![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
||||
|
||||
![]() Stefat lentää mäkeenOmpas taas mielenkiintoista vaivaa ku ap ukon 2.3 pajero sylkee kampuran stefaa ulos, oliskos kone sen verran väljä ku lisäsin syöttöö ja sitä myöten myös paine nousi joka saattais tehdä moisen vaivan.Kyseessä ns hukkaportiton malli.
|
||||
|
||||
![]()
Mulla oli Pajerossa vastaava oire viitteenä pikkusen haljenneesta männästä. Kaksi stefaa ehdin vaihtaa kunnes mäntä halkesi lopullisesti. Muut sylinterit ja männät olisvat suht ehjinä, niiden puolesta olis päässy pelkkällä hoonaamisella/rengastuksella mutta se yksi päätti antautua täydellisesti.
|
|
|||
|
|||
![]() ehkä
huohotin tukossa. Tietyissä volvoissa kun huohotin menee tukkoon niin kampuran stefa alkaa vuotamaan öljyä reippaasti.
Ehkä pajerossa samaa vaivaa. |
|
||||
|
||||
![]()
Huohotin kannattaa tarkistaa ihan eka.
|
|
||||
|
||||
![]()
EI OLE HUOHOTIN TUKOSSA
|
||||
|
||||
![]()
Itellä kanssa muutaman kerran pullahtanu pihalle, kerran oil edellisen stefan jousi jääny epähuomiossa uuden taakse ja se pullautti pihalle, muilla kerroilla ei syytä keksitty. Viimeks otin sen holkin sieltä kampuran päältä pois ja varovasti pistin uuven stefan piälle öljyn kanssa ja holkkeineen sit paikoilleen. Vitutuksessa liimasin vielä ulkokehän tiiviste liimalla, nyt on pitäny ja paikoillaan pysyny.
|
|
||||
|
||||
![]()
huohottaako normaalia enemmän?
|
|
||||
|
||||
![]()
Vaikea sanoo mikä on haperossa normaali mut kyllä se huohottaa,yks mahdollisuus on myös kuluneet päittäisvälys levyt!pitää tutkia jahka auto tulee takas talliin
|
|||
|
|||
![]()
Mittaas puristuspaineet koneesta!
|
|
|||
|
|||
![]() Mittausta...
Dieselin pristuksien mittaus onkin hyvä tehdä, jos ei oo työkaluja. Bensaan helppo, kun siihen sentään saa mittaria ja eikä maksa hunajia. iteläkin kaksi Optiluxin tekemää mittaria bensamoottoria ajatellen. Dieselin sen verran kallis, että ei ihan yhen kahen moottorin vuosi tahdilla kannata ostaa.
|
|
|||
|
|||
![]()
Entisessä naperossa, nykyisin kaverin omistuksessa olevassa, meinas olla samaa vikaa. Kyseessä kylläkin 2,5 TDIC. Pari kertaa laitettiin liiman kanssa tarvike stefa paikalleen mutta eipä pysynyt. Tietysti uusi stefa molemmilla kerroilla. Noh, sittenpä stefa timanttitiskiltä ja mittausten mukaan olikin 1-2 kymppiä suurempi halkaisijaltaan. Sepä onkin pysynyt paikallaan jo vuoden. Kyseessä siis kampuran etustefa.
--Mika |
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä timantin myymä lakkas vuotamasta mut oli se tarvike stefakin pysyny paikallaan mut vuosi siltin
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
lj70 napalukon stefat | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 04.02.2007 19:47 | |
kauasko pyöräilijä lentää | Cental73 | Chit-Chat | 22 | 19.10.2006 20:32 |
bj/hj etupään stefat | ahku | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 18.08.2006 14:13 |
patrollin stefat? | OPA | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 15.11.2004 08:27 |
Kattokaa miten pipa lentää | Gaz | Linkit | 1 | 01.10.2004 14:51 |