Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 10.12.2004, 17:56
ryobi ryobi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.10.04
Sijainti: Finland.
Viestit: 69
Perusasetus

olisiko ajatuksia


terve, tässä on tullut jo patrollin kanssa tapeltua hetken aikaa ja ei näy valoa vielä ikkunassa. eli kyse on tuosta huonosta starttaamisesta.

-alkuun ensiapuna vaihdoin hehkut ja uusin akut.
-auto jätti muutama viikko sitten starttaamatta ja olin löytäväni vian. tankki vuosi niin, että koko järjestelmä oli täynnä ilmaa. nyt nämä korjailtu mutta ei...
- releissä tuntuis kuuluvan naksahtelua ja hehkuta oon mitannut, ok.

kävin jo ammattimiehen luona kyselee, jotta mikä prkl vois olla. kaveri tutki autoa muutaman tunnin(puolituttu) ja tokas vaan että kone niin väljä. Kuitenkaan kone ei syö yhtään öljyä, kilometreja tosin 400tkm. kone siis 3.3 vapari

- näyttäis sauhuttelevan kylmänä valkoista savua, voisko johtua finaaliin menneistä suutinten kärjistä?
-sähköinen sammutin ei toimi. manuaalinen tee se itse vedin käytössä.

eli oisko mitään kommenttia/kokemuksia ennekuin meikäläinen saa lisää harmaita hiuksia. kiitos



Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 10.12.2004, 18:19
tiipe:n Avatar
tiipe tiipe ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.03
Sijainti: kotka, Finland.
Viestit: 2.391
Perusasetus

ei pitäsi olla väljä noilla kilsoilla ,lähteekö käyntiin miten huonosti vai ei ollenkaan vai pitääkö pyörittää starttia kauan ennekuin käynnistyy vois vuotaa siirtopumpun takaiskuventiili linjan tyhjäksi.mulla oli kyseinen vika joskus ennen sähköistä aikaa suuttimet voi mittauttaa niin näkee suihkun ja kunnon tai vaihtaa ne uusiin.

"näin se homma etenee"
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 10.12.2004, 18:30
ryobi ryobi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.10.04
Sijainti: Finland.
Viestit: 69
Perusasetus

kylmänä starttaa huonosti. välillä ei ollenkaan. starttia saa jurnuttaa...sitten ku lähtee,lähtee ilman kyselyitä eli ei köhi pätkääkään. joskus on tehny sitä että jos esim aamulla lähtee töihin, niin eipäs starttaakaan. sitten muija lähtee puolelta päivin kauppaan ja lähtee samantien.

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 10.12.2004, 19:54
freddie freddie ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 26.02.04
Sijainti: Kauhava, Finland.
Viestit: 465
Perusasetus

Siis ei starttaa vai ei lähäre käyntiin? Jos startti pyörii huonosti, maadoitukset kannattais kattella ja jos on vaan käyntiinlähtemises ongelmia mutta startti pyörii iloosesti nii sitten nua ilimavuodot tai tiipen mainittema polttoaineiden tankkiin valuminen vois olla vikana.. Onkos patrollin sammuttajas pakkosyöttöasento? ittellä ainakin aina käyntiin laittaes pöllähyttää mustan piliven ja oon siitä päätelly notta siinä pakkosyättö olis startates.

--
Patrol 3.3 4x4
Honda XL600 2x1
Pajero V6 3000 (emännän kauppakassi)
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 10.12.2004, 20:56
HJ60:n Avatar
HJ60 HJ60 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Rovaniemi, Finland.
Viestit: 2.345
Perusasetus

Tuo että aamulla ei lähe, ja sitte puolilta päivin starttaa heti, viittais vähän tuohon polttoaineen takaisin tankkiin valumiseen mun mielestä. Se ois saattanu lähteä ku oisit vielä vähän aikaa jaksanu vinguttaa... Just nosti löpöt siihen "huulille". Muunlaisista vehkeistä moisia kokemuksia.

