Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 30.08.2009, 19:47
Krisse:n Avatar
Krisse Krisse ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 22.03.09
Sijainti: Kotka
Viestit: 1.105
Perusasetus

Nivan jakolaatikon säätölevyt


Ens viikolla ois tarkotus vaihtaa lootan takakannakkeen kumi sekä jakolaatikon kannatinkumit (vakioita, vakio määrä), ja samalla vois kattoo ton jakolaatikon oikean paikan/korkeuden - jos joku kertois miten.

Oon lukenu tämän PDF:n (asiasta sivun 21 nurkilla) ja vaikka englannin taitoni onkin ihan hyvä, niin kaipaisin silti härmänkielistä neuvontaa ja etenkin kokemusperäistä vinkkiä.

Niitä säätölevyjä tossa oli alunperin 2 puolellaan, oon koittanu yhdellä ja oon koittanu ilman enkä oo huomannu mitään vaikutusta mihinkään mutta oishan se kuitenkin kiva että se ois tehty niinkun pitää.

__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi
(perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f)

wonk.sytes.net/76s/
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.08.2009, 08:46
Dryse:n Avatar
Dryse Dryse ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.11.05
Sijainti: Jämsä/Halli,Finland.
Viestit: 137
Perusasetus

Ite yrittänyt joskus kirjaopillisesti noita paikoilleen asetella. Ei onnistu.

Parhaiten onnistuu kun laittaa vaihteiston takakannakkeen paikoilleen ja kiristää kiinni. Tämän jälkeen jakolaatikon kumien isot mutterit löysään että laatikko pääsee keinumaan asentoonsa. Samaten jakolaatikon korvakkeiden kiinnityspultit (4kpl) löysään jotta jakis pääsee liikkumaan edestakaisin. Tämän jälkeen pyöritetään kartaanista ja katsotaan silmällä miten kuminivel vaihteiston ja jakiksen välissä muljuaa. Tavoite on saada kuminiveleen mahdollisimman vähän rasitusta, eli ei pitäisi elää pyöritellessä juuri lainkaan. Jos nivel muljuaa pystysuunnassa, niin sitten säädetään joko jakolaatikon tai vaihteiston perseen korkeutta. Jos sivusuunnassa, niin sitten taas pitää siirtää laatikkoa tai jakista sivulle.

Hommahan helpottuu kun pukittaa auton akseleista ilmaan, jolloin kaikki pääsee vapaasti pyörimään ja massa on päällä.

Tuo jakolaattikko hakee paikkansa aika hyvin kartaania pyörittelemällä pulttien ollessa löysällä, kunhan vain laatikoidet korkeudet on kohdillaan.

Ei siihen mitään mittaa tai linjareita tarvita, katsoo silmällä

Ja ei tarvita isoa iskua siihen vaihteiston takapään kannakkeeseen jolloin koko geometria menee uusiksi. Tällöin saattaa taas joutua lisäämään tai poistamaan niitä säätölevyjä. Useemman kerran vuodessa saa tota paketti ihmetellä paikoilleen kun menee metsässä pieleen.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.08.2009, 21:06
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.563
Perusasetus

Pakko sotkeutua kommentoimaan tätä juttuu mutta se kiinnityksen muuttaminen tukevammaksi eli 4 kiinnikkeellä jne. on enemmän kuin suositeltavaa. Ei sen jälkeen ole enää ongelmaa liiallisista vapinoista. Ja siihen on helppo laittaa pellinpala suojaamaan jakoaskia. Kiinnityssysteemi ei ole ronkeli noista linjauksistakaan eli suosittelen!

Alkuperäinen kiinnitys



Meikäläisen versio valmistusvaiheessa



Panssarin kanssa

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
LJ-70 jakolaatikon stefa -Mika- Tekniikka & Jutustelu 2 19.06.2008 12:43
O: jakolaatikon välityksiä Unregistered O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 26.05.2008 06:43
O Lj:n jakolaatikon kumityyny Arpe O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 02.05.2008 19:38
Nivan jakolaatikon öljyvuoto? jsn Tekniikka & Jutustelu 1 09.08.2006 21:16
O: BJ:iin jakolaatikon välitykset O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 06.03.2006 13:22


Sivu luotu: 04:44 (GMT +2).