![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() kempin mig oikosulku???Eli mulla on tuollainen 240a kemnpin hitsi noin10v vanha... ja siihen tuli semmonen vika että hetikko laitan virtajohon seinään niin sulake paukahtaa... missä voi olla vika?? Voimavirtajohta näytti ehjältä...
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Paukkuuko nallit vaikka käyttökytkin on "off" asennossa? (ei tietoa onko siinä edes sellasta). Jos johto on kunnossa nii seuraavana varmaan kontaktori ja muuntaja todennäkösimpänä vikapaikkoina. Jälkimmäinen käy uusittaessa lompsan päälle. Onko tullu savua ulos koneesta ja hajun kans?
|
#3
|
|||
|
|||
![]()
Tutki virtanappi, niissä ollu vikoja kempeissä
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Muuntaja oikosulussa. Kempin vika kun on hiukan pölyinen...
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
#5
|
|||
|
|||
![]()
hallin sulake paukahtaa heti vaikka virtanappi on off-asennossa... voiko muuntajalle tehä mitään jos siinä vika?? ja miten voi tarkastaa onko napissa vika???
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
Vaihtaa muuntaja, tai sitten ostaa uus hitsi.
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
#7
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
koneesta kylkipelti auki ja ekana mitata onko johto oikosessa vai onko se virtakytkin.... minulta meni kempistä virtakytkin.... vaan ei se sulakkeita polttanut....vaikkakin mahdollista että polttaa... en usko että tuosta muuntaja olisi mennyt ....niin ja sitten kun se kylki on auki ja töpseli poissa seinästä niin kevyesti paineilmalla puhallella !!kevyesti!! ne pölyt pois sieltä !!!!!ei saa harjata!!!!! |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Jos muuntajalta/virtalähteeltä "eteenpäin" lähtevät johdot on helposti irrotettavissa, nehän voi irrottaa ja kokeilla vieläkö polttaa sulakkeen, jos vielä sulake palaa niin sillonhan vian luulis olevan muuntajassa.
En oo koskaan tutustunu tarkemmin hitsauskoneiden sisältöön, mutta jos sielä on isoja kondensaattoreita, niin oo varovainen niitten kans. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Tämäkin kannattaa tarkastaa,nimimerkillä ehjä johto olikin rikki...
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
johto testattu... ei ollu rikki...
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
yhestä oli menny kaks tupakkiaskin kokosta konkkaa.
|
#12
|
|||
|
|||
![]()
kokeilin johon sillai että otin koneen päästä kaikki johdonpäät irti ja töpseli seinään eikä sulake paukkunu... onko siis johto ehjä??
|
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Onhan se sulake joka menee ettei vikavirtasuoja? eli onko tulppa vai automaatti sulakkeet.... ???? |
#14
|
|||
|
|||
![]()
automaattisulake...
|
#15
|
||||
|
||||
![]()
Eihän tästä koneesta ole kytkistä esim ohjekirjassa? Onko "tehovalintakytkin" portaaton vai onko pykälät? Jos kytkin on muuntajan ensiöpuolella eikä ole erillistä kontaktoria niin vaikuttas että just tuo kytkin on viallinen (koska nalli napsahtaa vaikka 0-asennossa). Mutta pelkkää arvailua kun ei tiedä kytkiksestä tarkemmin.
|
#16
|
|||
|
|||
![]()
Voisiko tähän samaan sotkea oman kysymyksen Kemppi migistä ja valovirta 150 ,ikää kyllä on mutta suht vähän käytetty kuitenkin eli jos ennen jaksoi runkoa hitsailla, niin nyt joutuu vääntämään Uuuta ja langansyöttöä isommalle ja ei sittenkään oikeen jaksa,no peltiä kyllä lokarin reunaan onnistuu jotenkin.Mitäköhän tälle voisi tekohengitystä antaa.Toivottavasti tämä ei nyt sotke alkuperäistä kysymystä.
