Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.12.2009, 17:00
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Rooverin perän muutokset


Tarvii laittaa kyselyä, jospa täällä olisi uggeleita, jotka muuttaneet Rouverin perästä välityksiä...

Eli idiksenä olis laittaa 36" tassut ja sitten "hiukan" vahvistaa tuota engelsmannin perää, jotta edes vähän kestäisi piiskaamista.

Tarkoituksena muuttaa samalla välitystä, koska auto on manuaalivaihteinen ja pysyy sellaisena, vaikka automaagigin oliisi kyllä kiva, mutta tarkoiitus olis ajaa paikalle yleensä takaisin kotiinkin!!! Saattaa jopa matkat mennä tuonne itäänkin suht pitkälle, kun eräs tuttu sinne nyt päätti majoitua...

Eli spekseinä on seuraavat
- Range 1990 peltirevat pitkällä pinjonilla (vai olisiko P38/Disco II lyhyt parempi??)
- ARB 24spline lukot
- KAM vetarit
- KAM perävälitys (4.1 tai 4.77)

Lukot on jo tilattu ja vissiin tulleet, ei vaan ole ehtinyt hakea (kiitos laman hiljaisuuden töissä) niitä huolintaliikkeestä. Vetarit makaa tallin nurkassa ja tallikaverit varmaankin rakentaneet niistä "säksättimiinsä" varmaan jotakin, kun tallileekkaan ei ole ehtiny....

Eli apuja tarttis tuohon välitykseen; nyt alla "vain" 245/75 R16 MTR:t ja tuntuu välillä menevän pikkuykköselläkin melko "haipakkaa" tiukassa paikassa.

Miettiskelyssä kun on ajatellut tuota Rooverin akselin ohuutta, nin 4.77 perällä vetarithan rasittuu (kiertyy) helpommin ja siitä napspoikkipas2....
4.1 perällä taas tulee tuo etuperän "klappi" jota kyllä pitää olla ettei jakovaihteisto "ota itteensä", mutta lopputuloksenahan on silloin "pompottaminen" ja murrosmusrkaa kupilliset....

Sitten olis vielä 3.8 välitys, mutta se taitaa olla enemmänkin "nopeusmittarin korjaussarja" isommilla pyörillä???

Kertokaa mielipiteitänne, nyyppäritkin saa kertoa, jos jotain järkevää sattuis edes kerran niitten suusta pullahtamaan.

Ja tietenkin JOS TIEDÄTTE että on samankätisiä periä kuin Rooverit, niin ilmoittakaa!!!
Tarvittaessa laitan vaikka Dana60 perät jos saa kätisyyden sopimaan, mutta portaalit on poissa tästä "rojektista", on tuossa 2kpl laitteita, joissa toisessa Börjen RAEV40 ei kestä ja toinen nahkahousujen kolmihaara, johon peltiperiä sovitetan, mutta aika kauhea savotta sekin on (400CDI + automat+ MOG:n akselisto MB:n levyjarruilla...)

Kiitoksia ja kumarruksia kaikille vaivautuville!!!!

__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.12.2009, 22:37
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Listan jatkoksi vielä ashcroftin cromomurrokset.

Omat suunnitelmat roverin akseleista päätyi toyotan akseleihin. Viimeinen niitti oli juurikin nuo murrokset, toyotaan kolmanneksen halvemmat. Akselivälityksiä en edes harkinnut, muutenkin kallista. Toyotaan taas halvempaa Vakiovälitykset ihan ok v8 + lt95 + 36" tsl, jotka on vain suunnilleen sen 34"..

Eteen siis ashcroftin tikut ja murrokset, arb ja 4.77 välitykset. Taakse defen salisbury arbilla, ashcroftin tikuilla ja serieksen välityksillä.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.12.2009, 23:03
T€€MU:n Avatar
T€€MU T€€MU ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.04
Sijainti: Kurikka, Finland.
Viestit: 1.944
Perusasetus

Tätä minä ihmettelin että miksi salisbury on poissuljettu vaihtoehto ??
Vai oliko kyseessä nyt 90 defe tai range ?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 27.12.2009, 01:07
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Rangehan tuo onpi, ja kilvissä tulee pysymään.

Takana kun on nuo levyjarrut ja ne tarttis saada pysymään siellä. Saahan Salisburyyn nekin, mutta tulee aika hintavaksi siinä vaiheessa. Kuitenkin tällä hetkellä kaikki jarrut just uusittu, eikä hirveetä hinkua alkaa rakentamaan akselistoa kokonaan uudelleen, koska kaikki muutokset tulen laitattamaan otteeseen (tänään taas veli pontevat tarkasti passit ja tiketit, eikä taaskaan "laskutettavaa" löytynyt, huomauttivat vain "kovaäänisyydestä").

Tallillakin oli KAM:t vielä "tuubeissaan", ja murrokset on nuo "aircraft" versiot. Katotaan miten kestää??? Ja "sulakkeet" näkyi olevan 6000Nm "tumpit"...

Mites BaXXXXXXXterilla oli tuo kääntyminen? Oliko kuinka paljon levikettä, jota sai pyörän kääntymään??? Mulla renkaat tulee 36x14.5x16" ja 11"vanne + BL. Offset:n saa itse säätää, kun vanteet on desing "itte"...
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 27.12.2009, 01:44
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Mikki Näytä viesti
Tallillakin oli KAM:t vielä "tuubeissaan", ja murrokset on nuo "aircraft" versiot. Katotaan miten kestää??? Ja "sulakkeet" näkyi olevan 6000Nm "tumpit"...

Mites BaXXXXXXXterilla oli tuo kääntyminen? Oliko kuinka paljon levikettä, jota sai pyörän kääntymään??? Mulla renkaat tulee 36x14.5x16" ja 11"vanne + BL. Offset:n saa itse säätää, kun vanteet on desing "itte"...
Jaa että kamin rikkoutuvia osia sisältävä murrossarja
Pyörät kääntyy ilman temppuja 8" + BL -24 et vanteella. Ja käännönrajotintappeihin en ole koskenut, ovat missälie säädöissä
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.12.2009, 14:40
Mikki:n Avatar
Mikki Mikki ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 14.06.05
Sijainti: Hyvinkää, Finland.
Viestit: 1.462
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Jaa että kamin rikkoutuvia osia sisältävä murrossarja
Siis tarkoituksella heikennettyjä heikkoja osia....

Mistä kannattaa "äskrohteja" alkaa ettimään???
Kaipa noi KAM:t vois heittää sitten "varavaraosiksi" tallin nurkkaan, tai myydä jollekkin Börjen revan omistajalle...
__________________
---------------------------------------------
# # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # #
---------------------------------------------
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
PAKOPUTKEN MUUTOKSET??? -HJU- Tekniikka & Jutustelu 18 04.11.2009 20:27
Rooverin oikea öljynsuodatin? kokkolanpoika Tekniikka & Jutustelu 1 08.05.2007 20:32
Rooverin öljynpaineet hukassa Paavo Tekniikka & Jutustelu 7 18.01.2007 11:26
M: Rooverin v-otta 76- kokkolanpoika O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 17.11.2006 10:26
Ranke Rooverin Järjetönsytytys... ??? Taapero Tekniikka & Jutustelu 2 27.10.2005 07:03


Sivu luotu: 06:04 (GMT +2).