menneet käsin katki siittä säädön juuresta missä toinen varsi on toisen sisällä..
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty 2 kpl Sonim XP1 uusia, paketissa 3v takuu | KooPee | O/M/V Muut | 2 | 17.11.2009 15:43 |
Myyty Digiä olympus E420+objektiivit (rungossa takuu) | Ex_inkkari | O/M/V Muut | 2 | 06.09.2009 18:22 |
Takuu??? | k81 | Chit-Chat | 7 | 18.04.2008 22:06 |
Jeep Cherokee jarruongelmia IKUINEN TAKUU !!!!!! | sjeeppi | Tekniikka & Jutustelu | 26 | 01.12.2006 12:13 |