|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
KETTUJEEPPI XJ PROJEKTINyt löytyi itelle jeeppi 4.0 automaatti -90 joka on ollu hakusessa jo vuoren verran.Lommoja löytyy jo valmiiksi!Ja joku korotus sarjakin alla on mut aika löysältä tuntuu.snorkkelikin oli laitettu ja palkkihelmat.renkaat tällä hetkellä 33/12.5/15 MT. Olisko kellään tietoa mitkä aksilat,laatikko ja jakolaatikko on kyseisessä autossa?Minkälaasta alusta sarjaa/renkaita kannattaa hommata?
|
#2
|
||||
|
||||
Akselit 99% todennäköisyydellä high pinion Dana 30 edessä, Dana 35 takana. Automaatti on japsi AW4 8sama kuin joissain volvoissa, toyota suprassa, jne..), kestää pitkään ja hartaasti kunhan huolehtii jäähdytyksestä. Jakolaatikko joko NP 231 tai 242, 242. 231 on command-track, jossain vain kiinteät nelivdeot, 242 on selec-track jossa lisäksi full-time neliveto (voi käyttää myös kuivalla asvaltilla jne.).
Korotussarja 3"-4" alle, renkaiksi saa max. leimattua 31", mutta jos haluaa metsässä edetä niin ~4" korotuksella menee 35" kumit alle kun vähän muokkaa. Katso haulla niin löytyy paljon tietoa tältäkin foorumilta! |
#3
|
||||
|
||||
ja tässä kyseisessä yksilössähän on NP242 select-track full time nelikolla oleva jakis...( älä kysy mistä tiedän...)
|
#4
|
||||
|
||||
Hyvä
Siinä oli joskus komeampi ilmatötterö tuon putken päässä
__________________
Quot homines, tot sententiae. Ne sutor supra crepidem Koeta välttää halpoja kopioita |
#5
|
||||
|
||||
Se alkuperänen safarisnorkkelin pää on mun tallin hyllyssä kun unohdin myydessä vaihtaa takas.
__________________
RASOR Rauman Seudun OffRoad ry Vain kääpiöt madaltavat autojaan... |
#6
|
|||
|
|||
Piti käyrä vähä kokeelemas kuinka tuo alustaa joustaa!
|
#7
|
||||
|
||||
Kuvat on kivoja, mutta kovin pieniä. Ainakin mulla ne näkyy 160 × 119 pikselin kokoisina.
Taas tuli todistetuksi kuinka pieni piiri harrastaa offia, kolme kaveria tunnisti heti auton.
__________________
Size does matter, Sisu A-45 projekti
Sisu-harrastajien palsta, SISUA.net Myydään: Pajeron osia, Uusia ja käytettyjä maastokuorma-auton renkaita, 50-80 luvun euro ja japsi henkilöautojen osia, sekä perseestä perämoottoriin! |
#8
|
||||
|
||||
Joo, turhia tollaset postimerkin kokoiset.
|
#9
|
||||
|
||||
Nooh neljäskin tunnisti...
|
#10
|
||||
|
||||
Postimerkin kokoisista kuvist saa vähän huonosti selvää, mutta näyttäisi siltä että kaaria joudut himpun avartamaan.
|
#11
|
||||
|
||||
Ja takakaaria ainaki on jo avarrettu
__________________
RASOR Rauman Seudun OffRoad ry Vain kääpiöt madaltavat autojaan... |
#12
|
|||
|
|||
Piti käyrä vähä kokeelemas kuinka jeepillä hiekka montuulla pääsöö mäkiä ylös päin ja tietysti jotakin meni paskaks!kaks kertaa vaan paukahti ja jeepin matka tyssäs siihen!taka kartaanin nivel poikki ja etu vetari meni aivan paskaks!onneks ny ei menny tällä kertaa enempää!!
|
#13
|
||||
|
||||
Ei näytä Jeeppi oikein kestävän halkaisijaltaan 4 tuumaa vakiota suurempia renkaita...
