![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Alipainetta?Hermot alkaa pikkuhiljaa loppumaan ko ivecon suloinen tärinä väsyttää vuoron perään joko laturin tai alipainepumpun telineet konehuoneesta... Onko olemassa sähköistä alipainepumppua jonka vois asentaa auton sisälle kosteudelta suojaan, ja sais yhden kikottimen pois konehuoneesta. Ja laturin sais ylemmäs kiinni ja vois tehdä jämäkämmän telineen... Ja kannattaako sähköistä pumppua laittaa?? -J-
__________________
1973 Range Rover Iveco NC50 3.5TD -projekt-x- 2008 Range Rover Sport 3.6t tdv8 Ex kulkine 1990 Land Rover Discovery Tdi EX kulkine 1989 Range Rover Tehdasasennetulla VM 2.4TD Ex kulkine 1998 Range Rover p38 2.5tdi Ex kulkine 2004 Land Rover Discovery II Td5 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Minuakin kiinnostaisi sähköinen alipainepumppu, saisi kerralla hyvän laturin (esim. kuorma-autosta) ja turbon voitelun voisi ottaa alipainepumpun öljyletkusta.
Olen kuullut huhuja moisista, mutta en yhtään muista että mistä tai minkälaisista utoista moisia löytyisi. Täytynee vähän naarata internettiä. Toinen mahdollinen vaihtoehto olisi joistain jenkkiautoista löytyvä hydro-boost eli ohjaustehostimen pumpulta nestepaineena tehostusvoiman ottava jarrupääsylinteri. Ei tietysti toimi kun kone ei ole käynnissä, siten alipainetoiminen on ehkä ääritilanteissa turvallisempi (esim. jos kone hyytyy jyrkkään ylämäkeen). |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Tuollainen "hydro-boost" löytyy myös bemarista, ainakin mulla on e28 528 bemarissa. Löytyy ainakin noista 528/535 e28, pikkukoneisissa 518/520/525 on alipainetehostettu. Ja uudemmissa e34 korisissa ei tuota enää ole missään. Varmaan on vanhassa 700-sarjassakin tuollainen.
Järjestelmään kuuluu tehostimen pumpun ja hydraulisen jarrutehostimen lisäksi painekello (yksi venttiilivikainen kello löytyy jos tahtoo tietää miten toimii). Kyllä tuollakin voi muutaman kerran jarruttaa vaikka kone ei käy.. -74 Range, 215cid V8 #4x4@ircnet |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Ah, niinpä tietysti.
Sähkötoimisia pumppuja löytyi seuraavanlaisesti, sattumoisin mm. sähköautojen rakentelijat tarvitsevat niitä: http://www.cloudelectric.com/item.jhtml;$sessionid$GXDGQNQAAADGHTZENUEUTIWPERWR JPX0?UCIDs=866086%7C900091&PRID=1495163 http://www.know-it-web.de/cebi-inter...tVariantCar/23 Näköjään moisia käyttävät myös hipo-virittäjät joilta imusarjan alipaine katoaa esim. remmiahtimen myötä: http://www.martelbrothers.com/custom...46&cat=&page=1 Ainakin seuraavanlaisissa autoissa on ollut tehdasasennuksena alipainepumput, jos näitä nyt Suomen romupihoilta löytyy: 1984 Chevrolet Cavalier Cadet 1.8 '87 Volvo sedan (vastaavatkohan Amerikan vientimallit suomalaisia vulvoja?) Tuollaisia löytyi. Täytyy varmaan selvittää tarkemmin miten tuon sveitsiläisen pumpun (MES-DEA) saisi haltuunsa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Alipainetta Rangen tankissa | Niko | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 30.09.2005 14:16 |