Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.11.2009, 10:58
Pörö:n Avatar
Pörö Pörö ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.06
Sijainti: Lappi TL
Viestit: 2.028
Perusasetus

Etanolibensa ja flexifuel-auto


http://www.iltalehti.fi/autot/2009112210643597_au.shtml

Tuota juttua kun lueskelin niin silmiin pisti tuo flexifuel-auto, miksi pitää olla nimenomaan etanoli pohjaiseen polttoaineeseen valmistettu auto??
Mielestäni tuo E85 palaa myös tavan bensakrematoriossa vaurioita aiheuttamatta... Vai häh??
Kertokaas pohjoisen miehet kokemuksia, kun kuitenkin olette ruotsin puolella käyneet tankaamassa halvempaa polttoainetta..

__________________
PERKELE!
Lahjattomat lukottaa
Pääsponsori---> Joki-Pub
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.11.2009, 11:19
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Jos toi 85 tarkottaa oktaanilukua, niin eikähän se pala ongelmitta matalapuristeisissa moottoreissa. Ainakin RJ toimii venäläisellä bensalla, vaikkei oo aina takeita, onko se 92 vai 75 -oktaanista ;P
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.11.2009, 11:27
Gravedigger:n Avatar
Gravedigger Gravedigger ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 23.11.06
Sijainti: Laukaa
Viestit: 1.125
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Viipo Näytä viesti
Jos toi 85 tarkottaa oktaanilukua, niin eikähän se pala ongelmitta matalapuristeisissa moottoreissa. Ainakin RJ toimii venäläisellä bensalla, vaikkei oo aina takeita, onko se 92 vai 75 -oktaanista ;P
eikös tuo 85 tarkoittanu alkoholin osuutta poltto-aineessa.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.11.2009, 12:32
Rälläri:n Avatar
Rälläri Rälläri ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 01.07.05
Sijainti: Lappeenranta ,Finland.
Viestit: 621
Perusasetus

Suomessa uskotaan etanolibensa-autojen suosion kasvavan

Sunnuntai 22.11.2009 klo 09.44 (päivitetty klo 10.28)
E85-polttoainetta saa toistaiseksi vain pääkaupunkiseudulta.




Suomessa on saanut vuoden alkupuolelta lähtien E85-polttoainetta, josta 85 prosenttia on etanolia. Etanolibensan kysyntä ja sitä käyttävien autojen myynti on lähtenyt melko hitaasti käyntiin.
__________________
SLCK#357
TOYOTA laatuun voi luottaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.11.2009, 12:41
AnttiH:n Avatar
AnttiH AnttiH ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 22.01.06
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 242
Perusasetus

Serkkupoika ruottissa asustelee, niin ainakin se tankkaillut sellaseen 90 luvun loppupuolen 320 bemariinsa tuota etanoolia ja bensaa vähän miten millonkin. Sanoi, että jos alkaa olla tankissa yli puolet tuota etanoolia, niin kulutus vaan kasvaa huomattavasti, ja puhui muistaakseni ettei kylmällä kelillä lähteny niin hyvin käymään, kun bensalla.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.11.2009, 13:19
Urbancityboy:n Avatar
Urbancityboy Urbancityboy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.06
Sijainti: Savo, Finland.
Viestit: 1.250
Post

biomassaa & pontikkaa? ok mielestäni


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pörö Näytä viesti
http://www.iltalehti.fi/autot/2009112210643597_au.shtml

Tuota juttua kun lueskelin niin silmiin pisti tuo flexifuel-auto, miksi pitää olla nimenomaan etanoli pohjaiseen polttoaineeseen valmistettu auto??
Mielestäni tuo E85 palaa myös tavan bensakrematoriossa vaurioita aiheuttamatta... Vai häh??
Etanoli on ymmärtääkseni jonkun verran "kuivempaa" eli ainakin venttilejä suojaavia ainesosia siinä seassa olisi hyvä käyttää. Kyllä polttomoottorin alkoholilla saa pelaamaan, bioetanolia ajoneuvojen polttoaineeksi tuottaa mm. jo kohta koko etelä-amerikka.