Miesten lelut on kookkaita.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 10.12.2004, 21:16
tiipe:n Avatar
tiipe tiipe ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.03
Sijainti: kotka, Finland.
Viestit: 2.391
Perusasetus

joo kaasu pohjassa startatessa on pakkosyöttöpäällä ja sitten saa myös tuolla maastossa ryntäilemään kun vähän ropaa vipuja mut leimalle ei asiaa jos polin menee pohjaan tais olla mulla savut päälle kympin mut liikerataa pois polkimelta niin tippui alle kahteen .

"näin se homma etenee"
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 10.12.2004, 21:24
joker:n Avatar
joker joker ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 11.11.04
Sijainti: Kuortane, Finland.
Viestit: 1.772
Perusasetus

Mulla oli kerran isutzuhissa samanlainen vika.Ainavaan paheni.Naftaa se sai nostettua hyvin ylös.Viimeeksi se rupes jättään välille eikä lähtenyt enään käyntii.Vika oli sit lopuksi hyvin yksin kertainen nimittäi sammuttajan virta katos ku oli liitin vähän hapettunut niin ja kerran pössössä oli sammuttajan vaijeri vähän jumitti.

Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 10.12.2004, 21:47
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.905
Perusasetus

ilmavaivuja epäilisin, tosiaan paluupuolikin saattaa kiusia yllättävästi, meillä saksatar sauhuaa kylmänä kans ilmavaivoista ja väärästä ajoituksesta, tosin sauhu on sinistä...

-pee-

ei se satu...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 11.12.2004, 13:25
OPA:n Avatar
OPA OPA ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.03.03
Sijainti: Kajaani city, Finland.
Viestit: 1.279
Perusasetus

minulla sama vika pakkasella saa pyörittää konetta hullunlailla käynnistyy kyllä mutta köhii ja savuttaa. en tiedä mistä johtuu. olen vain elänyt sen kanssa. hi. nuo 3.3d koneet ei minunkokemuksen mukaan juuri mene väljäksi, mutta männänrenkaat kuluu, eli vaihda vaan uudet männänrenkaat jos tuntuu väljältä.

OPA

Nissan Patrol...
...Still going...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 11.12.2004, 16:00
ryobi ryobi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.10.04
Sijainti: Finland.
Viestit: 69
Perusasetus

tpta pakkasta luulin yhessä vaiheessa syypääksi. mutta tänään 5 astetta plussaa ja lohkolämppäri ja ei pihaustakaan. mistäs toi tankkiin takasin valumisesta vois sitten johtua, onko tossa tekniikassa jokin takaiskuventtiili tms, joka vois vuotaa? toi vika vaan kuulostais jotenkin luonnolliselta(toivossa hyvä elää), sillä hyvänä esimerkkinä eilinen. Auto liikenteessä koko illan. moottori sammutettiin monesti, välillä n tunnin tauko ajamiseen. joka kerran lähti käyntiin ekalla saman tien. sitten yön yli kun joutui seisomaan, niin kappas, ei enää käynnistynytkään.


Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 11.12.2004, 16:01
ryobi ryobi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.10.04
Sijainti: Finland.
Viestit: 69
Perusasetus

hoh,luinpas huonosti, siellähän olikin juttua takaiskuventtiilistä jo. toivottavasti olis toi


Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 14.12.2004, 19:33
ryobi ryobi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.10.04
Sijainti: Finland.
Viestit: 69
Perusasetus

ei lähtenyt niin ei lähtenyt. eli lähti tänään sitten dieselhuoltamoon hinaamalla(: mittaa samalla puristukset kun tekee remppaa. tietty, mikäli syy on juuri tuo väljyys niin sitten saa jättää työn siihen paikkaan...katotaan millaset arvot saa 400tkm ajettu patruuli

Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 14.12.2004, 20:10
tiipe:n Avatar
tiipe tiipe ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.03
Sijainti: kotka, Finland.
Viestit: 2.391
Perusasetus

siirto pumpussa on takaisku ventiili tuskin pitäisi olla kovin kaput toi pata vielä noilla kilometreillä omalla yli 100tonnia enemmin tahkottu ,kanattaa laittaa sähköpummpu siirtopumpuksi jos on paskana niin toimii hyvin itse ajanut jo sähköpumpulla noin 100tuhatta parikertaa olen putsannut pumpunsuodattimen .

