![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Patrol rykii kylmänäPatrol käynnistyy kylmänä todella kankeasti ja savuttaa/täristää hetken. Jos pitää parikin tuntia roikassa niin lähtee hyvin heti käymään. Taitaa olla hehkut tiensä päässä. Kuinka niiden toimivuus mitataan? Jos olisi jotain vakavaa niin tuskin lohkolämmitin auttaisi niin radikaalisti käyntiin lähtöä. Kommentteja otetaan vastaan.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Yksitellen irti ja virtaa sisään jos hehkuu niin toimii samalla vaivalla vaihdat kun irrottelet vanhoja uudet tilalle .älä osta motonetin hehkuja itse vaihdoin noin kuukauden päästä kun kaikki paloi jos löydät berun hehkuja tai nippon densoja ei halpoja mutta kestää.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Lucasin hehkut ei mulla kestäny ku muutamia startteja.
Berulaiset makso alle kympin kappale normi varaosaliikkeestä tilaamalla.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#4
|
|||
|
|||
![]()
Olipa nopea vastaus. Beruja saa hintaan 14 euroa kappale varaosaliikkeestä. Toivottavasti on vika niissä.
|
#5
|
||||
|
||||
![]()
Mittaa hehkujen vastus jokainen yksitellen. Pitäisi olla n. 1 ohmin luokkaa.
|
#6
|
|||
|
|||
![]()
Eli virtakisko irti ja jokaisen hehkun liittimen ja rungon välistä mitataan vastus yksitellen? Olenko oikeilla jäljillä?
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Juuri niin.
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
ja katso että on oikeat notulit tulpissa, itsellä on tuo 83 ja siinä on pitkkä hehku, eli 24V ja 10sek on minulle oikea, lucasit kestäneet täällä nyt jo niin kauan että ei edes muista koska vaihdoin.. ja ne motonetin oliko nyt joku nkt tai hkt tms eivät kestäneet kuin muutaman startin ja sitten pimenivät kaikki, ja olivat samoilla arvoilla kuin lucasit..
ihme kyllä kun on minun kohdalle edes jotain hyvää sanomista lucasista, eivät kyllä sen valmistamat diesel eikä bensa ruiskut muuten saa mitään kehuja.. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Mitkähän lie pitää olla vuoden 88 patrollissa. Nyt on koneessa kahdenlaista tulppaa.
|
#10
|
|||
|
|||
![]()
Autodata antaa tällaiset tiedot
Patrol 160 3.2d 82-89 sd33 hehkutulpan nimellisjännite v/a 23/7,5 hehkutulpan hehkutusaika sek 20max hehkutulppa-osanumero Beru 607MJ hehkutulppa-osanumero Bosch 0 250 202 069/064 hehkutulppa-osanumero Champion CH102 hehkutulppa-osanumero Lucas/CAV DS003 Patrol 160 3.2d turbo 83-89 sd33T hehkutulpan nimellisjännite v/a 11/8,5 hehkutulpan hehkutusaika sek 20max hehkutulppa-osanumero Beru 607MJ hehkutulppa-osanumero Bosch 0 250 202 069/064 hehkutulppa-osanumero Champion CH102 hehkutulppa-osanumero Lucas/CAV DS003 |
#11
|
||||
|
||||
![]()
Mites voi olla samat tulpat vaikka ihan eri jännite?
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Sitä ihmettelin itekki ja piti vielä tarkastaa uudelleen, mutta tuommoset ohjelma anto. Kannattaa varmaan ostaa tuolla jännite arvolla sopivat.
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
No niimpä niin. Kävin tänään hakemassa hehkutulpat ja kotiin tullessa huomasin, että niissä lukee 11V pienellä tulpan varressa. Ilmeisesti väärät möivät. Vai olisiko kataloogissa virhe.
|
#14
|
|||
|
|||
![]()
Isäpapalla kävi aikoinaan samoin, kesti vissiin kerran pari hehkuttaa ja kaikki hehkut sökönä. Kauppias antoi uudet oikean malliset hehkut veloituksetta ja on nyt rokannu muutaman vuoden.
|
#15
|
||||
|
||||
![]()
Tuleeko sinne hehkukiskolle se 11V vai 24V?? Tarkista se nyt ennen kuin poltat ne uudet.
Vanhakorista patrolia kun on erilaisilla hehkuilla.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O |
#16
|
||||
|
||||
![]()
elä laita niitä 11v hehkuja. poksahtaavat varmasti.kokemusta on. kajaanista kun haet, niin otat ne hitaimmat jotka löytyy. ja 23volttiset taisivat olla.
__________________
OPA Patrol "Boar" pätkästy -82 |
#17
|
||||
|
||||
![]()
Ööö. Mitäs jos sinne kuuluis nuo 11volttiset nii taitaa huonosti hehkuttaa 23volttisia.