Pari kesää sitten tuli tehtyä testejä tuommoisella nissan micralla niitä kun saa hyvin säädettyä käynniltään, nitrometaanin, jääneston (alkoholi), venttiilinsuoja-aineen ja v-powerin sekoituksella uskomaton rähinä kerrassaan ai että veti kevyellä kaasulla. Jos olen oikein ymmärtänyt niin juurikin ensimmäisiä polttomoottoritestejä tehtiin alkoholeja polttoaineena käyttäen. Miksi ei Suomi jo tuota bioetanolia, voisi ehkäistä lamaa ja tuoda uusia työpaikkoja? Kyllä meillä rankkitarpeita olisi monen moisia.





Eli tuon tyyppisestä pikkukoneesta venttiilit menevät herkästi mutta lisäaineistuksella voitaneen ehkäistä, micra toimii tälläkin hetkellä
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.11.2009, 14:23
Pörö:n Avatar
Pörö Pörö ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 01.05.06
Sijainti: Lappi TL
Viestit: 2.028
Perusasetus

ST1 on ilmeisesti tällähetkellä kärjessä tuon bioetanolin tuotossa ja muistini mukaan tekevät sitä mm. perunankuorista.

Enivei kuivempaahan tuo etanoli/metanoli on ja siksi käsitykseni mukaan tuossa E85 on tavan bensaa 15% jotta voitelu pelaisi, kuitenkin tuo E85 polttoaine sisältää sellaisia lisäaineita että sitä käsiteltäessä tie syöpäpotilaaksi on todella lyhyt..

Kuitenkin ajoin tuossa aloitus viestissä sitä että miksi pitää olla juurikin flexifuel käyttöön valmistettu auto, pienessä mielessä kehittyy ajatus polttoaine/auto valmistajien yhteistyöstä jotta saadaan taas tyhmille ihmisille myytyä jtn hipo saappia kun vain siinä voi käyttää biobensaa..

"Osta uusi bio polttoainetta käyttävä saab kun ei toi sun vanha korolla toimi E85 polttoaineella, niin maailma pelastuu"
__________________
PERKELE!
Lahjattomat lukottaa
Pääsponsori---> Joki-Pub
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.11.2009, 14:52
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pörö Näytä viesti

Kuitenkin ajoin tuossa aloitus viestissä sitä että miksi pitää olla juurikin flexifuel käyttöön valmistettu auto, pienessä mielessä kehittyy ajatus polttoaine/auto valmistajien yhteistyöstä jotta saadaan taas tyhmille ihmisille myytyä jtn hipo saappia kun vain siinä voi käyttää biobensaa..
Ihan tavalliseen autoon ei kannata laittaa etanolia tankkiin, ei edes tätä E85-bioetanolia. Autoon pitää tehdä seuraavia muutoksia, jotta sitä voi käyttää:

- auton moottorinohjausjärjestelmä pitää ohjelmoida uudelleen
- etanoli on aika syövyttävää ainetta, eli tankkivarustus ja polttoaineputkistot pitää valmistaa korroosiota kestävistä materiaaleista
- etanoli on raju aine tiivisteille, ne pitää olla kestävää materiaalia.
- etanoliautossa on yleensä suuremmat polttoaineen ruiskutussuuttimet, jotta polttoainetta (eli etanolia) voidaan syöttää enemmän moottoriin.
- venttiilikoneisto joutuu koville, eli venttiilit ja istukat ovat vahvistettuja.

Aika moni auto varmaan toimii E85:llä ihan OK mutta ei kovin kauaa. Jokainen saa kokeilla omalla vastuulla.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 22.11.2009, 14:54
pkarlstedt:n Avatar
pkarlstedt pkarlstedt ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.04.05
Sijainti: Riihimäki
Viestit: 470
Perusasetus

Isompi paukku - parempi mieli


Voihan sitä käyttää, mutta varsinainen hyöty saadaan puristussuhdetta nostamalla:

http://www.autowiki.fi/index.php/Etanoli

- p
__________________
Life's a bitch,
and then you don't die.
- Vanha vampyyrisananlasku
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 22.11.2009, 15:01
Urbancityboy:n Avatar
Urbancityboy Urbancityboy ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 24.09.06
Sijainti: Savo, Finland.
Viestit: 1.250
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pkarlstedt Näytä viesti
Voihan sitä käyttää, mutta varsinainen hyöty saadaan puristussuhdetta nostamalla:

