Eli marraskuun kolmantena viikonloppuna järjestetään Auvo Šultsin -muistokisat SIrgalassa, lähellä Sillamäetä. Ajattelin, että jos saisi porukkaa lähtemään niin, että kiinnostuneiden kanssa saataisin yhdessä tehtyä matkavaraukset, kuljetukset ja majoitukset.
Tällöin voisi hyödyntää ryhmäalennuksia ja samalla tulisi yhteisretki. Tallinnan satamasta olisi rekkakuljetus kisapaikalle ja autojen tuonti myös takaisin sunnuntaina. Suomen puolella trailerin voisi jättää satamaan ja viedä pelkkä kilpuri yli, mikä tulee huomattavasti halvemmaksi kuin auton vienti trailerilla. Virosta saa myös samanlaiset punakilvet autoon, jos tarvetta on. Kisa-alueen lähin majoitus on 10km päässä eikä kovin kummoinen, parempi majoitus olisi kisapaikalla asuntovaunuissa/autoissa. Tuohon aikaan on ollut yleensä aika kylmää ja palavan kiven ex-louhosalueella tuulista. Yleensä tuohon aikaan on myös satanut lunta. Kilpailuluokat on TR-1,TR-2,TR-3 ja Vaba. Suomen Protot menevät tuohon TR-3 -luokkaan ja sen jälkeen soveltuvin on tuo Vaba -luokka. Kisa on myös Balttian maissa ajettavan FIA NEZ Cupin -osakilpailu eli tulijoita on myös Latviasta ja Liettuasta.
Kilpailu on kaksi -osainen. Eli perjantai -iltana ilmoittautumisen ja katsastuksen jälkeen on vuorossa prologi, jossa ajetaan annetun koordinaattilistan mukaista reittiä. Perjantai-illan Prologin maksimiaika on 4 tuntia ja yleensä se menee (ellei mitään isompaa hajoa) niin 1½ -2 tunnissa. Lauantaina on sitten startti aamusta varsinaiselle kisareitille, jolla myös ajetaan annetujen koordinaattipisteiden mukaan eli samallalailla niinkuin Ladogassa tai Veppskiy Lesissä. Kyseessä ei siis ole samantapainen suunnistus/rasti -kilpailu niinkuin Suomessa ajetaan (luulin aluksi) . Voittaja on tietysti se, joka ajaa reitin läpi nopeiten. Reitillä on miehitettyjä ja miehittämättömiä tarkastuspisteitä. Miehittämätön tarkoittaa, että silloin käynti leimataan EMIT -rastilla. Maasto on erittäin monipuolinen eli löytyy kaikkea tasapuolisesti. Osallistumismaksusta ei ole vielä tietoa, mutta Virossa ne ovat olleet muutama kympin kalliimpia kuin Suomessa. Alueen kartat saa lähtijöille etukäteen (ozi -muodossa).
Jos lähtö olisi perjantai aamuna, nopealla laivalla ehtisi hyvin katsastukseen ja illan prologiin. Paluu olisi sitten sunnuntaina. Jotta matkan kustannukset eivät karkaisi (lähinnä rekkakuljetus) niin 5 autoa tarvittaisiin mukaan. Voin hoitaa nuo käytännön järjestelyt liput yms. muut järjestelyt, jos vain lähtijöitä riittää.
Jos homma kiinnostaa niin ota yhteyttä vaikka privameilillä, silloin voisi käydä nuita sääntöjäkin mihin luokkaan auto menee tarkemmin läpi. Koska sunnuntain autopaikat on aina kortilla olisi hyvä, jos lähtijälista olisi valmiina kuukautta ennen kisaa.