Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.02.2010, 19:49
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Pajeron v6 -95 tulpanvaihto?


Mahtaako tommoseen Mitsu Pajeroon 3.0 V6 1995 saaha sytytystulppia vaihettua muuten kun imusarjan irrottamalla?

Teemu

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.02.2010, 19:56
TeamEetu:n Avatar
TeamEetu TeamEetu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 29.10.05
Sijainti: Orivesi
Viestit: 254
Perusasetus

Ei ainakaan saa v koneiseen galanttiin ilman ruiskun /imusarjan poistoa. Sen takia näissä on jotkut "platina tulpat" jonka vaihtoväli on aika pitkä. Galantissa se vaihto väli on 90 000km.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.02.2010, 20:02
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Smile

kyllä saa, ja helposti, ite oon vaihtanu ainakin kahesti jo. ei tarvii irrotella kun tulpan-hatut.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.02.2010, 22:29
jpisteh jpisteh ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.08.04
Sijainti: Finland.
Viestit: 185
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
kyllä saa, ja helposti, ite oon vaihtanu ainakin kahesti jo. ei tarvii irrotella kun tulpan-hatut.
Joskus vaihtanut, mutta se oli viime vuostuhannella, muistelen, että ihan helppo on tulpat uusia ilman kommervenkkejä. Siis peessaa ylläolevaa tekstiä.

j.h
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 16.02.2010, 13:03
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jpisteh Näytä viesti
Joskus vaihtanut, mutta se oli viime vuostuhannella, muistelen, että ihan helppo on tulpat uusia ilman kommervenkkejä. Siis peessaa ylläolevaa tekstiä.

j.h

Just sain Pajeron pihaan ja kävin kurkkaa pellin alle, kyl siitä ruisku ja imusarjan joutuu irrottamaan ei mitään mahkuja saada tulppia irti kun tupanhatut on jo kiinni imusarjassa.
Toi on 24venttiilinen.

Teemu
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 16.02.2010, 20:20
jpisteh jpisteh ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.08.04
Sijainti: Finland.
Viestit: 185
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Just sain Pajeron pihaan ja kävin kurkkaa pellin alle, kyl siitä ruisku ja imusarjan joutuu irrottamaan ei mitään mahkuja saada tulppia irti kun tupanhatut on jo kiinni imusarjassa.
Toi on 24venttiilinen.

Teemu
3.0 V6 12V antaa tulppien vaihdolle ohjeaikaa 24 min, joten.... siis sellaisen olen vaihtanut tulpat ja oli helppo tehtävä, jopa minulle.

j.h

Mistäköhän syystä on helvetin hankalaa kertoa autosta olennaiset tiedot kun kysyy asiaa, jos haluaa neuvoja omaan autoon, niin kannattaa kertoa kaikki autoon vaikuttavat olennaiset tiedot. Vastaajat harvemmin omistavat kristallipalloa....

- merkki
- malli
- vuosimalli
- moottorikoko ja muut siihen liittyvät asiat
- moottorikoodi
- ja auton väri (sen aito nainen pystyy kertomaan autosta, ei muuta ;-))
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 16.02.2010, 20:44
sisua45:n Avatar
sisua45 sisua45 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 03.03.06
Sijainti: Treen kupeesta
Viestit: 8.319
Perusasetus

Autodata kertoo 1995 3.0 24V tulppien vaihtoajaksi 1,40 tuntia. Ei siis tunti neljäkymmentä minuuttia, vaan vähän alle puolitoista tuntia. Eli jotain pitää purkaa tuohon aikaan.

12 venttiilisiin tulppien vaihto ei ole mikään ameriikan temppu. Paitsi kun moottori on kiinni ameriikan autossa, crysler voyagerissa. Siinä kun on kone poikittain, niin takimmaisista pari tulppaa on vähän katveessa.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 16.02.2010, 21:29
jpisteh jpisteh ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 23.08.04
Sijainti: Finland.
Viestit: 185
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 Näytä viesti
Autodata kertoo 1995 3.0 24V tulppien vaihtoajaksi 1,40 tuntia. Ei siis tunti neljäkymmentä minuuttia, vaan vähän alle puolitoista tuntia. Eli jotain pitää purkaa tuohon aikaan.
Vastasin olettamuksella Pajero V6 3.0 12V 1995 tulppien vaihto, kun kristallipallo oli rikki ja vastaus natsannut...

niin -95 mallissa voi olla 12V tai 24V ja niiden tulppien vaihtoajat ovat erilaiset ja myöskin työnä ne ovat erilaiset (tosin ohjeaika lähdekkin on eri käytössä, tosin samat noissa tuppaa olemaan niin Autodata kuin Bosch).

j.h

Siis vastaamisen tarkkuuta parantaa tarkemmat lähtötiedot...
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myydään M: Pajeron osia Micco O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 65 28.01.2009 16:57
pajeron pääsulake veravjan Tekniikka & Jutustelu 7 03.12.2008 11:29
O: Pajeron peilit? offipete O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 02.10.2006 07:57
Pajeron automaattiaskista RankkaAnkka Tekniikka & Jutustelu 1 01.10.2006 12:12
Pajeron 3l V6 Tekniikka & Jutustelu 10 20.06.2005 12:04


Sivu luotu: 04:32 (GMT +2).