Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.11.2009, 12:41
Setä Setä ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 26.12.04
Sijainti: Janakkala
Viestit: 538
Cool

Pakoputken mitoitus turbotettuun 3B:hen?


Helou!Minkäs kokoista olette omiinne rakennellu? Oliskohan 3" lähellä oikeata?Kokemuksia/huomioita.Kiitos.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.11.2009, 12:47
MutaKurppa:n Avatar
MutaKurppa MutaKurppa ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 14.06.09
Sijainti: Joensuu, Finland
Viestit: 9
Perusasetus

Kolmen tuuman putki on tietty miehekas, mutta uskoisin tuon kokoisessa moottorissa riittavan 2,5 tumman putki, parilla vaimentajalla tietty
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.11.2009, 13:21
Heegi:n Avatar
Heegi Heegi ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 03.04.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 1.020
Perusasetus

ei kai sillä niin väliä jos 2.5 tai 3tuumaa jos ei ala isoja voimia ottamaan.. ja yks äänenvaimennin riittää hyvin
__________________
Vittunko mä työnnän nää perrkele ! !
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.11.2009, 14:16
mikjus:n Avatar
mikjus mikjus ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 5.965
Perusasetus

2,5" ja yks simonsin pönttö. Putki päättyy takarenkaan eteen.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.11.2009, 15:18
Setä Setä ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 26.12.04
Sijainti: Janakkala
Viestit: 538
Perusasetus

Ajattelin 2.5" tai 3":sen laittaa.Ameriikan saitilla oli varotuksia liina ison putken ja pienen turbon yhdistelmästä,karkaa kuulemma ahdi ylikierroksille..Tiedä häntä.Kinasivat myös siitä että tarviiko diisseli yhtään vastapaineita.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.11.2009, 16:47
make-lj:n Avatar
make-lj make-lj ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.05.06
Sijainti: lappeenranta, Finland.
Viestit: 1.865
Perusasetus

miulla 2.5" ja taakse asti ilman yhtään vaimenninta, taino yks tommonen on välissä





eikä oo mielestäni ollenkaan kovat äänet.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.11.2009, 17:21
Heegi:n Avatar
Heegi Heegi ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 03.04.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 1.020
Perusasetus

patrol 3.3td on 2.5" turbosta taakse+yks joku random tarvike äänenvaimennin,jonka ehkä sahaan vittuun että alkaa voima kuulumaan enemmän/viheltää
__________________
Vittunko mä työnnän nää perrkele ! !
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.11.2009, 17:37
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Viestit: 1.788
Perusasetus

tällästä


tää on varmaankin bensa autoille mutta diiselissä varmaan mitä isompi sitä vähemmän pakopainetta, tietenkään liian isostakaan hyötyä tule

Pakoputkisto

Taulukko moottoreille, jotka tuottavat 170 - 500hv.
Huipputehoa haettaessa joku auto toimii hyvin esim. 2.5 putkistolla, huonosti 3.0 putkistolla ja taas hyvin 3.5 putkistolla!


Teho Halkaisija
170-240hv 2.25" - 2.5"
240-350hv 2.5" - 3.0"
350-500hv 3.0" - 3.50 tai 2x2.5"

Viimeksi muokannut tdi : 09.11.2009 17:40
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.11.2009, 17:54
Tumi:n Avatar
Tumi Tumi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 15.01.03
Sijainti: Joensuu
Viestit: 1.502
Perusasetus

Down pipe 2,5" 20-50cm ja loppuun riittää 2" tuollaselle kierroskoneelle. Ja jos matkat pitkiä niin suurentaa puol tuumaa.
Vaimentimet on turhia turbo vehkeissä.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.11.2009, 18:42
Heegi:n Avatar
Heegi Heegi ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 03.04.09
Sijainti: Ylöjärvi
Viestit: 1.020
Perusasetus

siinä marteliuksen selitys.. http://www.martelius.com/?type=0&id=5

bensaturboissa olen pitänyt 2.5" 300heppaan asti ja jos sitä yli niin 3".. downpipe usein 3"ahtimest vähä riippuen myös miten saa kiinni ym..
useimiten yksi iso änkkäri loppu päässä tai isompi keskellä ja ihan pieni loppuosassa ettei mökää nii älyttömästi vaikka äänet nopeasti kasvaa kun villat palaa pois..alkaa muuten resonoimaan/vittumainen japsi meteli kuulumaan jos ei änkkäreit..
ja ei se 3"haittaa jos saa sytkää/bensaa säädettyä, enemmän seokseen se vaikuttaa että menee laihalle ja rikkoo koneen siten kun että ahdin ottaa ylikierroksia
usein pienillä tehoilla jos en ole rakentanu viimesenpäälle ja kunnon viriä niin on paljon vaikuttanu putken kokoon se että mitä vanhoja osia on makanu nurkissa..
__________________
Vittunko mä työnnän nää perrkele ! !

Viimeksi muokannut Heegi : 09.11.2009 18:51
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Pakoputken maalaus? Paavo Tekniikka & Jutustelu 13 25.11.2014 14:05
PAKOPUTKEN MUUTOKSET??? -HJU- Tekniikka & Jutustelu 18 04.11.2009 20:27
Pakoputken pään ongelmat Topi1982 Chit-Chat 12 29.03.2009 19:53
pakoputken maalaaminen Tekniikka & Jutustelu 17 28.04.2008 10:49
Pakoputken rakentaminen Hiaceen? Hauki Tekniikka & Jutustelu 1 06.02.2005 11:41


Sivu luotu: 06:57 (GMT +2).