![]() |
![]() |
|
Linkit Off-Road -linkkejä ympäri maailman. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Urakalla peltiä ruttuun. |
#2
|
||||
|
||||
![]()
En haluis olla tuossa tilanteessa vakuutusyhtiön tarkastaja...
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tuleepa tästä(kin) videosta mieleen, että helvetisti aina jenkkifoorumeilla kehuvat että BFG:n AT:t on aivan loistavat talvirenkaat, tai että perus "all-season" kumeilla pärjää ihan hyvin talvikeleissä. Kun yrittää sanoa että miten olisi kitka- tai nastarenkaat, on useimmilla vastauksena että "ihan turhanpäiväisiä, ja aivan typerää pitää kahta rengassarjaa". Ja muutenkin, onhan se nyt selvä että ATt pitää hyvin, kun on niin paljon isompi kuviokin kun jossain kitkarenkaissa. Osuu sinne tosin joitakin satunnaisia väliin, jotka on joskus oikeilla talvirenkailla ajaneet ja ymmärtävät luonnollisesti mistä on kyse.
Sama juttu ABS- jarrujen kanssa, ei kuulemma ole mitään hyötyä, ja kun rengas kerran pyörii niin eihän auto silloin voi pysähtyä kunnolla. Eikä siinä, totakin videopätkää kun katsoi niin jo pelkästään sillä että osaisivat edes ajaa liukkaassa, olisi säästynyt noistakin kolareista moni. Huvittavaksi tuon homman vielä tekee se, että monet videon kaltaisista kolarisumista tapahtuu alueilla missä on ihan oikea talvi joka ikinen vuosi, ja lunta saattaa tulla muutaman metrinkin vuodessa jos menee vähän korkeammalle vuoristoon. Mutta jos ei osaa, niin ei osaa... ![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Sama juttu kun Timo_L:llä, muakin ihmetyttää suuresti, että paikoissa, joissa sataa lunta ihan perkeleesti talvisin, ei vaan kyetä ajamaan lumen keskellä. Eikös toi Colorado Springs ole jossain melkein 2000:n metrin korkeudessa muutenkin?
Yks juttu vielä, että noi Amerikan serkut tykkää ajaa kovassakin lumisateessa vuoristoteillä ilman valoja ja jos on neliveto niin ne päästetään kesärenkailla noille teille. Pahimmillaan vastaantulevan auton sitten näkee vasta kun se on ihan kohdalla...
__________________
[ ][ ]=TOYOTA=[ ][ ] |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
#7
|
||||
|
||||
![]()
niinsanotusti kuuluisa hartialukko iskeny tuossa porukalle päälle
![]() |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Taitaa kuva valehdella "hieman" tuota mäen jyrkkyyttä
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
Sitä samaa katselin,ei tule noin liukkaasti auto ihan tasaisella lumipolanteella vaikka olisi nahkakaljut kumit.Kun ei kuitenkaan näytä mistään peilikirkkaasta jääpinnasta olevan kysymys.
Mutta sangen ikävä tunne varsinkin isommalla autolla kun lähdetään tulemaan alas persmäkeä,F12:lla pari kertaa on tullut kokeiltua... |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Hyvä video, eikä mikää re-postaus. Minnuu ihmetyttää myös se että käsittääkseni vakuutusyhtiöt kiltisti maksaa kaikki korjauskulut, ajelitpa upouusilla Hakkis seiskoilla ulos tieltä tai sitten nahkakaljuilla just 3 mm laillisuusrajan täyttävillä saksankitkoilla, joiden "pito" on talvella jotain uskomatonta.
Ja kaikenmaailman rengasmelulle ja märkäpidolle löytyy kyllä jo direktiivejä, mutta EI MITÄÄN pienintäkään pykälää missä kerrotaan missä vaiheessa renkaaseen saa paistaa M+S -merkinnän. |
#11
|
||||
|
||||
![]() ABS
Mulla on kaksi samanlaista Wrangleria. Toisesta on ABS jarrut poistettu maahantuojan paperien avulla. Ilman ABS jarruja oleva Wrangleri pysähtyy jarrulla risteyksiin neliveto päällä, mutta ABS jarrullinen vaan jatkaa matkaa. ABS versiolla olen muutaman kerran ajautunut keskelle risteystä. Onneksi ei ole kolaria tullut. Haluaisin ABS:n pois toisestakin.
