Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.07.2010, 22:30
sumpe:n Avatar
sumpe sumpe ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.12.07
Sijainti: Rauma, Finland.
Viestit: 2.000
Perusasetus

GR veturina


Olisko jollakin hyviä ajatuksia kun lämpee!!! Voin ajella 80kmh mut kaasua pitää käyttää todella maltilla ja traikussa painoa noin 2750 kg. Tällä hetkellä ehkä liikaa syöttöö mut ahtoa vain 0.8 ja renkaat 33"mt.ISO kuuleri,pienemmät renkaat ????? kahta en vaihda gr ja mese

Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	DSC01883.jpg‎
Views:	415
Size:	97,3 Kt
ID:	13541  
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.07.2010, 22:52
mikkoimp:n Avatar
mikkoimp mikkoimp ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 20.06.06
Sijainti: Meripori, Finland.
Viestit: 1.234
Perusasetus

heti tietysti epäilykset herää että ei olisi kansi tai pahvi vikaa? tekeekö painetta?
pienennä nyt vähän syöttöjä ensin että saa ahdoilla lähes savuttomaksi..
ja cooleri olisi kyllä näillä helteillä enemmän kuin suositeltava!
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.07.2010, 22:57
sumpe:n Avatar
sumpe sumpe ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.12.07
Sijainti: Rauma, Finland.
Viestit: 2.000
Perusasetus

Ei ole varsinaista lämpö vammaa kun lämmöt putoo helposti eikä ilmene ilman kuormaa ja toi 30 tiimaa lämpöö ei ainakaan helpota moista harmia.
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 11.07.2010, 00:13
joker:n Avatar
joker joker ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 11.11.04
Sijainti: Kuortane, Finland.
Viestit: 1.782
Perusasetus

Pari vuotta vetelin GR:llä jossa kärryn eressä lämpö nousi kun joutu kone enemmän töihin. Sitten tempaistiin kansi jossain välissä pois ja oliko se nyt 5-6 pytyn välistä syöpynyt tavaraa pois et ne oli periaatteessa samaa pyttyä. Ja sen olen kyllä huomannut jos GR:ssä on ollut kansi vikaa AINA lykännyt nesteet pihalle. Helpoiten huomaa lämmin kone ja auto tyhjäkäynnille jos tuloo kuumaailmaa lämmityslaitteesta niin ei pitäisi olla kansi vikaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 11.07.2010, 07:38
sumpe:n Avatar
sumpe sumpe ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.12.07
Sijainti: Rauma, Finland.
Viestit: 2.000
Perusasetus

Vettä ei kulu ja lämppäristä tulee tyhjäkäynnilä oikeen mainiosti kuumaa.
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 11.07.2010, 08:12
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.732
Perusasetus

Jäähdyttimen olet tietty puhaltanut isolla paineilmalla takaa eteenpäin puhtaaksi? Flektin toiminnan tarkistanut ja alkuperäinen tuulitunneli on paikallaan? Ilmanputsari on vaihdettu, niinkun muukin huolto tehty? Pakoputki ei ole 18 vuotta vanha ja noesta tukkeutunut?
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 11.07.2010, 09:56
joker:n Avatar
joker joker ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 11.11.04
Sijainti: Kuortane, Finland.
Viestit: 1.782
Perusasetus

Mä vaihdoin aikanaan uuden jäähdyttäjän ja vika säilyi. Epäilen et ton lämmön nousun tekee "suuret renkaat" ja syötön lisäys itellä oli 35" ja lämpö nous heti kun pikkasenkin oli verätystä enemmän samoin tekee läjäkin siinä kennotettu syyläri ja vika jatkuu siinäkin vaikka kansi katottiin.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.07.2010, 07:54
HUGE88:n Avatar
HUGE88 HUGE88 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 04.03.09
Sijainti: Hämeenlinna
Viestit: 403
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sumpe Näytä viesti
Olisko jollakin hyviä ajatuksia kun lämpee!!! Voin ajella 80kmh mut kaasua pitää käyttää todella maltilla ja traikussa painoa noin 2750 kg. Tällä hetkellä ehkä liikaa syöttöö mut ahtoa vain 0.8 ja renkaat 33"mt.ISO kuuleri,pienemmät renkaat ????? kahta en vaihda gr ja mese



TÄYSIN OFFTOPIC MUTTA, AIVAN IHANAN NÄKÖISET GEEÄRRÄT SULLA!
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.07.2010, 08:04
HUGE88:n Avatar
HUGE88 HUGE88 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 04.03.09
Sijainti: Hämeenlinna
Viestit: 403
Perusasetus

juuu


Takaisin topicciin..