"näin se homma etenee"
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 14.12.2004, 21:34
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Löpöputki vuotaa.. sanon minä

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 14.12.2004, 22:03
patrol88 patrol88 ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.11.04
Sijainti: askola
Viestit: 80
Perusasetus

kappas vaan... mulla alkoi patrolli saman temppuilun tänä aamuna.Lähti kyllä lopulta kun aikansa starttas.Kammo huono käynti vaan aluksi...täristystä,sauhua ja keikuntaa.Onko syy parissa huonossa hehkussa vai voiko akut aiheuttaa eli jos toinen akku on huonompi.Jännite laskee? Tota tärinää se on tehny muutaman kuukauden, mutta se piiiitkä starttausaika on kyllä uutta eli varmaan se siirtopumpun takaisku.

Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 15.12.2004, 00:08
Turbo Turbo ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 02.01.04
Sijainti: Vaasa, Finland.
Viestit: 193
Perusasetus

Onko Patukan ruiskupumpussa ylivirtausventtiiliä? Isommissa kiisseleissä yleensä on ja se toimii takaiskuna ja pitää tietyn paineen ruiskupumpussa rajoittamalla paluuvirtausta. Tosin vuotava ylivirtausventtiili yleensä aiheuttaa huonoa tai ei ollenkaan käyntiä pienillä kierroksilla....

LandCruiser HJ61
Hilux 4x4
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 15.12.2004, 02:04
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

kokeilkaa onko käsipumppu aivan veltto ennen starttausta jos on niin nafta varmaan hävinnyt johonkin
arklinyybi

Note! This message was posted anonymously!
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 19.12.2004, 23:30
ryobi ryobi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.10.04
Sijainti: Finland.
Viestit: 69
Perusasetus

vika löyty, moottori joka syöttää naftan koneeseen on sökö

Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 20.12.2004, 07:13
OPA:n Avatar
OPA OPA ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.03.03
Sijainti: Kajaani city, Finland.
Viestit: 1.279
Perusasetus

missä sellainen moottori on? eikö ruiskupumppu hoida senkin homman?

Nissan Patrol...
...Still going...
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 20.12.2004, 07:54
Nalle:n Avatar
Nalle Nalle ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 16.12.03
Sijainti: Sodankylä
Viestit: 1.665
Perusasetus

Pitkän starttauksen ja ravistavan, epätasaisen käynnin syynä VOI olla jonkun hehkun hengettömyys. Mulla kokemuksia BJn ja HJn yhdestä vaivaisesta palaneesta hehkusta. Ei meinaa käynnistyä ja ravistelee käynnistyttyään kun piru kerjäläistä. Noiden polttoainehommien kanssa ei onneksi ole koskaan ollunna murheita.... VIELÄ. Ja uskokaa tai äläkää, mutta HoJon yhdenkin hehkun hengettömyys vaikuttaa pirusti. Vaan hieno juttu, jos vika paikallistui.


Eespäin ja vinssillä loput..
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 20.12.2004, 15:55
ryobi ryobi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 28.10.04
Sijainti: Finland.
Viestit: 69
Perusasetus

hehkut on kyllä hyvät. mulla oli kanssa taannoin Hj ja siitä oli 2 hehkua poissa pelistä, aivan mahdotonta....joo, ruiskupumppuhan siis on rikki...

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Olisiko kiinnostusta 9.12 ikaalisiin? ¤Offi-Osku¤ Tapahtumat 27 19.01.2008 01:17
Olisiko kenelläkään kuvaa trooperin 2.8Td moottori Rotta-Racing Tekniikka & Jutustelu 4 13.12.2007 22:23
Olisiko töitä tarjolla? panzer Chit-Chat 3 24.08.2007 18:55
olisiko jollain lainata polttoainepainemittaria? FinnDRZ Tekniikka & Jutustelu 2 04.10.2006 21:13
Olisiko autoni pitänyt jo katsastaa? VonLeka Tekniikka & Jutustelu 5 04.09.2006 20:49


Sivu luotu: 19:52 (GMT +2).