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Joissakin maastovehkeissä ABS ohjeistuksen mukaisesti otetaan pois päältä tieltä poistuttaessa. Jos ABS on päällä maastoajossa, niin ei se ajoneuvo pysähdy esimerkiksi jyrkemmässä laskussa ennen kuin napsauttaa ABS:n pois päältä. Täytyy oikeasti ihmetellä kumpi on tärkeämpää ajoneuvon pysäyttäminen vai ohjattavuuden säilyttäminen? Kompromissihan ABS-järjestelmäkin on. Sitä paitsi, ABS on esimerkkivideon tapauksessakin aivan voimaton, jos renkailla ei yksinkertaisesti ole yhtään pitoa.
__________________
A-P *Muovi on saatanasta* KAIKKI ihmiset ovat mölöjä, kunnes toisin todistavat. |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#14
|
|||
|
|||
![]()
näyttää sille että linnanmäen kohdalla on hesassa jyrkempi mäki tai tampereella särkänniemen kohdalla...
![]() |
#15
|
||||
|
||||
![]()
on noi kyllä kans porukkaa... ei edes yritetä ohjata autoja suoraan alamäkeen että vältettäisiin törmäys vaan seistään vaan se jarrun päällä ja pidetään renkaat lukossa....
![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Köyhänä opiskelijana ajelin isutsun ruupperilla insa saharat loppuun, viimeinen talvi oli jännä kun renkaissa 4mm pyöreitä nappuloita. Oppi pitämään kilometrin turvaväliä ja jarrutteleen vaihteilla.
Nyt oon taas köyhä opiskelija ja primerassa takana kaverin hylkäämät nastarenkaat, edessä vähän paremmat. Taas pidetään turvaväliä ja takarenkaat määrää vauhdin luistelullaan. Autoa en lainaa mutta kyllä sillä ennakoimalla itse selviää muun liikenteen vauhdissa. |
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
- missing operating system - |
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Nytkin huomasi muutaman kerran Porvoon safarilla, että absit ei antanut jarruttaa renkaita heti pysähdyksiin, kun rengas pyöri vielää reippaasti ja polkaisi jarrun pohjaan. Pari kertaa lähti jopa sen takia jo valumaan auto alamäkeen takaperin.. Täytyy kötöstellä katkaisija Grandiin millä saa absit pois päältä tarvittaessa. |
#19
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#20
|
||||
|
||||
![]()
Mun Toitsussa ABS lähtee aina automaattisesti pois päältä kun tönäsee lyhyen alueen päälle. Muuten kyllä oon liikenteessä tykänny ABSeista, ehdottomasti haluan ABSien olevan toiminnassa, monet kerrat olis puskenu varmasti suoraan jos ei olis ABSit pelastanu. En oo haittaa huomannu niistä olevan, ei ne jarrutusmatkaa pidennä jäälläkään, kyllä ne lopussa ajoissa luovuttaa ja viimesen metrin saa mennä pyörä lukossakin. En tiedä sitten miten harvaan ja tyhmästi Jeepin ABSi rutkuttaa liikenteessä. On näissäkin Isoja eroja.
Edittiä: eihän ne ABSit mihkään lähde vielä pikkupuolella, takalukko kiinni niin sitten on pois. Viimeksi muokannut -MaTTi- : 24.01.2011 18:18 |
#21
|
|||
|
|||
![]()
joo kyllä ameriikan ABS jarrut ei oo toiminu koskaan liukkaalla
|
#22
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() edit: taino, onhan tossa omassa autossa kyllä se huono puoli, että takajarruille tulee vain yksi putki mikä haarautuu -> takapää ei ole ihan niin hyvin mukana liukkaalla jarruttaessa kuin kunnon jarruilla. Eli vähän vikuroi takapää liukkaalla jarruttaessa silloin tällöin. Viimeksi muokannut Timo_L : 08.01.2011 00:07 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O:Läjä peltiä | Lanzari | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 07.01.2008 22:52 |
Mistä peltiä Pääkaupunkiseudulla | sippis | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 05.09.2007 09:27 |
Ostetaan peltiä | hoojii | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 08.03.2006 12:45 |
kantattua peltiä? | Cental73 | Chit-Chat | 3 | 11.08.2005 18:24 |
tankki ruttuun | Yleiset | 8 | 23.05.2004 20:53 |