![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
||||
|
||||
![]() Ohjaus/raidetanko materiaali?Minkäs laisesta tavarasta niitä pitäs alkaa tekeen käyko esim.hydrauliputki,seinämävahvuus jne.Tulee berttaan hj:n tehostinpalikoitten ja TG:n olkavarsien jatkoks.Alkaa kohta ohjaus keveneen...
|
|
||||
|
||||
![]()
Saumattomasta noita saa tehtyä 5mm tai 4mm tai siin oon tehnyt.
|
|
||||
|
||||
![]()
Porakankea ni ei mee mutkalle, ainaka itte tanko
![]()
__________________________________________________ _____________________________ Jos toimintasavu pääsee ulos, tulee se pussittaa. Päiväkodissa sentään rehellisesti hakattii lapioilla jos vitutti. Nykyään ei enää saisi edes sanoa ääneen jos vituttaa. |
|
||||
|
||||
![]()
Jonkinlainen akseliteräs?
|
||||
|
||||
![]()
Tänään käytiin vääntämässä kolmesta autosta kaikki ohjaustangot solmuun. Kerpeles, mites toi 32/16 ainesputki kestäs mitään?
|
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on tuollaisesta vedetystä akselista tehdyt tangot, taisi olla 28 millistä (?) tavaraa ja kyllä tuntuu kestäviltä! Täytyy tarkastaa mitta ens viikolla.
|
|
||||
|
||||
![]()
Mulla on tosta 32/16 putkesta ollu raide-ja vetotangot varmaan pari-kolme vuotta eikä ole vääntyileet kertaakaan.
|
|
||||
|
||||
![]()
Varmaan vois Soinilta löytyä ku tiätäs mitä hakee.
|
|
|||
|
|||
![]()
Mikä antaa sitten periksi jos ei tanko pääse vääntymään? Suunnittelin omaan projektiin vahvempia tankoja mutta hajoaako sitten raidetangonpäät tai jotain muuta hilpettä? Tangon kyllä vääntää suoraksi mutta jotain korvaketta on hankala saada metsässä takaisin kiinni.
|
||||
|
||||
![]()
Joo ei tää rajuunkäyttöön tuu,mutta ku tehdään ni tehään kerralla edes puolihyvä.
|
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Minkäs mittaset ja millä kierteillä on vakiot LJ/RJ tangot? Etutanko taitaa olla 21mm kierteillä, onko raidetanko 23mm? käviskö nuo TG:n tangot suoraan? Viimeksi muokannut Viipo : 29.11.2009 16:46 |
|
||||
|
||||
![]()
Kaveri tekee ne tangot ku vien materiaalia.
|
|
||||
|
||||
![]()
tuon porakangen ainoa huono puoli on että on aika ilkeetä tavaraa koneistaa noita kierteitä.
![]()
|
|||
|
|||
![]()
Saumatonta Molybdeeni putkea saa monen kokoisena,murtolujuus on melkoinen,eli vääntyy paljon ennekö murtuu, kiihtymisautojen turvakaaret tehdään tosta moly-putkesta ja sitä saa muistaakseni Virtalan ralli putkasta...On kevyenpää ja kestävänpää kun normi patarauta, oli valssattua,kylmävedettyä tai saumatonta...MUTTA...löytyykö sulle sopiva koko ja miellyttääkö metrihinnat on toinen juttu...Mä olen värkännyt tästä aineesta omat tankoni ja on kestänyt hyvin. Vaikka koko ei ole alkuperäistä kummenpi, seinämävahvuus on millin suurempi ja halkaisija pari milliä...Vertailun vuoksi kokoilin taivuttaa vakio raidetankoa hydraulipräsillä ja sitten vääntelin tätä moly-putkea...Ei tarvinnut kahta kertaa miettiä mistä teen...Toki tollainen poraputki, tms on kovaa materiaalia mutta kun oiken huono tuuri sattuu ja saat siihen ison naarmun ja kovan väännön aikaiseks niin sepä saattaa katketa,ja kuten toveri tuossa kertoili niin on erittäin hankalaa kierteyttää...
Ja lopuksi: Näitä itse tehtyjä ohjauksen osiahan ei saa lain mukaan katupeleihin edes laittaa... |
|
|||
|
|||
![]()
liekköhän ihan molybdeeni putkea kuitenkaan, taitaa kilohinta olla pitkästi toistasataa (molybdeenin nimittäin)... Äkkiseltään vois kuvitella että nuorrutusteräksestä tulisi ihan soivat tangot ja sitä pystyy kohtuudella koneistaankin...
|
|
||||
|
||||
![]()
Löyty tollasta perustankoo 32/19.Tulee molemmat tangot tosta. 23mm oik. ja vas. kierteillä hj:n RAIDETANGON nivelet päihin.Sektorivarren kartio muokataan nivelelle sopivaks ja käännetään toistepäin näin saadaan ohjaustanko lähelle runkopalkkia.Kyseessä on soa versio.Toi tanko on aika jöötiä jos se vääntyy niin väännetään takas.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään HJ:n raidetanko | NymiS | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 18.10.2008 09:10 |
Veneen sisäseinän materiaali + käsittely | Saimon | Chit-Chat | 2 | 28.05.2008 16:39 |
O:Toyota hj ohjaus- ja raidetanko | Siperianlutikka | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 1 | 26.10.2007 15:18 |
O: raidetanko | HeikkiH | O/M/V Muut | 1 | 15.05.2005 18:04 |
Raidetanko | 4x4_76 | Tekniikka & Jutustelu | 0 | 07.02.2003 14:11 |