![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|||
|
|||
![]() BFG Mud Terrain rengaspaineetPaljoako olette käyttänyt paineita kyseisessä renkaassa. Tällä hetkellä 1.8 baria, mutta pitäisiköhän olla enemmän lumessa mentäessä?
|
|
||||
|
||||
![]()
Sanoisin että vähemmän..
Ite ajelin hiluxilla tielläkin 1,4 bar ja metsässä 0,8-1,0 bar, ja siis ilmanbeadlockkeja,10" leveellä vanteella..
|
|||
|
|||
![]()
Ok, renkaat on 9.5" vanteella.
|
|
|||
|
|||
![]()
Minkä laitteen alla ?
BJ:ssä on tuo 1,0 bar ja pelittää kohtalisesti vielä tielläkin ... kun oon niin laiska lissään paineita normiajoon. |
|
|||
|
|||
![]()
Riippuu paljolti renkaan koosta, ja missä niillä liikut, maastossa toi paine on kyllä liikaa.
|
|
||||
|
||||
![]()
Patrollissa ja LJ:ssä oli mutiaisissa talvella 0,5 bar, eron kyllä huomaa onko 0,5 bar vai 1,0 bar.
Pitää vain varoa ettei lähde kumi vanteelta. |
|
|||
|
|||
![]()
Renkaat SJ410 alla, 30/9.5-15 , pääasiassa metsäautoteitä ( auraamattomia) tulee talvisin kulettua. Maastossa ei oo tullu vielä ajeltua.
|
|
||||
|
||||
![]()
VIelä paremmalla syyllä kevyen auton alta paineita pois. Eihän suikan alla noilla paineilla rengas jousta vielä yhtään. Testiä vaan, veikkaan että oikea paine löytyy välillä 0.5-1.0 bar. Tosin sulla on aika leveät vanteet noille kumeille.
|
|||
|
|||
![]()
Kiitti vastauksista, täytyy ruveta testailemaan eri paineilla.
|
|
|||
|
|||
![]()
Kysytään saman tie mikä on parempi. Leveä vai kapea vanne kun on vähä paineet?
|
|
||||
|
||||
![]()
Leveämmältä irtoaa rengas helpommin.
|
||||
|
||||
![]()
Eli hieman kapeampi parempi!
![]()
|
||||
|
||||
![]()
Vähän tähän liittyen, Onko noissa gummien kyljissä paljonkin eroja eri renkailla jäykkyydessä tms.joka vaikuttaa myös tähän vanteella pysymiseen?
|
|
||||
|
||||
![]()
On
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Rengaspaineet | -Jyki- | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 29.01.2006 13:10 |
Rengaspaineet ? | Tekniikka & Jutustelu | 6 | 18.12.2005 15:57 | |
Rengaspaineet? | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 24.11.2005 13:31 | |
BJ 42 Rengaspaineet | tenhokippo | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 28.09.2004 07:44 |
Rengaspaineet? | Nipa81 | Vuosimallit 1984-1996 | 9 | 27.11.2003 18:55 |