|
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#18
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#19
|
|||
|
|||
![]()
Eli maattokaapelin liitokset syyniin.
|
#20
|
|||
|
|||
![]()
kiitos vinkistä, tällä erää saatiin homma hitsattua mutta kun itse en osaa,niin kuulosti aika tuskaliaalta, kun ei vekotin pelittänyt 100% mutta nyt voisi tosiaan avata laatikkoa ja katsella mikä sitten olisi vikana eli nuo maadoitusjutut.
|
#21
|
||||
|
||||
![]()
Tarkotin niitä liitoksia jotka on koneen ulkopuolella, esim maapihdissä. Jos kaapeleissa ei ole vikaa nii sitte epäilis tasasuuntaajaa, jonka kunnon voi selvittää mittaamalla. Vai oliko kyseessä Kempin uudempi hakkurikone?
|
#22
|
|||
|
|||
![]()
Selvä se, en nyt ole juuri katsellut sitä maajohtoa tällä silmällä mutta siinä kun hitsailtiin ja laitoin jonnekin roikkumaan, niin sanoisin että kunnossa on paitsi sitten jos laatikon sisältä olisi auki mutta tuo tasasuuntaajan mittaaminen minua kiinnostaa,jos on selvät ohjeet mihin kohtaa yleismittaria tungetaan,niin ja kone on ollut minulla noin 10v ja sitä ennen ainakin saman verran ammattimiehella kotona mutta suht vahaisella käytöllä,tuttu tyyppi minulle.Siihen on nuo lainerit laitettu mallia ammatti jälkeen päin ja se varajuttukin samaa kaliberiä mutta tosiaan se tasasuuntaajajuttu,jos olisi vinkkiä siihen.
|
#23
|
||||
|
||||
![]() Googleta DIODI
Tasasuuntaus silta on tehty diodeista, koneesta riippuen niitä on 4 kpl tai enemmän. Jos yleismittarissa on diodimittaus niin mittaa sillä, muutoin ohmialueella ja silleen että diodin toinen pää on oltava irti ettei naapuri diodi sekota mittausta. Voi olla että joudut juottamaan toisen pään irti, monesti diodin runko on itessään sitten se toinen pää ja saattaa olla prässätty/ruuvattu jäähdytyslevyyn.
Diodissa siis virta kulkee toiseen suuntaan mutta toiseen suuntaa ei, rikkinäisessä yleensä ei kumpaankaan suuntaan. Ja huomaa että siellä voi olla kahdenlaisia diodeja, toiset vain johtaa erisuuntaan kuin toiset eli mittaus kaikille kumpaankin suuntaan. Niin ja tietty hiiltyneen diodin löytää mittaamattakin mutta mittaa silti loputkin. Lainerit? |
#24
|
|||
|
|||
![]()
no niin vika taisi selvitä... koneen voimavirtajohto on vissiin väärin kytletty?? eli suojamaa ja nolla maa oli kytketty yhteen... otin suojamaan eli keltavihreän johon pois käytöstä ja kone alko pelittään... eli enää ei lyöny vikavirtasuojaa päälle... tietäskö joku miten se nyt sitte kannattais kytkeä??? eli mihin laitan sen suojamaan ja mihin sen nollamaan...???
|
#25
|
||||
|
||||
![]()
Suojamaa koneen runkoon ja jos ei nolla johdolle ole koneessa paikkaa, ni sitä ei sit laiteta mihinkään.
__________________
Juho Haapakorpi Kaukas 4x4'n ski |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Kempin Mig-hitsauskaapeli | Rompe1 | O/M/V Muut | 14 | 24.10.2011 21:34 |
kempin lukkoperä | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 07.01.2009 20:25 |
Ostetaan Kempin mig | T€€MU | O/M/V Muut | 0 | 13.07.2008 13:35 |
Laturin huima latausvirta - oikosulku? | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 11.10.2007 11:19 | |
kempin navat | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 07.06.2007 09:37 |