![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
||||
|
||||
![]() HDJ Katsastukseen ilman kallistuksen vakaimia?Mietiskelin kun sain valmiiksi akseleiden osalta HDJ 80 Cruiserin jossa .Autossa ohjataanToyotan mekaanisia lukkoja paineilmalla.. Joka on oma rakennelma...Ja vitusti työ tunteja.. Jos jättäisi kallistuksen vakaimet pois ja ajelis katsastukseen ilman niitä... Koska ei oo rata -auto...ei i oikeesti tarvii vakaimia mut sanoppas se inssille... Onko joku saanu leiman ilman kallistuksen vakaimia?
|
|
|||
|
|||
![]()
Jos sattuu setä huomaamaan niiden puuttumisen -->HYLKY
Eri asia sit jos ei huomaa, itellä ei takavakaajaa ollu ostaessa eikä ole kukaan huomannu puutettu viimeisten 3 leiman aikana. Ainakin jäljistä päätellen siellä on semmonen ollut. Tosiaan jos autossa vakaaja alunperin on, niin se on leimalla pakko olla... Ja miten noi ilmalukot liittyy vakaajien puutteeseen??? Viimeksi muokannut bj45lava : 08.06.2010 21:49 |
|
|||
|
|||
![]()
mulla meni ainaki läpi... tosin mulla ei puuttunu 33 renkaisiin eikä 2 " alustaankaan... =)
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
|
|||
|
|||
![]()
Otin tosta mun 5" korotus hdj:st pari viikkoa sitten etummaisekin pois ja voi sanoa että on se siellä oltava jos tonne normiliikenteeseen lähtee kieppumaan.
Ja kyl toi vakiokorkunen hzj80 ilman vakaajia on ihan samanlainen heiluri. Tossa kehän tietyömaa mutkissa pikku ylinopeudella ei oma kaista riitä menoon. Turha taistella tossa kohtaa, kyl se on selkee turvallisuusasia, vaikka en niitä ite käytäkkään omissa vehkeissä. |
|
|||
|
|||
![]()
mulla oli poissa jo ostettaessa joten eipä tuu munkaan autoon. =) onhan se hieman kiikkerä mutta pärjää hyvin ku hieman höllää kaasujalkaa pahimpiin mutkiin.
![]() |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Taidankin sit antaa olla paikoillaan, lukkojen paineilma sylinteri mahtuu naftisti olemaan edessä vakaaja on todella lähellä sitä.Mut takana ei oo tila ongelmaa. Pää piirtein kun ajelen suurimman osan kilsoja hyvillä teillä.Jätän vakaimet paikoilleen jos kerran niin paljon ajettavuus huononee. Olishan ne lisä joustot ja maavara aina plussaa mut käyttöautossa riittäköön tämä. Viimeksi muokannut hunter hdj : 09.06.2010 14:25 |
|
||||
|
||||
![]()
teet siihen pikaliitännän!?
|
|
|||
|
|||
![]()
Liekö sellaset jälkikäteen asennetut irtikytkettävät kallistuksenvakaajat laillisia? Jostain semmosen käsityksen saanu että ei ois. Jenkkilässä näkyy ainaki olevan moisia myynnissä esim. jeeppeihin.
|
|
|||
|
|||
![]()
joo, omat kokemukset on kans, että hodari ilman vakaajia on aika aistikas laite...
ei meinannu pikku kuja piisata kun sain turbohilppeet paikalle ja 100 lasissa hölläsin kaasun kunnon repäisyssä pikku kurvissa niin olo oli ku huvipuistolaitteessa... tosin alla 35" kummit ja 4" jouset normi ajossakin mun mielestä ne on syytä olla paikallaan, ei ne niitä joustoja niin paljoa rajoita... |
|
|||
|
|||
![]()
mun ois tarkotus laittaa omaan 5" etupää ja 4" takapää, saa nähdä millaseks muuttuu ajettavuus, kun ei noita vakaajia oo.