Tai sit OPA tietää kyseisestä autosta jotain mitä me muut ei.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O Viimeksi muokannut bluevan : 05.02.2010 08:07 Perustelu: kirovihreitä |
#18
|
||||
|
||||
![]()
no voi sen tietty mitata. mutta 99% varma olen että 24v tulee hehkuille. ja muistaakseni hehkuttaa noin 20sekunttia pakkasessa? ne 3 väärää hehkua siinä koneessa on vanhasta 81 mallin koneesta joka kyllä taitaa aika samanlainen kun toi uudempi. en vaan muista minne ne 3 rikkinäistä meni, varmaan roskiin. mutta kuitenkin 3 hehkua on oikeita/alkuperäisiä, ja jos niissä lukee 11v niin sitten vaan 11v hehkut paikalleen.
__________________
OPA Patrol "Boar" pätkästy -82 |
#19
|
|||
|
|||
![]()
Mittasin jännitteen ja tulee yli 23 volttia virtaa hehkuille. Käyn tänään vaihtamassa oikeanlaiset.
|
#20
|
||||
|
||||
![]()
tota motonetin hehkut on ihan paskoja,mulla on ollut aika monta patrollia(24kpl?) ja kaikki on 24v hehkutuksella se 11volttinen on king capiin ja muihin 12volttisiin käypäinen, ja patrolliin jos on 12volttisilla sähköillä.
|
#21
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Motonetin HKT hehkuista senverta et kestivät ihan helvetin pitkän hehkutuksen varmaan johtuen siitä et alkoivat hehkumaan juuresta kärkeä kohti. Surutta sai pakkasilla 40-50 sekuntia.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O Viimeksi muokannut bluevan : 05.02.2010 13:59 |
#22
|
|||
|
|||
![]()
Taitaa olla melkeen kaikissa nykyään jo laitettu nappihehku
lisäks. Sellaselle yleensä maittaa ainakin noi 7s. pikahehkut kuin reikäleipä. Jos aluperänen automatiikka on vielä paikallaan, varmista että jälkihehkutus pelaa niinkuin pitää. Ainakin omassa ei musta loota enää vetäny jälkihehkua ollenkaan päälle (11v...) ja sen takia tuli turhaan korvennettua noita hehkuja pilalle. Nyt on autosta ylimääränen järki purettu, 23v hitaat hehkut napilla ja normaali aikarele hoitaa tota jälkihehkua. Huomattava parannus kylmäkäynnistykseen, vaikkei vieläkään hirveen hyväksi voi kehua. |
#23
|
|||
|
|||
![]()
Kävinpähän kahdessa varaosapuljussa ja mielenkiinnon vuoksi myös Nissanin merkkiliikkeessä ja tällä hetkellä koko Kajaanissa ei ole hyllyssä Patrollin hehkutulppia. Maahantuojallakaan ei ollut sopivaa Berun tulppaa, joten laitoin kaikista varoitteluista huolimatta HKT tulpat tilaukseen. Boschilta olisi saanut pikatulpan hieman hieman yli kahdella kympillä kappale. Arvatkaapa paljonko olisi maksanut Nissan-liikkeessä hehkutulppa per kappale.
Mittailin tänään myös nykyisiä tulppia ja yksi on täysin pimeänä. En sitten sitten tiedä kuinka paljon yksi pimeä tulppa vaikuttaa kylmäkäynnistykseen. Onko muilla kokemuksia? |
#24
|
||||
|
||||
![]()
Yksi ilman hehkua mukaan lähtevä pytty voi hyvinkin aiheuttaa rykimistä.
Ei kokemusta tästä tilanteesta, vaan kylläkin wolsun D24 pannusta jossa oli lopussa kaikki 6 hehkua mykkänä... Ja vielä talvella... |
#25
|
|||
|
|||
![]()
Hehkutulpat vaihdettu ja huomisaamu näyttää miten starttaa. Mikähän käytännön ero on nyt sitten 23 ja 24 voltin hehkuilla? Jotkut varaosapuljut tarjosivat kumpaakin vaihtoehtoa. Nyt ruuvaamissani hehkuissa luki 24V ja entiset oli 23V
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
2l2-t pölläyttää kylmänä.. | Viku | Tekniikka & Jutustelu | 10 | 02.12.2009 12:24 |
RJ:n nykiminen kylmänä | RoJu | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 13.06.2009 22:28 |
Patrol nykii kylmänä | bluevan | Tekniikka & Jutustelu | 5 | 20.09.2008 21:14 |
patrolli kylmänä | petrool | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 18.05.2008 22:38 |
Patrol savuttaa kylmänä | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 14.11.2006 12:12 |