![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
||||
|
||||
![]() GR veturinaOlisko jollakin hyviä ajatuksia kun lämpee!!! Voin ajella 80kmh mut kaasua pitää käyttää todella maltilla ja traikussa painoa noin 2750 kg. Tällä hetkellä ehkä liikaa syöttöö mut ahtoa vain 0.8 ja renkaat 33"mt.ISO kuuleri,pienemmät renkaat ????? kahta en vaihda gr ja mese
|
||||
|
||||
![]()
heti tietysti epäilykset herää että ei olisi kansi tai pahvi vikaa? tekeekö painetta?
pienennä nyt vähän syöttöjä ensin että saa ahdoilla lähes savuttomaksi.. ja cooleri olisi kyllä näillä helteillä enemmän kuin suositeltava! |
|
||||
|
||||
![]()
Ei ole varsinaista lämpö vammaa kun lämmöt putoo helposti eikä ilmene ilman kuormaa ja toi 30 tiimaa lämpöö ei ainakaan helpota moista harmia.
|
||||
|
||||
![]()
Pari vuotta vetelin GR:llä jossa kärryn eressä lämpö nousi kun joutu kone enemmän töihin. Sitten tempaistiin kansi jossain välissä pois ja oliko se nyt 5-6 pytyn välistä syöpynyt tavaraa pois et ne oli periaatteessa samaa pyttyä. Ja sen olen kyllä huomannut jos GR:ssä on ollut kansi vikaa AINA lykännyt nesteet pihalle. Helpoiten huomaa lämmin kone ja auto tyhjäkäynnille jos tuloo kuumaailmaa lämmityslaitteesta niin ei pitäisi olla kansi vikaa.
|
|
||||
|
||||
![]()
Vettä ei kulu ja lämppäristä tulee tyhjäkäynnilä oikeen mainiosti kuumaa.
|
||||
|
||||
![]()
Jäähdyttimen olet tietty puhaltanut isolla paineilmalla takaa eteenpäin puhtaaksi? Flektin toiminnan tarkistanut ja alkuperäinen tuulitunneli on paikallaan? Ilmanputsari on vaihdettu, niinkun muukin huolto tehty? Pakoputki ei ole 18 vuotta vanha ja noesta tukkeutunut?
|
|
||||
|
||||
![]()
Mä vaihdoin aikanaan uuden jäähdyttäjän ja vika säilyi. Epäilen et ton lämmön nousun tekee "suuret renkaat" ja syötön lisäys itellä oli 35" ja lämpö nous heti kun pikkasenkin oli verätystä enemmän samoin tekee läjäkin siinä kennotettu syyläri ja vika jatkuu siinäkin vaikka kansi katottiin.
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
TÄYSIN OFFTOPIC MUTTA, AIVAN IHANAN NÄKÖISET GEEÄRRÄT SULLA! |
|
||||
|
||||
![]() juuu
Takaisin topicciin..
Mulla kävi niin että; kannen, coolerin, suuttimien, vesipumpun, termarin, vesilinjojen, nostimien, nokka-akselin, ahtimen vaihdon jälkeen kone ei lämpene juuri koskaan edes mittarin puoleen väliin. Hyvä jos 1/4. (voihan mittarikin olla viallinen). Ainoastaan maastossa ja KUNNON vedätyksissä lämpiää. Vedän 2600kg bobcattia sillointällöin niin siinä lämpiää. Joskin, sähköflektit kun laitoin niin asia tasapainottui sillä. Alkuperäisen visko-potkurin poistin vuosi sitten. |
|
|||
|
|||
![]()
Hilux lämpeni mulla selvästi pitemmässä moottoritieajossa 2L-T-koneella.
Renkaina 33" allterrainit. Lätkäisin pajeron intercoolerin turbon ja imusarjan väliin, nyt pelaa kuin unelma. P.S. Konepeltiinkin sai scoopin hyvällä syyllä... :-) |
|
|||
|
|||
![]()
ittellä oli kans gr:ssä ongelmaa lämpöjen kanssa (ahdot 0,7bar ja syötöt kohtuu isolla) kun oli huono syyläri ja ehkä hieman alitehoinen flekti. ongelma poistui lähes kokonaan kun laitoin chevyn syylärin ja passatin tupla flektit (vaikka tässä vaiheessa oli konees teetetty ahdin, ahdot 1,4-1,6bar ja syötöt täysillä).
eli toden näköisesti sullakin ongelma ratkeaa kun ostat vaikka us-partsista griffitin alumiini syylärin ja laitat KUNNON flektin/flektit. motonetin/bilteman/haista paska flekteillä ei tee yhtään mitään. kunnon flekti missä on ilman tuotto tunhansia litroja minuutissa. esim passatin flektit tuntuu olevan todella tehokkaita ja niiden tehoa lisää jos saa tehtyä edes jonkun näkösen tuulitunnelin. cossu sierrassakin on kohtuu tehokkaat flektit. jos uutta ostat nii spallin flektit on hyviä. ittellä oli gr:ssä kiviseltä ostettu chevyn orkkis syyläri ja noi yllä mainitut flektit niin eipä oikeen lämmenny enää ku maastossa pitkän kiljutuksen jälkeen . uudella alumiinisella uskoisin olevan vielä enemmän jäähdytys tehoa. noiden griffitin syyläreiden hinnat pyörii siin 200€ hujakoilla. myös vakio turbo varmasti lämmittää konetta kun on kuormaa reippaasti ja syötöt isolla ja vaikkei ahtoja paljoa olisikaan. isompaa turree kiinni vaan ![]() Viimeksi muokannut jv : 13.07.2010 14:40 |
|
|||
|
|||
![]()
Äkkiä tulis mieleen että pakolämmöt on jossain melko mielikuvituksellisissa lukemissa kun koneella on kuormaa. Onko autossa pakolämpömittaria, vai onko alettu ihan tuuripelillä virittelemään? Syötön pienentämisellä lähtisin ite liikkeelle mikäli jäähdytysjärjestelmä on puhdas ja muutenkin kunnossa. Toimivan orkkissysteemin luulisi pitävän lämmöt kurissa mikäli muuten hommat on kondiksessa (ne pakolämmöt). Flektipuolelta vikaa tuskin löytyy, maantievauhdissa ajoviima pitää huolen ilman liikkumisesta syylärin läpi.
|
|
||||
|
||||
![]()
Nyt tulin jo katelleks vähän mitä pitäis tehdä ja otin syöttöä pois reilusti ja MUSTAA tulee jotenka putsari pois ja avot ei tuu mustaa jotenka josko nyt helpottais.