![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() bj:hin levy jarrut eteen ?pikku-veli haluaisi toyotan bj-40 levyjarrut eteen, pyysi kyseleen mitä tarvii muuttaa/vaihtaa ![]() ja jos jollakin olis myydä tarvittavat palikat EDULLISESTI ![]() joko koko pakettina tai tarvittavia osia niin olisimme kiinostunut ![]()
__________________
mä yritän viä ![]() ![]() |
#2
|
|||
|
|||
![]()
en ole kyseistä muutosta tehnyt vaan js onnistut löytämään HJ60 tai FJ40 tai HJ61 etuakselin niin siinä olisi kaikki osat.....
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Juu, HJ:n etuakseleita saa satasesta pariin, ja niistä voipi vaihtaa kaikki osat. Käytännössä sulla jää vanhaa berttaa vetarit ja akseliputki. Loput HJ:n akselista.
Pääsylinterikin kannattaa ottaa HJ:sta, kun nyt en ite muista, oliko bertan sylinterissä joku takaiskuhauli vai pitikö sen nyt antaa olla... Joku muu muutoksen tehnyt varmaan muistaa? |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Nii HJsta voi laittaa koko kääntökuulan/navan bertaan mutta silloin otettava huomioon että jos on bj vanhaa mallia niin kääntövarret ei käy pulttijaolta vaan käytettävä hjn kääntövarsia. Silloin muuttuun raidetangon päiden kartio ja käytettävä hjn osia jolloin joutuu tekemään lyhyemmän raidetangon putken bjn akselileveydelle. Samoin vetotangon joutuu myös säveltämään riippuen onko tehostettu vai tehostamaton ohjaus. Ei paha homma mutta kuten Viipokin jo sanoi niin lähtökohdaksi kannattaa varmaan ottaa vähintään täydelliset hjn navat + täydellinen raidetanko + vetotanko paketti + pääsylkky.
|
#5
|
|||
|
|||
![]() Ja BJ-42 akseli kävisi suoraan
joko osina tai kokonaan. ja samalla olkatapin takakallistumaa vois tulla lisää, mikä puolestaan parantaa suuntavakautta.
Tosiaan nuo nivelten kartiot/kierteet muuttuu hj-60 akselissa isommiksi. Ja jos vanha bj-40, niin silloin pitkät napalukot, ohuemmat vetonivelet, ja silloin hj-60 nivel ei mahdu akseliputkeen Ja tuo hj-60 pääsylinteri halkaisijaltaan pienempi, ja vaatii yleensä myös paineen alentimen/säätimen taka-akselille, tahtoo olla takapainoiset ilman tuota säädintä. Nuo "kääntöpallot", joihin olkatapit ja pyörän napa pultataan kiinni, pitää vaihtaa aina, koska niissä jarrusatulat kiinni. p.s FJ-40 ja BJ-40 sama akseli jos saman ikäisiä. |
#6
|
|||
|
|||
![]()
Minä puuhastelin nuo levyt eteen LJ:n kääntöpäistä/navoista. Kääntövarret passasi suoraan. Levyt jne. oli vanhemmasta LJ:stä, eli nuo jäähdyttämättömät levyt. Murrosnivelet ja vetarit kävivät alkuperäiset. Jarrujen pääsylinteriksi joutu vaihtamaan HJ:n ja takajarrupiiriin paineensäätöventtiili.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myyty Ohut levy mankeli | 0ltzi | O/M/V Muut | 8 | 09.08.2010 22:54 |
Ostetaan Turkkipelti/levy | Finnmerchant | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 30.06.2009 18:43 |
bj:n levy/rumpujarru? | Tekniikka & Jutustelu | 25 | 12.02.2008 14:35 | |
"jarrut" -> Jarrut? (kuvia) | Paavo | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 12.12.2005 15:21 |
M: Tojo BJ asetelma + levy | dbltrbl | O/M/V Muut | 0 | 08.06.2003 12:17 |