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
kyllä kai sillä ajaa ilman vakaajiakin, kunhan tiedostaa asian... kovalla tuulella ym. saa olla varuillaan enemmän, jos vakaajat on irti ja mutkissa kans ei saa olla hoppu 5" etupäällä kannattaa kiinnittää huomiota caster kulmaan, menee miinukselle aikalailla. kannattaa toki kokeilla minkälainen on ajaa, mutta veikkaan, että ohjaus ei palauta ja haluaa vähän mennä omia polkujaan eli pitää olla jämynä käsi ratilla kokoajan. itse käänsin noita palloja ja korjasin casterin sillä, mutta silloin tulee vastaan raidetanko-ongelma, se ottaa tukivarsiin kiinni... paras tulisi tuosta jos kääntää hieman palloja ~3 astetta ja sitten muokkaa sen 2-3 astetta casteria tukivarsien korvakoilla. töitä vähän enemmän, mutta ajettavuus säilyy. slck:n puolella on joku kuva tuosta mun turaamisesta. jos ei halua maksimaalista joustoa on yks vaihtoehto caster puslat + pallojen kääntö tai tukivarsien korvakkomodaus jotta asteet piisaa. noilla jousilla kannattaa kiinnittää huomiota jousilautasen asentoon, että jouset ei olis aivan banaanina auton alla... (tuon takia monesti näillä eli yli 3" jousilla ei ole ns. takuuta) takana sitten modaat eli lyhennät vähän niitä kahta ylempää pikku tukivartta, jotta akseli tulee järkevään kulmaan eli ristikot on kutakuinkin samassa kulmassa akselin ja askin puolella niin ei tule sieltä ikäviä jyrinöitä... tuolla paljon faktaa hodarin korotuksesta ja myös vähän kallistuksen vakain asiaa... http://www.sleeoffroad.com/technical/tz_35.htm http://www.sleeoffroad.com/products/80_suspension.htm tuolla on paljon tee se itse miehelle faktaa noissa 6" setin asennusohjeissa... |
|
||||
|
||||
![]()
joo.. vielä lisää aiheeseen. iteltä otin takavakaajan pois reilu vuos sitten kun asensin korotusjouset, etee 3" ja taakse 2".. takana olis pitäny jatkaa rungon puoleisia kiinnikkeitä et olis saanu järkevästi. viikko sit leimattu eikä tuo sanonu mitää takavakaajan puuttumisesta.
![]()
Chevrolet Avalanche 8.1 Vortec 4x4 Audi A6 C7 3.0TDI QUATTRO SUZUKI KING QUAD 4x4 750 -09 varustettuna LITEFOOT telasarjalla -Dodge Ramcharger (offi-projekti) -Nissan Patrol SOA vm-88 -Scania 92RML vm-87 EX-Autokoulu "MC DONALDS" +liuta muita harraste ajoneuvoja WUOKSI OFFROAD |
|
||||
|
||||
![]()
Heh ! 6 " korotushan maksaa enemmän kuin Volvon portaalit
![]()
|
|||
|
|||
![]()
Itse asiassa jo 3" korotus maksaa enemmän kuin volvon portaalit
Mut ihan toimiva sarja se kuitenkin on, ei tarvii hitsailla tukivarsia eikä panhardeja, tulee säädettävät mukana ja erittäin toimivat jouset korkeudesta huolimatta. Ja tolla jakishommalla minkä juuri puuhasin ostais vissiin toiset akselitkin... Viimeksi muokannut bj45lava : 11.06.2010 22:15 |
|
|||
|
|||
![]()
mitäs leimasetä sanoo tosta 5" jousitus korotuksesta???
|
|
|||
|
|||
![]()
Mistä 5" korotuksesta?, mullahan on 3" sarja autossa
![]() |
|
|||
|
|||
![]()
aivan...=)
|
|
||||
|
||||
![]() ![]()
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
o:lj/rj kallistuksen vakaajat ja välirauta | kuha | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 3 | 09.02.2008 23:04 |
Kallistuksen vakaaja | -TIMPPA- | Tekniikka & Jutustelu | 20 | 19.09.2006 17:35 |
Kallistuksen vakaaja leimalle? | -Timi- | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 02.04.2006 18:24 |
Kallistuksen vakaimet.. | Nalle | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 10.06.2004 18:33 |
Kallistuksen vakaaja | JHautopelti | Tekniikka & Jutustelu | 22 | 07.12.2003 18:32 |