Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 15.11.2009, 19:11
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

patrollin jarrut


mistä johtuu et patrollista katoaa jarut takaa pelkkä takaveto päällä ja neliveto päällä jarrut toimii takanaki. auto gr 2.8 vm-91

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 15.11.2009, 19:16
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Nelikko päällä ei siellä ole siltikään takana jarruja vaan etujarrut toimii ainoastaan mutta jakolaatikon ja kardaanien kautta "jarruteho" siirtyy myös taakse.
Ei muuta kuin tutkimaan mikä takajarruista on särki.
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 15.11.2009, 19:21
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
mistä johtuu et patrollista katoaa jarut takaa pelkkä takaveto päällä ja neliveto päällä jarrut toimii takanaki. auto gr 2.8 vm-91
jarrut menee sutiin kun on neliveto päällä ja pelkällä takavedolla ei mene. lumella ja hiekalla testattu. on tutkittu jo muutama kuukausi vikaa ja osia on vaiheltu aika paljon mut jarrut uupuu edelleen!!!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 15.11.2009, 19:21
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Neliveto päällä ne takajarrut jarruttavat koko voimansiirtolinjan kautta/avulla senverran mitä etujarrulla jarrutetaan.

Taka-akselin jarruissa on jotain vialla, jos ne ei pelkkä takaveto päällä jarruta.
Kannattaa tutkia pikaisesti.

Todennäköisesti takajarrujen piiristä on nesteet tulleet pihalle rikkinäisen työsylinterin tiivistekumin kautta (toisesta takapyörästä).
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.11.2009, 19:25
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Kartse1 Näytä viesti
Neliveto päällä ne takajarrut jarruttavat koko voimansiirtolinjan kautta/avulla senverran mitä etujarrulla jarrutetaan.

Taka-akselin jarruissa on jotain vialla, jos ne ei pelkkä takaveto päällä jarruta.
Kannattaa tutkia pikaisesti.

Todennäköisesti takajarrujen piiristä on nesteet tulleet pihalle rikkinäisen työsylinterin tiivistekumin kautta (toisesta takapyörästä).
uuden sylinterit, palat laitettu,
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.11.2009, 19:28
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Taka-akselin jarrupaineen säätäjässä ilmaa, joten taka-akselille ei mene oikeata jarrutuspainetta.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.11.2009, 19:34
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

epäilen et ei ois ilmaa ku on jokusen kerran ilmattu ees taas mut koleillaan vielä sitäki kertaalleen (alkaa oleen toivoton tapaus koko patukka)
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 15.11.2009, 19:52
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Jarrujen pääsylinterissä on omat piirit etu- ja takajarruille. Ei olis ensimmäinen auto, johon joutuu sit viimeksi vaihtamaan vähintään sen pääsylinterin korjaussarjan.
Jos on oikein syöpynyt pahaksi sisältä, niin joutuu vaihtaan kokonaan uuden/ehjän käytetyn.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 15.11.2009, 20:10
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

pääsylinteri on ihan uus (JA EI OLLU MUUTEN HALPAJA PAINEEN SÄÄTÖVENTTIILI TAKANA ON KANS IHAN UUS)
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 15.11.2009, 20:14
pastirolli pastirolli ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.07.07
Sijainti: Kurikka
Viestit: 2.174
Perusasetus

Paineensäätöventtiilissä se vika on. Onko säätimeen menevät putket oikeinpäin?
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde-

Yritin epäonnistua. Onnistuin.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 15.11.2009, 20:23
Kartse1 Kartse1 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 09.07.06
Sijainti: Ylöjärven Kuru, Finland.
Viestit: 1.064
Perusasetus

Vanhemmassa Patrollissa on kahdenlaisia jarrupaineensäätäjiä.
Isommassa on 3 ilmausruuvia ja pienemmässä on 1. Nämä pitää kanssa ilmata huolellisesti.

Tuossa isommassa versiossa takajarrujen paineensäätöön vaikuttaa myös jos etujarrujen piirissä on ilmaa!!

Minulla ei ole tuon ikäisen GR:n korjauskäsikirjaa, josta vois luntata apuja.

Jos kerran noin paljon on osia uusittu, niin ei siinä jää vikakohtia kuin ilmaa järjestelmässä,
ja/tai se/ne kumiset takajarruletkut, jotka turvotessaan tukkoon estävät nesteen kulkemisen.
Yleensä toikin vaivaa niinpäin, että pyörä jarruttaa, mutta jarrut jäävät laahaamaan päälle,
koska paine ei palaudu putkista takaisin pääsylinterin suuntaan.

Jarruvikojen hakemiseen hyvä apu löytyy lukkopihdeistä. Ne napsautetaan yhteen letkuun kerrallaan ja joka välissä poljetaan jarrua & etsitään viallinen piiri.

Viimeksi muokannut Kartse1 : 15.11.2009 20:37 Perustelu: Tarkennuksia
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 15.11.2009, 20:29
bluevan:n Avatar
bluevan bluevan ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 31.03.08
Sijainti: Rauma
Viestit: 4.234
Perusasetus

Millainen säätö takasatuloissa on jotta onko männät säädetty/säätyneet lähelle jottei ole kauheaa rakoa/liikerataa paloilla?
__________________
Yhtään en tiiä mitä tapahtu :O
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 15.11.2009, 20:37
pastirolli pastirolli ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.07.07
Sijainti: Kurikka
Viestit: 2.174
Perusasetus

Omassa gr:ssä oli vain yksi ilmausruuvi. Siitäkään ei ollut ilmauksen suhteen mitään apua vaan säädin piti ilmata löysäämällä putkea ja sen jälkeen lopullinen ilmaus tapahtui satuloista.

Onko kaikki putket varmasti kunnossa?
Oikean puolen eturenkaan takaa löytyy sellainen ikävä haaroitin joko voi myös tukkeentua.
Onko jarruja ilmatessa huomattu ilmata molemmat putket?
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde-

Yritin epäonnistua. Onnistuin.
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 15.11.2009, 20:44
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

kokeillaan vinkit läpi ja palaan asiaan uudemman kerran. KIITOS KAIKILLE
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
patrollin jarrut Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 2 03.09.2009 13:58
hj:n jarrut Tekniikka & Jutustelu 6 11.08.2007 13:35
jarrut ja pyh Cental73 Tekniikka & Jutustelu 3 25.04.2006 18:44
"jarrut" -> Jarrut? (kuvia) Paavo Tekniikka & Jutustelu 20 12.12.2005 15:21
BJ 40/42 jarrut? MHS Tekniikka & Jutustelu 5 09.02.2005 23:16


Sivu luotu: 11:06 (GMT +2).