![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
![]() Pakoputken mitoitus turbotettuun 3B:hen?Helou!Minkäs kokoista olette omiinne rakennellu? Oliskohan 3" lähellä oikeata?Kokemuksia/huomioita.Kiitos.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kolmen tuuman putki on tietty miehekas, mutta uskoisin tuon kokoisessa moottorissa riittavan 2,5 tumman putki, parilla vaimentajalla tietty
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
ei kai sillä niin väliä jos 2.5 tai 3tuumaa jos ei ala isoja voimia ottamaan.. ja yks äänenvaimennin riittää hyvin
__________________
Vittunko mä työnnän nää perrkele ! ! |
#4
|
||||
|
||||
![]()
2,5" ja yks simonsin pönttö. Putki päättyy takarenkaan eteen.
|
#5
|
|||
|
|||
![]()
Ajattelin 2.5" tai 3":sen laittaa.Ameriikan saitilla oli varotuksia liina ison putken ja pienen turbon yhdistelmästä,karkaa kuulemma ahdi ylikierroksille..Tiedä häntä.Kinasivat myös siitä että tarviiko diisseli yhtään vastapaineita.
|
#6
|
||||
|
||||
![]()
miulla 2.5" ja taakse asti ilman yhtään vaimenninta, taino yks tommonen on välissä
eikä oo mielestäni ollenkaan kovat äänet. |
#7
|
||||
|
||||
![]()
patrol 3.3td on 2.5" turbosta taakse+yks joku random tarvike äänenvaimennin,jonka ehkä sahaan vittuun että alkaa voima kuulumaan enemmän/viheltää
![]()
__________________
Vittunko mä työnnän nää perrkele ! ! |
#8
|
||||
|
||||
![]() tällästä
tää on varmaankin bensa autoille mutta diiselissä varmaan mitä isompi sitä vähemmän pakopainetta, tietenkään liian isostakaan hyötyä tule
Pakoputkisto Taulukko moottoreille, jotka tuottavat 170 - 500hv. Huipputehoa haettaessa joku auto toimii hyvin esim. 2.5 putkistolla, huonosti 3.0 putkistolla ja taas hyvin 3.5 putkistolla! Teho Halkaisija 170-240hv 2.25" - 2.5" 240-350hv 2.5" - 3.0" 350-500hv 3.0" - 3.50 tai 2x2.5" Viimeksi muokannut tdi : 09.11.2009 17:40 |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Down pipe 2,5" 20-50cm ja loppuun riittää 2" tuollaselle kierroskoneelle. Ja jos matkat pitkiä niin suurentaa puol tuumaa.
Vaimentimet on turhia turbo vehkeissä. |
#10
|
||||
|
||||
![]()
siinä marteliuksen selitys.. http://www.martelius.com/?type=0&id=5
bensaturboissa olen pitänyt 2.5" 300heppaan asti ja jos sitä yli niin 3".. downpipe usein 3"ahtimest vähä riippuen myös miten saa kiinni ym.. useimiten yksi iso änkkäri loppu päässä tai isompi keskellä ja ihan pieni loppuosassa ettei mökää nii älyttömästi vaikka äänet nopeasti kasvaa kun villat palaa pois..alkaa muuten resonoimaan/vittumainen japsi meteli kuulumaan jos ei änkkäreit.. ja ei se 3"haittaa jos saa sytkää/bensaa säädettyä, enemmän seokseen se vaikuttaa että menee laihalle ja rikkoo koneen siten kun että ahdin ottaa ylikierroksia usein pienillä tehoilla jos en ole rakentanu viimesenpäälle ja kunnon viriä niin on paljon vaikuttanu putken kokoon se että mitä vanhoja osia on makanu nurkissa..
__________________
Vittunko mä työnnän nää perrkele ! ! Viimeksi muokannut Heegi : 09.11.2009 18:51 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Pakoputken maalaus? | Paavo | Tekniikka & Jutustelu | 13 | 25.11.2014 14:05 |
PAKOPUTKEN MUUTOKSET??? | -HJU- | Tekniikka & Jutustelu | 18 | 04.11.2009 20:27 |
Pakoputken pään ongelmat | Topi1982 | Chit-Chat | 12 | 29.03.2009 19:53 |
pakoputken maalaaminen | Tekniikka & Jutustelu | 17 | 28.04.2008 10:49 | |
Pakoputken rakentaminen Hiaceen? | Hauki | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 06.02.2005 11:41 |