Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 17.12.2010, 14:11
Nasum Nasum ei ole kirjautuneena
Aloittelija
 
Rekisteröitynyt: 27.03.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 11
Cool

Tulokkaan rasittavia ? kysymyksiä raadille.


Moi,

Sori jos on väärä thread,näin ensialkuun,mutta jostain se on alettava.

Rekkaroiduin tälle foorumille jo jokunen aika sitten kun rupes tosissaan tekeen mieli rujoa työkaluhenkistä nelivetoa millä pääsis hankalemmissakin paikoissa. Työnkuvani vaihtelee,kesämökkirakennustöistä,metsästys ja retkeilyjutuista kalareissuihin eli usein on tarvetta suhteellisen tilavalle maastokelpoiselle ajoneuvolle. Mitkään citymaasturit ei minua kiinnosta yhtään,en tahdo pelata yliteknisten sähköavusteisten telkkarilla varusteltujen matalien himmelien kanssa sitten laisinkaan,ennemmin etsin kässiini jonkun rujon pelin jota itse laittelemalla voin pitää yllä ja kunnostaa / rakennella parempaan suuntaan,budjetinkin kurissapitämiseksi.

Jotenka nyt utelisin että mikähän olisi oivallinen peli teidän mielestänne aloitella, Subaru Justy ei sentään tule kyseeseen,se on jo nähty,heh.

Tänään menen katteleen,jos aikataulut natsaa, yhtä Cruiseria jossa on rekisteriotteeseen merkitty 38" rengaskoko,muuta en siitä sitten tiedäkään oikeastaan,lukuunottamatta kahdeksanpaikkaisuutta,vuosimallia joka on ehkä 81-83,ja sen että ko.peliin on paperit. Lisäksi vehkeessä on noin kolme tuumaa nostettu koria rungosta ja muutenkin kait on jo elämässään mettää nähnyt ja aivan kamalan näköinen,rypyssä jne. Mitkään rypyt ei hetkeuta oikeastaan,mua kiinnostaa vaan vauriot jotka estää katsastamisen ja vammat joita ei järkevällä työmäärällä voi korjata leimaamisen mahdollistamiseksi. Eli rungon pitäs olla kutakuinkin suora jne jotta katsastusinsinööri ei ihan heti punakynää viuhuttelis.

Mitä muuten,saako tollasesta pitkästä vehkeestä lain silmissä pätkiä hiukan rungon takapäätä saati vetää/nostaa vinssin petiä jottei se ekana osuis metässä ojissa jne ?

Kone on tässä katsontaan tulevavaas menopelin rauniossa kolmelitranen vapari...siihen kai saa hj61 ??? mallista turbo-yhteensopivan pakosarjan?
vai kaipaako tuollainen suuri rohjake ensitöikseen föönin pellin alle,riittääkö myllyssä "ryki" ?

Kokemusta ahtamisesta mulla on,bensakoneisista autoista sekä prätkistä.

Koska itse tekeminen kiinnostaa enempi kuin minkään tarpeettoman heti ostaminen,on ehkä aiheellista sanoa että omaan ammattitaidon puikko-tig-mig hitsauksiin,olen töikseni tehnyt lujuus/kolaritestattavia alumiini/rst tuotteita,niin levystä kuin putkiosistakin,sen lisäks perusjyrsinnät ja tarkemmatikin sorvaukset onnistuu omin käsin ja pääsen aika-ajoin myös ko.koneita käytteleen,kunhan itte raahaan pajalle materiaalit. Olen tehnyt töikseni niin raskaan puolen kuin työkoneiden,kuin myös hlöautojen asennuksia laidasta laitaan,laatikkorempoista vetokoukun asentelun ja suurinpiirtein kaikkea siltä väliltä,ihan heti ei mene peukku suuhun eikä kai työkalutaakn lopu. Vaativimmissa sähkötöissä meneekin sitten peukalo suuhun,joten pysyttäydytään hyvin yksinkertaisissa sähköhommissa,haaveilen lähinnä lisävaloista ja extralaturista,että jos sellaset sitten johokin sais kyhättyä
Muuta osaamistani joka edesauttais ehkä maasturissakin,en heti keksi. Lämmin halli olis kyllä käytössäni paljonkin,auto kun olisi tälaisen suuren hallin kupeessa säilössä jasinne sen saisi tarvittaessa muutamaks päiväks kerrallaan repiä laitettavaksi,ja ko mestass aon mig ja tig vehkeet,levyleikkuri ja kanttikone 3mm paksuuksiin asti,eli sielä hoituis peltityöt ainakin helposti,konestustyöt taasen 10 min ajomatkan päässä iltaisin. Jokkisautoja kun olen aikanaan kasaillut niin en pelkää suurienkin lattiapalojen uudelleenpellittämistä jne...muutenki......oikeestaan...maasturini ulkoasu siis saa huoletta olla samaa tasoa kuin paljon ajetut jokkisrassit,eli se lienee kuvaa aikalailla hyvin sitä mitä ajoneuvoni ulkoiset piirteet saa olla jo hankittaessa ,en siis millään,en millään tahdo maksaa euroakaan vaikka kuinka myyjä tyrkyttää hienolla maalipinnalla olevaa rassia kiiltävine kromeinee,ne kun tuppaa ottamaan kosketusta äiti maan kanssa jossain vaiheessa kumminkin.



Sillain mulle ei ole vielä varmaksi katsottuna mitään tiettyä autoa,se määräytyy ensi-sijaisesti hinnan mukaan,koska kiirusta projektilla ei ole, tämä pitkä ruiseri vaan nyt olis helposti katsottavissa ja kuskattavissa pajalle ja sillä on edukas hinta,johtuen erittäin rujosta kuosista,jne. Rujo kuosi ei miunua haittaa yhtään,niin kauan kuin leiman siihen saa,eli en todellakaan ole koppaa kyttäämässä,että onko ruostepilkkua vai puuttuuko joku lasi jne.

Sekavakshan tämäkin meni,anteeksi,mutta jos jollakulla on järkeviä vinkkejä mitä ensimaasturissa katsoa tai ehdotuksia mikä ois hyvä aihio,johon saa itse tekemällä aikaseks maastokykyä. Juu,tiedän että "kerralla ostamalla kunnon vehkeen" säästän hikee,verta ja kyyneliä....mutta itte tekemällä opin ajoneuvoni tuntemaan ja reklamaatiot voin esittää peilin edessä jos joku osa poikii taipaleella.

Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Mj kysymyksiä. niko69 Tekniikka & Jutustelu 3 10.06.2010 10:18
Kysymyksiä HJ-45:stä burton Tekniikka & Jutustelu 19 16.05.2009 16:04
2LT-II kysymyksiä Samppa79 Tekniikka & Jutustelu 15 14.08.2006 13:15
Kysymys raadille.... Chit-Chat 6 15.11.2004 18:38
Kysymyksiä 86:sta Vuosimallit 1984-1996 0 15.10.2002 09:02


Sivu luotu: 23:45 (GMT +2).