Mulla kävi niin että; kannen, coolerin, suuttimien, vesipumpun, termarin, vesilinjojen, nostimien, nokka-akselin, ahtimen vaihdon jälkeen kone ei lämpene juuri koskaan edes mittarin puoleen väliin. Hyvä jos 1/4. (voihan mittarikin olla viallinen).
Ainoastaan maastossa ja KUNNON vedätyksissä lämpiää. Vedän 2600kg bobcattia sillointällöin niin siinä lämpiää.

Joskin, sähköflektit kun laitoin niin asia tasapainottui sillä. Alkuperäisen visko-potkurin poistin vuosi sitten.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 13.07.2010, 14:18
suddendeath suddendeath ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 17.06.09
Sijainti: Oulu
Viestit: 120
Perusasetus

Hilux lämpeni mulla selvästi pitemmässä moottoritieajossa 2L-T-koneella.
Renkaina 33" allterrainit.
Lätkäisin pajeron intercoolerin turbon ja imusarjan väliin, nyt pelaa kuin unelma.

P.S. Konepeltiinkin sai scoopin hyvällä syyllä... :-)
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 13.07.2010, 14:35
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

ittellä oli kans gr:ssä ongelmaa lämpöjen kanssa (ahdot 0,7bar ja syötöt kohtuu isolla) kun oli huono syyläri ja ehkä hieman alitehoinen flekti. ongelma poistui lähes kokonaan kun laitoin chevyn syylärin ja passatin tupla flektit (vaikka tässä vaiheessa oli konees teetetty ahdin, ahdot 1,4-1,6bar ja syötöt täysillä).

eli toden näköisesti sullakin ongelma ratkeaa kun ostat vaikka us-partsista griffitin alumiini syylärin ja laitat KUNNON flektin/flektit. motonetin/bilteman/haista paska flekteillä ei tee yhtään mitään. kunnon flekti missä on ilman tuotto tunhansia litroja minuutissa. esim passatin flektit tuntuu olevan todella tehokkaita ja niiden tehoa lisää jos saa tehtyä edes jonkun näkösen tuulitunnelin. cossu sierrassakin on kohtuu tehokkaat flektit. jos uutta ostat nii spallin flektit on hyviä.

ittellä oli gr:ssä kiviseltä ostettu chevyn orkkis syyläri ja noi yllä mainitut flektit niin eipä oikeen lämmenny enää ku maastossa pitkän kiljutuksen jälkeen . uudella alumiinisella uskoisin olevan vielä enemmän jäähdytys tehoa. noiden griffitin syyläreiden hinnat pyörii siin 200€ hujakoilla.


myös vakio turbo varmasti lämmittää konetta kun on kuormaa reippaasti ja syötöt isolla ja vaikkei ahtoja paljoa olisikaan. isompaa turree kiinni vaan itte tosiaan teetätin vakio garretin kuoriin isommille siiville.

Viimeksi muokannut jv : 13.07.2010 14:40
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 13.07.2010, 16:53
Pertura Pertura ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.11.07
Sijainti: Vantaa
Viestit: 103
Perusasetus

Äkkiä tulis mieleen että pakolämmöt on jossain melko mielikuvituksellisissa lukemissa kun koneella on kuormaa. Onko autossa pakolämpömittaria, vai onko alettu ihan tuuripelillä virittelemään? Syötön pienentämisellä lähtisin ite liikkeelle mikäli jäähdytysjärjestelmä on puhdas ja muutenkin kunnossa. Toimivan orkkissysteemin luulisi pitävän lämmöt kurissa mikäli muuten hommat on kondiksessa (ne pakolämmöt). Flektipuolelta vikaa tuskin löytyy, maantievauhdissa ajoviima pitää huolen ilman liikkumisesta syylärin läpi.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 10.08.2010, 20:01
sumpe:n Avatar
sumpe sumpe ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 23.12.07
Sijainti: Rauma, Finland.
Viestit: 2.000
Perusasetus

Nyt tulin jo katelleks vähän mitä pitäis tehdä ja otin syöttöä pois reilusti ja MUSTAA tulee jotenka putsari pois ja avot ei tuu mustaa jotenka josko nyt helpottais.
__________________
Tein itse ja säästin. RASOR
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 19:33 (GMT +2).