http://www.autowiki.fi/index.php/Etanoli

- p
"Etanolin valmistaminen käymisprosessin kautta esim. sokerijuurikkaista on teknisesti varsin helppo toteuttaa, mutta törmää Suomessa lainsäädännöllisiin ongelmiin sekä liikennepolttoaineiden verotuksen että alkoholilainsäädännön osalta. Etanolin valmistaminen liikennepolttoaineeksi ei toisaalta ole myöskään käyttäjän kannalta toistaiseksi taloudellisesti houkutteleva vaihtoehto nykyisillä polttoaineiden hinnoilla ja verokohtelulla Euroopassa, mutta kansantaloudelliset näkökohdat saattavat johtaa sen suosimiseen. Unohtaa ei kuitenkaan pidä synteesikaasusta katalyytin avulla tuotettua etanolia, jonka tuotannon edullisuus on kiistatonta".

No kannattaisiko valtiovallan ottautua sitten tuohon hommaan kuten biokaasu-autoilun kehittämiseenkin. Mutta mikäs se siellä taas kummittelee muu kuin lainsäädäntö ja verotus jälleen.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 22.11.2009, 15:59
pkarlstedt:n Avatar
pkarlstedt pkarlstedt ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.04.05
Sijainti: Riihimäki
Viestit: 470
Perusasetus

Ei tule missään vaiheessa tapahtumaan. Sen verran vahvojen intressipiirien edut ovat kysymyksessa.

Ensikseenkin: maajussit on saatava pidettyä ruodussa elintarvikkeiden tuotantoketjun bottom feedereinä. Niille ei saa antaa mahdollisuutta kilpailuttaa ostajia. Muuten tukkuliikkeiden marginaalit putoavat kerrassaan epätyydyttävälle tasolle.

Toisekseen: energia-alalle ei kaivata mitään mustaa hevosta patenttiratkaisun kanssa. Vakiintuneet pelurit ovat jakaneet markkinat hyvässä sovussa, ja veneenkeikuttajat uhkaavat niiden kerrassaan kohtuullisia marginaaleja. Vai onko joku kuullut joskus taloudellisesta kriisistä öljy- tai muussa energiayhtiössä?

- p
__________________
Life's a bitch,
and then you don't die.
- Vanha vampyyrisananlasku
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 22.11.2009, 20:36
kivinen:n Avatar
kivinen kivinen ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 13.01.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 3.731
Perusasetus

Kuulemma E85 toimii kohtuullisesti perus ruiskukoneissa, kaasua joutuu painamaan enemmän kun ei siinä ihan bensan tehoa ole. Pientä rykimistä, jos yrittää ajaa kaasua säästellen. Kauppakassin kulutus nousee kuulemma 8 litrasta 9 litraan puhtaalla ajaessa. Kylmäkäynnistys voi olla vaikeaa, mutta lopulta lähtee.

Seostamalla kuulemma pelaa paremmin, noin 3/4 E85 ja 1/4 bensaa on raja, jota suuremmat E85 määrät alkaa aiheuttamaan samoja oireita kuin puhtaalla ajaessa. Jos ihan varman päälle haluaa pelata niin vähintään 1/3 bensaa. Seostamalla ei kuulemma juuri kulutuksessa huomaa ja kylmäkäynnistys vain vähän huonompaa kuin bensalla.

Tiivisteongelmista tai muista ei ole kuulunut mitään, kai sekin mahdollisuus on olemassa. Onhan tavan bensassakin nykyään 5% etanolia mukana, se taisi olla joku lakisääteinen lisä.

Positiivisenä puolena sanovat, seostetullakin ajellessa häviää noet pakoputken päästä.

Viimeksi muokannut kivinen : 23.11.2009 18:03 Perustelu: Korjasin prosentin oikeaksi.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 23.11.2009, 08:27
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.874
Perusasetus

Tietääkö ketään onko tuon biodieselin kanssa samaa ongelmaa? Syö tiivisteet tai jotain?

