![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
||||
|
||||
![]() Nivan jakolaatikon säätölevytEns viikolla ois tarkotus vaihtaa lootan takakannakkeen kumi sekä jakolaatikon kannatinkumit (vakioita, vakio määrä), ja samalla vois kattoo ton jakolaatikon oikean paikan/korkeuden - jos joku kertois miten. Oon lukenu tämän PDF:n (asiasta sivun 21 nurkilla) ja vaikka englannin taitoni onkin ihan hyvä, niin kaipaisin silti härmänkielistä neuvontaa ja etenkin kokemusperäistä vinkkiä. Niitä säätölevyjä tossa oli alunperin 2 puolellaan, oon koittanu yhdellä ja oon koittanu ilman enkä oo huomannu mitään vaikutusta mihinkään mutta oishan se kuitenkin kiva että se ois tehty niinkun pitää.
__________________
Paskaa tavaraa, huonoa palvelua ja kuitintonta varaosakauppaa tarjoaa rannikkogroup.fi (perustelut: http://tinyurl.com/gmyvk6f) wonk.sytes.net/76s/ |
#2
|
||||
|
||||
![]()
Ite yrittänyt joskus kirjaopillisesti noita paikoilleen asetella. Ei onnistu.
Parhaiten onnistuu kun laittaa vaihteiston takakannakkeen paikoilleen ja kiristää kiinni. Tämän jälkeen jakolaatikon kumien isot mutterit löysään että laatikko pääsee keinumaan asentoonsa. Samaten jakolaatikon korvakkeiden kiinnityspultit (4kpl) löysään jotta jakis pääsee liikkumaan edestakaisin. Tämän jälkeen pyöritetään kartaanista ja katsotaan silmällä miten kuminivel vaihteiston ja jakiksen välissä muljuaa. Tavoite on saada kuminiveleen mahdollisimman vähän rasitusta, eli ei pitäisi elää pyöritellessä juuri lainkaan. Jos nivel muljuaa pystysuunnassa, niin sitten säädetään joko jakolaatikon tai vaihteiston perseen korkeutta. Jos sivusuunnassa, niin sitten taas pitää siirtää laatikkoa tai jakista sivulle. Hommahan helpottuu kun pukittaa auton akseleista ilmaan, jolloin kaikki pääsee vapaasti pyörimään ja massa on päällä. Tuo jakolaattikko hakee paikkansa aika hyvin kartaania pyörittelemällä pulttien ollessa löysällä, kunhan vain laatikoidet korkeudet on kohdillaan. Ei siihen mitään mittaa tai linjareita tarvita, katsoo silmällä ![]() Ja ei tarvita isoa iskua siihen vaihteiston takapään kannakkeeseen jolloin koko geometria menee uusiksi. Tällöin saattaa taas joutua lisäämään tai poistamaan niitä säätölevyjä. Useemman kerran vuodessa saa tota paketti ihmetellä paikoilleen kun menee metsässä pieleen. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Pakko sotkeutua kommentoimaan tätä juttuu mutta se kiinnityksen muuttaminen tukevammaksi eli 4 kiinnikkeellä jne. on enemmän kuin suositeltavaa. Ei sen jälkeen ole enää ongelmaa liiallisista vapinoista. Ja siihen on helppo laittaa pellinpala suojaamaan jakoaskia. Kiinnityssysteemi ei ole ronkeli noista linjauksistakaan eli suosittelen!
Alkuperäinen kiinnitys Meikäläisen versio valmistusvaiheessa Panssarin kanssa |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
LJ-70 jakolaatikon stefa | -Mika- | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 19.06.2008 12:43 |
O: jakolaatikon välityksiä | Unregistered | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 26.05.2008 06:43 |
O Lj:n jakolaatikon kumityyny | Arpe | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 02.05.2008 19:38 |
Nivan jakolaatikon öljyvuoto? | jsn | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 09.08.2006 21:16 |
O: BJ:iin jakolaatikon välitykset | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 06.03.2006 13:22 |