Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.05.2010, 16:55
Jarnoh Jarnoh ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.01.10
Sijainti: Kajaani
Viestit: 54
Perusasetus

Patrollin polttoaineputket


Vanhassa Patrollissahan on polttoaineputket ihan oikeaa putkea. Ajattelin laittaa putket uusiksi tankilta siirtopumpulle asti. Käykö tähän tarkoitukseen polttoaineletku, ja mikä olisi oikea letkun halkaisija? Ajattelin vaihtaa, kun tuntuu välillä seisoessa saavan ilmoja polttoainelinjaan jostain ja saa aamulla välillä sahata käyntiin. Mikähän on tyypillisin paikka, mistä Patrol voi horii ilmaa polttoaineputkistoon? Onko muilla kokemuksia näistä yön aikana ilmoja horivista koneista. Muuten auto kiihtyy hyvin ja pelaa hienosti, eli en usko sen olevan mitään vakavaa.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.05.2010, 18:07
Anfi:n Avatar
Anfi Anfi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 09.08.09
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 280
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jarnoh Näytä viesti
Vanhassa Patrollissahan on polttoaineputket ihan oikeaa putkea. Ajattelin laittaa putket uusiksi tankilta siirtopumpulle asti. Käykö tähän tarkoitukseen polttoaineletku, ja mikä olisi oikea letkun halkaisija? Ajattelin vaihtaa, kun tuntuu välillä seisoessa saavan ilmoja polttoainelinjaan jostain ja saa aamulla välillä sahata käyntiin. Mikähän on tyypillisin paikka, mistä Patrol voi horii ilmaa polttoaineputkistoon? Onko muilla kokemuksia näistä yön aikana ilmoja horivista koneista. Muuten auto kiihtyy hyvin ja pelaa hienosti, eli en usko sen olevan mitään vakavaa.
itsellä ainaki on polttoaine letkua 8 ja 10mm sisämitta. taka päässä viimeiset mutkat siitä tai sitten tankin lähdöistä. yleensä missä rapa on lentäny..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 04.05.2010, 06:28
OPA:n Avatar
OPA OPA ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.03.03
Sijainti: Kajaani city, Finland.
Viestit: 1.279
Perusasetus

trial autossa 6mm paineilmaletkua ja hienosti rokannut. kulkevat vielä pelkääjän lattiamatonalta. ovat kestäneet yli 5 vuotta hankautumista.
__________________
OPA
Patrol "Boar" pätkästy -82
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 04.05.2010, 07:46
uokki uokki ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 04.09.09
Sijainti: Heinola
Viestit: 745
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jarnoh Näytä viesti
Vanhassa Patrollissahan on polttoaineputket ihan oikeaa putkea. Ajattelin laittaa putket uusiksi tankilta siirtopumpulle asti. Käykö tähän tarkoitukseen polttoaineletku, ja mikä olisi oikea letkun halkaisija? Ajattelin vaihtaa, kun tuntuu välillä seisoessa saavan ilmoja polttoainelinjaan jostain ja saa aamulla välillä sahata käyntiin. Mikähän on tyypillisin paikka, mistä Patrol voi horii ilmaa polttoaineputkistoon? Onko muilla kokemuksia näistä yön aikana ilmoja horivista koneista. Muuten auto kiihtyy hyvin ja pelaa hienosti, eli en usko sen olevan mitään vakavaa.
Ajapa yöks talliin tai mihinvain missä kuiva alunen ja kato onko vuotoja,kaikki on mahdollista...
Oireen tyypistä suosittelen aukastavaks sen muhvin mikä pumpun kupeessa jostaletku tulee koneelle,on pumpun pohjassa ja se on yleensä täys kaikkea jännää,sisällä muovinen sihti.Kun se on puhdas niin sit panosta muualle tarmosi,puhdistettava se on kuitenkin!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.05.2010, 17:47
Jarnoh Jarnoh ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.01.10
Sijainti: Kajaani
Viestit: 54
Perusasetus