Jos oikeen muistan niin eikö ne vuoteen 2012 mennessä tunge tuota etanolia 25% bensaan? Täyttää jotkin biopolttoaine tavoitteet sen jälkeen. Muistelisin myös että 60% tämän hetkisestä autokannasta ei toimi tuon 2012 jälkeen tulevalla bensalla..
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 23.11.2009, 09:00
LRV8 LRV8 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.08.03
Sijainti: Helsinki
Viestit: 321
Perusasetus

2009 ja 2010 bio-osuus on 4,75 % energiasisällöstä. Mistään muista prosenteista ei ole vielä sovittu. Keväällä tarkennetaan tilanne vuodelle 2011. EN590-normi ei vielä tunne suurempia pitoisuuksia eli käytännössä tämä tarkoittaa sitä, että jos Suomi nostaa bio-osuuden yli normin, niin periaatteessa moottorivalmistajat eivät anna takuuta konerikkojen ostalta, koska ei ole käytetty normien mukaista polttoainetta.

Kaavailuja on nostaa osuutta 20 %:iin mutta siinä on vielä monta mutkaa matkassa.
Tavoitteena on tulevaisuudessa lisätä ns. second generation non-food -biotuotteiden osuutta eli biolaatuja, jotka eivät kilpaile ruuaksi tarkoitetun viljelysalan kanssa.
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 30.11.2009, 13:58
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.874
Perusasetus

http://www.aamulehti.fi/uutiset/kotimaa/163121.shtml

Tuolla on juttua siitä uudesta E10 bensasta mikä tulee vuoden kuluttua ja millä ei ilmeisesti kaikki autot ihan toimi.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 01.12.2009, 08:02
LRV8 LRV8 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.08.03
Sijainti: Helsinki
Viestit: 321
Perusasetus

Tällä hetkellä automaahantuojat selvittelevät parhaillaan, mihin moottoreihin E10 voisi soveltua. Peruslähtökohtana on, mitä uudempi auto, sitä todennäköisimmin uusi bensa ei aiheuta ongelmia. Saattaa käydä niin, että 95:sta tulee E10-peruslaatu ja 98 jätetään nykyiselleen. Tämä on vain arvaus, perustuu mutuun. E10 ei siis tule olemaan laki, vaan mahdollisuus laittaa max 10 % energiasisällöstä etanolia. Verokysymyskin on edelleen ratkaisematta.

Korjaus: tulee siis olemaan laki, jos menee läpi

Viimeksi muokannut LRV8 : 04.12.2009 13:38 Perustelu: tarkennus väittämään
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 04.12.2009, 13:36
LRV8 LRV8 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 06.08.03
Sijainti: Helsinki
Viestit: 321
Perusasetus

Linkki ADAC:n listaan, jossa luetellaan, mihin autoihin Saksan 95 E10 sopii.

http://www1.adac.de/images/E10%20Fre...cm8-260791.pdf
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 25.01.2011, 18:10
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

e10-bensiini


Onko kellään varmaa tietoa tai käyttökokemusta e10:n soveltuvuudesta -90 4.0l Cherokeessa? Maahantuoja antaa ymmärtää, että kyseinen menovesi sopisi tankkiin, mutta itseä hiukan mietityttää tuon ikäisen ajaminen "alkoholilla". Tällä hetkellä "turvallisesti" 98:a tankissa.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 25.01.2011, 18:34
metsienmies:n Avatar
metsienmies metsienmies ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 15.05.09
Sijainti: Suonenjoki, muaseutu.
Viestit: 1.232
Perusasetus

e10... litku...


En tiiä miks mutta kai jo jotain kertoo 98 pensan suosion huikea kasvu maassamme ja niin sanoin emännyksellekkin että tankkoo joka toinen kerta 98:a vaikka alla onkin sellanen auto jolle pitäis kelvata tuo uusikin... kaikelta varalta, ei taida asioista päättävät herrat itekkään tietää toimiiko vaiko ei ja missä...
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 25.01.2011, 18:52
lavanelikko lavanelikko ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 10.04.07
Sijainti: Tampere, .
Viestit: 1.171
Perusasetus

Oishan se kiva päästä teetätyttämään koneremontti tohon maahantuojan laskuun, jos kävis ilmi ettei sovikaan mömmöt tankkiin...
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 25.01.2011, 18:59
Mika.U:n Avatar
Mika.U Mika.U ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.06
Sijainti: Rmk, Finland.
Viestit: 915
Perusasetus

Mitäs se "mömmö" sitte rikkoo siitä moottorista?

