Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.07.2010, 12:50
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Hopea tahnaa öljyn seassa?


eli mitä kivaa on tiedossa kun vaihdoin tuohon maasturiin öljyt, niin öljyn mukana tuli semmoista hopeista "tahna hilettä" mukana?
Kannatteko tuosta kuinka jo huolestuakin .Normaalisti olen käyttänyt mobilia öljyä mutta nuo öljyt oli veli poika tuonut toista ja se sano et ne käyttää sitä jakaisessa kulkuneuvossa ,öljy oli shellin jotain..

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.07.2010, 14:31
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Mun kotteroissa ainakin tulee poistopropun magneetin mukana vähän metallihilettä, vaikka ovat olevikaan kunnossa olevia osia. Peristä ja jakolaatikosta nyt ainakin, en muista että automaatista tai porttaalibokseista olis tullut, moottorissa ei taida olla magneettia poistopropussa missään vehkeessä mitä mulla on (jos muistan oikein). Tai voi olla että automaatista tulee kans, mutta vähän.

Paljonkojan sitä tahnaa nyybillä tuli, ja mistä (mikä auto, ja minkä öljyn mukana)?
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.07.2010, 15:22
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

kyllähän sitä hiukan kannattaa alkaa huolestumaan jos sitä sieltä normaalia enemmän alkaa tulemaan, se on joko laakeriliuskoista valkometallia tai esim öljypumpun pesistä alumiinia..

moottorin ropussa ei ole magneettia koska sieltä ei oikeastaan tule mitään makneettista toisin kuin laatikoista ja peristä...
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.07.2010, 15:54
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Paavo Näytä viesti
Paljonkojan sitä tahnaa nyybillä tuli, ja mistä (mikä auto, ja minkä öljyn mukana)?
tahnaa tuli joku 5 litraa moottorista ja auto on subaru leone 4x4
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.07.2010, 16:10
hutikka:n Avatar
hutikka hutikka ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 28.10.09
Sijainti: Asikkala
Viestit: 1.216
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
tahnaa tuli joku 5 litraa moottorista ja auto on subaru leone 4x4
Ala kattelemaan toista moottoria..
__________________
==================================
Mitä isommat renkaat,sitä pitempi matka hakea traktori.


PäHäMa
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.07.2010, 16:12
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
tahnaa tuli joku 5 litraa moottorista ja auto on subaru leone 4x4

Joku näköjään oli aktiivinen kun kerkesi vastaamaan puolestani.Auto on frontera 4x4 .Ei niitä mahottomia ollut ,pisti vain silmään mustan öljyn seassa
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 24.07.2010, 19:59
BJ-40/76 BJ-40/76 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 11.05.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 5.055
Perusasetus

Moottorista?


Jos moottorista tulee k.o hilettä, niin silloin on tosiaan ongelmia edessä!

K.O moottorista ei mitään kokamuksia mutta Yleisellä tasolla:

ihan minimaalisia pilkkuja öljyssä voi olla, mutta ei mitenkään tahnana?

Nimittäin tuo hile kuuluu jäädä öljynsuodattimeen, ja nyt on varmaan käynyt niin, että öljynsuodatin
on joko hajonnut (suodatin materiaali revennyt tms) tai sitten suodattimen ohitus venttiili on juminut auki.
k.o venttiili voi olla joko suodattimessa tai moottorissa.

Jos tuota hilettä on kiertänyt oljyn joukossa, niin silloin sitä on JOKA paikassa.
k.o moottorista en tiedä, mutta esim. syöttöpumpussa, venttiilien nostimissa, turbossa, öljysuihkuissa,
öljynjäähdyttimessää yms...

Jos tuota hilettä jää esimerkiksi kampiakselin öljykanavaporauksiin, niin se voi lähteä liikenteeseen myöhemmin ja saada aikaan laakerivaurion.

Ja onhan tuo tahna lähtösin moottorin sisästä, joten siellä on jotain muitakin ongelmia, esim nokka-akselin laakeroinnissa tai öljypumpussa tai tasapainoakseleilla tai....

Itse Leikkaisin tuon suodattimen auki, ja sen mukaan joko purkasin koneen tai luottaisin onneen ja antaisin mennä.... jokatapauksessa vaihda suodatin pari ylimääräistä kertaa seuraavan öljynvaihtovälillä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pakkasneste bensan seassa jappe Tekniikka & Jutustelu 15 06.02.2009 11:02
Öljyn loppuminen? Rausku4x4 Chit-Chat 2 19.06.2008 18:41
M:toyota lj70 87 hopea/ruskea O/M/V Muut 6 20.09.2004 12:17
LÖYTYNYT: Pajero 87 (lyhyt, hopea) tug3 Tekniikka & Jutustelu 50 26.08.2004 08:46
Öljyn laatuvaatimuksesta.. Vuosimallit 1984-1996 2 19.04.2003 20:47


Sivu luotu: 13:33 (GMT +2).