Sen sihdin jo katsoin. Ei ole tukossa. Mitäs sitten?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.05.2010, 18:11
tiipe:n Avatar
tiipe tiipe ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.03
Sijainti: kotka, Finland.
Viestit: 2.391
Perusasetus

siirtopumppu päästää takas päin takaisku vittuilee .
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 05.05.2010, 15:33
Jarnoh Jarnoh ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.01.10
Sijainti: Kajaani
Viestit: 54
Perusasetus

Mikähän siihen vaivaan auttaa? Monet laittavat sähköisen pumpun, mutta pidän perinteistä luotettavana. Voiko takaiskua korjata.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.05.2010, 17:47
tiipe:n Avatar
tiipe tiipe ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.03
Sijainti: kotka, Finland.
Viestit: 2.391
Perusasetus

uus perinteinen mulla on ollut sähköpumppu 7vuotta eka kesti reilu 6 ennen hajoamista hapettu liittimet poikki otin uuden eipä ole ongelmia sen jälkeen ollut.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 05.05.2010, 17:50
Janne1986:n Avatar
Janne1986 Janne1986 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.08
Sijainti: hamina
Viestit: 958
Perusasetus

Mulla oli kanssa samaa vikaa.
Nyt sähkönenpumppu ja pelaa hyvin.
Makso 25€ osaset liikkeestä...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 05.05.2010, 19:44
Jarnoh Jarnoh ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.01.10
Sijainti: Kajaani
Viestit: 54
Perusasetus

Mikäs 24 voltin jännitteellä toimiva pumppu maksaa vain 25 euroa? Kuinkas se pumppu asennusteknisesti tulee asentaa? Otetaanko vanha pumppu kokonaan pois ja siihen polttoaineletkun väliin asennetaan vain uusi? Ja mistäs johdosta pitäisi ottaa ohjausvirta, että pumppu menee päälle oikeaan aikaan? Pakko lienee kokeilla sähköpumppua.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 05.05.2010, 19:53
tiipe:n Avatar
tiipe tiipe ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.03
Sijainti: kotka, Finland.
Viestit: 2.391
Perusasetus

Ei mikään halvin 24v 75 euroa siitä ylös päin voi käyttää 12v alentimen kautta riippuu käyttää imupumppu vai painepumppu asennus toinen tankin luokse ja toinen konehuoneeseen itse imupumppuja käyttänyt ei tartte ryömiä alle laittamaan. vanha välistä pois erillis katkaisia tai virtalukolta ohjaus
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 06.05.2010, 21:24
Jarnoh Jarnoh ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 26.01.10
Sijainti: Kajaani
Viestit: 54
Perusasetus

Taitaapa nämä käynnistysongelmat olla kuitenkin taas hehkun aikaansaamia. Jonkun aikaa auto on pelannut hyvin, kun on hehkuttanut avaimesta, mutta nyt sillä keinolla ei tule hehkuille kuin 12 volttia virtaa. Asentamani nappihehkukin antaa vain noin 20 volttia jännitettä. Taitaa olla nappihehkun releen virkaa toimittava startin solenoidi jotenkin viallinen. Minkähän tempun tekisi, että saisi hehkuille sen 24 voltin jännitteen?
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 07.05.2010, 13:39
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Silläkin riskillä että alleviivataan itsestäänselvyyksiä,
kai oot tarkastanu akutkin? Jos alkaa puheaika olemaan
lopussa, riittää hehkujen nappaama virta pudottamaan
jännitteen 20 volttiin.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
patrollin syöttöpumpusta? petrool Tekniikka & Jutustelu 6 18.08.2007 13:48
o. pätkä patrollin O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 01.08.2007 18:19
O: patrollin syöttöpumppu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 28.07.2007 15:51
Patrollin savutus Epätoivoinen Tekniikka & Jutustelu 28 11.07.2007 21:22
Patrollin syötöt Tekniikka & Jutustelu 13 27.03.2007 13:52


Sivu luotu: 22:56 (GMT +2).