..ja tästä on kyllä jotkut viisaammat joskus varoitelleetkin (ainakin mulle). Mitäköhän kaikkea muuten joutuisi vaihtelemaan Danoihin, että alkais isommatkin renkulat pyöriä ilman jatkuvia remontteja? Vai onko Jeepin kutonen vain ylitehoinen? ...2,5 nelonen tilalle! |
#14
|
||||
|
||||
Meikäläisen pihalta jokunen vuosi sitten
__________________
Sika ajaa Possulla |
#15
|
||||
|
||||
Lainaus:
Pari asiaa kun muistaa etuakselin osalta: 1. Hommatkaa ne vetarit, missä on isommat ristikot! Löytyy kaikistya ABS- varustetuista XJ:stä, ja olikohan vuodesta '95 eteenpäin kaikissa. Käyttää samoja ristikoita kuin D44:t ja on SELKEÄSTI kestävämmät kuin pikkuristikot. 2. Käyttäkää vain Spicerin uudemman sarjan ristikoita, mallia 760-x. Paremmat kuin ne vanhat, ja varsinkin paljon kestävämmät kuin jotkut kiinalaiset halpispaskat. Noista on ihan testejäkin näkynyt jenkkilän offilehdissä. Takana sitten ei välttämättä akseli kestä, jos on D35, sinne jotain muuta tilalle. Lisäksi, jos on korotettu vehje, niin on tehtävä se korotus oikein eli SYE- kitti jakikseen. Orkkiskardaani ei kestä/ toimi sellaisenaan ~3" tai enemmän korotetussa Cherokeessa, vaan rikkoo kardaanin ristikoita ja mahdollisesti myös jakiksen ja/tai pinjonin laakerit. |
#16
|
|||
|
|||
Nyt on taas ruuvattua jeeppiä katotaan kuinka kauan se kestää nyt!Vetari laitettu uus ja molemmin puolin uuret ristikot ja samalla vaihroon molemmin puolin ylä ja alapallo nivelet ku niis oli tosi paljo välystä.ja lukkokin tuli laitettua taka aksilaan.pikku hiljaa hyvä tuloo...
|
#17
|
|||
|
|||
Taas piti yrittää teherä jotakin jeepille nyt on katolla oikeen mikkihiiri valot jos vaikka näkis vähä paremminTuli käytyä heittämäs pieni lenkki samalla...ja yllätys yllätys niin rupes taka aksila liikkumaan sivuttain ja pitkittäin prkl!!taka lehtijouset tuli sisätiloihin no ei muutaku hitsi käteen.nyt paikat on hitsattu.piti siinä samas tohinas laittaa vanha la puhelin samalla kiinni
|
#18
|
|||
|
|||
Eipä ollu päivällä muuta tekemistä niin piti venytellä vähä jousia
|
#19
|
|||
|
|||
Normipäivä taas!! yritin nousta mäki ylös päin niin takapyörät vaan veti ja jakolaatikosta kuulu niinku kettinki tai joku löi tyhjää ja etupyörät ei vetäny ollenkaan! Mikähän mahtoo jakolaatikosta mennä paskaks??
|
#20
|
||||
|
||||
ketju virunu pilalle tai sit kytkentäholkki kulunut tai sit pääakseli poikki.
|
#21
|
|||
|
|||
Pitää vloppuna ottaa jakolaatikko irti ja vähä tutkia asiaa!!mistä muuten saa sit jakolaatikon osia?
|
#22
|
||||
|
||||
Kertaakaan en ole jakista autosta irrottanut, mutta useita kertoja olen sen korjannu. Rupeet vaan purkamaan takaapäin sitä, ja vika yleensä löytyy aika äkkiä. Laakerit oon ostanu ihan laakeriliikkeestä. Ketjuja StarAmigolta ja pääakselin sekä kytkentäholkit käytettynä. Holkkia pystyy viilaamaan ja taas toimii. Muuten toimiiko siulla kummallakaan puolella nelikko? Jos ei toimi, niin sit ei ole holkissa vikaa.
|
#23
|
||||
|
||||
Jos pääakseli on poikki, ei takapää vedä tai sitten ei vedä kumpikaan pää!!!
|
#24
|
||||
|
||||
Lainaus:
Jakolaatikko lähtee ihan irroittamalla kardaanit, johdot vivut, mahdolliset letkut, ja adapterista kuusi mutteria ja sitten vedetään jakolaatikkoa taaksepäin!! Painaa sitten sen 30 kiloa, älä pudota (ainkaan varpaille)!! |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Bj 40 -78 projekti ei varmaan ikinä valmis :) | elhapero | Maasturiprojektit | 102 | 28.12.2010 11:46 |
Myydään sj-410 projekti | KG | O/M/V Ajoneuvot | 2 | 08.05.2010 12:27 |
Myydään M: Projekti FJ | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 10 | 23.01.2009 17:46 |
HJ-61 projekti | jk79 | Maasturiprojektit | 28 | 13.03.2008 23:21 |
O: Projekti | LöpöLassi | O/M/V Muut | 1 | 31.10.2005 09:09 |