Mä olen itteni antanna ymmärtää että saattaapi liuottaa bensaletkuja ja tiivisteitä polttoainejärjestelmässä.
__________________
<-Supporting your local heroes->
- Team Rolling Jeep
- Mikälie jäätelökioski Jeep
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 25.01.2011, 19:01
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

Tästä 95 E10 bensasta on noussut hirmuinen hulabaloo, vaikka kysymys on varsin pienestä asiasta. Eli bensiinin etanolipitoisuus on noussut viidestä kymmeneen. Tosin bensa-asemien tankit ovat vasta täyttymässä kokonaan uudella bensalla, eli nyt varmaan kohta saa "oikeata" E10 ainetta pumpusta.

Moni Esson baarin asiantuntija tankkaa E98:a, koska se on kuulemma niin paljon parempaa ja 95 E10 vastaavasti ei toimi ollenkaan.

Tuolla lyhyesti asiantuntijan puhetta: http://www.mtv3.fi/uutiset/kotimaa.s...ky-vesilasissa
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 25.01.2011, 19:16
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja lavanelikko Näytä viesti
Onko kellään varmaa tietoa tai käyttökokemusta e10:n soveltuvuudesta -90 4.0l Cherokeessa? Maahantuoja antaa ymmärtää, että kyseinen menovesi sopisi tankkiin, mutta itseä hiukan mietityttää tuon ikäisen ajaminen "alkoholilla". Tällä hetkellä "turvallisesti" 98:a tankissa.
pari lausetta lainattuna jenkkipalstoilta


I wouldnt run any vehicle older than 35 years on 10% Ethanol, anything newer than that will take 10% just fine. As said before E85 is only for vehicles labeled for E85.

if your buying gas in the US. you are running your jeep on 10-15% ethanol.

Ethanol has excellent cleaning properties for your engine as is does
not leave any residue when combusted.
FACT: All (gasoline burning) cars built since the 1970's are fully
compatible with up to 10% ethanol in the fuel mixture. All
manufacturers approve the use of E-10 blends and warrant their vehicles
for this fuel.
I can back up these claims so if you have any other questions about
ethenol fuel let me know.
steve
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 25.01.2011, 20:29
siffo siffo ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 31.03.09
Sijainti: Sipoo
Viestit: 62
Perusasetus

Itse tankkaan autoihini nykyään mieluummin 98:a jo senkin takia että se tulee loppupeleissä ihan saman hintaiseksikin kuin 95E10. Kuulemma 95E10:ä kuluu 2% enemmän verrattuna vanhaan 95:een, tällöin nyky hinnoilla hintaeroa saa olla 3 senttiä/l ja päästään täysin samaan hintaan / km. Jos 95E10 vs 98 kulutusero olisikin vaikka 3% niin hintaeroa saa olla 4,5 senttiä/l. Nykyään näyttää yleensä juuri 4-5 senttiä olevan toi hintaero. Saas nähdä mihin se tosta kehittyy kun 98:n kysyntä on yllättäen nyt mitä on.
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 26.01.2011, 08:42
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.874
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Ihan tavalliseen autoon ei kannata laittaa etanolia tankkiin, ei edes tätä E85-bioetanolia.
Volvolandiasta lueskelin että osa porukasta on kokeillut V70 ja S80 Volvoissaan e85 bensaa ja toimii hienosti. Eikä kyseessä ole mikään flexifuel. Ovat myös yhdistelleet 50/50 sekoitussuhteelle E85 ja E95 bensoja. Muistelisin että yhdessä topikissa joku oli vuoden ajellut tuolla e85 bensalla ilman mitään ongelmaa. Kulutus vaan noussut.

Itse olen tankkaillut tuota uutte e10 bensaa ja ei ainakaan vielä ole ollut ongelmaa. Kulutus kyllä tuntuu nousseen aika reilusti, koska ennen pääsi helposti 200km ennen kuin bensamittari alkoi täydestä tippumaan niin nyt se teki sen jo reilun 100km kohdalla. Noh. Seuraavan tankin kun käyn vetäseen täyteen niin pitää mittaa mitä se kuluttaa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
EA-auto?? Nerd-O Chit-Chat 14 17.08.2007 23:52
O:auto O/M/V Muut 0 22.02.2006 21:12
Onko McLarenin uusi MP4-19B auto voittaja-auto? SoksalItok Formula 1 2 30.05.2004 19:48
Onko McLarenin uusi auto voittaja-auto? Laskos Formula 1 11 28.11.2003 14:45


Sivu luotu: 00:32 (GMT +2).