![]() |
![]() |
|
|||
|
|||
![]() Insinööri on insinööri> > Insinööri > > > > Mies ajelee maaseudun mutkateitä moottoripyörällään ja huomaa että on > > eksyksissä. Mutkan takaa mies huomaa, että tien poskessa seisoo > toinen > > pyörä ja sitä korjailee joku motoristi. Hän pysäyttää kohdalle ja > kysyy: > > > > "Anteeksi, voisitko auttaa? Lupasin eräälle ystävälleni että tapaisin > > hänet tunti sitten, mutta en tiedä missä olen?" > > > > Pyöräänsä korjaava mies vastaa: "Tottakai voin, istut uudenkarhean > > moottoripyöräsi päällä ja sijaintisi on 40 ja 41:n asteen välillä > > pohjoista pituutta, 59 ja 60:n asteen välillä itäistä pituutta." > > > > "Sinun täytyy olla insinööri", sanoo eksynyt motoristi. > > > > "Niin olen" vastaa mies "mutta mistä tiesit?" > > > > "No, kaikki mitä kerroit, on kyllä teknisesti totta. Mutta minulla ei > ole > > aavistustakaan mitä tehdä informaatiollasi ja totuus on, että olen > > edelleen eksyksissä." > > > > Työkalut maahan laskenut bikeri vastaa: "Sinun täytyy olla johtaja." > > > > "Niin olen", mies vastaa, "mutta mistä tiesit?" > > > > "No, et tiedä missä olet ja minne olet menossa. Olet tehnyt lupauksen > > josta sinulla ei ole minkäänlaista käsitystä miten sen voisit pitää > ja > > odotat että minä ratkaisen ongelmasi. Totuus on, että olet täsmälleen > > samassa tilanteessa kuin ennen tapaamistamme, mutta nyt se on jostain > > syystä minun vikani." > > > > > > --- > > > > Konsultti > > > > Matkalla autolla kotiin golfkentältä eräs management-konsultti näki > > jättimäisen lammaslauman tien vieressä olevalla niityllä. > > > > Kun konsultti havaitsi lammaspaimenen, hän pysäytti autonsa ja sanoi > > paimenelle: "Onpa sinulla iso lauma paimennettavana. Jos pystyn > arvaamaan > > prikulleen montako lammasta laumassa on, niin saanko sinulta yhden > > lampaan?" > > > > Paimen mietti hetken, tuumi että oli riskitöntä suostua konsultin > > pyyntöön ja lupasi hänelle lampaan. > > > > Konsultti otti esille simulointimallinsa, loi satelliittiyhteyden, > > mittasi niityt jne. > > > > Kaksi tuntia myöhemmin hän sulki tietokoneen, meni paimenen luo ja > sanoi: > > "Laumassasi on 5147 lammasta." > > > > Paimen äimistyi, mutta myönsi konsultin olevan oikeassa. Konsultti > otti > > lähimmän lampaan syliinsä ja laittoi sen auton takapenkille. > > > > Paimen sanoi konsultille: "Saanko lampaan takaisin jos pystyn > arvaamaan > > ammattisi?" > > > > Konsultti yllättyi kysymyksestä, mutta hänkin katsoi riskin olevan > > olemattoman pieni ja suostui. > > > > Paimen sanoi: "Olet management-konsultti, eikö vain?" > > > > Nyt oli konsultin vuoro äimistyä ja hän totesi: "Miten sinä sen > tiesit?" > > > > Paimen sanoi: "Se oli aika helppoa. Ensinnäkin, kukaan ei pyytänyt > sinua > > tulemaan tänne. Toiseksi, näit kovasti vaivaa pystyäksesi kertomaan > > minulle sellaista mitä jo tiedän. Ja kolmanneksi, ilmeisesti et tiedä > > minun toiminnastani mitään, koska voittolampaasi on minun koirani!" > > > > --- > > > > Teoria ja käytäntö > > > > Teoria on sitä, että kaikki tiedetään, mutta mikään ei toimi. > Käytäntö on > > sitä, että kaikki toimii, mutta kukaan ei tiedä miksi. > > > > Meillä teoria ja käytäntö ovat sekoittuneet siten, > > että mikään ei toimi ja kukaan ei tiedä miksi. > > > > --- > > > > Osaavat apinat > > > > Turisti oli tullut eläinkauppaan, ja seurasi taustalta edeltävän > > asiakkaan asiointia: > > > > "Saisinko yhden C -apinan, kiitos." > > > > Kauppias nyökkäsi, meni kaupan laidalla olevan häkin luokse ja toi > > asiakkaalle apinan. Kauppias laittoi apinalle kaulapannan ja > > talutushihnan ja ojensi apinan asiakkaalle sanoen: "Se tekee 25 000 > > markkaa". > > > > Asiakas maksoi ja käveli ulos apinan kanssa. Turisti meni > säikähtäneenä > > kauppiaan luokse ja kysyi: "Sepä oli kallis apina. Miksi se maksoi > niin > > paljon?" > > > > Kauppias vastasi: "Jaa, se apina osaa ohjelmoida C-kielellä - > erittäin > > nopeasti, hyvää koodia,ei virheitä, hyvinkin rahan arvoinen apina."> > > > > Turisti katsoi apinaa toisessa häkissä: "Tämä on vieläkin kalliimpi! > 50 > > 000 mk! Mitä tämä apina osaa tehdä?" > > > > "Niin, tämä on C++ apina; se osaa tehdä olio-ohjelmointia,C++ > > -ohjelmointia ja jopa JAVA-kieltä. Tulos on erittäin > käyttökelpoista," > > sanoi kauppias. Turisti katseli vielä ympärilleen hetken aikaa ja > näki > > kolmannen apinan omassa yksityisessä häkissään. Hintalappu apinan > > kaulassa ilmoitti hinnaksi 250 000 mk. Turisti henkäisi kauppiaalle: > > > > "Tämä maksaa yhtä paljon kuin kaikki muut yhteensä! Mitä IHMETTÄ tämä > > apina tekee?" > > > > Kauppias vastasi: "Noh, en ole ikinä nähnyt sen tekevän mitään, mutta > > muut apinat kutsuvat sitä projektipäälliköksi". > > > > -------------------------------- > > Apinalistasta puuttuu yks apina. > > > > Sen häkissä on hintalapun sijasta lappu, jossa lukee "Annetaan > tarvitsevalle". > > Ja mitä se sitten tekee? > > Se korjaa kaikkien C-, C++- ja projektipäällikköapinoitten tekemät > mokat, > > siivoaa mokien aiheuttamat sotkut ja tyytyy vaatimattomiin välineisiin > ja olosuhteisiin. > > > > Mikäs on apinan nimi - sovellustukiapina tieteskin. > >
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
HJ61vs. Insinööri vs. 33x12.5-15 kumekset!!! | isuzubj | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 14.08.2007 13:32 |
apuva termien selitykseen (ei insinööri).... | lacrits68 | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 17.02.2004 21:24 |
insinööri taivaan portilla | tuska | Jokes | 0 | 19.06.2002 11:35 |